W 124 320 E lukkoperän hydrauliputki kaavio

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1636
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

W 124 320 E lukkoperän hydrauliputki kaavio

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Hei ! Palstalaiset mistä löytyisi tuo putkikaavio / hajoituskuvat ? :?: :thumbup:
Meseillään
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1763
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: W 124 320 E lukkoperän hydrauliputki kaavio

Viesti Kirjoittaja sompio »

Tuoltapa saattaisi löytyä jonkinlaista apua.

https://mercedes.7zap.com/en/eu/fg/car/" onclick="window.open(this.href);return false;
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1636
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: W 124 320 E lukkoperän hydrauliputki kaavio

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

sompio kirjoitti:Tuoltapa saattaisi löytyä jonkinlaista apua.

https://mercedes.7zap.com/en/eu/fg/car/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hei ! No ainakin selvisi, että lukkoperä saa paineensa perän tasonsäädön hydraulipumpun putkilinjoista ja lukkoperän paineenohjaus yksikkö löytyy tuon bensapumpun ja suodattimien suojamuovi kotelosta. Täytyy tutkia missä on pieni vuoto järjestelmässä olisko se kumiletkun pätkä tullut ikänsä päähän perän vieressä ja päällä ? :thumbup:
Meseillään
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1636
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: W 124 320 E lukkoperän hydrauliputki kaavio

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Hei ! Palstalaiset vuoto on niin pieni ja vaikea havaita pitää pestä koko perän ja bensapumpun alue ensin moottorinpesuaineella ja painepesurilla puhtaaksi ja kuivata paineilmalla, että näkee missä se vuotokohta on. Hydraulineste on niin kirkasta ja se on levinyt alustansuojaukseen sekaan. :thumbup:
Meseillään
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1636
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: W 124 320 E lukkoperän hydrauliputki kaavio

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Hei ! Palstalaiset ei löytynyt vuotoa onkohan minulla tarpeeksi nestettä järjestelmässä ? Pistin 2 L uutta nestettä ja se hävisi järjestelmään säiliöön jäi noin 5 cm pohjalle. Paljonkohan tuo järjestelmä vetää nestettä ? Pitääköhän sitä ilmata ? Löysin kaksi ilmausruuvia toinen tasonsäätäjä venttiilistä ja toinen lukkoperästä apukuskin puolelta. :thumbup:
Meseillään
nes2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 189
Liittynyt: Ma 20.09.2010 16:53

Re: W 124 320 E lukkoperän hydrauliputki kaavio

Viesti Kirjoittaja nes2 »

2 litraa pitäisi kyllä muistaakseni riittää tyhjäänkin järjestelmään niin että säiliö jäisi melko täydeksi.

Tasosäätö kyllä ilmautuu itsestäänkin kun neste kuitenkin liikkuu ajossa. Omassa ainakin oli ilmausruuvi niin jumissa ettei uskaltanut vääntää auki kun olisi varmaan haljennut koko venttiili. Hapettuu helposti kun on alumiinia ventiilin runko ja päälle jää tiesuolaa.

Perä kannattanee ilmata, itse en ainakaan usko että ilma ihan heti sieltä lähtisi pois itsestään. Manuaalisesti vaan syöttää esim akkulaturilla tai hyppyjohdolla jännitteen ASD:n ohjausventtiilille koneen käydessä ja avaa samalla ilmaruuvia.
S124 300 TDT 4Matic -87
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1636
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: W 124 320 E lukkoperän hydrauliputki kaavio

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

nes2 kirjoitti:2 litraa pitäisi kyllä muistaakseni riittää tyhjäänkin järjestelmään niin että säiliö jäisi melko täydeksi.

Tasosäätö kyllä ilmautuu itsestäänkin kun neste kuitenkin liikkuu ajossa. Omassa ainakin oli ilmausruuvi niin jumissa ettei uskaltanut vääntää auki kun olisi varmaan haljennut koko venttiili. Hapettuu helposti kun on alumiinia ventiilin runko ja päälle jää tiesuolaa.

