S400cdi Tuikun softa..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

S400cdi Tuikun softa..

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Ongelmat alkoivat satunnaisesti pitkässä matkassa
Sen jälkeen kun tuikkalan Kari päivitti ecun.
Mahtaakohan vika olla softassa? Ecun rauta on tarkastettu ecu.de.
Paineanturin jos uusii niin vika koko ajan päällä.
Kokeilin klstä kahta eri anturia. Heti kun auton käynnisti. Speedtronic pamahti tauluun ja vikatila päällä. Tehot pois. Kun laitoin vanhan takaisin niin toimii,
Mutta on satunnaisesti heittänyt vian päälle kiihdyttäessä kovemmassa vauhdissa. Ei aina. Ilmeisesti anturissa vikaa kun uudella heittää vian heti päälle.
Kysymys kuuluu et on softassa vika vai missä? Voiko viallinen imusarja muka aiheuttaa ongelman. Paineen säätimen liian korkea signaali jönnite???
Viimeksi muokannut Kryptonite, Su 08.11.2020 06:00. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
220.128 Black Mirror
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtro

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Kryptonite kirjoitti:Ongelmat alkoivat satunnaisesti pitkässä matkassa
Sen jälkeen kun tuikkalan Kari päivitti ecun.
Mahtaakohan vika olla softassa? Ecun rauta on tarkastettu ecu.de.
Paineanturin jos uusii niin vika koko ajan päällä.
Kokeilin klstä kahta eri anturia. Heti kun auton käynnisti. Speedtronic pamahti tauluun ja vikatila päällä. Tehot pois. Kun laitoin vanhan takaisin niin toimii,
Mutta on satunnaisesti heittänyt vian päälle kiihdyttäessä kovemmassa vauhdissa. Ei aina. Ilmeisesti anturissa vikaa kun uudella heittää vian heti päälle.
Kysymys kuuluu et on softassa vika vai missä? Voiko viallinen imusarja muka aiheuttaa ongelman. Paineen säätimen liian korkea jönnite???
Johdot jo tarkistettu,
paine anturien mittaus arvot näyttää mitä,
aika softauksesta ensimäiseen vika kertaan ?











.
Mökkillä
'
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtro

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

.
Viimeksi muokannut Kryptonite, Ke 27.05.2020 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtro

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

FinlandMerceds kirjoitti:
Kryptonite kirjoitti:Ongelmat alkoivat satunnaisesti pitkässä matkassa
Sen jälkeen kun tuikkalan Kari päivitti ecun.
Mahtaakohan vika olla softassa? Ecun rauta on tarkastettu ecu.de.
Paineanturin jos uusii niin vika koko ajan päällä.
Kokeilin klstä kahta eri anturia. Heti kun auton käynnisti. Speedtronic pamahti tauluun ja vikatila päällä. Tehot pois. Kun laitoin vanhan takaisin niin toimii,
Mutta on satunnaisesti heittänyt vian päälle kiihdyttäessä kovemmassa vauhdissa. Ei aina. Ilmeisesti anturissa vikaa kun uudella heittää vian heti päälle.
Kysymys kuuluu et on softassa vika vai missä? Voiko viallinen imusarja muka aiheuttaa ongelman. Paineen säätimen liian korkea jönnite???
Johdot jo tarkistettu,
paine anturien mittaus arvot näyttää mitä,
aika softauksesta ensimäiseen vika kertaan










.

Johdot ok. Toukokuussa 2019 softattu. Eka oire
Kesäkuussa 2019. Tarkistin juuri viesteistä. Kesti vaan kauan selvittää vika.
Vika kun esiintyi vain useamman tunnin ajon jälkeen jos tehoja tarvittiin esim ohitustilanteessa. Tällöin ei ollut koskaan staari mukana.
Jostain syystä tämä ei jättänyt vikakoodia muistiin. Nollaantui sammutuksen jälkeen.
220.128 Black Mirror
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtro

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Kryptonite kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
Kryptonite kirjoitti:Ongelmat alkoivat satunnaisesti pitkässä matkassa
Sen jälkeen kun tuikkalan Kari päivitti ecun.
Mahtaakohan vika olla softassa? Ecun rauta on tarkastettu ecu.de.
Paineanturin jos uusii niin vika koko ajan päällä.
Kokeilin klstä kahta eri anturia. Heti kun auton käynnisti. Speedtronic pamahti tauluun ja vikatila päällä. Tehot pois. Kun laitoin vanhan takaisin niin toimii,
Mutta on satunnaisesti heittänyt vian päälle kiihdyttäessä kovemmassa vauhdissa. Ei aina. Ilmeisesti anturissa vikaa kun uudella heittää vian heti päälle.
Kysymys kuuluu et on softassa vika vai missä? Voiko viallinen imusarja muka aiheuttaa ongelman. Paineen säätimen liian korkea jönnite???
Johdot jo tarkistettu,
paine anturien mittaus arvot näyttää mitä,
aika softauksesta ensimäiseen vika kertaan










.

