W220 Airmatic katsastus
W220 Airmatic katsastus
Repost ja menkööt. Yp voi poistaa tai siirtää tarvittaessa.
Elikkä eilinen murheen kryyni katsastus. Hylkäykseksi sain muitten lomassa, että etu iskun vaimennin antoi katsastuksessa 0,00% lukemaksi. Oli kyllä muutenkin siinä tilanteessa oudon löysä. Itse jousi ei ole tullut alas kertaakaan tai vuotoa havaittu. Kone oli irrotettu pari viikkoa sitten, kun tehtiin o-rengas korjaus.
Elikkäs.
Voisiko syy olla se, että auto ollut noin kuukauden ajamatta ja täten antanut hylky tapauksen vai olisiko kenties iskari oikeasti mennyt? Yritin tätä iskaria etsiä, mutta tyrkyttää ilmajousta vain. Pitääkö koko homma siis vaihtaa vai miten on?
Elikkä eilinen murheen kryyni katsastus. Hylkäykseksi sain muitten lomassa, että etu iskun vaimennin antoi katsastuksessa 0,00% lukemaksi. Oli kyllä muutenkin siinä tilanteessa oudon löysä. Itse jousi ei ole tullut alas kertaakaan tai vuotoa havaittu. Kone oli irrotettu pari viikkoa sitten, kun tehtiin o-rengas korjaus.
Elikkäs.
Voisiko syy olla se, että auto ollut noin kuukauden ajamatta ja täten antanut hylky tapauksen vai olisiko kenties iskari oikeasti mennyt? Yritin tätä iskaria etsiä, mutta tyrkyttää ilmajousta vain. Pitääkö koko homma siis vaihtaa vai miten on?
Re: W220 Airmatic katsastus
Mistä löysit pelkän ilmajousen? Mersun varaosana ei kai ole muuta kuin koko tolppa (ilmajousi ja iskari integroituna asetelmaan). Pelkän ilmajousen suojapalkeen saattaa 220:een saada.
Ei kai iskarit nyt kuukauden seisonnasta saa rikki mennä. Siinä tapauksessahan iskariremonttia tehtäisiin yhtenään.
Kai tarkistit aiemmat vinkit? En muista nähneeni kommenttejasi niihin.
Ei kai iskarit nyt kuukauden seisonnasta saa rikki mennä. Siinä tapauksessahan iskariremonttia tehtäisiin yhtenään.
Kai tarkistit aiemmat vinkit? En muista nähneeni kommenttejasi niihin.
Re: W220 Airmatic katsastus
Tossa niitä koitin katsella. Auto on nyt pajalla. Mutta mistä muusta sitten mahtaisi tietää, että iskari on rikki?DBFI kirjoitti:Mistä löysit pelkän ilmajousen? Mersun varaosana ei kai ole muuta kuin koko tolppa (ilmajousi ja iskari integroituna asetelmaan). Pelkän ilmajousen suojapalkeen saattaa 220:een saada.
Ei kai iskarit nyt kuukauden seisonnasta saa rikki mennä. Siinä tapauksessahan iskariremonttia tehtäisiin yhtenään.
Kai tarkistit aiemmat vinkit? En muista nähneeni kommenttejasi niihin.
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W220 Airmatic katsastus
No vaikka siitä katsastuksen hylkylapusta?urku kirjoitti:Tossa niitä koitin katsella. Auto on nyt pajalla.DBFI kirjoitti:Mistä löysit pelkän ilmajousen? Mersun varaosana ei kai ole muuta kuin koko tolppa (ilmajousi ja iskari integroituna asetelmaan). Pelkän ilmajousen suojapalkeen saattaa 220:een saada.
Ei kai iskarit nyt kuukauden seisonnasta saa rikki mennä. Siinä tapauksessahan iskariremonttia tehtäisiin yhtenään.
Kai tarkistit aiemmat vinkit? En muista nähneeni kommenttejasi niihin.Mutta mistä muusta sitten mahtaisi tietää, että iskari on rikki?
Toisinpäin kysyen miksi ajattelet, että se olisi ehjä ja katsastusäijä olisi tietoisesti merkinnyt sen rikkinäiseksi?
Toiseksi, katsastuksessa merkitään viat ja puutteet eikä suoraan niiden aiheuttajaa. Vianselvitys on asiakkaan vastuulla ja vaihtelee varmasti paljon merkistä riippuen.
Re: W220 Airmatic katsastus
Vähän sählään kirjoittamisessa. Siis kysymyshän tietenkin oli, että mistä saisin tuohon sen iskarin? Mistään kun ei tahdo moista osaa löytää... Ja Airmaticin konstruktio on aikas uusi itselleni...E200kompressor kirjoitti:No vaikka siitä katsastuksen hylkylapusta?urku kirjoitti:Tossa niitä koitin katsella. Auto on nyt pajalla.DBFI kirjoitti:Mistä löysit pelkän ilmajousen? Mersun varaosana ei kai ole muuta kuin koko tolppa (ilmajousi ja iskari integroituna asetelmaan). Pelkän ilmajousen suojapalkeen saattaa 220:een saada.
Ei kai iskarit nyt kuukauden seisonnasta saa rikki mennä. Siinä tapauksessahan iskariremonttia tehtäisiin yhtenään.
Kai tarkistit aiemmat vinkit? En muista nähneeni kommenttejasi niihin.Mutta mistä muusta sitten mahtaisi tietää, että iskari on rikki?
Toisinpäin kysyen miksi ajattelet, että se olisi ehjä ja katsastusäijä olisi tietoisesti merkinnyt sen rikkinäiseksi?
