W220 320 bensan automaatti
W220 320 bensan automaatti
Tervehdys. Tietääkö kukaan pyöriikö turbiini laatikossa koko ajan, myös paikalla ollessa ja p päällä?
Re: W220 320 bensan automaatti
Turbiini momenttimuuntimessa ei pyöri silloin kun auto ei liiku.
Xentry 09/2019 + SD Connect 4
Re: W220 320 bensan automaatti
Oletko varma?...mielestäni kun liikkuu vanhemmissa ainakin.Antto- kirjoitti:Turbiini momenttimuuntimessa ei pyöri silloin kun auto ei liiku.
Jos se ei liikkuisi niin moottori ottaisi vastusta aika rajusti koska neste kierto siellä on kokoajan ...turbiini lukko ei oel päällä mutta kokoajan se vääntää eli pyrkii liikkeelle jos olisi vaihde päällä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W220 320 bensan automaatti
https://www.youtube.com/watch?v=bRcDvCj_JPs" onclick="window.open(this.href);return false;atlas kirjoitti:Oletko varma?...mielestäni kun liikkuu vanhemmissa ainakin.Antto- kirjoitti:Turbiini momenttimuuntimessa ei pyöri silloin kun auto ei liiku.
Jos se ei liikkuisi niin moottori ottaisi vastusta aika rajusti koska neste kierto siellä on kokoajan ...turbiini lukko ei oel päällä mutta kokoajan se vääntää eli pyrkii liikkeelle jos olisi vaihde päällä.
Xentry 09/2019 + SD Connect 4
Re: W220 320 bensan automaatti
Termistöstähän tässä on kyse. Puhekielessä turbiini on momentinmuunnin. Se momentinmuunnin pyörii koska se on pultattu vetolevyyn joka pyörii kampiakselin mukana. Eli puhekielessä se turbiini kyllä pyörii.
Kun auto ei liiku niin momentinmuunnin luistaa eli turbiinipyörä on paikoillaan silloin, kun kierroksia nostetaan niin se turbiinipyörä tarttuu kiinni ja alkaa välittämään voimaa eli auto liikkuu. Tuo tartuntakohta on ns stall speed.
En ole hyvä näissä teknisissä asioissa mutta kun se momentinmuunnin pyörii niin keskiakselin kautta voima menee öljypumpulle joka on laatikon sisällä. Mutta onko tuo momentinmuunnin itsessäänkin jo öljypumppu, kuten tuo YouTube pätkä antoi ymmärtää? Vai onko tuo esimerkki nyt jostain uudesta automaattimallista, bemarihan sinä oli esimerkkinä...
Kun auto ei liiku niin momentinmuunnin luistaa eli turbiinipyörä on paikoillaan silloin, kun kierroksia nostetaan niin se turbiinipyörä tarttuu kiinni ja alkaa välittämään voimaa eli auto liikkuu. Tuo tartuntakohta on ns stall speed.
En ole hyvä näissä teknisissä asioissa mutta kun se momentinmuunnin pyörii niin keskiakselin kautta voima menee öljypumpulle joka on laatikon sisällä. Mutta onko tuo momentinmuunnin itsessäänkin jo öljypumppu, kuten tuo YouTube pätkä antoi ymmärtää? Vai onko tuo esimerkki nyt jostain uudesta automaattimallista, bemarihan sinä oli esimerkkinä...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W220 320 bensan automaatti
Ja onkos vielä niin, että valitsimen ollessa N-taiP asennossa pyörii myös turbiinipyörä mutta yksikään kytkinpakka ei ole kytkeytynyt?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969