Johdot ok. Toukokuussa 2019 softattu. Eka oire
Kesäkuussa 2019. Tarkistin juuri viesteistä. Kesti vaan kauan selvittää vika.
Vika kun esiintyi vain useamman tunnin ajon jälkeen jos tehoja tarvittiin esim ohitustilanteessa. Tällöin ei ollut koskaan staari mukana.
Jostain syystä tämä ei jättänyt vikakoodia muistiin. Nollaantui sammutuksen jälkeen.
Siis mitä mittaus arvot näytää anturilla millä meni heti vika tilaan ja sitten sillä millä jotenkin toimii

eli ei väliä onko tillanen silloin päällä







.
Mökkillä
'
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtro

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

FinlandMerceds kirjoitti:
Kryptonite kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
Kryptonite kirjoitti:Ongelmat alkoivat satunnaisesti pitkässä matkassa
Sen jälkeen kun tuikkalan Kari päivitti ecun.
Mahtaakohan vika olla softassa? Ecun rauta on tarkastettu ecu.de.
Paineanturin jos uusii niin vika koko ajan päällä.
Kokeilin klstä kahta eri anturia. Heti kun auton käynnisti. Speedtronic pamahti tauluun ja vikatila päällä. Tehot pois. Kun laitoin vanhan takaisin niin toimii,
Mutta on satunnaisesti heittänyt vian päälle kiihdyttäessä kovemmassa vauhdissa. Ei aina. Ilmeisesti anturissa vikaa kun uudella heittää vian heti päälle.
Kysymys kuuluu et on softassa vika vai missä? Voiko viallinen imusarja muka aiheuttaa ongelman. Paineen säätimen liian korkea jönnite???
Johdot jo tarkistettu,
paine anturien mittaus arvot näyttää mitä,
aika softauksesta ensimäiseen vika kertaan










.

Johdot ok. Toukokuussa 2019 softattu. Eka oire
Kesäkuussa 2019. Tarkistin juuri viesteistä. Kesti vaan kauan selvittää vika.
Vika kun esiintyi vain useamman tunnin ajon jälkeen jos tehoja tarvittiin esim ohitustilanteessa. Tällöin ei ollut koskaan staari mukana.
Jostain syystä tämä ei jättänyt vikakoodia muistiin. Nollaantui sammutuksen jälkeen.
Siis mitä mittaus arvot näytää anturilla millä meni heti vika tilaan ja sitten sillä millä jotenkin toimii

eli ei väliä onko tillanen silloin päällä







.
Vanhalla

Ilmanpaine 1021hpa
Ahtopaine 1017hpa

Uudella

Ilmanpaine 1020hpa
Ahtopaine 800hpa
220.128 Black Mirror
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6271
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtro

Viesti Kirjoittaja MiHe »

väärä ahtoanturi jos kaks samaa näyttää saman 800??
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtro

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Kryptonite kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
Kryptonite kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
Kryptonite kirjoitti:Ongelmat alkoivat satunnaisesti pitkässä matkassa
Sen jälkeen kun tuikkalan Kari päivitti ecun.
Mahtaakohan vika olla softassa? Ecun rauta on tarkastettu ecu.de.
Paineanturin jos uusii niin vika koko ajan päällä.
Kokeilin klstä kahta eri anturia. Heti kun auton käynnisti. Speedtronic pamahti tauluun ja vikatila päällä. Tehot pois. Kun laitoin vanhan takaisin niin toimii,
Mutta on satunnaisesti heittänyt vian päälle kiihdyttäessä kovemmassa vauhdissa. Ei aina. Ilmeisesti anturissa vikaa kun uudella heittää vian heti päälle.
Kysymys kuuluu et on softassa vika vai missä? Voiko viallinen imusarja muka aiheuttaa ongelman. Paineen säätimen liian korkea jönnite???
Johdot jo tarkistettu,
paine anturien mittaus arvot näyttää mitä,
aika softauksesta ensimäiseen vika kertaan










.

