W 211 ajovalo ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jyrmex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 13.07.2015 07:34

W 211 ajovalo ongelma

Viesti Kirjoittaja Jyrmex »

Moi,

Pelkääjän puolen ajovalo pimeni. Kyseessä on xenonit ( kai) Vaihdoin polttimon, ja ballastin mutta edelleen pimeä. Katsoin sulakkeet koelaudan päästä ja konehuoneen puolelta ja ehjiä ovat. Eli onko vielä jotain helposti tarkistettavaa vaiko Starin perään?

T.

Jyrki
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: W 211 ajovalo ongelma

Viesti Kirjoittaja 447za »

Oliko kyseessä täysin uusi ballasti ? Vaatii koodauksen. Jos ei lähde pelittämään kannattaa tarkistaa ajovaloumpion maadoitus.
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6270
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W 211 ajovalo ongelma

Viesti Kirjoittaja MiHe »

wut? tämä oli uutta...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
tamrokki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 20.01.2016 11:28

Re: W 211 ajovalo ongelma

Viesti Kirjoittaja tamrokki »

Valoumpion alla on myös ohjainyksikkö, omastani särkyi tämä ,voi vaihtaa toiselta puolelta. Voi testata silla siirtyykö vika
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6270
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W 211 ajovalo ongelma

Viesti Kirjoittaja MiHe »

yritin tänään starilla etsiä tuota 'koodausta' mikä vaadittaisiin polttimon tahi ballastin vaihdon jälkeen,alkoi häiritsemään kun toisestakin threadista löysin keskustelun missä väitettiin että xenonin syttymisen olisi estänyt se että modulin aikalaskurin tunnit olisivat tulleet täyteen (eli lienee samaa asiaa kuin yllä mainittu 'nollaus').

No mitään tunteihin viittaavaa ei löytynyt, mistään. Ainoa misssä jotain nollataa on kun menee muuttamaan ajovalojen korkeuden säätöyksikön koodausta, silloin stari ilmoittaa "ajovalojen tehomodulin parametrien poistaminen. Tämäkin siis liittynee koekeudensäätöyksikön parametreihin (millä jousituksella, millä puolella ajetaan jne koska nuo ovat ainioat koodausmahdollisuudet) eikä polttimon ballastin tietoihin. Myöskään WIS ei kertonut staria tarvittavan kummankaan power modulen (korkeudensäätö tai xenon) tai polttimon vaihdon yhteydessä...

Ollaanko taas benareiden yms vaginalaisten vastaavan kooduaksen sekoittamia vai mistä moinen?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17199
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W 211 ajovalo ongelma

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei tarvitse 211 bixenon mitään koodauksia toimiakseen.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
447za
Mersumies
Mersumies
Viestit: 526
Liittynyt: To 30.09.2010 18:33
Paikkakunta: Kerava/Helsinki

Re: W 211 ajovalo ongelma

Viesti Kirjoittaja 447za »

MiHe kirjoitti:yritin tänään starilla etsiä tuota 'koodausta' mikä vaadittaisiin polttimon tahi ballastin vaihdon jälkeen,alkoi häiritsemään kun toisestakin threadista löysin keskustelun missä väitettiin että xenonin syttymisen olisi estänyt se että modulin aikalaskurin tunnit olisivat tulleet täyteen (eli lienee samaa asiaa kuin yllä mainittu 'nollaus').

No mitään tunteihin viittaavaa ei löytynyt, mistään. Ainoa misssä jotain nollataa on kun menee muuttamaan ajovalojen korkeuden säätöyksikön koodausta, silloin stari ilmoittaa "ajovalojen tehomodulin parametrien poistaminen. Tämäkin siis liittynee koekeudensäätöyksikön parametreihin (millä jousituksella, millä puolella ajetaan jne koska nuo ovat ainioat koodausmahdollisuudet) eikä polttimon ballastin tietoihin. Myöskään WIS ei kertonut staria tarvittavan kummankaan power modulen (korkeudensäätö tai xenon) tai polttimon vaihdon yhteydessä...

Ollaanko taas benareiden yms vaginalaisten vastaavan kooduaksen sekoittamia vai mistä moinen?
Itsellä ILS ajovalot omassa ja sieltä löytyy käyttötuntilaskurien nollaus polttimoiden vaihdon jälkeen.
Ja koodauksen vaatii jos vaihtaa umpion pohjassa olevat boksit (ohjainyksiköt)
12. W211 E320CDI Facelift 7G-tronic, Designo sisusta -08 (SMS)
11. Ex: W201 1.8 Ke-Jetronic -90 (IFM)
10. Ex: MB 508D 3.8L -72 Matkailuauto (TPN)
9. Ex: W124 230E Ke-jetronic -92 (XJF)
8. Ex: W124 200E Ke-jetronic -88 (BNF)
7. Ex: S212 E200CDI Facelift 7G-tronic -13 (YJG)
6. Ex: W124 200E Ke-jetronic -89 (FBA)
5. Ex: W124 200E Kaasari -88 (BLB)
4. S124 E300TDT "EKODIESEL" (Loos) -95 (TNI)
3. Ex: S202 C180 -96 (ISI)
2. Ex: W202 C36 AMG -96 (HBZ)
1: Ex: W124 200D -90 (LFX)
Vastaa Viestiin