Väyrysen virtalukko jumissa
Väyrysen virtalukko jumissa
Moro. Tommonen 96vm väyrynen alkoi vittuileen.
Eli virtalukko ei käänny mijinkään suuntaan. Metallisella avaimella oleva automaatti.
Millainen homma vaihtaa virtalukko/miten ton saa liikkeelle?
Rovaniemeltä jos löytyy osaava rassaaja ni saa ilmoittautua..
Eli virtalukko ei käänny mijinkään suuntaan. Metallisella avaimella oleva automaatti.
Millainen homma vaihtaa virtalukko/miten ton saa liikkeelle?
Rovaniemeltä jos löytyy osaava rassaaja ni saa ilmoittautua..
Ex W202 C200 komressor.. ja W203 C200 kompressor. ex 2006 Sprinter. Ex 2009 sprinter. Ex 2x2014 sprinter. 204 200 farkku
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Väyrysen virtalukko jumissa
Metlista avainta ei tarvitse tunnistaa kääntymistä varten, lukko ja ratti lukko on täysin mekaanisia
eli etsi samoja konsteja lukon vapautumiseen mitä jo 80 luvun 124 ja muissa rauta avain maleissa
eli etsi samoja konsteja lukon vapautumiseen mitä jo 80 luvun 124 ja muissa rauta avain maleissa
Mökkillä
'
'
Re: Väyrysen virtalukko jumissa
Täältä löytyy ehjä lukko autoosi, 96 mallinen.
Täydellisenä. Automaatti diesel.
Täydellisenä. Automaatti diesel.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: Väyrysen virtalukko jumissa
FinlandMerceds kirjoitti:Metlista avainta ei tarvitse tunnistaa kääntymistä varten, lukko ja ratti lukko on täysin mekaanisia
eli etsi samoja konsteja lukon vapautumiseen mitä jo 80 luvun 124 ja muissa rauta avain maleissa
On kait siinä jtn sähköistä kun silloin kun virtalukko vielä toimi, niin jos painoi jarrua niin avain ei virtalukosta irronnut. Se mietitytti et onko vika 100%varmuudella virtalukossa.
Ex W202 C200 komressor.. ja W203 C200 kompressor. ex 2006 Sprinter. Ex 2009 sprinter. Ex 2x2014 sprinter. 204 200 farkku
Re: Väyrysen virtalukko jumissa
En oo pudottanut.. Pari pv auto seisoi ja ei sen jälkeen aukase rattilukkoa eikä väänny avain mihinkään suuntaan.
Mitäs tolle siis pitäis tehdä?
Avaimiakaan ei ole kuin tuo 1 kpl
Mitäs tolle siis pitäis tehdä?
Avaimiakaan ei ole kuin tuo 1 kpl
Ex W202 C200 komressor.. ja W203 C200 kompressor. ex 2006 Sprinter. Ex 2009 sprinter. Ex 2x2014 sprinter. 204 200 farkku
Re: Väyrysen virtalukko jumissa
Metalliavaimella oleva on täysin mekaaninen kuten FinlandMercedes edellä kertoi jo. Lukon ympärillä on transponderi kehä joka tunnistaa avaimen ja antaa luvan käynnistyä, mutta sillä ei ole merkitystä virtalukon ja rattilukon toimintaan.
Viimeisen päälle hyvillä ja "ottavilla" pihdeillä (Knipex) saattaa saada holkin väännettyä irti jolloin lukkopatruunan saa purettua irti jne...
Viimeisen päälle hyvillä ja "ottavilla" pihdeillä (Knipex) saattaa saada holkin väännettyä irti jolloin lukkopatruunan saa purettua irti jne...
oulaistenliikenne.fi
Re: Väyrysen virtalukko jumissa
Onks noi lukkopatruunat siis ihan tarvike osia?
Pirssi väliaikais autona ja maksoi hurjat 500e ni ei kauheen kallist remonttii kehtais tehdä.
Pirssi väliaikais autona ja maksoi hurjat 500e ni ei kauheen kallist remonttii kehtais tehdä.