Johdot ok. Toukokuussa 2019 softattu. Eka oire
Kesäkuussa 2019. Tarkistin juuri viesteistä. Kesti vaan kauan selvittää vika.
Vika kun esiintyi vain useamman tunnin ajon jälkeen jos tehoja tarvittiin esim ohitustilanteessa. Tällöin ei ollut koskaan staari mukana.
Jostain syystä tämä ei jättänyt vikakoodia muistiin. Nollaantui sammutuksen jälkeen.
Siis mitä mittaus arvot näytää anturilla millä meni heti vika tilaan ja sitten sillä millä jotenkin toimii

eli ei väliä onko tillanen silloin päällä







.
Vanhalla

Ilmanpaine 1021hpa
Ahtopaine 1017hpa

Uudella

Ilmanpaine 1020hpa
Ahtopaine 800hpa
Kone käynnissä, ajossa vai missä tilantessa ?
(ulkoa enään muista mitä arvoa näytettin esim johto vika tilantessa)

Mutta lähesaina jos uusi näytää tuolaista niin väärä anturi

temic on muutenkin hieman konstikaampi

.
Mökkillä
'
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtro

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Ne kl anturit palautin. En tiedä arvoja. Tämän uuden anturin hain vehosta. Numero A0051535028. Epcn mukaan pitäisi olla sopiva. Staarin mukaan arvot mitataan ihan virta asennossa.. Mut ei muuttunut miksikään tyhjäkäynnillä. Johtuen varmaan vikatilasta..
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtro

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

MiHe kirjoitti:väärä ahtoanturi jos kaks samaa näyttää saman 800??
Vehosta hain uuden. Tämä sen arvon.
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtro

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

FinlandMerceds kirjoitti:
Kryptonite kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
Kryptonite kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
Kryptonite kirjoitti:Ongelmat alkoivat satunnaisesti pitkässä matkassa
Sen jälkeen kun tuikkalan Kari päivitti ecun.
Mahtaakohan vika olla softassa? Ecun rauta on tarkastettu ecu.de.
Paineanturin jos uusii niin vika koko ajan päällä.
Kokeilin klstä kahta eri anturia. Heti kun auton käynnisti. Speedtronic pamahti tauluun ja vikatila päällä. Tehot pois. Kun laitoin vanhan takaisin niin toimii,
Mutta on satunnaisesti heittänyt vian päälle kiihdyttäessä kovemmassa vauhdissa. Ei aina. Ilmeisesti anturissa vikaa kun uudella heittää vian heti päälle.
Kysymys kuuluu et on softassa vika vai missä? Voiko viallinen imusarja muka aiheuttaa ongelman. Paineen säätimen liian korkea jönnite???
Johdot jo tarkistettu,
paine anturien mittaus arvot näyttää mitä,
aika softauksesta ensimäiseen vika kertaan










.

Johdot ok. Toukokuussa 2019 softattu. Eka oire
Kesäkuussa 2019. Tarkistin juuri viesteistä. Kesti vaan kauan selvittää vika.
Vika kun esiintyi vain useamman tunnin ajon jälkeen jos tehoja tarvittiin esim ohitustilanteessa. Tällöin ei ollut koskaan staari mukana.
Jostain syystä tämä ei jättänyt vikakoodia muistiin. Nollaantui sammutuksen jälkeen.
Siis mitä mittaus arvot näytää anturilla millä meni heti vika tilaan ja sitten sillä millä jotenkin toimii

eli ei väliä onko tillanen silloin päällä







.
Vanhalla

Ilmanpaine 1021hpa
Ahtopaine 1017hpa

Uudella

Ilmanpaine 1020hpa
Ahtopaine 800hpa
Kone käynnissä, ajossa vai missä tilantessa ?
(ulkoa enään muista mitä arvoa näytettin esim johto vika tilantessa)

Mutta lähesaina jos uusi näytää tuolaista niin väärä anturi

temic on muutenkin hieman konstikaampi

.

