W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Bulbers
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 31.10.2018 20:56

W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R

Viesti Kirjoittaja Bulbers »

Eli mistäs tällainen satunnainen koko autoa rytmikkäästi keinuttaa vika voisi johtua? Arvaamalla merkkihuollossa on nyt vaihdettu 2 suutinta, suodattimia jne. Star ei näytä mitään vikoja. Tyhjäkäynti on n.900 "vian" ilmaantuessa. Suuttimia ei ole ohjelmoitu kun merkkihuollon asentaja ei päässyt "niin syvälle" koska epäili autossa olevan lastu. Auto itsessään on tehoton nuhapumppu joten jos joku viritys on niin huono sellainen. Kysymys tiivistettynä - mistä saan apua ? Mainittakoon vielä että käytin elm327 kiinan obd laitetta katsoakseni jos sitä kautta itse löytäisi poikkeamia. Kaasuläpän asento näyttää vikatilassa 60% tyhjäkäynnillä ja moottoritiellä tilttaa näyttämään 4,7% . Asentaja sanoi että lukemat johtuu huonosta obd-lukijasta ja suositteli olemaan käyttämättä ettei ohjainlaite ota itseensä.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5263
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Bulbers kirjoitti:Eli mistäs tällainen satunnainen koko autoa rytmikkäästi keinuttaa vika voisi johtua? Arvaamalla merkkihuollossa on nyt vaihdettu 2 suutinta, suodattimia jne. Star ei näytä mitään vikoja. Tyhjäkäynti on n.900 "vian" ilmaantuessa. Suuttimia ei ole ohjelmoitu kun merkkihuollon asentaja ei päässyt "niin syvälle" koska epäili autossa olevan lastu. Auto itsessään on tehoton nuhapumppu joten jos joku viritys on niin huono sellainen. Kysymys tiivistettynä - mistä saan apua ? Mainittakoon vielä että käytin elm327 kiinan obd laitetta katsoakseni jos sitä kautta itse löytäisi poikkeamia. Kaasuläpän asento näyttää vikatilassa 60% tyhjäkäynnillä ja moottoritiellä tilttaa näyttämään 4,7% . Asentaja sanoi että lukemat johtuu huonosta obd-lukijasta ja suositteli olemaan käyttämättä ettei ohjainlaite ota itseensä.
Kannattaa vaihtaa merkki huoltoa... jos autossa on lastu se ei mitenkään estä suutimien koodausta syy on joku ihan muu
vaikpa testerissä/autossa oleva tiedon siirto häiriö/ammatti taidon puute testerin käytössä
(mihin vittaa tuo komeenti lastun vaikutuksesta, suutimien vaihtaminen arvaamalla jos sillä tarkoitettan että ilman mitään viitettä ko suutimen viasta ei ole)
Mökkillä
'
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Millä perusteella suuttimia vaihdettiin? Kai joku oikea peruste moiselle löytyi?
Korjausarvo pielessä, ohivuoto?
Osaavalle korjaamolle tai harrastajaan jolla star yhteyttä. Ei kannata kaikkeen suostua mitä jossain korjaamossa arvaillaan. Star ketjusta hakemaan lähintä star käyttäjää jos löytyisi apuja sitäkautta.
Bulbers
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 31.10.2018 20:56

Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R

Viesti Kirjoittaja Bulbers »

Eli vein auton Starin vikakoodinlukuun kun auto toisinaan hytkyy todella nolosti risteykseen pysähtyessä. Ainoat vikakoodit oli kaksi suutinta antoi arvoja about 3.0. Tämän totesi että aiheuttaa juuri tuollaista risteyksessä hyppimistä. No - suuttimet vaihdettiin mutta auto loikkii edelleen kuin jänis. Toisessa merkkikorjaamossa sanoi että pitääkin näiden vanhojen ( 05 ) Mersujen vähän hyppiä. Olisi mukava saada auto kuntoon että kehtaisi vaimokin joskus tulla kyytiin. Ajelee nyt viimevuosituhannen tojotalla , ei nolota niin kovin :D. 3k € olen puskenut tälle vuotta korjaukseen. Pääkaupunkiseudulta +100km jos löytyy vapaaehtoisia star-osaajia niin mielellään juttelisin autostani. Ps. Siis toki ne suuttimet oli vaihdon tarpeessa mutta arvaus auton hytkymisen syyksi oli väärä.
Avatar
ido59
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ti 08.06.2004 00:09
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R

