W124 320 tyhjäkäynnin ja vaihteiston sekoilu
W124 320 tyhjäkäynnin ja vaihteiston sekoilu
Pieniä ongelmia ilmennyt '92 mersussa pienen ajan sisällä:
Käynti huononi yhtäkkiä moottoritiellä niin, että sivuun ehtiessäni kone kävi vajailla pytyillä ja tärisi hullusti.
-> Uusi ECU -> Ok käynti mutta päästöt pielessä
-> MAF:n putsaus, uudet tulpat ja ilmasuodatin -> Lämpimänä tyhjäkäynti seilaa 500-1500rpm, ei vaihda enää vitoselle.
Otin MAF:n pihan irti käydessä ja käynti ei muuttunut ollenkaan. Voiko rikkinäinen MAF kuitenkaan aiheuttaa tuollaisia lootaoireita?
Käynti huononi yhtäkkiä moottoritiellä niin, että sivuun ehtiessäni kone kävi vajailla pytyillä ja tärisi hullusti.
-> Uusi ECU -> Ok käynti mutta päästöt pielessä
-> MAF:n putsaus, uudet tulpat ja ilmasuodatin -> Lämpimänä tyhjäkäynti seilaa 500-1500rpm, ei vaihda enää vitoselle.
Otin MAF:n pihan irti käydessä ja käynti ei muuttunut ollenkaan. Voiko rikkinäinen MAF kuitenkaan aiheuttaa tuollaisia lootaoireita?
Re: W124 320 tyhjäkäynnin ja vaihteiston sekoilu
Johtosarja on tietääkseni uusittu jossain vaiheessa enkä pikaisella vilkaisulla havainnut murtumia tulppia vaihtaessani. Mikä vaihteen vaihtoa 5:lle ohjaa, voiko liittyä MAF:iin tai tulppiin kun nuo oireet tulivat tosiaan vasta näihin koskettuani?
Re: W124 320 tyhjäkäynnin ja vaihteiston sekoilu
Vanhemmissa eli missä 300-24 venttiiliset mootorit ja sama aski niin viitonen on sähköinen ohjaus ja se on EGS boxin kautta..sulakekin vaikuttaa siihen.
Muutenkin ensin hiot kaikki sulakkeiden päät tai uusi ne...sitten tutkit yj-releen sulakkeet....sen kautta kulkee kaikki virrat useampiin kohtiin.
Voi olla ja luulenkin että vika on erillinen näistä huolimatta...tutki maatto pisteet myös.
Muutenkin ensin hiot kaikki sulakkeiden päät tai uusi ne...sitten tutkit yj-releen sulakkeet....sen kautta kulkee kaikki virrat useampiin kohtiin.
Voi olla ja luulenkin että vika on erillinen näistä huolimatta...tutki maatto pisteet myös.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 320 tyhjäkäynnin ja vaihteiston sekoilu
Kiitoksia paljon vinkeistä, täytyy lähteä noista sulakkeista liikkeelle. Yj-releen joskus muutama vuosi sitten jouduin vaihtamaan.
Netissä näyttää olevan myynnissä uutta johtosarjaa n. 700e hintaan. Onko näissä uusissa raportoitu murenemis- tai muita ongelmia?
Netissä näyttää olevan myynnissä uutta johtosarjaa n. 700e hintaan. Onko näissä uusissa raportoitu murenemis- tai muita ongelmia?
Re: W124 320 tyhjäkäynnin ja vaihteiston sekoilu
Kannattaa kuoria sitä johtosarjaa kun on ne voitu vaihtaakin jo.
Yleensä uudet on aina laadukkaasti rakennettu ja eivät enää käytä lämmön kestämätöntä kierrätys muovia.
Yleensä uudet on aina laadukkaasti rakennettu ja eivät enää käytä lämmön kestämätöntä kierrätys muovia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 320 tyhjäkäynnin ja vaihteiston sekoilu
Taas ehditty tutkia hetki. Johtosarjasta ei löytynyt vikaa ja kaiken näkemäni mukaan on vaihdettu. Sulakkeet ja yj-rele tutkittu ja liittimet käyty läpi. Tein tuollaisen koodilukijan ja sain seuraavat vilkut 8-pinnistä:
4 Air injection inoperative.
9 Intake air temp sensor-open or short circuit.
11 TN (RPM) signal defective.
Edelleen tuntuu monisyiseltä, kannattaisiko kokeilla seuraavaksi tuota lämpötila-anturia? MAF:n irtikytkentä lämpimänä ei vaikuta käyntiin.
Lambdan vaihdoin kun oli hyllyssä uusi mutta eihän se auttanut.
4 Air injection inoperative.
9 Intake air temp sensor-open or short circuit.
11 TN (RPM) signal defective.
Edelleen tuntuu monisyiseltä, kannattaisiko kokeilla seuraavaksi tuota lämpötila-anturia? MAF:n irtikytkentä lämpimänä ei vaikuta käyntiin.
Lambdan vaihdoin kun oli hyllyssä uusi mutta eihän se auttanut.
Re: W124 320 tyhjäkäynnin ja vaihteiston sekoilu
Löysin jotain arvoja tuolle lämpötila-anturille ja kylmänä vastasivat arvoja ja hönkimällä liikkuivat oikeaan suuntaan eli kait tuo toimii. Oisko se sitten se MAF?
Re: W124 320 tyhjäkäynnin ja vaihteiston sekoilu
No niin, uusi (Bosch) MAF hankittu ja oireet ja koodit kadonneet. 4. koodin sain pois vanhallakin MAF:lla mutta kaksi muuta jäi.
Nyt käy tasaseen, vaihtaa viitosellekin ja vastaa hyvin kaasuun, uskon että päästötkin on kunnossa.
Nyt käy tasaseen, vaihtaa viitosellekin ja vastaa hyvin kaasuun, uskon että päästötkin on kunnossa.
Re: W124 320 tyhjäkäynnin ja vaihteiston sekoilu
Paitsi että päästöt ei ollut kunnossa näitä osin: CO 2,5 ja HC 250 niin tyhjäkäynnillä kuin kierroksilla eli rikkaalla mennään. Testaaja kuitenkin sanoi että katilla ei ole sellaista vaikutusta että noista arvosta päästäisiin leimakuntoon. Tein pienen lenkin ennen testiä mutta ei katti varmaankaan ihan tulikuuma ollut, voiko aiheuttaa näin ison heiton?
Mies muut mahdolliset syyt?Täytyykö ruiskun oppia muutama ajokerta vai löytääkö seoksen laakista?
Mies muut mahdolliset syyt?Täytyykö ruiskun oppia muutama ajokerta vai löytääkö seoksen laakista?
Re: W124 320 tyhjäkäynnin ja vaihteiston sekoilu
Mulla ainakin piti E280T:ssä huudattaa katsastuksessa kunnolla että päästöt saatiin rajoihin, jos kattia ei oltu ennen katsastusta lämmitetty hyvin.
Re: W124 320 tyhjäkäynnin ja vaihteiston sekoilu
Kokeilin viikonloppuna uutta imuilman ja veden lämpötila-antureita, ei auttanut. Annoin kyllä kunnolla runtua ennen testiä. Edelleen käy rikkaalla eli CO:t 1,5-2. Onko tässä M104:ssä joku ryyppysysteemi joka olis jäänyt päälle/jumiin?