W220 airmatic ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Teemu1994
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 12.05.2020 20:54

W220 airmatic ongelma

Viesti Kirjoittaja Teemu1994 »

Mikähän tuli ässän alustaan kun ei nouse eikä laske(autossa toinen puoli matalempi) staarilla yrittää nostaa tai laskea niin oikea etunurkka vain nousee mutta ei laske ja muut nurkat ei tee mitään, vuototestit tehty ja ei vuoda mistään
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Re: W220 airmatic ongelma

Viesti Kirjoittaja harriba »

Teemu1994 kirjoitti:Mikähän tuli ässän alustaan kun ei nouse eikä laske(autossa toinen puoli matalempi) staarilla yrittää nostaa tai laskea niin oikea etunurkka vain nousee mutta ei laske ja muut nurkat ei tee mitään, vuototestit tehty ja ei vuoda mistään
Palaako kabiinissa airmatic nappuloiden valot? Jos ei pala (napit eivät tee mitään) niin kokeile resetoida airmatic kontrolliyksikkö poistamalla sen sulake (ei kompressorin sulake). Se auttoi kun taannoin ähelsin venablokin kanssa.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
EemeliErkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: To 11.04.2019 10:26

Re: W220 airmatic ongelma

Viesti Kirjoittaja EemeliErkki »

Outoa, ettei tule mitään vikakoodia.

Varmaan vettä lilluu putket täynnä, venttiilit ovat hapettuneet kiinni. Tutki kompuran suodattimet, eli ilman ja vedensuodattimet.
urku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 13.02.2019 21:23

Re: W220 airmatic ongelma

Viesti Kirjoittaja urku »

Itsellä oli toisinpäin katsastuksessa. Ajossa ei huomaa mitään, mutta katsastuksen mukaan kuskinpuoleinen etujousi ei lukemaa. Kertaakaan ei ole tullut alas, eli olisi vuoto ollut. Kaikki muut jouset oli sitten taas ok. Kone otettu irti ja kuukauden pajalla ollut. Liekö siinä sitten syy vai mikä...
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13189
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W220 airmatic ongelma

Viesti Kirjoittaja DBFI »

urku kirjoitti:Itsellä oli toisinpäin katsastuksessa. Ajossa ei huomaa mitään, mutta katsastuksen mukaan kuskinpuoleinen etujousi ei lukemaa. Kertaakaan ei ole tullut alas, eli olisi vuoto ollut. Kaikki muut jouset oli sitten taas ok. Kone otettu irti ja kuukauden pajalla ollut. Liekö siinä sitten syy vai mikä...
Mikä lukema niistä jousista pitäisi katsastuksessa tulla? Vai meinaatko iskareita? Iskarihan voi olla täysin rikki ja ilmajousi silti pitää tason moitteetta.
urku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 13.02.2019 21:23

Re: W220 airmatic ongelma

Viesti Kirjoittaja urku »

Nollaa näytti iskuri testissä, oikea näytti 24%. Se tässä ihmetyttää
urku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 13.02.2019 21:23

Re: W220 airmatic ongelma

Viesti Kirjoittaja urku »

Iskari testi siis, en tuohon löytänyt minkäänlaista osaa, eli onko se kokonaan uusi airmatic jousi??
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W220 airmatic ongelma

Viesti Kirjoittaja AK47 »

urku kirjoitti:Iskari testi siis, en tuohon löytänyt minkäänlaista osaa, eli onko se kokonaan uusi airmatic jousi??

Taitaa olla ennätys että iskari menee w220 airmatikissa paskaksi eikä ilmavuotoa missään :D

Mullakin on tossa pari etujousta jotka vuoti jostain. Iskarit niissä tais olla viimeisessä katsastuksessa jotain 60-80%, en ole niitä rosentteja ikinä viitsinyt katsella ja näyttävät olevan vähän mitä sattuu riippuen onko alla talvi vai kesärenkaat ja missä mitattu... Mutta onhan siinä aika homma rakentaa kahdesta vanhasta jousesta yksi vanha :D Uusia iskareita ei taida saada kiinasta mutta pussukoita saa.

Englannissa oli joku firma joka kunnostaa ilmajousia ja kun kyselin mitä millä osilla tekevät olivat aika hiljaa... Selvisi että eivät kerro missä pussukat tehty=kiina :D ja iskarin osiin eivät kommentoineet mitään= vanhoilla kasaavat. Olikohan kunnostuksen hinta jotain 370eur ja jousipantti jotain 60eur.

