MB 250 CGI öljyn seassa bensaa
MB 250 CGI öljyn seassa bensaa
Otsikkoon liittyen osaako joku vastata miksi kyseisessä koneessa öljyn seassa yllättävän paljon polttoainetta? Koneeseen vaihdettu koko jakopää hammasrattaineen ylä- ja alakerrasta 3000 km sitten joten jaon pitäisi olla kunnossa (tarkistettu jo kertaalleen rempan jälkeen).
Turbo vinkuu ja savuttaa hieman käynnistys vaiheessa (turbo menossa vaihtoo, kunhan ehtii tekemään). Eli se ongelma löytyy myös, mutta tuo bensan sekoittuminen öljyy ei ole vielä ratkennut... Olisiko siis jotain ehdotuksia/ tietoa viasta? Autolla ajetaan pääsääntöisesti lyhyttä matkaa, mikä osaltaa voisi selittää syyn, mutta tuo bensan määrä mikä tulee öljyn joukkoon on sen verran paljon etten usko sen selittyvän pelkästään tuolla lyhyellä ajolla... Autossa kilsoja 130 tkm
Turbo vinkuu ja savuttaa hieman käynnistys vaiheessa (turbo menossa vaihtoo, kunhan ehtii tekemään). Eli se ongelma löytyy myös, mutta tuo bensan sekoittuminen öljyy ei ole vielä ratkennut... Olisiko siis jotain ehdotuksia/ tietoa viasta? Autolla ajetaan pääsääntöisesti lyhyttä matkaa, mikä osaltaa voisi selittää syyn, mutta tuo bensan määrä mikä tulee öljyn joukkoon on sen verran paljon etten usko sen selittyvän pelkästään tuolla lyhyellä ajolla... Autossa kilsoja 130 tkm
Re: MB 250 CGI öljyn seassa bensaa
Bensa voisi tulla suuttimista jotka kusee eli purkaa paineensa jonkin suuttimen kautta...sanompa vaan että onpa huonontaneet osien laatua jos noilla kilsoilla alkaa suuttimet menemään...tieten jonkin halpis maan tuotteita...oli kyllä yhdessä b-mersussa kyllä samanlaista mutta se kävi kolmella välillä.
Toi savutus siis jos mustaa..voi olla bensaa...onkos tässä kompressori mekaaninen vai turbo????
Toi savutus siis jos mustaa..voi olla bensaa...onkos tässä kompressori mekaaninen vai turbo????
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB 250 CGI öljyn seassa bensaa
Turbollahan tuo. Dealerin mukaanhan näihin oli joku moottoriohjaimen päivitys tohon bensanläträysongelmaan. Mut jos sitä oikein paljon tulee, niin voi olla joku muukin vika. En kyllä suuttimien kusemisen lisäksi oiken osaa sanoa muuta mistä se sinne vois päästä.
Re: MB 250 CGI öljyn seassa bensaa
Onko tietoa mistään ohjeesta/tiedotteesta tuohon moottoriohjaimen päivitykseen liittyen? TIPS:istä ei löydy ohjetta päivitykseen mikä liittyisi bensan kerääntymiseen (saattoi hyvin jäädä huomaamatta).toozi kirjoitti:Turbollahan tuo. Dealerin mukaanhan näihin oli joku moottoriohjaimen päivitys tohon bensanläträysongelmaan. Mut jos sitä oikein paljon tulee, niin voi olla joku muukin vika. En kyllä suuttimien kusemisen lisäksi oiken osaa sanoa muuta mistä se sinne vois päästä.
Sen sijaan esim. E 250 CGI:lle (W212, tarkasta automallistahan ei tässä threadissa ollut mainintaa) on sama typerä TIPS ohje kuin uudemmillekin malleille (pelkkä teksti formatoimatta, eiköhän tuosta saa selvää):
- Engine oil level above max. -
Topic number
GI18.40-P-006876
Version
2
Function group
18.40 Oil level/oil pressure sensor
Date
04-11-2017
Validity
All models with gasoline engine
Reason for change
Update
Complaint
Engine oil level above max.
On engines equipped with an oil level sensor, the instrument cluster indicates that the engine contains too much oil, on all other engines this can be read off on the oil dipstick.
Cause
The vehicle is mainly driven in the city or used excessively for short trips where the operating temperature is not reached.
