W210 autom. 200cdi vm. 02 lotkottava tyhjäkäynti?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Roniq
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 12.09.2019 22:44

W210 autom. 200cdi vm. 02 lotkottava tyhjäkäynti?

Viesti Kirjoittaja Roniq »

Elikkäs uusi olen täällä ja en tiedä tuleeko tää nyt oikein enkä haulla löytänyt vastausta
Mutta itse ongelmana ois että merssin tyhjäkäynti on lotkottava niin että koko kori hytkyy.. Suuttimet näyttäs olevan kuivat päällisin puolin enkä ole muualtakaan polttoaine vuotoja huomannut ja vikakoodejakaan ei moottorilta ollut.. Ainoastaan kiertovesipumpulta tuli joku koodi ja laatikolta joku jännite käynyt vissiin joskus alhaalla voisko nuo muka vaikuttaa?.. Ajoon ei vaikuta mitenkään ja paikallaan ku kierroksia nostaa vähän päälle tonnin niin käynti tasaantuu täysin ja lotkottava ääni häviää.. Voisko se silti olla suutin/suuttimet vai mikä ihme tuota vaivaa????
Anzzu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 569
Liittynyt: Ke 08.06.2016 17:44

Re: W210 autom. 200cdi vm. 02 lotkottava tyhjäkäynti?

Viesti Kirjoittaja Anzzu »

Hemputa konetta, että joustaako moottorin kumityynyt vai heiluuko koko auto samalla. Varmaan ton ikäsessä vois olla jo vaihtokamaa
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17192
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W210 autom. 200cdi vm. 02 lotkottava tyhjäkäynti?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Moottorin tyynyt ei mene sillä tavalla rikki että kone heiluisi helpommin vaan niin että se "makaa" tukien päällä eli ei heilu kuten pitäisi. "Hytkyy" kuulostaa siltä ettei yksi sylinteri ole mukana.
Suuttimien korjausarvojako ei mitattu testerillä ? Sieltä löytynee sylinteri jolla ei käy kuten muilla.
oulaistenliikenne.fi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W210 autom. 200cdi vm. 02 lotkottava tyhjäkäynti?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Roniq kirjoitti:Elikkäs uusi olen täällä ja en tiedä tuleeko tää nyt oikein enkä haulla löytänyt vastausta
Mutta itse ongelmana ois että merssin tyhjäkäynti on lotkottava niin että koko kori hytkyy.. Suuttimet näyttäs olevan kuivat päällisin puolin enkä ole muualtakaan polttoaine vuotoja huomannut ja vikakoodejakaan ei moottorilta ollut.. Ainoastaan kiertovesipumpulta tuli joku koodi ja laatikolta joku jännite käynyt vissiin joskus alhaalla voisko nuo muka vaikuttaa?.. Ajoon ei vaikuta mitenkään ja paikallaan ku kierroksia nostaa vähän päälle tonnin niin käynti tasaantuu täysin ja lotkottava ääni häviää.. Voisko se silti olla suutin/suuttimet vai mikä ihme tuota vaivaa????
Testerillä alkuun tarkistaa suutimien "korjausarvot" käynnintarkastus tai tyhjäkäynni tarkistus kohdasta löytyy
myös puristus samalla tarkistaa testerillä
Mökkillä
'
Roniq
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 12.09.2019 22:44

Re: W210 autom. 200cdi vm. 02 lotkottava tyhjäkäynti?

Viesti Kirjoittaja Roniq »

Juu näinhän se oli että kolmella kävi ja ykkös suutin oli vikana nyt vaihdettu "uusi" suutin tilalle ja lotkotukset/hytkytys hävis ja käynti tasaista.. Kiitos tosi paljon kaikille neuvoja antaneille.
Vastaa Viestiin