Viesti Kirjoittaja ido59 »

Siis kierrokset laskevat ensin sata-parisataa rpm ja hyppäävät heti perään muutaman sata kierrosta, jolloin jarrua vasten valoissa auto pyrkii loikkaamaan liikkeelle? Samalla pölläyttää mustaa putkesta? Jos näin, on kokemusta asiasta ja vika ei ole suutin tai rail-paine etc, vaan egr ja sen ohjaus. Eikä sitä star ainakaan kahdesta samoilla oireilla olleesta potilaasta löytänyt mitään. Ensimmäiseksi kannattaa vaihtaa MAF alkuperäismalliseen, ehhkä pierburg. jos ei se korjaa ongelmaa tai se palaa hetken päästä, löytyy fix enempää kalliita osia vaihtamatta ja ecuun koskematta.
Bulbers
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 31.10.2018 20:56

Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R

Viesti Kirjoittaja Bulbers »

Ei taida kierrokset laskea milloinkaan normi 780 alle, päinvastoin alkaa vikatilassa käymään 900rpm.

Auto nytkyttää n.2 kertaa sekunnissa kuin koittaisi lähteä liikkeelle tai hiljaa vikatilassa ryömittäessä tuntuu kuin manuaalivaihteinen josta kytkin loppu. Kyse ei ole pikkutärinästä vaan meno on kuin.. noh.. kuin vanhalla autolla jossa ei ole moottorin tukikumet kunnossa - polkisi kunnolla kaasua.

Ei ole ollut tilaisuutta seurata tuleeko mustaa putkesta, en ainakaan ole huomannut että tulisi.

Egr pyysin tarkistamaan merkkikorjaamossa koska itse epäilin, samoin pyysin katsomaan imusarjan läppiä yhdistävän tangon toiminnan, että onko väljää ( swirl flaps ? ) , star ei antanut sieltä suunnalta ilmoitusta. Joskin ymmärtääkseni star ei tunnista välttämättä mekaanisia vikoja.

Olen itse aika kädetön näiden autojen kanssa, joten ensimmäiseksi tarvisi nyt löytää korjaamo tahi mielummin osaaja joka ymmärtää autostani ja saisin autoni kuntoon.

Eli mielummin maksan jollekkin joka tietää mitä tekee kuin itse särjen tuon.
Kuitillakaan en mitään tee kun kuitteja on kirjahylly täysi mutta auto on edelleen jänis.
JooNass
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 28.12.2018 10:59
Paikkakunta: HKI

Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R

Viesti Kirjoittaja JooNass »

ido59 kirjoitti:Ensimmäiseksi kannattaa vaihtaa MAF alkuperäismalliseen, ehhkä pierburg.
Pierburgeja 3 ostaneena uskallan sanoa, että ne kannattaa jättää hyllyyn. 203 kanssa keskikulutus nousi merkittävästi, 5l/100km ja uudella alkuperäisellä 4.3l/100km.

Nylkytys voi johtua viallisesta polttoaineen määrän anturista. Mulla aiheutti värinöitä liikkeelle lähdössä 320cdi kanssa.
Myydään 200cdi w203 osina ja ehjä W211 avari puskuri.

* C4
C218 - W211 - R170 - R171
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Katsoiko star ukko vain moottorin puolelta koodeja vai koko autosta?
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 870
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Heitän ihan lonkalta et vaihteisto sekoomassa.
Vaihdevalitsin, öljyä väärässä paikassa, KYB, loppuunajetut öljyt, johdinlevy paskassa. Sillon vois antaa nopeusanturiin viittaavaa koodia.
Ja onhan siellä vielä 4kpl suuttimia :think:
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5263
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

JooNass kirjoitti: Nylkytys voi johtua viallisesta polttoaineen määrän anturista. Mulla aiheutti värinöitä liikkeelle lähdössä 320cdi kanssa.

