W 124 320 E lukkoperän hydrauliputki kaavio
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
W 124 320 E lukkoperän hydrauliputki kaavio
Hei ! Palstalaiset mistä löytyisi tuo putkikaavio / hajoituskuvat ?
Meseillään
Re: W 124 320 E lukkoperän hydrauliputki kaavio
Tuoltapa saattaisi löytyä jonkinlaista apua.
https://mercedes.7zap.com/en/eu/fg/car/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://mercedes.7zap.com/en/eu/fg/car/" onclick="window.open(this.href);return false;
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W 124 320 E lukkoperän hydrauliputki kaavio
Hei ! No ainakin selvisi, että lukkoperä saa paineensa perän tasonsäädön hydraulipumpun putkilinjoista ja lukkoperän paineenohjaus yksikkö löytyy tuon bensapumpun ja suodattimien suojamuovi kotelosta. Täytyy tutkia missä on pieni vuoto järjestelmässä olisko se kumiletkun pätkä tullut ikänsä päähän perän vieressä ja päällä ?sompio kirjoitti:Tuoltapa saattaisi löytyä jonkinlaista apua.
https://mercedes.7zap.com/en/eu/fg/car/" onclick="window.open(this.href);return false;
Meseillään
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W 124 320 E lukkoperän hydrauliputki kaavio
Hei ! Palstalaiset vuoto on niin pieni ja vaikea havaita pitää pestä koko perän ja bensapumpun alue ensin moottorinpesuaineella ja painepesurilla puhtaaksi ja kuivata paineilmalla, että näkee missä se vuotokohta on. Hydraulineste on niin kirkasta ja se on levinyt alustansuojaukseen sekaan.
Meseillään
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W 124 320 E lukkoperän hydrauliputki kaavio
Hei ! Palstalaiset ei löytynyt vuotoa onkohan minulla tarpeeksi nestettä järjestelmässä ? Pistin 2 L uutta nestettä ja se hävisi järjestelmään säiliöön jäi noin 5 cm pohjalle. Paljonkohan tuo järjestelmä vetää nestettä ? Pitääköhän sitä ilmata ? Löysin kaksi ilmausruuvia toinen tasonsäätäjä venttiilistä ja toinen lukkoperästä apukuskin puolelta.
Meseillään
Re: W 124 320 E lukkoperän hydrauliputki kaavio
2 litraa pitäisi kyllä muistaakseni riittää tyhjäänkin järjestelmään niin että säiliö jäisi melko täydeksi.
Tasosäätö kyllä ilmautuu itsestäänkin kun neste kuitenkin liikkuu ajossa. Omassa ainakin oli ilmausruuvi niin jumissa ettei uskaltanut vääntää auki kun olisi varmaan haljennut koko venttiili. Hapettuu helposti kun on alumiinia ventiilin runko ja päälle jää tiesuolaa.
Perä kannattanee ilmata, itse en ainakaan usko että ilma ihan heti sieltä lähtisi pois itsestään. Manuaalisesti vaan syöttää esim akkulaturilla tai hyppyjohdolla jännitteen ASD:n ohjausventtiilille koneen käydessä ja avaa samalla ilmaruuvia.
Tasosäätö kyllä ilmautuu itsestäänkin kun neste kuitenkin liikkuu ajossa. Omassa ainakin oli ilmausruuvi niin jumissa ettei uskaltanut vääntää auki kun olisi varmaan haljennut koko venttiili. Hapettuu helposti kun on alumiinia ventiilin runko ja päälle jää tiesuolaa.
Perä kannattanee ilmata, itse en ainakaan usko että ilma ihan heti sieltä lähtisi pois itsestään. Manuaalisesti vaan syöttää esim akkulaturilla tai hyppyjohdolla jännitteen ASD:n ohjausventtiilille koneen käydessä ja avaa samalla ilmaruuvia.
S124 300 TDT 4Matic -87
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W 124 320 E lukkoperän hydrauliputki kaavio
Hei ! Kiitos ilmaus vinkistä. Laitoin CRC:tä noihin ilmausruuveihin sen jälkeen kun olin ne pessyt moottorin pesuaineella harjaten. Lulisi tuon perän ilmausruuvin lähtevän auki helpommin, kun se on valurautaisessa perässä ? Ainakin tähän asti olen saanut ruuvit ja pultit irti, kun olen ruiskutellut niihin CRC:tä usean paivän ajan ja lämmitellyt niitä kuumailmapuhaltimella ennen CRC:n ruiskuttamista.nes2 kirjoitti:2 litraa pitäisi kyllä muistaakseni riittää tyhjäänkin järjestelmään niin että säiliö jäisi melko täydeksi.
Tasosäätö kyllä ilmautuu itsestäänkin kun neste kuitenkin liikkuu ajossa. Omassa ainakin oli ilmausruuvi niin jumissa ettei uskaltanut vääntää auki kun olisi varmaan haljennut koko venttiili. Hapettuu helposti kun on alumiinia ventiilin runko ja päälle jää tiesuolaa.
Perä kannattanee ilmata, itse en ainakaan usko että ilma ihan heti sieltä lähtisi pois itsestään. Manuaalisesti vaan syöttää esim akkulaturilla tai hyppyjohdolla jännitteen ASD:n ohjausventtiilille koneen käydessä ja avaa samalla ilmaruuvia.
Meseillään
Re: W 124 320 E lukkoperän hydrauliputki kaavio
Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Kiitos ilmaus vinkistä. Laitoin CRC:tä noihin ilmausruuveihin sen jälkeen kun olin ne pessyt moottorin pesuaineella harjaten. Lulisi tuon perän ilmausruuvin lähtevän auki helpommin, kun se on valurautaisessa perässä ? Ainakin tähän asti olen saanut ruuvit ja pultit irti, kun olen ruiskutellut niihin CRC:tä usean paivän ajan ja lämmitellyt niitä kuumailmapuhaltimella ennen CRC:n ruiskuttamista.nes2 kirjoitti:2 litraa pitäisi kyllä muistaakseni riittää tyhjäänkin järjestelmään niin että säiliö jäisi melko täydeksi.
Tasosäätö kyllä ilmautuu itsestäänkin kun neste kuitenkin liikkuu ajossa. Omassa ainakin oli ilmausruuvi niin jumissa ettei uskaltanut vääntää auki kun olisi varmaan haljennut koko venttiili. Hapettuu helposti kun on alumiinia ventiilin runko ja päälle jää tiesuolaa.
Perä kannattanee ilmata, itse en ainakaan usko että ilma ihan heti sieltä lähtisi pois itsestään. Manuaalisesti vaan syöttää esim akkulaturilla tai hyppyjohdolla jännitteen ASD:n ohjausventtiilille koneen käydessä ja avaa samalla ilmaruuvia.
Perän ilmaus: ASD rele irti ja releen pohjasta pitkät johdot napoihin 8 ja 10. Säiliöön riittävästi nestettä. Perän ilmausruuvi auki ja kirkas letku nipasta astiaan. Auto käyntiin, jolloin neste kiertää järjestelmässä. Sitten johdon päät yhteen jolloin neste ohjataan perään. Kun ilmausletkusta tulee vain öljyä, ilmausruuvi kiinni. Nestetason tarkastus säiliöstä, mittatikku on korkissa.
Ilmauksen jälkeen saat tarkastettua vuodon myös magneettiventtiilin ja perän välillä sulkemalla ilmausruuvin ja pitämällä hyppyjohdon kytkettynä.
Re: W 124 320 E lukkoperän hydrauliputki kaavio
Juu perän ilmaruuvi kyllä pitäisi lähteä suht helposti auki kun on tukevassa rautaosassa kiinni niin pystyy kunnolla vääntämään ja tarvittaessa vasarallakin naputtamaan.Hei ! Kiitos ilmaus vinkistä. Laitoin CRC:tä noihin ilmausruuveihin sen jälkeen kun olin ne pessyt moottorin pesuaineella harjaten. Lulisi tuon perän ilmausruuvin lähtevän auki helpommin, kun se on valurautaisessa perässä ? Ainakin tähän asti olen saanut ruuvit ja pultit irti, kun olen ruiskutellut niihin CRC:tä usean paivän ajan ja lämmitellyt niitä kuumailmapuhaltimella ennen CRC:n ruiskuttamista.
S124 300 TDT 4Matic -87
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W 124 320 E lukkoperän hydrauliputki kaavio
Hei ! Palstalaiset ASD- perän ilmaruuvi lähti hyvin auki Moottoriainepesun/ harjauksen/ CRC käsittelyn jälkeen. Laitoin ohjausvirran
ASD - ventiilille ohjeen mukaan ja annoin tulla ilmat pois ja laskin niin kauan, että tuli uutta puhdasta nestettä ilmausletkun kautta kirkaaseen muovipulloon. Peräntasonsäätö venttiilin ilmausruuvin CRC käsittely jatkuu pistin rätin ruuvin ympärille ja kastelin märäksi
sen CRC:llä ja pieni muovipussi päälle teipillä antaa hautua rauhassa.
ASD - ventiilille ohjeen mukaan ja annoin tulla ilmat pois ja laskin niin kauan, että tuli uutta puhdasta nestettä ilmausletkun kautta kirkaaseen muovipulloon. Peräntasonsäätö venttiilin ilmausruuvin CRC käsittely jatkuu pistin rätin ruuvin ympärille ja kastelin märäksi
sen CRC:llä ja pieni muovipussi päälle teipillä antaa hautua rauhassa.
Meseillään