Ex W202 C200 komressor.. ja W203 C200 kompressor. ex 2006 Sprinter. Ex 2009 sprinter. Ex 2x2014 sprinter. 204 200 farkku
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Väyrysen virtalukko jumissa
Sen verran(automaatissa) on että estää vahdekepin asenosta riipuen avaimen pois oton ja sekin on mekaaninen,kompurat kirjoitti:FinlandMerceds kirjoitti:Metlista avainta ei tarvitse tunnistaa kääntymistä varten, lukko ja ratti lukko on täysin mekaanisia
eli etsi samoja konsteja lukon vapautumiseen mitä jo 80 luvun 124 ja muissa rauta avain maleissa
On kait siinä jtn sähköistä kun silloin kun virtalukko vielä toimi, niin jos painoi jarrua niin avain ei virtalukosta irronnut. Se mietitytti et onko vika 100%varmuudella virtalukossa.
siellä lukon päässä sähkö osat on laatikon/kepin/jaarupolkimen puolella systeemiä
Mökkillä
'
'
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Väyrysen virtalukko jumissa
ja jos edellä oleva ei auta niin jotain mahdolisiman kestävää avaimenmallista mistä saa kunnolla kiinni pihdeilldealer kirjoitti:Metalliavaimella oleva on täysin mekaaninen kuten FinlandMercedes edellä kertoi jo. Lukon ympärillä on transponderi kehä joka tunnistaa avaimen ja antaa luvan käynnistyä, mutta sillä ei ole merkitystä virtalukon ja rattilukon toimintaan.
Viimeisen päälle hyvillä ja "ottavilla" pihdeillä (Knipex) saattaa saada holkin väännettyä irti jolloin lukkopatruunan saa purettua irti jne...
lyö sinne lukkoon mistä sitten kääntää, hyvä pora ja kunnon terät auttaa myös,
muuta varotavaa ei ole kuin se mainittu kehä ja virtalukon pohja
tarvike tavaraa on rautaavaimella toimivan pesäkompurat kirjoitti:Onks noi lukkopatruunat siis ihan tarvike osia?
Pirssi väliaikais autona ja maksoi hurjat 500e ni ei kauheen kallist remonttii kehtais tehdä.
ja jos on kyse jostain tilapäisi autosta mitä ei ole enään tarkoitus katsastaa tms hakusessa ilmais koraus
(tai vaikka olisi siihen rattilukoksi käy halaphallin tankolukko tosin se ei käy vaihteiston P lukkoon)
niin jonkun moinen ratakisu on poistaa koko lukko,
avaimessa oleva siru, sen lukukehä, virtalukon pohjan tarvitsee ehjänä,
sitten vaan se avain luku kehään ja virtalukon pohjasta kääntää käymään
Mökkillä
'
'
Re: Väyrysen virtalukko jumissa
No löytyiskö rovaniemeltä jtn joka haluis vaikka runnoo ton lukon siihen kuntoon et käyntiin sais..
Pari kk kun sillä viel pärjäis ni riittäis..
Pari kk kun sillä viel pärjäis ni riittäis..
Ex W202 C200 komressor.. ja W203 C200 kompressor. ex 2006 Sprinter. Ex 2009 sprinter. Ex 2x2014 sprinter. 204 200 farkku
Re: Väyrysen virtalukko jumissa
Rumilus täällä taas johtaa kysyjiä harhaan tarkoituksella, tai sitten ei tiedä tuotakaan mutta ei voi myöntää olevansa väärässä.hiioppiheikki kirjoitti:Avain on voinut menettää "muistinsa" ja voi opettamalla virota vielä henkiin. Rattilukko ei aukea jos avaimen tunnistin ei tunnista oikeaa avainta, sanoo täällä joku mitä tahansa mutta näin se vaan on.kompurat kirjoitti:En oo pudottanut.. Pari pv auto seisoi ja ei sen jälkeen aukase rattilukkoa eikä väänny avain mihinkään suuntaan.
Mitäs tolle siis pitäis tehdä?
Avaimiakaan ei ole kuin tuo 1 kpl
Lukko on mekaaninen eikä vaadi minkäänlaista avaimen tunnistusta, muuta kuin sen että metallipuikko on oikea ja työntää haitat pois edellään.
oulaistenliikenne.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2321
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Väyrysen virtalukko jumissa
Jos se lukko on täysin mekaaninen niin ainakin minä kokeilisin jotakin ohutta irroitusöljyä, CRC, WD40 tai vastaavaa joka voisi sulattaa likaa haittojen välistä ja saada lukon liikkeelle.dealer kirjoitti:Rumilus täällä taas johtaa kysyjiä harhaan tarkoituksella, tai sitten ei tiedä tuotakaan mutta ei voi myöntää olevansa väärässä.hiioppiheikki kirjoitti:Avain on voinut menettää "muistinsa" ja voi opettamalla virota vielä henkiin. Rattilukko ei aukea jos avaimen tunnistin ei tunnista oikeaa avainta, sanoo täällä joku mitä tahansa mutta näin se vaan on.kompurat kirjoitti:En oo pudottanut.. Pari pv auto seisoi ja ei sen jälkeen aukase rattilukkoa eikä väänny avain mihinkään suuntaan.