Siis tankissa olevasta ?
muita määrän antureitahan ei ole
Mökkillä
'
Bulbers
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 31.10.2018 20:56

Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R

Viesti Kirjoittaja Bulbers »

naftale_n kirjoitti:Heitän ihan lonkalta et vaihteisto sekoomassa.
Vaihdevalitsin, öljyä väärässä paikassa, KYB, loppuunajetut öljyt, johdinlevy paskassa. Sillon vois antaa nopeusanturiin viittaavaa koodia.
Ja onhan siellä vielä 4kpl suuttimia :think:
Vaihtaa nätisti, öljyt vaihdettu, pistoke vaihdettu - kysyin samalla kannattaisko johdinlevy vaihtaa, mutta siihen toppuuttivat ettei siinä mitään vikaa ole. Loput suuttimet olivat liene ihan ok-arvoissa.
Bulbers
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 31.10.2018 20:56

Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R

Viesti Kirjoittaja Bulbers »

MJPfin kirjoitti:Katsoiko star ukko vain moottorin puolelta koodeja vai koko autosta?
Uskoisin että moottorin puolelta , ainoa mistä sanoi oli nuo suuttimet. Vaikka tiedän että esim. Parkkianturi on rikki eikä siitä maininnut.
Bulbers
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 31.10.2018 20:56

Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R

Viesti Kirjoittaja Bulbers »

JooNass kirjoitti:
ido59 kirjoitti:Ensimmäiseksi kannattaa vaihtaa MAF alkuperäismalliseen, ehhkä pierburg.
Pierburgeja 3 ostaneena uskallan sanoa, että ne kannattaa jättää hyllyyn. 203 kanssa keskikulutus nousi merkittävästi, 5l/100km ja uudella alkuperäisellä 4.3l/100km.

Nylkytys voi johtua viallisesta polttoaineen määrän anturista. Mulla aiheutti värinöitä liikkeelle lähdössä 320cdi kanssa.
No jopa oli erikoinen vian syy sinulla. Vois kyllä kokeilla vaikka pitää tankki koko aika täysi tahi tyhjänä olisko vaikutusta asiaan.
Veholla en ole vielä käyttänyt kun vähän jännittää sen "pelkän kättelyn" hinta.
Jospa täältä foorumilta vielä saisi jonkun houkuteltua vianetsintään. ( saa ilmoittautua )
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kiinnostais tietää tuleeko laatikosta koodeja, sillä kyselin että onko koko auto luettu.
Mietin että puuttuuko joku signaali lootalta ja yrittää ajaa turbiinin lukkoa kiinni kun pysähdytään.
Spekulointia vain kun auto ei ole täpselin jatkona että näkisi mitä siellä tapahtuu.

Heitäppä kokeeksi vapalle kun tulet risteykseen yms tilanteeseen missä rynkyttää autoa, mitä tapahtuu, kierrosluku yms.
SBC malli vai facelifti jo?
JooNass
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 28.12.2018 10:59
Paikkakunta: HKI

Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R

Viesti Kirjoittaja JooNass »

Bulbers kirjoitti: No jopa oli erikoinen vian syy sinulla. Vois kyllä kokeilla vaikka pitää tankki koko aika täysi tahi tyhjänä olisko vaikutusta asiaan.
Siis se määrän anturi mittaa polttoaineen määrää konepellin alla, ei tankissa. Olikohan se virallisempi nimitys polttoaineen määränsäädin? Quantity Control Valve tai jotain englanniksi? Ei ole nyt EPC käden ulottuvilla ni ei voi tarkistaa. Ja sijainti on jossakin korkeapainepumpun läheisyydessä?
Minä vaihdatin suuttimet, rail-putken molemmat anturit, tankissa olevan polttoainepumpun ja tais se ilmanmassamäärämittarikin mennä uusiksi turhaa ennen kuin todellinen syyllinen löytyi.

Missä päin Bulbersin auto majailee?
Myydään 200cdi w203 osina ja ehjä W211 avari puskuri.