With frequent cold starts and lots of short trips, fuel can enter the engine oil in non-combusted condition. Fuel outgassing through crankcase ventilation is only possible once the operating temperature is reached.
If the operating temperature is not reached, the ingressed fuel collects in the engine oil which in turn leads to a significant increase in the oil level.
The reduced viscosity can cause engine timing malfunctions. The engine oil's lubricating characteristics are reduced.
On vehicles that are primarily used for short trips, the engine oil level should be checked on a regular basis.
Remedy
1. Check tank capacity as per XENTRY test step for diesel and water. If necessary, have the fuel analyzed externally. If required, drain the fuel tank, taking the given
safety regulations into account.
2. Replace engine oil and filter.
No warranty/goodwill claims since a fault has not occurred with the engine.
WIS references
Document number
Title
Note
Allocation
AS47.00-Z-0001-01A WIS reference Remedy
Symptoms
Symptom
Power generation / Engine lubrication/oil cooling / Function / Oil level too high
Jos autossa ei ole öljymääräanturia niin pitää vain tarkkailla öljyn mittatikkua säännöllisesti ja vaihtaa öljyt tarvittaessa. Mitään speksiä sille paljonko öljy saa ylärajan ylittää ei sanota. Pitäisi ehkä katsoa paljonko öljymääräanturi sallii ylärajan yli ennen varoitusta jos tuota pitää referenssinä. Varmaan ihan liikaa jos vaikka öljytaso vaihdon jälkeen min/max puolivälissä, veikkaan että ihan liikaa silloinkin jos aloitetaan ihan ylärajasta.
Mitään korjattavaa, ei edes moottoriohjaimen päivitystä ei tuossa tyrkytetä. Ihan asiakkaan oma vika jos vaikka litra bensaa tulee 5000 km:llä. Tai viitataanhan tuossa ohjeeseen tyhjentää bensatankki. Sen jälkeen bensaa ei enää kerry ellei erehdy autoa taas tankkaamaan.
Re: MB 250 CGI öljyn seassa bensaa
Joo. Tämä kyllä kummallinen ongelma. Viimeksi öljynvaihdon yhteydessä oli 6dl bensaa öljyn seassa ja nyt noin 2000km jälkeen on taas öljytikun ylärajan yli reilusti. Itsellä tuli myöskin mieleen tuon viallinen polttoainesuutin, joka voisi aiheuttaa tämän vian. Sinänsä kummallista, kun ei anna vikakoodia jos käy liian rikkaalla kokoajan... Onko jollain kokemusta tuosta moottorinohjaimen päivityksestä vastaavanlaisessa ongelmassa? Itse kiinnostaisi kans tieto tästä... Pitää varmaan viikonloppuna taas laskea öljyt pihalla ja uudet sisään ja alkaa tutkimaan tuota ongelmaa...
Re: MB 250 CGI öljyn seassa bensaa
Niin ja autossa tosiaan pakokaasuahdin. Luultavasti tuo ahdinkin mennyt vittuiksi juuri tästä syystä eli ei saa riittävää voitelua, kun öljyn seassa aina bensaa...
Re: MB 250 CGI öljyn seassa bensaa
Ei ole tietoa. Dealerin viesti poimittu tästä ketjusta: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 4#p1201432DBFI kirjoitti: Onko tietoa mistään ohjeesta/tiedotteesta tuohon moottoriohjaimen päivitykseen liittyen? TIPS:istä ei löydy ohjetta päivitykseen mikä liittyisi bensan kerääntymiseen (saattoi hyvin jäädä huomaamatta.
Voihan olla et tulkitsin viestiä vaan väärin.
Re: MB 250 CGI öljyn seassa bensaa
Kyllähän tuo kommentti itsellenikin kovasti softapäivitykseltä kuulostaa vaikka ei suoraan sanottu. Onkohan tässäkin kyse 271 koneesta vai päteekö sama korjausohje uudempiin? Pitääkin katsoa TIPS:istä tuolle ohjeita. Jos ei löydy niin ilmeisesti kyse jostakin muusta kuin TIPSistä, dealer voisi vähän valaista.toozi kirjoitti:
Ei ole tietoa. Dealerin viesti poimittu tästä ketjusta: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 4#p1201432
Voihan olla et tulkitsin viestiä vaan väärin.
Olisi mukava kuulla osaajilta myös kommenttia A2710180729 huohotinjärjestelmän osan viasta joka kuulemma laittaa bensat öljyihin.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: MB 250 CGI öljyn seassa bensaa
Mökeilevä eläkeläinen törmännyt semoisia huohotin vikoihin aiemin(osanumeroita ei muista)DBFI kirjoitti: Olisi mukava kuulla osaajilta myös kommenttia A2710180729 huohotinjärjestelmän osan viasta joka kuulemma laittaa bensat öljyihin.
mitkä sotkee kampikammion paineen mistä sitten ko oiretta,
alipainen kampi kammiossa sinällään hyvä pumppaus vastukset pienee
mutta liikaa on liikaa siinäkin,
pieniin päästöihin pyritään niin tuohonkin haetaan sitä optimia sitten kun
se huohotus systeemin ventiili takuilee niin herkkä tasapaino häirintyy,
menee sitten liian alipainnen tai ylipaineen puolelle niin ne kun yhdistetään
mahdolisiman pienenkitkan männänrenkaisiin, tiivistys kärsii,
muitakin syitä voi olla
mielenkiinolla odetala mitä osajile on tullut vastaan,
Mökkillä
'
'
Re: MB 250 CGI öljyn seassa bensaa
Olis tosiaan kiva saada tietoa tähän joltakin asiaa vihkiintyneeltä. Ymmärrän kyllä tuon bensan sekoittumisen ennen tuota jakopään remppaa, mutta että se jatkuu edelleen on mysteeri... Sinäänsä tuntuu oudolta, että pitäisi päivittää ECU:n tiedot jakopäärempan jälkeen... Tietysti, jos ECU:lla on tiedot sekoittuneet polttoaineen syötöstä tuon jakopään ongelman takia niin kait se on mahdollista. Jäädään odottamaan vastausta viisaammilta...
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: MB 250 CGI öljyn seassa bensaa
Oikeestan tuohon päivitys juttuun tulle parikin mahdolista syytä mieleenMikke79 kirjoitti:Olis tosiaan kiva saada tietoa tähän joltakin asiaa vihkiintyneeltä. Ymmärrän kyllä tuon bensan sekoittumisen ennen tuota jakopään remppaa, mutta että se jatkuu edelleen on mysteeri... Sinäänsä tuntuu oudolta, että pitäisi päivittää ECU:n tiedot jakopäärempan jälkeen... Tietysti, jos ECU:lla on tiedot sekoittuneet polttoaineen syötöstä tuon jakopään ongelman takia niin kait se on mahdollista. Jäädään odottamaan vastausta viisaammilta...
(siis jos se johtuu jakopäästä eikä ole tätä autot pilaavaa lyhyt näköistä päästö hysteriaa
missä tungeetaan kesken eräistä/vajaasti testattua softaa, sen nimissä
ja kun niitä on tungettu tarpeeksi merkki kohtainen laskenalinen eu päästä kiintiö alittuu,
vaikka todelisuudessa käy toisin kun aloitetaan laskenta siitä että joku lähtee savimajasta louhokselle)
jos uudet jakopäät sen verran erilaisia että säätyvät eri tavalla,
seoksen määrän/ruiskutus hetlken,
itse säätyminen siirtynyt niin ääri päähän joisakin versioissa sillä on taipumus jumittua sinne,
että päivitys palutta sen nopeammin alku asentoon/sen aluetta lajenttu/sovitettu uuden jakopään säätymisen,
odotellaan
Mökkillä
'
'
Re: MB 250 CGI öljyn seassa bensaa
Tilasin tuon kampikammion huohotusventtiilin A2710180729, joten näkee onko siitä mitään apua. Mitä mieltä porukka yleisesti on kannattaisiko käyttää merkkiliikkeellä, jos vaikka starin kautta näkisi mikä mahdollisesti vialla?
Re: MB 250 CGI öljyn seassa bensaa
Käytä niin voivat katsoa onko uudempaa päivitystä moottoriin, ei kait se huononmaksi enää voi mennäMikke79 kirjoitti:Tilasin tuon kampikammion huohotusventtiilin A2710180729, joten näkee onko siitä mitään apua. Mitä mieltä porukka yleisesti on kannattaisiko käyttää merkkiliikkeellä, jos vaikka starin kautta näkisi mikä mahdollisesti vialla?
Re: MB 250 CGI öljyn seassa bensaa
Ulkomaisilla foorumeilla "huohotusventtiileistä" ollut rikki ja jotain putkista. Nehän voi todeta onko ehjiä toimivia
https://www.motor-talk.de/bilder/e250-c ... 81942.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.motor-talk.de/bilder/e250-c ... 81942.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MB 250 CGI öljyn seassa bensaa
Otin öljyt pihalle ja 6,5 litraa tuli astiaan. Haisee hyvin vahvasti bensalle. Öljytilavuus 5,5 litraa eli litran verran bensaa seassa... Viime huollosta varmaan 2000km eli jostain tulee bensaa sekaan ja reilusti...
Re: MB 250 CGI öljyn seassa bensaa
Ainut mistä pääsee on suuttimet...toinen voisi olla hiilikeräys säiliö mutta miten se sieltä tulisi...alipainehan sen vätäisee koneeseen ne höyryt mutta oisiko jokin häikkä että sinne menisi bensaa jonka se imaisee koneeseen...niin siinä pitää kaiketi olla mangneetti venttiili joka aukeaa kun kone käynnistyy muttta bensaa menee koneeseen ja öljyyn yleensä kun kone sammuksissa paineella suuttimista tiputtaa tai jostain imusarjaan valuu ja männän renkaiden välistä sitten öljyyn..suuttimet ei oikein käy kuvioon kun paine laskee järjestelmästä kuitenkin ja tulo loppuu mutta voihan se jollakin tavalla ja ajan kanssa olla mahdollista jos painetta pankissa,systeemissä on painevaraaaja joka pitää painetta sammutuksen jälkeen suuttimilla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB 250 CGI öljyn seassa bensaa
Mikäli painetta syntyisi suuttimiin moottorin samuttamisen jälkeen niin silloihan polttoainepumpun pitäisi jotenkin olla viallinen, että pumppaa vielä bensaa eteenpäin vaikka moottori ei enää käykkään vai kuinka? Ole lukenut näistä polttoainepumpun ongelmista volkkarin ja skodan TSI koneissa, mutta mersun puolella en ole koskaan kuullutkaan...atlas kirjoitti:Ainut mistä pääsee on suuttimet...toinen voisi olla hiilikeräys säiliö mutta miten se sieltä tulisi...alipainehan sen vätäisee koneeseen ne höyryt mutta oisiko jokin häikkä että sinne menisi bensaa jonka se imaisee koneeseen...niin siinä pitää kaiketi olla mangneetti venttiili joka aukeaa kun kone käynnistyy muttta bensaa menee koneeseen ja öljyyn yleensä kun kone sammuksissa paineella suuttimista tiputtaa tai jostain imusarjaan valuu ja männän renkaiden välistä sitten öljyyn..suuttimet ei oikein käy kuvioon kun paine laskee järjestelmästä kuitenkin ja tulo loppuu mutta voihan se jollakin tavalla ja ajan kanssa olla mahdollista jos painetta pankissa,systeemissä on painevaraaaja joka pitää painetta sammutuksen jälkeen suuttimilla.
Re: MB 250 CGI öljyn seassa bensaa
Pumppu varmaan sammuukin mutta paine jää siltikin linjastoon mutta ei sitä siellä ole paljoa jos nyt ei ole järjestelmässä paine akkua...varaajaa..joissakin kun on...ainakin vanhemmissa ruisku systeemeissä...mutta ei sieltä varmaan tule kuin tee lusikallinen tällöin.
Jos bnesaa tulee seistessä niin se näkyy kyllä huonokäynnistymisenä ja mustana savuna putken päästä.
Käydessä en uskokaan että se menisi palamattomana öljytilaan ja jos menisi on sulla jo kattikin jo rikki.
Tosiaan paneudu nyt huolella siihen vikaan tai vaihda öljyt tiheästi kun öljy ohenee ja kohta tuhoutuu koneen laakeritkin.
Jos bnesaa tulee seistessä niin se näkyy kyllä huonokäynnistymisenä ja mustana savuna putken päästä.
Käydessä en uskokaan että se menisi palamattomana öljytilaan ja jos menisi on sulla jo kattikin jo rikki.
Tosiaan paneudu nyt huolella siihen vikaan tai vaihda öljyt tiheästi kun öljy ohenee ja kohta tuhoutuu koneen laakeritkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: MB 250 CGI öljyn seassa bensaa
Tuolla määrällä/suhtessa ajetuihin km ei mene pitkään siihen että koneremonti on aloitettava,Mikke79 kirjoitti:Otin öljyt pihalle ja 6,5 litraa tuli astiaan. Haisee hyvin vahvasti bensalle. Öljytilavuus 5,5 litraa eli litran verran bensaa seassa... Viime huollosta varmaan 2000km eli jostain tulee bensaa sekaan ja reilusti...
siis jos ajaa vain
1L bensaa noin pienssä öljy määrässä alentaa voitelua, lisäksi jo vaikka olisi 1L ylimäräistä öljyä
niin sekin on jo pahasta
nyt ennen vian korjausta ei kannta ajella olenkaan tai sitten vaihtaa öljyt joka reissun jälkeen
Mökkillä
'
'
Re: MB 250 CGI öljyn seassa bensaa
En ole huomannut ainakaan, että tulisi mustaa savua käynnistäessä. Lähinnä minkä olen huomannut joskus kylmäkäynnistyksessä niin palamattoman bensa lievä haju pakokaasun seassa eli rikkaalla käy. Pitää varmaan raahata tuo auto Veholle tarkastettavaksi vaikka epäilen ettei ne sielläkään osaa ongelmaa ratkaista...atlas kirjoitti:Pumppu varmaan sammuukin mutta paine jää siltikin linjastoon mutta ei sitä siellä ole paljoa jos nyt ei ole järjestelmässä paine akkua...varaajaa..joissakin kun on...ainakin vanhemmissa ruisku systeemeissä...mutta ei sieltä varmaan tule kuin tee lusikallinen tällöin.
Jos bnesaa tulee seistessä niin se näkyy kyllä huonokäynnistymisenä ja mustana savuna putken päästä.
Käydessä en uskokaan että se menisi palamattomana öljytilaan ja jos menisi on sulla jo kattikin jo rikki.
Tosiaan paneudu nyt huolella siihen vikaan tai vaihda öljyt tiheästi kun öljy ohenee ja kohta tuhoutuu koneen laakeritkin.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: MB 250 CGI öljyn seassa bensaa
Mikke79 kirjoitti:En ole huomannut ainakaan, että tulisi mustaa savua käynnistäessä. Lähinnä minkä olen huomannut joskus kylmäkäynnistyksessä niin palamattoman bensa lievä haju pakokaasun seassa eli rikkaalla käy. Pitää varmaan raahata tuo auto Veholle tarkastettavaksi vaikka epäilen ettei ne sielläkään osaa ongelmaa ratkaista...atlas kirjoitti:Pumppu varmaan sammuukin mutta paine jää siltikin linjastoon mutta ei sitä siellä ole paljoa jos nyt ei ole järjestelmässä paine akkua...varaajaa..joissakin kun on...ainakin vanhemmissa ruisku systeemeissä...mutta ei sieltä varmaan tule kuin tee lusikallinen tällöin.
Jos bnesaa tulee seistessä niin se näkyy kyllä huonokäynnistymisenä ja mustana savuna putken päästä.
Käydessä en uskokaan että se menisi palamattomana öljytilaan ja jos menisi on sulla jo kattikin jo rikki.
Tosiaan paneudu nyt huolella siihen vikaan tai vaihda öljyt tiheästi kun öljy ohenee ja kohta tuhoutuu koneen laakeritkin.
Niin semoinekin on mahdolista että huohotimen kautta vuotaa ilmaa mikä sotekmittauksen
ja sitten ecu säätelle rikkamalle
Mökkillä
'
'
Re: MB 250 CGI öljyn seassa bensaa
Jos tulee huohottimesta lisäilmaa niin lisää bensaa pitääkin laittaa vastaavasti. Jos bensaa lisättäisiin liikaa niin sehän näkyisi lambdalla.
Re: MB 250 CGI öljyn seassa bensaa
Nii ja se polttaa kaiken ajaessa mutta tälläinen lisäys öljyyn tulee varmasti seisoessa.DBFI kirjoitti:Jos tulee huohottimesta lisäilmaa niin lisää bensaa pitääkin laittaa vastaavasti. Jos bensaa lisättäisiin liikaa niin sehän näkyisi lambdalla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB 250 CGI öljyn seassa bensaa
Tuleeko huohottimen kautta ilmaa auton seisoessa? Tuleeko huohottimesta bensaa auton seisoessa? Edellähän oli kyse huohottimen vaikutuksesta.atlas kirjoitti:
Nii ja se polttaa kaiken ajaessa mutta tälläinen lisäys öljyyn tulee varmasti seisoessa.
