W211 käy huonosti
W211 käy huonosti
Nyt olis hyvät neuvot kalliit.
Pirssi siis MB E W211 (farkku) 220 cdi (211.208) vm. 2009
Ajettu karvan alle 470tkm
Kone rupes käymään muutama viikko sitten huonosti, eli katkomaan käyntiä varsinkin tyhjäkäynnillä ja alhasilla kierroksilla (ja nopeuksilla).
Otettiin suuttimet irti ja testattiin ohivuodot. Kaikissa oli ohivuotoa reippaasti, yksi oikein paha.
Tilasin uudet suuttimet ebayn kautta täältä https://www.diesel-technik-biberach.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mukana tuli Boschin testit ja arvot jne.
Uudet suuttimet koneeseen ja koodattiin.
Samalla vaihdettiin PA-suodatin.
Edelleen sama ongelma, katkoo käyntiä.
Suuttimien korjausarvot näyttää jotakuinkin samalta mitä vanhoilla ohivuotavilla?!? Varsinkin 1 sylinterin korjausarvo ylittää tyhjäkäynnillä +68 µsec. (sama kuin vanhoilla).
Muutoin kaikkien suuttimien testit on reilusti raja-avojen sisällä.
Samoin railipaine on rajaarvojen sisällä.
Puristustesti OK.
Määränsäädin raja-arvojen sisällä.
EGR putsattu ja testattu että kaikki liikkuu niinkun pitää.
Star testeri ei anna mitään muuta vikakoodia kun takaluukun sisävalosta...
Mitähän tässä nyt vielä keksis??
Eli saako nyt liikaa/liian vähän polttoainetta/ilmaa tms. ?
Pirssi siis MB E W211 (farkku) 220 cdi (211.208) vm. 2009
Ajettu karvan alle 470tkm
Kone rupes käymään muutama viikko sitten huonosti, eli katkomaan käyntiä varsinkin tyhjäkäynnillä ja alhasilla kierroksilla (ja nopeuksilla).
Otettiin suuttimet irti ja testattiin ohivuodot. Kaikissa oli ohivuotoa reippaasti, yksi oikein paha.
Tilasin uudet suuttimet ebayn kautta täältä https://www.diesel-technik-biberach.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mukana tuli Boschin testit ja arvot jne.
Uudet suuttimet koneeseen ja koodattiin.
Samalla vaihdettiin PA-suodatin.
Edelleen sama ongelma, katkoo käyntiä.
Suuttimien korjausarvot näyttää jotakuinkin samalta mitä vanhoilla ohivuotavilla?!? Varsinkin 1 sylinterin korjausarvo ylittää tyhjäkäynnillä +68 µsec. (sama kuin vanhoilla).
Muutoin kaikkien suuttimien testit on reilusti raja-avojen sisällä.
Samoin railipaine on rajaarvojen sisällä.
Puristustesti OK.
Määränsäädin raja-arvojen sisällä.
EGR putsattu ja testattu että kaikki liikkuu niinkun pitää.
Star testeri ei anna mitään muuta vikakoodia kun takaluukun sisävalosta...
Mitähän tässä nyt vielä keksis??
Eli saako nyt liikaa/liian vähän polttoainetta/ilmaa tms. ?
Viimeksi muokannut Milleborg, La 21.12.2019 20:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 käy huonosti
Puristukset mittattu mittarilla vai testerillä kenties molemilla, eikä siis erot ole rajoilla,Milleborg kirjoitti:Nyt olis hyvät neuvot kalliit.
Pirssi siis MB E W211 (farkku) 220 cdi (211.208) vm. 2009
Ajettu karvan alle 470tkm
Kone rupes käymään muutama viikko sitten huonosti, eli katkomaan käyntiä varsinkin tyhjäkäynnillä ja alhasilla kierroksilla (ja nopeuksilla).
Otettiin suuttimet irti ja testattiin ohivuodot. Kaikissa oli ohivuotoa reippaasti, yksi oikein paha.
Tilasin uudet suuttimet ebayn kautta täältä https://www.diesel-technik-biberach.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mukana tuli Boschin testit ja arvot jne.
Uudet suuttimet koneeseen ja koodattiin.
Samalla vaihdettiin PA-suodatin.
Edelleen sama ongelma, katkoo käyntiä.