Mitäs tolle siis pitäis tehdä?
Avaimiakaan ei ole kuin tuo 1 kpl
Lukko on mekaaninen eikä vaadi minkäänlaista avaimen tunnistusta, muuta kuin sen että metallipuikko on oikea ja työntää haitat pois edellään.
Re: Väyrysen virtalukko jumissa
No, se on yleensä sitten se viimeinen voitelu kuten moneen kertaan varoiteltu täälläkin. Koputtelemalla ja samalla avainta nitkuttamalla saattaa saada käännettyä, jos siis kyse on lukkopesän jumittumisesta.
Edit: ar46.10-p-0900c muutama kuva
ja googleen vielä A2104620030 niin näkee millainen rattilukko on.
Edit: ar46.10-p-0900c muutama kuva
ja googleen vielä A2104620030 niin näkee millainen rattilukko on.
Viimeksi muokannut dealer, Ma 27.01.2020 17:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oulaistenliikenne.fi
Re: Väyrysen virtalukko jumissa
Se lika siellä kuluneessa pesässä on vähän kaksipiippuinen juttu tosiaan;
kun haitat ja avain on kuluneet, ei lukko tahdo kääntyä, koska haitat eivät vetäydy tarpeeksi lukkopatruunan sisään.
Lukko "kanittaa", ja nitkuttelemalla ja moneen kertaan yrittämällä saattaa kääntyä.
Lika avaimessa ja haitoissa kompensoi osittain kulumista, lisää haitan liikettä hiukan.
Kun lian pesee pois toiminnan rajoille kuluneesta lukosta, kuten Dealer mainitsi, voi se olla sitten viimeinen voitelu: Haitat eivät liiku tarpeeksi eikä lukko käänny sitäkään vähää.
Jos avain menee pohjaan, on ne haitat jo liikkuneet sen mitä meinaavat, pakollakin.
Toki oven ja takaluukun lukot on joskus pakko öljyllä saada liikkeelle, niissä tilanne on eri.
Avain ei mene edes ehkä pohjaan tai sitten ei käänny, mutta se ei johdu kulumisesta vaan ovat oikeasti yleensä paskasta jumissa!
(Autoissa, joissa kaukosäätö keskuslukolle.)
Itse olen linkkuavain-mersujen virtalukon ottanut irti ennalta ehkäisevästi, pessyt kunnolla.
Avain lukossa ja sitä heiluttelemalla näkee kuinka haitat ovat hiukan yli patruunan rungosta.
Haittojen hionta rungon tasalle, uusi pesu ja kevyt (!) voitelu pakkasen kestävällä rasvalla = kuin uusi ja kevyttoiminen lukko.
Kannattaa tehdä uudella tai ainakin vähiten kuluneella avaimella, ettei ota liikaa.
P.S.:
Jos avain vielä kääntyy on patruuna naurettavan helppo ja nopea irroittaa, koko toimenpiteessä hiontoineen ja pesuineen ei saa tuntia menemään millään..
kun haitat ja avain on kuluneet, ei lukko tahdo kääntyä, koska haitat eivät vetäydy tarpeeksi lukkopatruunan sisään.
Lukko "kanittaa", ja nitkuttelemalla ja moneen kertaan yrittämällä saattaa kääntyä.
Lika avaimessa ja haitoissa kompensoi osittain kulumista, lisää haitan liikettä hiukan.
Kun lian pesee pois toiminnan rajoille kuluneesta lukosta, kuten Dealer mainitsi, voi se olla sitten viimeinen voitelu: Haitat eivät liiku tarpeeksi eikä lukko käänny sitäkään vähää.
Jos avain menee pohjaan, on ne haitat jo liikkuneet sen mitä meinaavat, pakollakin.
Toki oven ja takaluukun lukot on joskus pakko öljyllä saada liikkeelle, niissä tilanne on eri.
Avain ei mene edes ehkä pohjaan tai sitten ei käänny, mutta se ei johdu kulumisesta vaan ovat oikeasti yleensä paskasta jumissa!
(Autoissa, joissa kaukosäätö keskuslukolle.)