Toiseksi, katsastuksessa merkitään viat ja puutteet eikä suoraan niiden aiheuttajaa. Vianselvitys on asiakkaan vastuulla ja vaihtelee varmasti paljon merkistä riippuen.
Re: W220 Airmatic katsastus
https://www.vauhtiputka.fi/tuote/w220-e ... ousi-1-kpl" onclick="window.open(this.href);return false;
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W220 Airmatic katsastus
"edullinen ja laadukas" no kyllä tuolla katsastuksesta läpi pääsee... romiksella käytetty saman hintanen
Joku miessler tms. myi aikanaan eteenkin pelkkää yläpussia mutta tolpan alapäätä missä iskari on, en muista nähneeni erikseen myynnissä. Romikselta tai joltain joka on vaihtanut koko tolpan pelkän pussivuodon takia, voisi löytyä... köh, köh...
Ei tosin tainnut olla ihan heittämällä tehtävä vaihto-operaatio tuo tolpan ruuminavaus
Joku miessler tms. myi aikanaan eteenkin pelkkää yläpussia mutta tolpan alapäätä missä iskari on, en muista nähneeni erikseen myynnissä. Romikselta tai joltain joka on vaihtanut koko tolpan pelkän pussivuodon takia, voisi löytyä... köh, köh...
Ei tosin tainnut olla ihan heittämällä tehtävä vaihto-operaatio tuo tolpan ruuminavaus
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W220 Airmatic katsastus
Heh. Tuolta tilasin https://pumpmycar.com/en/front-air-stru ... -w220.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Eilen saapui postissa. Eikä näyttänyt tosin huonoltakaan. Näkee aikanaan onko hyvä jousi. Luulisi tosin Saksalaispojan laatua myyvän. Näytti myyvän myös vähän hienompiikin vehkeisiin...
Eilen saapui postissa. Eikä näyttänyt tosin huonoltakaan. Näkee aikanaan onko hyvä jousi. Luulisi tosin Saksalaispojan laatua myyvän. Näytti myyvän myös vähän hienompiikin vehkeisiin...
Re: W220 Airmatic katsastus
Sori vaan mutta 279 ja Saksasta ei takaa muuta kuin Kiinalaisen ilmajousen jossa ei ole alustan jäykkydensäätöä vaikka sen kuoret onkin.urku kirjoitti:Heh. Tuolta tilasin https://pumpmycar.com/en/front-air-stru ... -w220.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Eilen saapui postissa. Eikä näyttänyt tosin huonoltakaan. Näkee aikanaan onko hyvä jousi. Luulisi tosin Saksalaispojan laatua myyvän. Näytti myyvän myös vähän hienompiikin vehkeisiin...
Miessler tarjosi vuosi sitten ensimmäisenä kiinanjousiin sen säädön jonka pitäisi vastata alkuperäistä.
Eli vaihtoehtoja ovat:
Alkuperäinen n 1500eur veholta.
Bilstein joka valmistaa myös alkuperäiset n 600eur
Miessler jossa myös jäykkyyden säädöt n 400eur
Peruskorjattu alkuperäinen n 370eur Peruskorjataan kiinan ilmapussukalla ja vanha iskari tuskin saa mitään huomiota.
Muut Kiinan paskat 150-300eur näissä ei ole alustan jäykkyyden säätöä.
Kiinan jousissa myös Miessler mukaanlukien pussien kumit kovilla suomen pakkasissa. Miessler sentään todennut etteivät suosittele pakkasiin jousiaan.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W220 Airmatic katsastus
E200kompressor kirjoitti:urku kirjoitti:DBFI kirjoitti:Mistä löysit pelkän ilmajousen? Mersun varaosana ei kai ole muuta kuin koko tolppa (ilmajousi ja iskari integroituna asetelmaan). Pelkän ilmajousen suojapalkeen saattaa 220:een saada.
--snip--
Toiseksi, katsastuksessa merkitään viat ja puutteet eikä suoraan niiden aiheuttajaa. Vianselvitys on asiakkaan vastuulla ja vaihtelee varmasti paljon merkistä riippuen.
Vaikka noin pitäisi olla niin omaalla kohdallani tuo ei pidä paikkaansa. Oli picassossa himpan verran liian leveät renkaat (takana) ja ne otti sisäreunasta sisälokariin joka oli hiukan kuprulla. Juuri sen verran että pölyt lähti. Katsuri määräsi taka-akselin vaihtoon vaikka vikaa ei ollut siinä vaan sisälokarin kupruilemisessa. Ei uskonut selityksiä (ei edes vilkaissut tarkemmin). Meni useampi vuosi ennenkuin käytin sitä asemaa seuraavan kerran. Onneksi nykyään saa mennä uusintakatsatukseen toiselle asemalle.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: W220 Airmatic katsastus
Hyvin on nyt ainakin toiminut, tosin viron reissulla tuli ongelmia. Takakontti olinahdettu täyteen alkoholia ja 5 äijää kyydissä. Oli sitten yhessä vaiheessa matkaa tullut ilmoitus tauluun ”Airmatic, visit workshop”. Tämä toistui koko suomeen tultaessa. Tallinnan satamassa sitten alkoi jo herjaamaan ”Stop, car toi low”. Nostelin ja laskin sitten ainakin noin tunnin. Sen jälkeen herjaa ei tullut, mutta Airmatic herja tuli vielä Hki-Tku motarilla.
Onko muilla ollut vastaava tapaus, että ollut liian iso lasti? Mietin tässä onko takajousissa vuotoa. Pitäisi testata Starilla.
Onko muilla ollut vastaava tapaus, että ollut liian iso lasti? Mietin tässä onko takajousissa vuotoa. Pitäisi testata Starilla.