Suuttimien korjausarvot näyttää jotakuinkin samalta mitä vanhoilla ohivuotavilla?!? Varsinkin 1 sylinterin korjausarvo ylittää tyhjäkäynnillä sen 68 µ(jotain) (sama kuin vanhoilla).
Muutoin kaikkien suuttimien testit on reilusti raja-avojen sisällä.
Samoin railipaine on rajaarvojen sisällä.
Puristustesti OK.
Määränsäädin raja-arvojen sisällä.
EGR putsattu ja testattu että kaikki liikkuu niinkun pitää.
Star testeri ei anna mitään muuta vikakoodia kun takaluukun sisävalosta...
Mitähän tässä nyt vielä keksis??
Eli saako nyt liikaa/liian vähän polttoainetta/ilmaa tms. ?
suutimien johdot kunnossa,
kampi ja nokkaakselin anturit sekä niiden vastimet kunnossa,
pakokaasun paineanturikunnossa(järkeviä lukemia) ja sen kanava puhdas
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 käy huonosti
Puristukset mitattu testerillä, ei ole rajoilla.
Suuttimien johdot kunnossa, liittimet putsailtiin josko niissä olisi olut kontaktivikaa.
Nyt en muista mitä kampi ja nokka-akselin tai pakokaasun paine-anturit sanoivat. (Pitänee vissiin kattoo vielä ne.)
Pitäiskö tuossa vielä mitata suutinten johtojen jännite arvot ja suutinten vastukset (Ohmit ja Voltit) ja verrata toisiinsa..?
Välillä kun pysähtyy risteyksessä niin saattaa käydä jopa ihan normaalisti, kunnes taas alkaa hypähtelemään...
Ja kun eilen testailtiin tyhjäkäynnillä: kun kone kävi ns. normaalisti oli tuon 1. sylinterin suuttimen korjausarvot inhimillisissä lukemissa (niinkuin muutkin), mutta hetki kun alko katkomaan niin 1. sylinterin suuttimen arvot hyppää ylös (muut pysyy samalla tasolla).
Ihan niinkun yrittäs puskee niitä vanhoja viallisten suuttimien arvoja vielä vaikka on uudet suuttimet koodattu.
Suuttimien johdot kunnossa, liittimet putsailtiin josko niissä olisi olut kontaktivikaa.
Nyt en muista mitä kampi ja nokka-akselin tai pakokaasun paine-anturit sanoivat. (Pitänee vissiin kattoo vielä ne.)
Pitäiskö tuossa vielä mitata suutinten johtojen jännite arvot ja suutinten vastukset (Ohmit ja Voltit) ja verrata toisiinsa..?
Välillä kun pysähtyy risteyksessä niin saattaa käydä jopa ihan normaalisti, kunnes taas alkaa hypähtelemään...
Ja kun eilen testailtiin tyhjäkäynnillä: kun kone kävi ns. normaalisti oli tuon 1. sylinterin suuttimen korjausarvot inhimillisissä lukemissa (niinkuin muutkin), mutta hetki kun alko katkomaan niin 1. sylinterin suuttimen arvot hyppää ylös (muut pysyy samalla tasolla).
Ihan niinkun yrittäs puskee niitä vanhoja viallisten suuttimien arvoja vielä vaikka on uudet suuttimet koodattu.
Re: W211 käy huonosti
No niin...
Vaihdettiin testiksi 1. sylinterin suutin ja 3. sylinterin suutin keskenään.
Suuttimen suihkutusajan korjausarvo +68µsec ylitys, siirtyi 1. sylinteristä 3. sylinteriin, eli suuttimessahan se vika sitten oli.
Saksan pojat olivat lähettäneet sekundaa.
Täytynee reklamoida.
Edit. Lupasivat lähettää uuden...
Vaihdettiin testiksi 1. sylinterin suutin ja 3. sylinterin suutin keskenään.
Suuttimen suihkutusajan korjausarvo +68µsec ylitys, siirtyi 1. sylinteristä 3. sylinteriin, eli suuttimessahan se vika sitten oli.
Saksan pojat olivat lähettäneet sekundaa.
Täytynee reklamoida.
Edit. Lupasivat lähettää uuden...
Re: W211 käy huonosti
Vihdoin sain uuden suuttimen...
Vaihdettu, vaan eipä ongelma katoa...
Kampiakselin tunnistinta ei vielä vaihdettu mutta nokka-askelin tunnistin vaihdettiin.
Tarkistettu Starilla kaikki suuttimet; kaikki arvot ohjearvojen sisällä, myös korjausarvoista mikään ei nyt ylitä +68µsec.
Tarkistettu korkeapainepumppu, poikkeama arvo 0%
Tarkistettu määränsäädön venttiili, ei mene lähellekkään 300:n raja-arvoa ja pysyy -25 - +25 raja-arvojen sisällä.
Tarkistettu paineensäätöventtiili, ei mene lähellekkään 250;n raja-arvoa ja pysyy -20 - +20 raja-arvojen sisällä.
Tarkistettu puristukset, kierroslukuerotus 2 1/min sisällä, eli kunnossa.
Ainut mikä antoi jonkinlaisia virhearvoja on kaasuläpän säädin:
10% arvo 1.035 bar
90% arvo 1.036 bar
eli erotus 0.001 bar, kun ohjearvo sanoo että erotus pitäisi olla suurempi kuin 0.130 bar
Eli voisko tuo nyt olla syypäänä mysteeriin??
Mistäs tuo kaasuläpän säädin löytyy?
Vaihdettu, vaan eipä ongelma katoa...
Kampiakselin tunnistinta ei vielä vaihdettu mutta nokka-askelin tunnistin vaihdettiin.
Tarkistettu Starilla kaikki suuttimet; kaikki arvot ohjearvojen sisällä, myös korjausarvoista mikään ei nyt ylitä +68µsec.
Tarkistettu korkeapainepumppu, poikkeama arvo 0%
Tarkistettu määränsäädön venttiili, ei mene lähellekkään 300:n raja-arvoa ja pysyy -25 - +25 raja-arvojen sisällä.
Tarkistettu paineensäätöventtiili, ei mene lähellekkään 250;n raja-arvoa ja pysyy -20 - +20 raja-arvojen sisällä.
Tarkistettu puristukset, kierroslukuerotus 2 1/min sisällä, eli kunnossa.
Ainut mikä antoi jonkinlaisia virhearvoja on kaasuläpän säädin:
10% arvo 1.035 bar
90% arvo 1.036 bar
eli erotus 0.001 bar, kun ohjearvo sanoo että erotus pitäisi olla suurempi kuin 0.130 bar
Eli voisko tuo nyt olla syypäänä mysteeriin??
Mistäs tuo kaasuläpän säädin löytyy?
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W211 käy huonosti
Milleborg kirjoitti:Vihdoin sain uuden suuttimen...
Vaihdettu, vaan eipä ongelma katoa...
Kampiakselin tunnistinta ei vielä vaihdettu mutta nokka-askelin tunnistin vaihdettiin.
Tarkistettu Starilla kaikki suuttimet; kaikki arvot ohjearvojen sisällä, myös korjausarvoista mikään ei nyt ylitä +68µsec.
Tarkistettu korkeapainepumppu, poikkeama arvo 0%
Tarkistettu määränsäädön venttiili, ei mene lähellekkään 300:n raja-arvoa ja pysyy -25 - +25 raja-arvojen sisällä.
Tarkistettu paineensäätöventtiili, ei mene lähellekkään 250;n raja-arvoa ja pysyy -20 - +20 raja-arvojen sisällä.
Tarkistettu puristukset, kierroslukuerotus 2 1/min sisällä, eli kunnossa.
Ainut mikä antoi jonkinlaisia virhearvoja on kaasuläpän säädin:
10% arvo 1.035 bar
90% arvo 1.036 bar
eli erotus 0.001 bar, kun ohjearvo sanoo että erotus pitäisi olla suurempi kuin 0.130 bar
Eli voisko tuo nyt olla syypäänä mysteeriin??
Mistäs tuo kaasuläpän säädin löytyy?
Eli esitit reklamaation uudesta suuttimesta, tuli korvaava uusi suutin mutta vika säilyi vaikka viallinen suutin lähti takaisin? Vika on siis edelleen sama kuin ennen suutinten vaihtoa eli vanhoilla suuttimilla?
Jospas suuttimilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa...?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 käy huonosti
Jokos on mekaaninen puristus mittaus tehtyMilleborg kirjoitti:Vihdoin sain uuden suuttimen...
Vaihdettu, vaan eipä ongelma katoa...
Kampiakselin tunnistinta ei vielä vaihdettu mutta nokka-askelin tunnistin vaihdettiin.
Tarkistettu Starilla kaikki suuttimet; kaikki arvot ohjearvojen sisällä, myös korjausarvoista mikään ei nyt ylitä +68µsec.
Tarkistettu korkeapainepumppu, poikkeama arvo 0%
Tarkistettu määränsäädön venttiili, ei mene lähellekkään 300:n raja-arvoa ja pysyy -25 - +25 raja-arvojen sisällä.
Tarkistettu paineensäätöventtiili, ei mene lähellekkään 250;n raja-arvoa ja pysyy -20 - +20 raja-arvojen sisällä.
Tarkistettu puristukset, kierroslukuerotus 2 1/min sisällä, eli kunnossa.
Ainut mikä antoi jonkinlaisia virhearvoja on kaasuläpän säädin:
10% arvo 1.035 bar
90% arvo 1.036 bar
eli erotus 0.001 bar, kun ohjearvo sanoo että erotus pitäisi olla suurempi kuin 0.130 bar
Eli voisko tuo nyt olla syypäänä mysteeriin??
Mistäs tuo kaasuläpän säädin löytyy?
Mökkillä
'
'
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W211 käy huonosti
Milleborg kirjoitti:Puristukset mitattu testerillä, ei ole rajoilla.
Suuttimien johdot kunnossa, liittimet putsailtiin josko niissä olisi olut kontaktivikaa.
Nyt en muista mitä kampi ja nokka-akselin tai pakokaasun paine-anturit sanoivat. (Pitänee vissiin kattoo vielä ne.)
Pitäiskö tuossa vielä mitata suutinten johtojen jännite arvot ja suutinten vastukset (Ohmit ja Voltit) ja verrata toisiinsa..?
Välillä kun pysähtyy risteyksessä niin saattaa käydä jopa ihan normaalisti, kunnes taas alkaa hypähtelemään...
Ja kun eilen testailtiin tyhjäkäynnillä: kun kone kävi ns. normaalisti oli tuon 1. sylinterin suuttimen korjausarvot inhimillisissä lukemissa (niinkuin muutkin), mutta hetki kun alko katkomaan niin 1. sylinterin suuttimen arvot hyppää ylös (muut pysyy samalla tasolla).
Ihan niinkun yrittäs puskee niitä vanhoja viallisten suuttimien arvoja vielä vaikka on uudet suuttimet koodattu.
Jos vika tulee hetkittäin niin vaikuttaa selkeältä sähkövialta. Eli jokos se kampiakselin asentotunnsitin on tarkistettu?
Paljonko muuten maksoi se suutin mikä turhaan tuli ehjän tilalle?
Re: W211 käy huonosti
Vaikuttaa tosiaan että vika ei välttämättä johtunut suuttimista, tosin vanhat kun testattiin niin oli pahasti ohivuotoa kolmessa ja yksi oikeen paha (1. sylinterin).
Pitänee vaihtaa se kampiakselin asentotunnistin kun ei oikeen nyt muutakaan keksi.
Reklamoitu suutin ei maksanu mitään, lähetän sen takas noiden vanhojen kanssa Saksaan (vanhoista saa panttimaksun takas).
Mekaanista puristusmittausta ei ole tehty, starilla kun testas niin ero oli alle raja-arvon (Starin mukaan jos ero on yli 7 1/min niin sitten pitää testata vielä mekaanisesti, testi anto eroksi 2 1/min).
Pitänee vaihtaa se kampiakselin asentotunnistin kun ei oikeen nyt muutakaan keksi.
Reklamoitu suutin ei maksanu mitään, lähetän sen takas noiden vanhojen kanssa Saksaan (vanhoista saa panttimaksun takas).
Mekaanista puristusmittausta ei ole tehty, starilla kun testas niin ero oli alle raja-arvon (Starin mukaan jos ero on yli 7 1/min niin sitten pitää testata vielä mekaanisesti, testi anto eroksi 2 1/min).
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W211 käy huonosti
Lähinnä tarkoitin sitä kun reklamoit turhaan ehjästä osasta, että paljonko veloittavat?Milleborg kirjoitti:Vaikuttaa tosiaan että vika ei välttämättä johtunut suuttimista, tosin vanhat kun testattiin niin oli pahasti ohivuotoa kolmessa ja yksi oikeen paha (1. sylinterin).
Pitänee vaihtaa se kampiakselin asentotunnistin kun ei oikeen nyt muutakaan keksi.
Reklamoitu suutin ei maksanu mitään, lähetän sen takas noiden vanhojen kanssa Saksaan (vanhoista saa panttimaksun takas).
Mekaanista puristusmittausta ei ole tehty, starilla kun testas niin ero oli alle raja-arvon (Starin mukaan jos ero on yli 7 1/min niin sitten pitää testata vielä mekaanisesti, testi anto eroksi 2 1/min).
Tuollainen pätkiminen olisi myös bensakoneessa anturivika ja siten cdi:ssä suuttimen ohjaamiseen liittyvä juttu ja niistä se yleisin eli kampiakselin asentotunnistin.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 käy huonosti
Ja tuosta tuleekin sitten se että jos vika olisi anturissa niin se sotkisi tehokaasti myös tuon testerillä tehtävän puristus testin se kun perustuu tarkaan kierosluku mittaukseen, kieroslukua taas mitattan sillä anturilla/sen vastin kehälläE200kompressor kirjoitti:Lähinnä tarkoitin sitä kun reklamoit turhaan ehjästä osasta, että paljonko veloittavat?Milleborg kirjoitti:Vaikuttaa tosiaan että vika ei välttämättä johtunut suuttimista, tosin vanhat kun testattiin niin oli pahasti ohivuotoa kolmessa ja yksi oikeen paha (1. sylinterin).
Pitänee vaihtaa se kampiakselin asentotunnistin kun ei oikeen nyt muutakaan keksi.
Reklamoitu suutin ei maksanu mitään, lähetän sen takas noiden vanhojen kanssa Saksaan (vanhoista saa panttimaksun takas).
Mekaanista puristusmittausta ei ole tehty, starilla kun testas niin ero oli alle raja-arvon (Starin mukaan jos ero on yli 7 1/min niin sitten pitää testata vielä mekaanisesti, testi anto eroksi 2 1/min).
Tuollainen pätkiminen olisi myös bensakoneessa anturivika ja siten cdi:ssä suuttimen ohjaamiseen liittyvä juttu ja niistä se yleisin eli kampiakselin asentotunnistin.
eli jos anturista/kehästä löytyy vikaa niin hyvä testi tuloskin voi olla oikeasti mitä vaan hyvän ja surkean välitä
jokos siitä on tarkistettu johdot ja ecu
Mökkillä
'
'
Re: W211 käy huonosti
Vaihdettiinpa tuo kampiakselin asentotunnistinkin, vaan eipä auttanut.
Pitänee vissiin ruveta vaihtaan kaikki osat, jossainhan sen pakko on tulla vastaan.
Oma osaaminen alkaa loppua, pitänee maanantaina soitella jollekkin viisaammalle...
Mites tuo ECU tarkistetaan?
Johtoja on silmäilty muttei millään mittarilla testattu...
Pitänee vissiin ruveta vaihtaan kaikki osat, jossainhan sen pakko on tulla vastaan.
Oma osaaminen alkaa loppua, pitänee maanantaina soitella jollekkin viisaammalle...
Mites tuo ECU tarkistetaan?
Johtoja on silmäilty muttei millään mittarilla testattu...
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 käy huonosti
No anturi vika olikin hyvin epätoden näköinen ne kun hajoavat kokonaa eikä vaan syl1 kohdaltaMilleborg kirjoitti:Vaihdettiinpa tuo kampiakselin asentotunnistinkin, vaan eipä auttanut.
Pitänee vissiin ruveta vaihtaan kaikki osat, jossainhan sen pakko on tulla vastaan.
Oma osaaminen alkaa loppua, pitänee maanantaina soitella jollekkin viisaammalle...
Mites tuo ECU tarkistetaan?
Johtoja on silmäilty muttei millään mittarilla testattu...
jos se olisi jotenkin anturiin liityvä niin enemin vastin kehään tai johtoihin vuoto ristiin 1syl/anturin singnalli tms sen tyypinen mutta tuokin on epä toden näköinen testeri antisi siitä jotakin jännite sitä sun tätä ilmoitusta jos ei suoraan johto vikaa kertoisi
Mökkillä
'
'
Re: W211 käy huonosti
Vaihdettiin myös määränsäädin tuohon KP-pumpun kylkeen mutta eipä tuonut muutosta.
Jatketaan tutkimuksia...
Josko se olisi tuo pakokaasun paineanturi mitä CDI203 tuossa aiemmin jo ehdottikin...
Jatketaan tutkimuksia...
Josko se olisi tuo pakokaasun paineanturi mitä CDI203 tuossa aiemmin jo ehdottikin...
Re: W211 käy huonosti
kurikka kirjoitti:No eikö Staria osaa kukaan käyttää ? Sillä tuollaiset hankaluudet selvitetään alle aikayksikön. Stareissa on ohjelmat joilla testiohjelmat ajetaan. Sitten ei tarvitse kuin osata lukea ohje- vertailu ja raja-arvoja.Milleborg kirjoitti:Vaihdettiin myös määränsäädin tuohon KP-pumpun kylkeen mutta eipä tuonut muutosta.
Jatketaan tutkimuksia...
Josko se olisi tuo pakokaasun paineanturi mitä CDI203 tuossa aiemmin jo ehdottikin...
Sehän tässä outoa onkin, kun Stari ei anna mitään vikakoodia mistään ja kaikkki testi mitä on ajettu on raja-arvojen sisällä.
En nyt tosin väitä ettäkö osaisin Staria käyttää täydellisesti...
Re: W211 käy huonosti
Testattiinpa nyt sitten vielä polttoaineputket / letkut.
Tankilta PA-suodattimelle ei tule ilmaa.
Suuttimien ohivuotoletkuista ei oikeestaan muuta tullutkaan kuin ilmaa...
Mikään letku tai putki ei kuitenkaan tihku eikä vuoda matkalla Pa-suodattimelta korkeapainepumpulle, joten vika sitten ilmeisesti korkeapainepumpussa / sen tiivisteissä...
Hankintaan siis joko pelkät tiivisteet tai koko pumppu...
Tankilta PA-suodattimelle ei tule ilmaa.
Suuttimien ohivuotoletkuista ei oikeestaan muuta tullutkaan kuin ilmaa...
Mikään letku tai putki ei kuitenkaan tihku eikä vuoda matkalla Pa-suodattimelta korkeapainepumpulle, joten vika sitten ilmeisesti korkeapainepumpussa / sen tiivisteissä...
Hankintaan siis joko pelkät tiivisteet tai koko pumppu...
Re: W211 käy huonosti
Voiko näistä peukaloida ECU:n softaa silleen ettei vikakoodeja generoidu vaikka pitäisi? Ts. onko ECU:ssa orkkis softa vai joku viri sellainen?Milleborg kirjoitti:
Sehän tässä outoa onkin, kun Stari ei anna mitään vikakoodia mistään ja kaikkki testi mitä on ajettu on raja-arvojen sisällä.
En nyt tosin väitä ettäkö osaisin Staria käyttää täydellisesti...
Voisikos sitä koitaa silleen et tekemällä tekee vian jonka satavarmasti pitäis vikakoodin generoida?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 käy huonosti
Voi ja valitettavan usein selaiseen törmääJari Ke kirjoitti:Voiko näistä peukaloida ECU:n softaa silleen ettei vikakoodeja generoidu vaikka pitäisi? Ts. onko ECU:ssa orkkis softa vai joku viri sellainen?Milleborg kirjoitti:
Sehän tässä outoa onkin, kun Stari ei anna mitään vikakoodia mistään ja kaikkki testi mitä on ajettu on raja-arvojen sisällä.
En nyt tosin väitä ettäkö osaisin Staria käyttää täydellisesti...
Voisikos sitä koitaa silleen et tekemällä tekee vian jonka satavarmasti pitäis vikakoodin generoida?
lisänä voi vielä yksitäisiä koodejs pois
Mökkillä
'
'
Re: W211 käy huonosti
Löytyy käytetty OM646 pumppu jos siihen päädyt.Milleborg kirjoitti:Testattiinpa nyt sitten vielä polttoaineputket / letkut.
Tankilta PA-suodattimelle ei tule ilmaa.
Suuttimien ohivuotoletkuista ei oikeestaan muuta tullutkaan kuin ilmaa...
Mikään letku tai putki ei kuitenkaan tihku eikä vuoda matkalla Pa-suodattimelta korkeapainepumpulle, joten vika sitten ilmeisesti korkeapainepumpussa / sen tiivisteissä...
Hankintaan siis joko pelkät tiivisteet tai koko pumppu...
Onko Starilla kateltu missä rail paine on kun käy huonosti?
Re: W211 käy huonosti
MJPfin kirjoitti:Löytyy käytetty OM646 pumppu jos siihen päädyt.Milleborg kirjoitti:Testattiinpa nyt sitten vielä polttoaineputket / letkut.
Tankilta PA-suodattimelle ei tule ilmaa.
Suuttimien ohivuotoletkuista ei oikeestaan muuta tullutkaan kuin ilmaa...
Mikään letku tai putki ei kuitenkaan tihku eikä vuoda matkalla Pa-suodattimelta korkeapainepumpulle, joten vika sitten ilmeisesti korkeapainepumpussa / sen tiivisteissä...
Hankintaan siis joko pelkät tiivisteet tai koko pumppu...
Onko Starilla kateltu missä rail paine on kun käy huonosti?
Railipaineet mitattu starilla, ja näyttävät kunnon lukemia. Siksi ei aluksi edes epäilty tuota KP-Pumppua.
Re: W211 käy huonosti
Hetkinen mites tankissa oleva siirtopumppu, toi oma kun ei ime kauhean hyvin niin voi ilma johtua siirtopumpun kuolemisesta.
Re: W211 käy huonosti
MJPfin kirjoitti:Hetkinen mites tankissa oleva siirtopumppu, toi oma kun ei ime kauhean hyvin niin voi ilma johtua siirtopumpun kuolemisesta.
Testattiin tuotakin, ei nyt paineita mitattu, mutta silmämääräisesti tavaraa tulee tarpeeksi, eikä ole ilmaa (kuplia) seassa.
Re: W211 käy huonosti
Päivitystä vianetsintään.
Puristuspaineet mitattu mekaanisesti; ei vuoda mistään. Paineet käytännössä kuin uudessa koneessa.
KP pumppukin vaihdettiin.
Ilmeisesti vika nyt sitten ECUssa...
Puristuspaineet mitattu mekaanisesti; ei vuoda mistään. Paineet käytännössä kuin uudessa koneessa.
KP pumppukin vaihdettiin.
Ilmeisesti vika nyt sitten ECUssa...
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 käy huonosti
Jokos se mainittu pakokaasun paineanturi on tarkistettu ?Milleborg kirjoitti:Päivitystä vianetsintään.
Puristuspaineet mitattu mekaanisesti; ei vuoda mistään. Paineet käytännössä kuin uudessa koneessa.
KP pumppukin vaihdettiin.
Ilmeisesti vika nyt sitten ECUssa...
entä mitä löyti sen kaasulåän poikeavien arvojen takaa vai tuliko niiden tarkistusten loppu tuloksesksi
ok tulos,
ennen mitään ecu remonteja
tarkista siirto kun paine tilane on päällä, t haara suodatimelle tulevaan letkuun ,siihen pätkä letkua, joku paine mitaari
missä näyttö yli 3bar sitten ajamaan
myös se tarkistta että shköt ei pätki mistään eli tuleeko mitään ali/yli jännitte koodeja mihinkään yksikkön,
"ecun" rele kunnossa
vaan mikään noista ei oikeen sovi siihen että viaka vain yhdssä syl
anosataan jos pätkäsy on niin nopea että on taas kontakti kunnossa muiden kohdalla
Mökkillä
'
'
Re: W211 käy huonosti
FinlandMerceds kirjoitti:Jokos se mainittu pakokaasun paineanturi on tarkistettu ?Milleborg kirjoitti:Päivitystä vianetsintään.
Puristuspaineet mitattu mekaanisesti; ei vuoda mistään. Paineet käytännössä kuin uudessa koneessa.
KP pumppukin vaihdettiin.
Ilmeisesti vika nyt sitten ECUssa...
entä mitä löyti sen kaasulåän poikeavien arvojen takaa vai tuliko niiden tarkistusten loppu tuloksesksi
ok tulos,
ennen mitään ecu remonteja
tarkista siirto kun paine tilane on päällä, t haara suodatimelle tulevaan letkuun ,siihen pätkä letkua, joku paine mitaari
missä näyttö yli 3bar sitten ajamaan
myös se tarkistta että shköt ei pätki mistään eli tuleeko mitään ali/yli jännitte koodeja mihinkään yksikkön,
"ecun" rele kunnossa
vaan mikään noista ei oikeen sovi siihen että viaka vain yhdssä syl
anosataan jos pätkäsy on niin nopea että on taas kontakti kunnossa muiden kohdalla
Auto kävi pajalla jossa nuo puristukset mitattiin.
Samalla tutkailivat vähän suuttimia ja ottivat oskilloskooppi kuvaajat; 1 ja 4 sylinterin kuvaajat ovat keskenään samanlaiset 2 ja 3 keskenään samanlaiset.
Johtojen suojissa oli näkynyt hapertumaa ja ilmeisesti 2 ja 3 johdot ottaneet yhteen jossain kohtaa.
Tämä mahdolisesti aiheuttanut oikosulun ecuun.
Eli ei tuon perusteella olis vain yhdessä sylinterissä vika, vaan kahdessa.
Jos suutin saa vääränlaista signaalia, niin ei sit ruiskuta optimaalisesti.
Näin siis pajalla uumoiltiin, kun oikeestaan mitään muuta vaihtoehtoa ei enää ole.
Pakokaasun painanturi on ok, samoin kaasuläppä.
Siirtopumpun painetta ei olla ajon aikan mitattu, mutta paikallaan mitattiin pelkästään niin että tankilta tulevaan letkuun laitettiin painemittari ja virrat päälle. Jos en ny ihan väärin muista niin olisko ollu 7 baria.
Pätkäsy on ajossa nopeaa.. Jos ihan pintakaasulla ajelee ja vielä että ilmastointi ja radio on pois päältä, niin pätkäsyä ei oikeestaan edes huomaa.
Vasta kun pitäs lapikasta antaa niin pätkäsee sitten tuntuvasti. Kiihtyy kyllä, eli ei menetä tehoja.
Valoissa sitten huomaa ette käy kunnolla.
Re: W211 käy huonosti
pitäis niiden piuhojen ongelman mun mielstä vikakoodi trigata...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 käy huonosti
Tulee sieltä koodia jos piuht oikosessa/poikki tmsMiHe kirjoitti:pitäis niiden piuhojen ongelman mun mielstä vikakoodi trigata...
Mökkillä
'
'
Re: W211 käy huonosti
Joitakin delphiläisiä oon saanut käymään nätisti, kun on ajanut starilla sen suuttimien oppimisarvon tai mikälie se nyt olikaan eri railpaineilla.
En nyt muista millään sitä oikeaa nimeä, kun ei oo konetta lähellä, mutta kylläpä se sieltä vastaan tulee ohjainlaitesovituksista.
Joskus olen ajanut sen pari kertaa peräkkäin, imuilma pitää vain saada tarpeeksi lämpimäksi, että suostuu tekemään, lämpöpuhallinta imuputken eteen.
Korjausarvot on pienenneet ja käynti parantunut.
Voipa olla, että autossa on ecu/johtosarjavika, mutta tuota kokeilemalla ei mitään menetä.
En nyt muista millään sitä oikeaa nimeä, kun ei oo konetta lähellä, mutta kylläpä se sieltä vastaan tulee ohjainlaitesovituksista.
Joskus olen ajanut sen pari kertaa peräkkäin, imuilma pitää vain saada tarpeeksi lämpimäksi, että suostuu tekemään, lämpöpuhallinta imuputken eteen.
Korjausarvot on pienenneet ja käynti parantunut.
Voipa olla, että autossa on ecu/johtosarjavika, mutta tuota kokeilemalla ei mitään menetä.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W211 käy huonosti
No eipä ollut vika ECUssakaan, tai ainakaan sellainen vika mitä millään diagnostiikkaohjelmalla tulis esiin.
Seuraavaks kait sitten johtosarjoja mittaamaan...
Ei kellään sattuis olemaan kaaviota noista johdoista?
Onneks on pitkä pinna niin ei vituta yhtään...
Seuraavaks kait sitten johtosarjoja mittaamaan...
Ei kellään sattuis olemaan kaaviota noista johdoista?
Onneks on pitkä pinna niin ei vituta yhtään...
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 käy huonosti
Sieltä testeristä se kaavio löytyyMilleborg kirjoitti:No eipä ollut vika ECUssakaan, tai ainakaan sellainen vika mitä millään diagnostiikkaohjelmalla tulis esiin.
Seuraavaks kait sitten johtosarjoja mittaamaan...
Ei kellään sattuis olemaan kaaviota noista johdoista?
Onneks on pitkä pinna niin ei vituta yhtään...
Mökkillä
'
'