Itse olen linkkuavain-mersujen virtalukon ottanut irti ennalta ehkäisevästi, pessyt kunnolla.
Avain lukossa ja sitä heiluttelemalla näkee kuinka haitat ovat hiukan yli patruunan rungosta.
Haittojen hionta rungon tasalle, uusi pesu ja kevyt (!) voitelu pakkasen kestävällä rasvalla = kuin uusi ja kevyttoiminen lukko.
Kannattaa tehdä uudella tai ainakin vähiten kuluneella avaimella, ettei ota liikaa.
P.S.:
Jos avain vielä kääntyy on patruuna naurettavan helppo ja nopea irroittaa, koko toimenpiteessä hiontoineen ja pesuineen ei saa tuntia menemään millään..
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: Väyrysen virtalukko jumissa
Toivottavasti häviät muistakin ketjuista jauhamasta paskaa, joten todellakin HEIPPA!hiioppiheikki kirjoitti:Niiin, yhtäkkiä meni toimiva virtalukko jumiin. Siihen saakka ilmeisesti toiminut kuin ihmisen mieli? Voisin käydä irrottamassa kyseisen mallisarjan auton virtalukon niin saisi sitä sitten ihmetellä porukalla, onko siellä sähköjä/mekaniikkaa/sähköjä/mekaniikkaa. Täällä on annettu niin viisaita kommentteja lukon sielunelämästä, että minä siirryn takavasemmalle asiassa. Mersun lukkoja on tullut eteen monenlaisia elämäntaipaleen aikana, joten pidämpä kokemukset omana tietona ja mölyt mahassa. Toivottavasti kysyjä saa moottorin tulille ja pääsee suorittamaan tehtävää auton kanssa. Heippa.kompurat kirjoitti:En oo pudottanut.. Pari pv auto seisoi ja ei sen jälkeen aukase rattilukkoa eikä väänny avain mihinkään suuntaan.
Mitäs tolle siis pitäis tehdä?
Avaimiakaan ei ole kuin tuo 1 kpl
2007 R 320cdi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Väyrysen virtalukko jumissa
Tosiaan rasvaus toimii usein väärin päin eli jumii entistä enemäändealer kirjoitti:No, se on yleensä sitten se viimeinen voitelu kuten moneen kertaan varoiteltu täälläkin. Koputtelemalla ja samalla avainta nitkuttamalla saattaa saada käännettyä, jos siis kyse on lukkopesän jumittumisesta.
Edit: ar46.10-p-0900c muutama kuva
ja googleen vielä A2104620030 niin näkee millainen rattilukko on.
Mökkillä
'
'
Re: Väyrysen virtalukko jumissa
Käyhän irrottamassa ja ihmettele toimintaa. Älä erehdy vuosimallista.hiioppiheikki kirjoitti:Niiin, yhtäkkiä meni toimiva virtalukko jumiin. Siihen saakka ilmeisesti toiminut kuin ihmisen mieli? Voisin käydä irrottamassa kyseisen mallisarjan auton virtalukon niin saisi sitä sitten ihmetellä porukalla, onko siellä sähköjä/mekaniikkaa/sähköjä/mekaniikkaa. Täällä on annettu niin viisaita kommentteja lukon sielunelämästä, että minä siirryn takavasemmalle asiassa. Mersun lukkoja on tullut eteen monenlaisia elämäntaipaleen aikana, joten pidämpä kokemukset omana tietona ja mölyt mahassa. Toivottavasti kysyjä saa moottorin tulille ja pääsee suorittamaan tehtävää auton kanssa. Heippa.kompurat kirjoitti:En oo pudottanut.. Pari pv auto seisoi ja ei sen jälkeen aukase rattilukkoa eikä väänny avain mihinkään suuntaan.
Mitäs tolle siis pitäis tehdä?
Avaimiakaan ei ole kuin tuo 1 kpl
oulaistenliikenne.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2321
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Väyrysen virtalukko jumissa
Se viimeinen voitelu on jo tehty kun se ei enää liiku mihinkään. Enempää sitä ei enää saa rikki, paremmaksi ehkä senverran, että saa kerran käännettyä ja purettua.dealer kirjoitti:No, se on yleensä sitten se viimeinen voitelu kuten moneen kertaan varoiteltu täälläkin. Koputtelemalla ja samalla avainta nitkuttamalla saattaa saada käännettyä, jos siis kyse on lukkopesän jumittumisesta.
Edit: ar46.10-p-0900c muutama kuva
ja googleen vielä A2104620030 niin näkee millainen rattilukko on.
Re: Väyrysen virtalukko jumissa
Ei, vaan sen saattaa vielä saada jumittumisen jälkeen kääntymään kun osaa koputella ja väännellä oikein. Rasvauksen jälkeen ei ole yksikään lukko kääntynyt, haitat puree lopullisesti kun lika irtoaa.
oulaistenliikenne.fi
Re: Väyrysen virtalukko jumissa
Täällähän muuttu keskustelu mielenkiintoiseksi..
Tosiaan 3vkoa sit auton ostin et jos sillä muutaman kk ajelis ennen saksan reissua ja lukon aikaisemmasta elämästä ei sen enempää tietoa..
Ite mietin et voisko auttaa jos kävis tekeen uuden ns rauta avaimen jossa olis terävemmät kulmat eikä niin kulunut et sais pyörähtään pari asentoa. Nyt on koitettu heilutella muuan tunti ja ei vaikitusta
Tosiaan 3vkoa sit auton ostin et jos sillä muutaman kk ajelis ennen saksan reissua ja lukon aikaisemmasta elämästä ei sen enempää tietoa..
Ite mietin et voisko auttaa jos kävis tekeen uuden ns rauta avaimen jossa olis terävemmät kulmat eikä niin kulunut et sais pyörähtään pari asentoa. Nyt on koitettu heilutella muuan tunti ja ei vaikitusta
Ex W202 C200 komressor.. ja W203 C200 kompressor. ex 2006 Sprinter. Ex 2009 sprinter. Ex 2x2014 sprinter. 204 200 farkku
Re: Väyrysen virtalukko jumissa
Pari tuntii avainta hinkannut lukossa eikä liiku mihinkään..
Onkos seuraava vaihe siis voimaa ja rikkoa lukko?
Onkos seuraava vaihe siis voimaa ja rikkoa lukko?
Ex W202 C200 komressor.. ja W203 C200 kompressor. ex 2006 Sprinter. Ex 2009 sprinter. Ex 2x2014 sprinter. 204 200 farkku
-
- Mersumies
- Viestit: 2321
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Väyrysen virtalukko jumissa
Minä käyttäisin edelleen irroitusöljyä, runsaasti pillin kanssa niin, että roskat ja lika tulee ulos lukkopesästä. Käsipaperia tai konepyyhe ympärille ettei ole pitkin lattioita.kompurat kirjoitti:Pari tuntii avainta hinkannut lukossa eikä liiku mihinkään..
Onkos seuraava vaihe siis voimaa ja rikkoa lukko?
Toki poraaminen tai taltta/vasarakin saattaa toimia mutta ihan miten haluaa. Porauksen jälkeen ei tarvitse enää avaimella yrittää.
Re: Väyrysen virtalukko jumissa
Linkkuavaimella toimivassa ei ole sähköistä rattilukkoa. Avaimessa oleva äly poistaa vain ecun ajoneston. Itse virtalukko ja rattilukko siis täysin mekaanisia.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Väyrysen virtalukko jumissa
Juurikin näin... ja sehän on jo moneen kertaan mainittujuu-zo kirjoitti:Linkkuavaimella toimivassa ei ole sähköistä rattilukkoa. Avaimessa oleva äly poistaa vain ecun ajoneston. Itse virtalukko ja rattilukko siis täysin mekaanisia.
Mökkillä
'
'
Re: Väyrysen virtalukko jumissa
Jep, mut rumilukselle se ei oo vieläkään selvinnyFinlandMerceds kirjoitti: Juurikin näin... ja sehän on jo moneen kertaan mainittu
Itse erehdyin joskus voitelemaan mesen virtalukkoa(monessa japsissa ollu ihan toimiva toimenpide) ja jumiinhan se tieten veti heti. No sevisin hommasta brakecleanerin ja imurin rakosuulakkeen avulla "pesemällä" rasvat pois. Pelas vielä pitkään ton jälkeen. Vois ehkä viimeisenä konstina yrittää totakin. Mut dealerin tyyliin ronklaamalla voi saada vielä kerran kääntymään, jonka jälkeen vaihto on helppo.
Re: Väyrysen virtalukko jumissa
Yksi W201 lukko aukesi vääntämällä avaimesta ja tampilla yhtäaikaa iskuja kehälle. Kokoajan vääntö päällä ja hallittu voimankäyttö niin ei mitään särkynyt.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95