* C4
C218 - W211 - R170 - R171
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5263
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

JooNass kirjoitti:
Bulbers kirjoitti: No jopa oli erikoinen vian syy sinulla. Vois kyllä kokeilla vaikka pitää tankki koko aika täysi tahi tyhjänä olisko vaikutusta asiaan.
Siis se määrän anturi mittaa polttoaineen määrää konepellin alla, ei tankissa. Olikohan se virallisempi nimitys polttoaineen määränsäädin? Quantity Control Valve tai jotain englanniksi? Ei ole nyt EPC käden ulottuvilla ni ei voi tarkistaa. Ja sijainti on jossakin korkeapainepumpun läheisyydessä?
Minä vaihdatin suuttimet, rail-putken molemmat anturit, tankissa olevan polttoainepumpun ja tais se ilmanmassamäärämittarikin mennä uusiksi turhaa ennen kuin todellinen syyllinen löytyi.

Missä päin Bulbersin auto majailee?
Säädin tai anturi niin asiassa on aika iso ero olipa sitten kyse polttoaineesta tai mistä
toinen kun mittaa ja toinen annostelee

kone huonessa on paineen ja määrän säätimet polttoaineele ja paine, lämpötila anturi,

tämä siskis että kukkaan ei etsis olemattomia osia
Mökkillä
'
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R

Viesti Kirjoittaja BHN »

Ajelee nyt viimevuosituhannen tojotalla , ei nolota niin kovin :D. 3k € olen puskenut tälle vuotta korjaukseen. Pääkaupunkiseudulta +100km jos löytyy vapaaehtoisia star-osaajia niin mielellään juttelisin autostani. Ps. Siis toki ne suuttimet oli vaihdon tarpeessa mutta arvaus auton hytkymisen syyksi oli väärä.
Ei huono vaihtoehto tuo toyota jos 3ke olet laittanut korjaukseen eikä auto tule kuntoon. Koita reklamoida jos vaikka saat rahojasi takaisin.
Bulbers
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 31.10.2018 20:56

Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R

Viesti Kirjoittaja Bulbers »

MJPfin kirjoitti:Kiinnostais tietää tuleeko laatikosta koodeja, sillä kyselin että onko koko auto luettu.
Mietin että puuttuuko joku signaali lootalta ja yrittää ajaa turbiinin lukkoa kiinni kun pysähdytään.
Spekulointia vain kun auto ei ole täpselin jatkona että näkisi mitä siellä tapahtuu.

Heitäppä kokeeksi vapalle kun tulet risteykseen yms tilanteeseen missä rynkyttää autoa, mitä tapahtuu, kierrosluku yms.
SBC malli vai facelifti jo?
Eli rynkytys loppuu kun laittaa vapaalle tai p:lle risteyksessä. Nyt oli taas viikko ettei vikaa ilmennyt ja tänään 3 kertaa. Tänään myös rytkytys lakkasi itsekseen n. Minuutin rymisteltyään 4n ruuhkassa kehä3"lla..

Kierrosluku on mielestäni 200 alempi kylmällä koneella eli n.630 kun vikatila ei siis ole päällä. Vikatilassa n.800
Myös jos antaa niukasti jarrukaasua vikatilassa , rytkiminen loppuu, samoin pelkällä kierroksen nostolla.
Tuo turbiinin lukko tuntuisi järkevältä vaihtoehdolta.

Keula ei ole v- mallia , muuten en erota mitä eroa noilla sbc jne on. Kone on 3.2
Bulbers
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 31.10.2018 20:56

Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R

Viesti Kirjoittaja Bulbers »

Ei huono vaihtoehto tuo toyota jos 3ke olet laittanut korjaukseen eikä auto tule kuntoon. Koita reklamoida jos vaikka saat rahojasi takaisin.[/quote]

No mutta.. sitten joutuisin lukemaan tojota foorumia.

Kyllähän autoihin vikoja tulee ja omalla ajomäärällä tietysti tiheämmin.
Pointti olisikin löytää alan ammattilainen jeesaamaan autoni pulman kanssa.
Toivoakseni Mersulla on vielä paljon kulkematonta asfalttia edessä.
Bulbers
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 31.10.2018 20:56

Re: W211 320 cdi hytkyy paikallaan D ja R

Viesti Kirjoittaja Bulbers »

Missä päin Bulbersin auto majailee?[/quote]

Auto kulkee Helsingin ja Savon väliä ahkerasti, sekä jos jollakulla sattuisi olemaan mielenkiintoa avata konepeltiä, niin ajelen mielelläni kauemmaksikkin autoa näyttämään.
Vastaa Viestiin