Ne kl anturit palautin. En tiedä arvoja. Tämän uuden anturin hain vehosta. Numero A0051535028. Epcn mukaan pitäisi olla sopiva. Staarin mukaan arvot mitataan ihan virta asennossa.. Mut ei muuttunut miksikään tyhjäkäynnillä. Johtuen varmaan vikatilasta..
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtro

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Johdot Mittasin vielä tänään. Anturin liittimeltä ecun liittimelle. Johdot ovat kunnossa 100% varmasti.
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtro

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Ainiin vanha anturi on A0041533128...
220.128 Black Mirror
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6271
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtro

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Eikös se ollut juu 800 mitä se näyttää kun anturi irroitetaan siinä ohjatussa tarkastuksessa? Me yhtä W221 ahtoanturia kerran tutkittiin, teki veikeesti kun nypästtiin irti niin hyppäs siihen johtoirti-lukemaan mutta ei palautunut vaikka tökkäsi takas kiinni. Oli toki viallinen loppujenlopuksi mutta kiukutteli vain satunnaisesti ajossa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtro

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Niin jos tuossa liittimessä vika.. näyttää vähän olevan kärsineen näköinen mutta jännä kun mitoittuu hyvin vanhan anturin kanssa. Voisihan tuon liittimen rungon kyllä vaihtaa. Pinnit on kunnossa, mutta lukitus näyttää olevan vähän haparan oloinen. A2105402181..
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtro

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Onkos muuten jossain erillinen anturi joka mittaa pelkän ilmanpaineen?
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtro

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Mielenkiintoista. Tarkistin tuon vanhan numeron paineanturista niin epc ei edes tarjoa kyseistä anturia autoon.. mitähän helevettiä..
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtro

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Tarkistin ecun numeron. Tämäkin eri mitä epc tarjoaa.. taitaa olla swapattu juttu..
220.128 Black Mirror
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtro

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Kryptonite kirjoitti:Onkos muuten jossain erillinen anturi joka mittaa pelkän ilmanpaineen?
On ecussa

siis siellä sisällä temicissä taisi olla lohkossa 1d







.
Viimeksi muokannut FinlandMerceds, To 28.05.2020 20:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mökkillä
'
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtro

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Kryptonite kirjoitti:Niin jos tuossa liittimessä vika.. näyttää vähän olevan kärsineen näköinen mutta jännä kun mitoittuu hyvin vanhan anturin kanssa. Voisihan tuon liittimen rungon kyllä vaihtaa. Pinnit on kunnossa, mutta lukitus näyttää olevan vähän haparan oloinen. A2105402181..
Jos lukitus "lirpake" on rikottu kuten yleensä on niin kontakti usein pätkii









.
Mökkillä
'
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtro

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Kryptonite kirjoitti:Mielenkiintoista. Tarkistin tuon vanhan numeron paineanturista niin epc ei edes tarjoa kyseistä anturia autoon.. mitähän helevettiä..
Kryptonite kirjoitti:Tarkistin ecun numeron. Tämäkin eri mitä epc tarjoaa.. taitaa olla swapattu juttu..
Mihin ne sen mukaan kuullu ?
muistihan tarkistta myös sen replasce by listuksen

alku pään cdi(bocsh) koneissa oli aluksi eri paineanturi kuin seuravan vuoden ja ei toimi ristiin



.
Mökkillä
'
|parsakaali|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
Paikkakunta: Kajaani

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtro

Viesti Kirjoittaja |parsakaali| »

Kryptonite kirjoitti:Ainiin vanha anturi on A0041533128...
Väärä anturi on sinulla siinä. Laita samalla numerolla oleva anturi niin pelaa. Ei ole vaihdettu mitään. Jos olisi softassa vika niin vika olisi tullut heti kun laitoit päivitetyn boksin paikalleen. Jos en ihan väärin muista niin tuo 004 numerolla oleva mittaa 2700mbar paikkeille ja se 005 on jotain 3200mbar absoluuttista painetta.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtro

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Joo. Tota itse tulkitsisin väärin sijainnit. Oli star finderissa niin epäselvät kuvat. Väärään paikkaan väärää anturia laittamassa. Tää on jo ratkaistu. Vähän noloa mut näitä sattuu jopa minulle..

Vaihdan molemmat samalla. Seurataan loppuko ongelmat.
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtro

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Ps Karin kanssa juttelin puhelimessa niin jotain softassa on kun herjaa noita maffeja kun piuhat irti. Kuulemma ei pitäisi herjaa vikamuisti niistä.
Sovittiin et käytän myös purkkia uudelleen hänellä.
220.128 Black Mirror
|parsakaali|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
Paikkakunta: Kajaani

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtro

Viesti Kirjoittaja |parsakaali| »

Kryptonite kirjoitti:Ps Karin kanssa juttelin puhelimessa niin jotain softassa on kun herjaa noita maffeja kun piuhat irti. Kuulemma ei pitäisi herjaa vikamuisti niistä.
Sovittiin et käytän myös purkkia uudelleen hänellä.
Miksi sinulla on ne maffit irti? Jos on egr:n poiston takia niin sen saa pois niin ettei tarvitse ottaa niitä irti. Käyttää maffeja ahtimien ahdon tasaamiseen.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4668
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtro

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Juu, niinhän se olikin, olet aivan oikeassa, sekoitin uudempaan.
Uudempi OM629 toimii ilman maffejakin, tarvittaessa.
Törkkii vaan liittimet kiinni ja pääsyelee auringon laskuun.
Ehjää ei kannata korjata.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtro

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

|parsakaali| kirjoitti:
Kryptonite kirjoitti:Ps Karin kanssa juttelin puhelimessa niin jotain softassa on kun herjaa noita maffeja kun piuhat irti. Kuulemma ei pitäisi herjaa vikamuisti niistä.
Sovittiin et käytän myös purkkia uudelleen hänellä.
Miksi sinulla on ne maffit irti? Jos on egr:n poiston takia niin sen saa pois niin ettei tarvitse ottaa niitä irti. Käyttää maffeja ahtimien ahdon tasaamiseen.
Kehoitettiin ottamaan pois.
Viimeksi muokannut Kryptonite, Ti 02.06.2020 00:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtro

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Tänään kävin heittää lenkkiä staarin kanssa. Vikakoodiksi antoi ainoastaan pakokaasun takaisinkierrätyksen osuus liian pieni..P2026.. kun maffit kiinni.
Revin jo ohjaimen pois autosta. Lähtee Kajaaniin. Kaippa kun soffa tehty oikein niin ei tule vikakoodeja muistiin.

Kiinnitin huomiota että Y94 määränsäätimen pulssisuhde jäi asteikon alle kiihdyttäessä. En osaa sanoa onko viallinen vai ei..
Laskeekohan pulssisuhde mahdollisesti kun syötöt kasvaa suhteessa normi softaan..

Lyhyt kiihdytys:

" onclick="window.open(this.href);return false;
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtronic)

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Edelleen on jättää vikakoodia pakokaasun takaisinkierrätyksen osuus liian pieni. Purkki kävi Kajaanissa, mutta epäilen että kävi pöydällä ja lähetettiin takaisin. Pistin aikaa sit Tuikulle viestiä asiasta ettei korjaantunut. Eipä enään vastannut. Ilmeisesti 500eur paskaa.. luulisi tuolla hinnalla tulevan softa mikä toimii.
En voi suositella palveluita.

Vikatilaan auto ei ole mennyt sen jälkeen kun tosiaan laittoi maffin piuhat takaisin kiinni.
Tosin ei tod autossa ole tota 350-380hv mitä lupailtiin. Väitän kiven kovaan. Pitäisi käydä dynossa että olisi näyttöä.

En tiedä pitääkö paikkansa. Toinen Kajaanilainen kävi tuossa ostamassa osia ja tuli puheeksi. Väitti jopa että nämä "tuikun" softat eivät olisi edes hänen tekemiä ainakaan tämä 400cdi softa.. Suositteli rengasliikekarjalaista. Kuulemma osaa homman. Onko kokemuksia?
220.128 Black Mirror
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 400cdi B28 paine anturi, jännite liian korkea. (Speedtronic)

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Kryptonite kirjoitti: Su 08.11.2020 05:51 Edelleen on jättää vikakoodia pakokaasun takaisinkierrätyksen osuus liian pieni. Purkki kävi Kajaanissa, mutta epäilen että kävi pöydällä ja lähetettiin takaisin. Pistin aikaa sit Tuikulle viestiä asiasta ettei korjaantunut. Eipä enään vastannut. Ilmeisesti 500eur paskaa.. luulisi tuolla hinnalla tulevan softa mikä toimii.
En voi suositella palveluita.

Vikatilaan auto ei ole mennyt sen jälkeen kun tosiaan laittoi maffin piuhat takaisin kiinni.
Tosin ei tod autossa ole tota 350-380hv mitä lupailtiin. Väitän kiven kovaan. Pitäisi käydä dynossa että olisi näyttöä.

En tiedä pitääkö paikkansa. Toinen Kajaanilainen kävi tuossa ostamassa osia ja tuli puheeksi. Väitti jopa että nämä "tuikun" softat eivät olisi edes hänen tekemiä ainakaan tämä 400cdi softa.. Suositteli rengasliikekarjalaista. Kuulemma osaa homman. Onko kokemuksia?
Ainakin karjalaisen amg+ suutimet toimii hyvin


. .
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin