Se on ku tikku näyttää joka mittaus kerralla eri tulosta ja en tiiä onko siellä sitten joku muu pielessädealer kirjoitti:Miksi öljymäärän kanssa pitää arpoa ja arvailla, kun on tikkukin ollut mittaamista varten ?
Tuohon laatikon oikeaan lämpötilaan sanon sen verran että aivan 100% varmasti ei ole 722.6 niin tarkka että mitään toimintahäiriöitä olisi vaikkei lämpötilaa mittaakaan öljynvaihdossa, kunhan edes sinnepäin älyää arvioida minkä lämpöistä öljy on.
722.6 automaatti ongelmia
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti 29.10.2019 21:59
Re: 722.6 automaatti ongelmia
Re: 722.6 automaatti ongelmia
Kyllä tikun pitää näyttää selvästi öljytaso, auto käynnissä ja keppi P tai N. Lukema vaihtelee toki lämpötilan mukaan. Öljyn lisäyksen jälkeen ei hetkeen tahdo saada selvää, kun putki on öljyinen ja sotkee tikun.
oulaistenliikenne.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti 29.10.2019 21:59
Re: 722.6 automaatti ongelmia
Joo pitää hakea huomenna lisää öljyä viellä mutta voiko noinkin peini määrä öljyä aiheuttaa esim sitä tärinää d päällä paikallaan olessa vaihteiston tukikumin vaihdon eikä siitä näyttänyt olevan apua paljoa aiheuttaako esim kyb venttiili tollasta kun tuntuu ainasikin että kierrokset leijailee ja arpoo vaihdetta kylmänä
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 722.6 automaatti ongelmia
Ennen kuin öljyä on oikea määrä ei kannata muita miettiälihapiirakka123 kirjoitti:Joo pitää hakea huomenna lisää öljyä viellä mutta voiko noinkin peini määrä öljyä aiheuttaa esim sitä tärinää d päällä paikallaan olessa vaihteiston tukikumin vaihdon eikä siitä näyttänyt olevan apua paljoa aiheuttaako esim kyb venttiili tollasta kun tuntuu ainasikin että kierrokset leijailee ja arpoo vaihdetta kylmänä
Mökkillä
'
'
Re: 722.6 automaatti ongelmia
Täällä kun on kokeneita paikalla.
Mikä mahtaa olla vika, kun 722.6 nykäisee kunnolla, kun kylmähköllä koneella laittaa P->D. Lisäksi vaihtojen 1-2 ja 2-3 liu'utus on pitkä ja loppuu äkisti. Öljyt mitattu +20c käynnissä mittatikulla ja +80c ja on max-rajalla. Aajettu 82tkm.
Ei anna mitään vikakoodeja.
Mikä mahtaa olla vika, kun 722.6 nykäisee kunnolla, kun kylmähköllä koneella laittaa P->D. Lisäksi vaihtojen 1-2 ja 2-3 liu'utus on pitkä ja loppuu äkisti. Öljyt mitattu +20c käynnissä mittatikulla ja +80c ja on max-rajalla. Aajettu 82tkm.
Ei anna mitään vikakoodeja.
Re: 722.6 automaatti ongelmia
^Todennäköisesti ongelma pienenee/häviää uusilla öljyillä.