Jos meinaat että koko ongelma johtuu bensan vuotamisesta parkissa niin sitten eri juttu, ei liity tuohon lainaamaasi keskusteluun. Mistä tämä tieto kun muut vastaavasti tietää että suuttimet ei kuse. Mistä se bensa muualta tulee öljyyn suorasuihkarissa auton seisoessa?
Näihin mielipiteihin olisi hyvä saada sen verran pitävää referenssiä taakse että tuo auton omistaja voi ottaa tekstin mukaan Veholle ja osaavat sitten korjata vian.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: MB 250 CGI öljyn seassa bensaa
Jep niin sen pitäsi toimia,DBFI kirjoitti:Jos tulee huohottimesta lisäilmaa niin lisää bensaa pitääkin laittaa vastaavasti. Jos bensaa lisättäisiin liikaa niin sehän näkyisi lambdalla.
ajatus tuossa itsellä oli että se sotkee mittuksen
(ja kaikki "sivusta" tuleva ilma sen sotkeekin enemän tai vähemmän
ilmamassa mittarin osalta mutta yllensä ei lambdan eli siellä sen pitäisi näkyä,
lisän vielä sekin että ylensää menee laihemalle)
molemista ilma vuota tai toteutumaton lanbdan säätö pakokkasun puhdistus ei totudu/pakokasun joku arvo on väärä
ja yleensä molemista tilanteista tuleekin vika koodia,
ilma vuodosta usein sytyskatkoaja, itse säätymien pielessä tms, ja lamdan puoleta pako kaasun puhdistuksenn liityviä,
Lisä jatkoa ajtuksele
tuolla aiemin ole jotain ecun mahdolisesta päivitämis tarpeesta niin se voisi olla yhteydessä siihen miten säätö reagoi tuolisessa tilantessa, tuleeko vika koodia tilantessa vaiko ei ja näytäkö lambda sen paljon pielessä ollessa mitä
(suoraan lambdan johdosta mitattunan sen mitä siellä putkessa menee kunhan syöttö/maa on ok, heti kun sen näytämää
arvoa katsotaan niin että välissä on ecu/joku sovitin boxsi tulee mahdolisuus ulos päin näytettän jotain muut kuin todelinen tilanen on varsinkin poikeus tilanteissa,
muutaman vian yhdistelmät on enekin saant aikaan erikoisia oireita,
tämöisi eläkeläisen pohdintoja siltä pohjaljat minkä kaltaisiin jutuihin on joskus törmäilty,
yhä odotellaan niitä tietäjiä
ja sitäkin sitten että mikä on se syy
ei pelkästään että vaihda osa numero se ja se
aja päivytys versio se ja se vaan sitä että mikä niissä varsinaisesti on muuttunut
,
Mökkillä
'
'
Re: MB 250 CGI öljyn seassa bensaa
Sain tuossa öljyt lopulta koneeseen sisään ja kävin heittämässä lenkin livedata päällä. Ensimmäinen lambra anturit antaa arvoja 1,9-4,5V välillä ja katalysaattorin jälkeen oleva 0,08-0,9V välillä. Lyhytaikainen poltttoaineensyöttö on myöskin reilusti plussa kokoajan (pahimmillaan 11%). Eli johtopäätöksenä mietin, että lambda anturi on ainakin paskana ja antaa väärää tietoa ECU:lle mistä syystä syöttö päin helvettiä. Molemmat lambdat menee nyt ainakin vaihtoon ja katsotaan tilannetta tämän jälkeen...
Helvetti, kun eivät voi nykyään korjaamolla lukea edes perusdataa koneelta... Tuo ensimmäinen lambda anturi varmaan mennyt vituiksi, kun tuo turbo vuotanut läpi öljyä putkeen...
Helvetti, kun eivät voi nykyään korjaamolla lukea edes perusdataa koneelta... Tuo ensimmäinen lambda anturi varmaan mennyt vituiksi, kun tuo turbo vuotanut läpi öljyä putkeen...