Bilsteiniä saa eteen 600eur kpl.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
urku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 13.02.2019 21:23

Re: W220 airmatic ongelma

Viesti Kirjoittaja urku »

AK47 kirjoitti:
urku kirjoitti:Iskari testi siis, en tuohon löytänyt minkäänlaista osaa, eli onko se kokonaan uusi airmatic jousi??

Taitaa olla ennätys että iskari menee w220 airmatikissa paskaksi eikä ilmavuotoa missään :D

Mullakin on tossa pari etujousta jotka vuoti jostain. Iskarit niissä tais olla viimeisessä katsastuksessa jotain 60-80%, en ole niitä rosentteja ikinä viitsinyt katsella ja näyttävät olevan vähän mitä sattuu riippuen onko alla talvi vai kesärenkaat ja missä mitattu... Mutta onhan siinä aika homma rakentaa kahdesta vanhasta jousesta yksi vanha :D Uusia iskareita ei taida saada kiinasta mutta pussukoita saa.

Englannissa oli joku firma joka kunnostaa ilmajousia ja kun kyselin mitä millä osilla tekevät olivat aika hiljaa... Selvisi että eivät kerro missä pussukat tehty=kiina :D ja iskarin osiin eivät kommentoineet mitään= vanhoilla kasaavat. Olikohan kunnostuksen hinta jotain 370eur ja jousipantti jotain 60eur.

Bilsteiniä saa eteen 600eur kpl.
Tässä mietin vain, että onkohan tarpeellista vielä tässä vaiheessa hankkia, kun on kuukauden korjaamon pihalla seissyt ja kone irrotettu. Itse ilmajousessa en ole vuotoa huomannut, eikä ole ales tullut, mutta oli katsastuksessa löysä... eikä erroria tauluissa...
moska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 426
Liittynyt: La 16.02.2008 03:03
Paikkakunta: Oulainen

Re: W220 airmatic ongelma

Viesti Kirjoittaja moska »

urku kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
urku kirjoitti:
Tässä mietin vain, että onkohan tarpeellista vielä tässä vaiheessa hankkia, kun on kuukauden korjaamon pihalla seissyt ja kone irrotettu. Itse ilmajousessa en ole vuotoa huomannut, eikä ole ales tullut, mutta oli katsastuksessa löysä... eikä erroria tauluissa...

Mulla tuli iskarihylky, rautajousisessa autossa, ilmeisesti väljien ylä ja alapallon takia. Itse iskarissa en havainnut mtään eroa toiseenpuoleen nähden.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
urku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 13.02.2019 21:23

Re: W220 airmatic ongelma

Viesti Kirjoittaja urku »

AK47 kirjoitti:
urku kirjoitti:Iskari testi siis, en tuohon löytänyt minkäänlaista osaa, eli onko se kokonaan uusi airmatic jousi??

Taitaa olla ennätys että iskari menee w220 airmatikissa paskaksi eikä ilmavuotoa missään :D

Mullakin on tossa pari etujousta jotka vuoti jostain. Iskarit niissä tais olla viimeisessä katsastuksessa jotain 60-80%, en ole niitä rosentteja ikinä viitsinyt katsella ja näyttävät olevan vähän mitä sattuu riippuen onko alla talvi vai kesärenkaat ja missä mitattu... Mutta onhan siinä aika homma rakentaa kahdesta vanhasta jousesta yksi vanha :D Uusia iskareita ei taida saada kiinasta mutta pussukoita saa.

Englannissa oli joku firma joka kunnostaa ilmajousia ja kun kyselin mitä millä osilla tekevät olivat aika hiljaa... Selvisi että eivät kerro missä pussukat tehty=kiina :D ja iskarin osiin eivät kommentoineet mitään= vanhoilla kasaavat. Olikohan kunnostuksen hinta jotain 370eur ja jousipantti jotain 60eur.

Bilsteiniä saa eteen 600eur kpl.

Iskari taitaa olla mennyt, onko tosissaankin niin, että se on koko ilmajousi ostettava, vai miten on? Yritin iskaria googlailla, eikä löydy mistään...
E500 mb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: La 27.01.2018 17:42
Paikkakunta: Kemi

Re: W220 airmatic ongelma

Viesti Kirjoittaja E500 mb »

Kyllä siinä on iskari sökö jos testi kerran näyttää nollaa,itsellä oli sama vika ja käytin kahdella konttorilla ja molemmissa näytti nollaa nyt täysin uusittu airmatic ja pelaa ja iskaritesti näytti n.70 molemmin puolin.
Käyppä katsomassa eBay.de niin löytyy iskareita
Vastaa Viestiin