S212 -15 220 Bluetec 9G, 944S -88
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti 29.10.2019 21:59
Re: 722.6 automaatti ongelmia
nyt auto nytkyttii oikeen kunolla edes takas kylmänä ja kierrokset vaihteli vika lähti ku lämpes vähän tuntuu myös että sillai pikkasen ravistaakin kun kiihdyttää pintakaasulla mikä mahtaa olla
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 722.6 automaatti ongelmia
Ja jokos sitä öljy oli lisättylihapiirakka123 kirjoitti:nyt auto nytkyttii oikeen kunolla edes takas kylmänä ja kierrokset vaihteli vika lähti ku lämpes vähän tuntuu myös että sillai pikkasen ravistaakin kun kiihdyttää pintakaasulla mikä mahtaa olla
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti 29.10.2019 21:59
Re: 722.6 automaatti ongelmia
Öljyä nyt oikea määrä vähän vaikuttais tolta kyb venttiili vialta kun vaa kylmänä kierrokset heitteelee ja nytkyttää
Re: 722.6 automaatti ongelmia
Vaihda kybbi, ja kato pistoke,sitten oikea määrä oljyä. Jossei sähkölevystä tuu nopeusanturi vikakoodia niin tuho on jo tullut
Star
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti 29.10.2019 21:59
Re: 722.6 automaatti ongelmia
pitää testata vaihtaa toi kybbi ny ekana ja koodeja en voi levystä katsoa ei läydy lukijaa ei luulis että tullut mitään isompaa tuhoa kun lämpimänä toimii normaalisti kumminkin paitsi toi tärinä ei kokonaa häviä mikä johtuu varmaan koneen kiinnikkeistä.Bomber4 kirjoitti:Vaihda kybbi, ja kato pistoke,sitten oikea määrä oljyä. Jossei sähkölevystä tuu nopeusanturi vikakoodia niin tuho on jo tullut
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti 29.10.2019 21:59
Re: 722.6 automaatti ongelmia
Tärinä johtui moottorin kiinnikkeistä vaihdoin kaikki ja vaihteisto viat johtuivat huonosta comman ölhystä tai kybistä nyt pelaa taas
Re: 722.6 automaatti ongelmia
Olisko kellään vastaavaa ollut kun omassa laatikossa tuli ongelma kun yritti vaihtaa neloselle niin kävi sielä ja heitti takaisin kolmoselle, jonka jälkeen sekosi ja ei vaihtanut enää tai saattaa heittää 3-1 tai jos vetää isommalle niin meneekin pienemmälle. Laatikon perässä yk-auton ohjaus. Tämä siis w124:ssa om606 jatkeena joten ei vikakoodejakaan varmaan pysty lukemaan.
Nyt käytetty venttiilikoneisto pöydällä ja putsattu ja vaihdettu overlap sleeve kit. Tämän jälkeen ongelma siirtyi välillä myös 2-3 vaihdolle.
Välillä siis saattaa toimia normaalisti, mutta harvemmin. Tähän jotain apuja?
Nyt käytetty venttiilikoneisto pöydällä ja putsattu ja vaihdettu overlap sleeve kit. Tämän jälkeen ongelma siirtyi välillä myös 2-3 vaihdolle.
Välillä siis saattaa toimia normaalisti, mutta harvemmin. Tähän jotain apuja?
Re: 722.6 automaatti ongelmia
Näissä kaiketi on manuaali toiminto ja jolnkinlainen automaattikin...kysäisepä yk-autolta tai sitten suoraan Siekkiseltä.
Joko mekaanista venttiilipöytä vikaa tai ohjelmassa oleva vika.
Joko mekaanista venttiilipöytä vikaa tai ohjelmassa oleva vika.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 722.6 automaatti ongelmia
Venttiilikoneistossa on yksi jousi jonka katkeaminen saattaa aiheuttaa tuollaista, käytitkö jouset esillä ?
oulaistenliikenne.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: 722.6 automaatti ongelmia
Onko tuo jälkiasenussa ohjain kuitenkin toiminut pitempään kunnolla ?-Ekii- kirjoitti:Olisko kellään vastaavaa ollut kun omassa laatikossa tuli ongelma kun yritti vaihtaa neloselle niin kävi sielä ja heitti takaisin kolmoselle, jonka jälkeen sekosi ja ei vaihtanut enää tai saattaa heittää 3-1 tai jos vetää isommalle niin meneekin pienemmälle. Laatikon perässä yk-auton ohjaus. Tämä siis w124:ssa om606 jatkeena joten ei vikakoodejakaan varmaan pysty lukemaan.
Nyt käytetty venttiilikoneisto pöydällä ja putsattu ja vaihdettu overlap sleeve kit. Tämän jälkeen ongelma siirtyi välillä myös 2-3 vaihdolle.
Välillä siis saattaa toimia normaalisti, mutta harvemmin. Tähän jotain apuja?
niissä kun tuppaa ollemaan monenlaista
semoistakin nähty että kierosluku tiedon/nopeus tiedon ristiriita/puuttuminen
hetää pienpää vaikka pitäis mennä isomalle
sitten sen lisäksi kanatta tarkistella jo mainittu jousi
Mökkillä
'
'
Re: 722.6 automaatti ongelmia
Tossa yk-auton ohjauksessa on pelkästään ns. Manuaalipuoli käytettävissä. Käytin noi kolme paikkaa auki mihin asennettiin se overlap sleeve kit ja samalla katoin niiden viereiset osat ja jouset niin oli ihan normaalin oloiset. Onko toi kyseinen jousi ylemmässä vai alemmassa pöydässä?