Perä kannattanee ilmata, itse en ainakaan usko että ilma ihan heti sieltä lähtisi pois itsestään. Manuaalisesti vaan syöttää esim akkulaturilla tai hyppyjohdolla jännitteen ASD:n ohjausventtiilille koneen käydessä ja avaa samalla ilmaruuvia.
Hei ! Kiitos ilmaus vinkistä. Laitoin CRC:tä noihin ilmausruuveihin sen jälkeen kun olin ne pessyt moottorin pesuaineella harjaten. Lulisi tuon perän ilmausruuvin lähtevän auki helpommin, kun se on valurautaisessa perässä ? Ainakin tähän asti olen saanut ruuvit ja pultit irti, kun olen ruiskutellut niihin CRC:tä usean paivän ajan ja lämmitellyt niitä kuumailmapuhaltimella ennen CRC:n ruiskuttamista. :thumbup:
Meseillään
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1270
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W 124 320 E lukkoperän hydrauliputki kaavio

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Mese 320 TE kirjoitti:
nes2 kirjoitti:2 litraa pitäisi kyllä muistaakseni riittää tyhjäänkin järjestelmään niin että säiliö jäisi melko täydeksi.

Tasosäätö kyllä ilmautuu itsestäänkin kun neste kuitenkin liikkuu ajossa. Omassa ainakin oli ilmausruuvi niin jumissa ettei uskaltanut vääntää auki kun olisi varmaan haljennut koko venttiili. Hapettuu helposti kun on alumiinia ventiilin runko ja päälle jää tiesuolaa.

Perä kannattanee ilmata, itse en ainakaan usko että ilma ihan heti sieltä lähtisi pois itsestään. Manuaalisesti vaan syöttää esim akkulaturilla tai hyppyjohdolla jännitteen ASD:n ohjausventtiilille koneen käydessä ja avaa samalla ilmaruuvia.
Hei ! Kiitos ilmaus vinkistä. Laitoin CRC:tä noihin ilmausruuveihin sen jälkeen kun olin ne pessyt moottorin pesuaineella harjaten. Lulisi tuon perän ilmausruuvin lähtevän auki helpommin, kun se on valurautaisessa perässä ? Ainakin tähän asti olen saanut ruuvit ja pultit irti, kun olen ruiskutellut niihin CRC:tä usean paivän ajan ja lämmitellyt niitä kuumailmapuhaltimella ennen CRC:n ruiskuttamista. :thumbup:

Perän ilmaus: ASD rele irti ja releen pohjasta pitkät johdot napoihin 8 ja 10. Säiliöön riittävästi nestettä. Perän ilmausruuvi auki ja kirkas letku nipasta astiaan. Auto käyntiin, jolloin neste kiertää järjestelmässä. Sitten johdon päät yhteen jolloin neste ohjataan perään. Kun ilmausletkusta tulee vain öljyä, ilmausruuvi kiinni. Nestetason tarkastus säiliöstä, mittatikku on korkissa.
Ilmauksen jälkeen saat tarkastettua vuodon myös magneettiventtiilin ja perän välillä sulkemalla ilmausruuvin ja pitämällä hyppyjohdon kytkettynä.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
nes2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 189
Liittynyt: Ma 20.09.2010 16:53

Re: W 124 320 E lukkoperän hydrauliputki kaavio

Viesti Kirjoittaja nes2 »

Hei ! Kiitos ilmaus vinkistä. Laitoin CRC:tä noihin ilmausruuveihin sen jälkeen kun olin ne pessyt moottorin pesuaineella harjaten. Lulisi tuon perän ilmausruuvin lähtevän auki helpommin, kun se on valurautaisessa perässä ? Ainakin tähän asti olen saanut ruuvit ja pultit irti, kun olen ruiskutellut niihin CRC:tä usean paivän ajan ja lämmitellyt niitä kuumailmapuhaltimella ennen CRC:n ruiskuttamista. :thumbup:
Juu perän ilmaruuvi kyllä pitäisi lähteä suht helposti auki kun on tukevassa rautaosassa kiinni niin pystyy kunnolla vääntämään ja tarvittaessa vasarallakin naputtamaan.
S124 300 TDT 4Matic -87
Mese 320 TE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1636
Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: W 124 320 E lukkoperän hydrauliputki kaavio

Viesti Kirjoittaja Mese 320 TE »

Hei ! Palstalaiset ASD- perän ilmaruuvi lähti hyvin auki Moottoriainepesun/ harjauksen/ CRC käsittelyn jälkeen. Laitoin ohjausvirran
ASD - ventiilille ohjeen mukaan ja annoin tulla ilmat pois ja laskin niin kauan, että tuli uutta puhdasta nestettä ilmausletkun kautta kirkaaseen muovipulloon. Peräntasonsäätö venttiilin ilmausruuvin CRC käsittely jatkuu pistin rätin ruuvin ympärille ja kastelin märäksi
sen CRC:llä ja pieni muovipussi päälle teipillä antaa hautua rauhassa. :thumbup:
Meseillään
Vastaa Viestiin