W163 ML55 AMG ei pysy käynnissä ilman kaasua. Flektin puhallin pyörii lämpimällä moottorilla jatkuvasti. Akun +napa tulikuuma - kiehuttaa lumen navalta samantien. Samoin kuumana käy akulta lähtevä +kaapeli.
Pikaisesti halpistesterillä:
Sytytyskatkoksia useammalla sylinterillä, imuilman lämpöanturi, AFM koodeja. Viikonloppuna tutkin Starila heti kun ehdin.
Jotta arvauksia otetaan vastaan?
Julmettu virtakato w163
Julmettu virtakato w163
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: Julmettu virtakato w163
Kuluuko virtaa moottorin ja muiden laitteiden ollessa seis vai pelkästään moottorin käydessä/starttauksen jälkeen? Oletko pihtivirtamittarilla kattonut virrankulutusta paljonko se on - lataako/kuluttaako?
Varmaan olis syytä tarkastaa kaikki paksut plussa syötöt, ettei ole hankautunut kaapeli puhki ja ota runkoon mistään. Pre-fuset ja niiden kontaktit hyvä tarkastaa.
Mittarilla olis hyvä tarkastaa esim starttimoottori, ettei ole oikosulussa tai minkään muun paksun narun perässä oleva piiri ole oikosulussa maihin.
Kuinka vanha akku on? Varmaan syytä vaihtaa uuteen jos kovin vanha akku, liekö kuivunut tai jotain akun sisäistä ongelmaa.
Maadoituspisteiden hapettumien tarkastus ehkä syytä ottaa myös työlistalle.
Käymishäiriöt ja vikakoodien tutkimiset varmaan hyvä ratkaista sen jälkeen kun liialliset virrankulutukset on korjattu. Luonnollisesti kova virrankulutus laskee akun jännitettä, eikä ecu tai muutkaan boksit saa tarvitsemaansa 12V jännitettä vaan paljon alemman jännitteen = boksit ei pelaa = käyntihäiriöitä + muita ongelmia.
Varmaan olis syytä tarkastaa kaikki paksut plussa syötöt, ettei ole hankautunut kaapeli puhki ja ota runkoon mistään. Pre-fuset ja niiden kontaktit hyvä tarkastaa.
Mittarilla olis hyvä tarkastaa esim starttimoottori, ettei ole oikosulussa tai minkään muun paksun narun perässä oleva piiri ole oikosulussa maihin.
Kuinka vanha akku on? Varmaan syytä vaihtaa uuteen jos kovin vanha akku, liekö kuivunut tai jotain akun sisäistä ongelmaa.
Maadoituspisteiden hapettumien tarkastus ehkä syytä ottaa myös työlistalle.
Käymishäiriöt ja vikakoodien tutkimiset varmaan hyvä ratkaista sen jälkeen kun liialliset virrankulutukset on korjattu. Luonnollisesti kova virrankulutus laskee akun jännitettä, eikä ecu tai muutkaan boksit saa tarvitsemaansa 12V jännitettä vaan paljon alemman jännitteen = boksit ei pelaa = käyntihäiriöitä + muita ongelmia.
Xentry 09/2019 + SD Connect 4
Re: Julmettu virtakato w163
No niin,
Ehditty tutkimaan. Akulta lähtevä kaapeli oli löysästi kiinni ja aiheutti navan kuumenemisen.
Nyt ei napa kuumu, mutta auto ei pyöri tyhjäkäyntiä ja vaatii muutenkin monta starttia että saa lämpiämään sen verran että kaasulla saa pidettyä käynnissä.
Star herjaa ilmamassamittaria aivan samoin kuin halpistesteri. Kaasuläppää en saa Starila ajettua. Nollasin moottorinohjauksen adaptaatiot, jonka jälkeen auto pyöri n 1100 rpm ilman kaasun painamista, mutta ei sitten vastannut kaasuun ollenkaan.
Ilamassamittarin piuhan irtiotto ei muuttanut tilannetta käytännössä mihinkään. Nokka-akselin Hall-anturin arvo vaihteli 55-AA 2900rpm. Ilmapumppu toimi, Akkujännitteet on ok. Kaikki pytyt toimii, käynti ainakin muuttuu niitä yksitellen sammuttaessa.
Pitääkö uskoa tuon P0100 Kuumakalvo ilmamassamittaimen (B41) vikaan ja hommata suosiolla uusi Boschin tekele?
Ehditty tutkimaan. Akulta lähtevä kaapeli oli löysästi kiinni ja aiheutti navan kuumenemisen.
Nyt ei napa kuumu, mutta auto ei pyöri tyhjäkäyntiä ja vaatii muutenkin monta starttia että saa lämpiämään sen verran että kaasulla saa pidettyä käynnissä.
Star herjaa ilmamassamittaria aivan samoin kuin halpistesteri. Kaasuläppää en saa Starila ajettua. Nollasin moottorinohjauksen adaptaatiot, jonka jälkeen auto pyöri n 1100 rpm ilman kaasun painamista, mutta ei sitten vastannut kaasuun ollenkaan.
Ilamassamittarin piuhan irtiotto ei muuttanut tilannetta käytännössä mihinkään. Nokka-akselin Hall-anturin arvo vaihteli 55-AA 2900rpm. Ilmapumppu toimi, Akkujännitteet on ok. Kaikki pytyt toimii, käynti ainakin muuttuu niitä yksitellen sammuttaessa.
Pitääkö uskoa tuon P0100 Kuumakalvo ilmamassamittaimen (B41) vikaan ja hommata suosiolla uusi Boschin tekele?
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: Julmettu virtakato w163
No muuttuiko ilmamassa kaasuteltaessa?
Jos ei, niin voihan se olla, että mittari entinen tai löysä akkukaapeli poltti jotain ecusta.
Jos ei, niin voihan se olla, että mittari entinen tai löysä akkukaapeli poltti jotain ecusta.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: Julmettu virtakato w163
Muuttui
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: Julmettu virtakato w163
Kyllä se IMM paransi auton.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä