Väykyn käyntihäiriö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
230CE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 29.06.2012 14:57

Väykyn käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja 230CE »

Hei,
Ongelma alkoi puolisen vuotta sitten. Täyskaasulla ajon jälkeen alkoi käymään huonosti. Sammutuksen ja uudelleen käynnistyksen jälkeen toimi taas normaalisti. Teki sitä parin viikon välein. Nyt ei enää sammutus auta, vaan käy koko ajan huonosti, eikä vehkeellä meinaa päästä kuuttakymppiä kovempaa. Vikakoodina p0303. Vaihdoin kolmospyttyyn puolan ja molemmat tulpat, ei auttanut. Sitten vaihdoin ilmamassamittarin, ei apua. Mitä seuraavaksi? Bensapumppu vaihtoon? Onko kellään ollut samanlaisia ongelmia? Kyseessä W210 240e vm. 2000.
CL 600 V12 biturbo
E240
EX- SLK 200K
EX- 230 CE
Avatar
230CE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 29.06.2012 14:57

Re: Väykyn käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja 230CE »

Nyt on sitten vaihdettu bensapumppu, ei vaikutusta. Putsasin suuttimet ja vaihdoin samalla tuon kolmospytyn bensasuuttimen eri pytylle. Ei vaikutusta. Edelleen herjaa samaa vikakoodia kolmospytylle (p0303). Jos kolmospytyltä ottaa puolan piuhan irti niin käynti ei muutu yhtään huonommaksi, eli jotain häikkää juuri sillä pytyllä on. Kipinä näyttäisi tulevan molemmille kolmosen tulpille. Voisko ECU olla sökö niin ettei esim. maadoita suuttimia? Miten tuota ECUa voisi testa? Tuleeko muita ideoita mieleen? Kaikki apu otetaan vastaan...
CL 600 V12 biturbo
E240
EX- SLK 200K
EX- 230 CE
Sprinter99
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37

Re: Väykyn käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja Sprinter99 »

Tuos edullinen, niin ei summis tarvi vaihtaa osia.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000016980" onclick="window.open(this.href);return false;

Hydrauliikkaliikkeissä varmaan enemmän vaihtoehtoja, ennen jakotukkia.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Väykyn käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja atlas »

Nyt en ole varma mutta onko mersun koneissa systeemi jos sytty vika jossakin sylinterissä niin se pudottaa suuttimen käytön pois ettei katti vaurioidu...voisi järjestelmä tehty noin.
Entäs jos otat käynnissä suuttimen pistokkeen irti?
Sitten mittaapas puristus paine siitä seuraavaksi ja voit tieten koetella ehjää vaikka viereistä puolaa ristiin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
230CE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 29.06.2012 14:57

Re: Väykyn käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja 230CE »

Puolia olen vaihdellut ristiin, mutta häiriö pysyy edelleen kolmospytyssä. Suuttimen piuhankin olen ottanut käydessä irti. Jos ottaa kolmospytyltä niin käynti ei muutu, jos taas joltain muulta niin huononee. Puristuspaineet voisi tosiaan mitata, mutta mulla on mittari tallilla (tosi kaukana) joten pitänee käydä ostamassa uusi. Vähän kyllä epäilen että koneessa jotain mekaanista vikaa olisi kun tuo käyntihäiriö aluksi korjaantui aina kun sammutti koneen ja laittoi uudelleen käyntiin. Kävin tänään katsastamassa meseä, pakko kun oli viimeinen päivä viedä. Muuten ei ollut valittamista ja olisi mennyt läpikin, mutta lambda koholla kierroksilla 1,21 ja happeakin vähän liikaa eli 4,7 tyhjäkäynnillä ja 3,9 kierroksilla...
Pitäisköhän varastaa virrat joltain toiselta suuttimen piuhalta ja kokeilla herääkö kolmospytty henkiin?
CL 600 V12 biturbo
E240
EX- SLK 200K
EX- 230 CE
Avatar
230CE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Pe 29.06.2012 14:57

Re: Väykyn käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja 230CE »

Laitanpa tännekin vähän päivitystä asiaan. Kolmospytyssä ei sitten ollut puristuksia kuin 2,7 baria. Pitänee ottaa lomalla kansi irti ja katsoa mitä siellä on oikein tapahtunut.
CL 600 V12 biturbo
E240
EX- SLK 200K
EX- 230 CE
Vastaa Viestiin