W212 moottorit
W212 moottorit
No heipä hei! Olen muutamilta muilta keskustelupalstoilta kysellyt tätä, mutta hirveästi ei ole hyviä vastauksia tullut, joten kokeillaan täältä. Eli allekirjoittanutta alkanut polttelemaan mersun osto ja eniten kiinnostelee tuo w212 coupé. Ja kysymys kuuluukin millä koneella tuollainen kannattaa ostaa? Vai kannattaako ylipäätään? Kilsojen puolesta bensa olisi parempi, mutta taitaa nuo bensakoneet olla aika paskoja mitä kyseiseen autoon saa, lukuunottamatta amg:t? Joten jäljelle jää om642. Kokemuksia saa kertoa ja että kannattaako ylipäätään kyseistä autoa ostaa, vai pysynkö muissa automerkeissä?
Re: W212 moottorit
esson baarissa omanmerkkisessä pöydässä kaikki kilpailevat merkit on p*skoja etupuskurista takapuskuriin ja vähän sen ulkopuoleltakin
kaikissa merkeissä/malleissa/moottoreissa on hyvät ja huonot puolet, ja aina pitää miettiä mihin verrataan
kyllähän ajosuorite ja käyttötapa kai sen päättä onko bensa vai diesel, ellei niin silloin se ei rahasta ole kiinni ja se AMG on oikea.
OM642 löytyy paljon juttua haulla
bensakoneiden osalla on hajanaisempaa, M271 löytyy hyvi M272/M273/M276/M278 hiukan vähemmän
M271 ja OM651 kun pysyy erossa niin...
kaikissa merkeissä/malleissa/moottoreissa on hyvät ja huonot puolet, ja aina pitää miettiä mihin verrataan
kyllähän ajosuorite ja käyttötapa kai sen päättä onko bensa vai diesel, ellei niin silloin se ei rahasta ole kiinni ja se AMG on oikea.
OM642 löytyy paljon juttua haulla
bensakoneiden osalla on hajanaisempaa, M271 löytyy hyvi M272/M273/M276/M278 hiukan vähemmän
M271 ja OM651 kun pysyy erossa niin...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W212 moottorit
Niin, pari viikkoa sitten vaihtui auto, edellinen om651 ja 2 kpl antureita meni vajaan 400 tkm aikana. Turbon ahtopaineanturi ehken 20 e ja joku toinen, en muista mikä. Alkuperäistä siis kaikki muut, suuttimet, turbo, vaihteisto jne. Huollot tein autoon itse, joka kesä 60 tkm jälkeen autom.laatikon öljyjen vaihto. Öljynvaihdot aina ajallaan ja Mobilin rallyformulaa Mannin filtterillä. Jakoketjulle ei tehty minun aikana mitään (siis 320 tkm aikana) ja kysyin marmoritiskiltä pitäiskö ketjulle kiristimelle tehdä jotain kun autossa oli 380 tkm. Soittivat ja sanoivat että jos ei kuulu mitään erikoisia ääniä käynnistyksessä, niin ihan turhaa ruveta jakopäälle tekemään mitään.MiHe kirjoitti:esson baarissa omanmerkkisessä pöydässä kaikki kilpailevat merkit on p*skoja etupuskurista takapuskuriin ja vähän sen ulkopuoleltakin
kaikissa merkeissä/malleissa/moottoreissa on hyvät ja huonot puolet, ja aina pitää miettiä mihin verrataan
kyllähän ajosuorite ja käyttötapa kai sen päättä onko bensa vai diesel, ellei niin silloin se ei rahasta ole kiinni ja se AMG on oikea.
OM642 löytyy paljon juttua haulla
bensakoneiden osalla on hajanaisempaa, M271 löytyy hyvi M272/M273/M276/M278 hiukan vähemmän
M271 ja OM651 kun pysyy erossa niin...
Siispä se siitä huonosta moottorista, mutta toki harmillista että joillekin tullut maanantaipäivän moottoreita taikka sitten huollon laiminlyönnin takia niitä moottorikkoja tullut.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Re: W212 moottorit
80tkm-400tkm välin ajoit ja tasan 2kpl antureita eikä mitään muuta koneeseen, huh.
Re: W212 moottorit
Nyt ei puhuta yksilöistä, vaan yleensä. On totta että taksitolpat on täynnä OM651 mersuja joille kilsoja kertyy ja kuski hymyilee. Ne tyyppiviat vaan ovat mitä ovat ja kun osuu kohdalle alkaa olemaan merkinvaihto lähellä. Sitten myös mennään siihen todennäköisyyteen että kun ajat 400tkm sillä vankkurillasi, mitä siihen osuu. M271 ketju venyy. OM651 ketju venyy. OM642 ketju venyy.
Marmoritiskin kommenteille ei paljoa painoarvoa kannata antaa... mutta hyvähän se jos korvakuulolta osataan tuokin selvittää.
Muutoin em moottoreiden vaurioista voi kysyä kommennteja vaikka foorumin ammattikorjaajilta.
Marmoritiskin kommenteille ei paljoa painoarvoa kannata antaa... mutta hyvähän se jos korvakuulolta osataan tuokin selvittää.
Muutoin em moottoreiden vaurioista voi kysyä kommennteja vaikka foorumin ammattikorjaajilta.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W212 moottorit
Niin, ostin auton 66 tkm ajettuna. Se oli Saksasta tuotu ja oletan että jakopää oli tehty takuuaikana ja ne surullisen kuuluisat Delphiin suuttimet oli siellä vaihdettu tosinlaisiin Delpheihin. Kerrottakoot hiukka minun ajotyylistä jolla varmasti suurin merkitys auton kestävyyteen, sitä edellisen auton, Passatin ostin uutena ja rullasin 6,5 vuoden aikana 422 tkm. Kun myin auton, niin alustaan ei oltu tehty mitään, alkuperäiset puslat, nivelet, jouset ja iskarit jne... Jopa alkuperäiset jarrulevyt (paloja oli mennyt useammat). Volkkarin turbot eivät yleensä yli 200 tkm kestä, mulla oli sekin alkuperäinen, tosin vihelti jo siihen malliin, ettei paljoa olsii kestänyt.epk kirjoitti:80tkm-400tkm välin ajoit ja tasan 2kpl antureita eikä mitään muuta koneeseen, huh.
Olen sitä mieltä, että ajotavalla ja huollolla on suurin merkitys auton kestävyyteen. Kaikissa autoissa on omat tyyppiviat ja nyt kun on tuo S212 tullut melko hyvin tutuksi, niin halusin pitäytyä vielä samassa korimallissa enkä siirtyä 213:een. Tuo urealitku ei ole minulle vielä tuttu, siihen pitänee tarkemmin tutustua ja tuo 9 vaihteinen automaatti on hiukka hankalampi ja tarkempi huolletava "kotikonstein" mutta siitäkin on onneksi melko hyvät ohjeet miten homma tehdään. Edellisessä autossa AINA lämmitin moottorin Eberillä lämpimäksi, niin kiire minulla ei ollut minnekään ja nykyiseen autoon pitänee syksyllä moinen aparaatti laitattaa syksyllä. Mainittakoot vielä että se edellinen oli piristetty 200 hp / 500 Newtoniin ja uuteen autoon vaihtunee myös ohjelma tuonnempana.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Re: W212 moottorit
onhan sillä iso merkitys, millaista siivua tuolla mentiin päivittäin ? entä öljynvaihto väli moottorissa ? Tavan om651 kuolee ympäriinsä pätkäajossa normi öljynvaihto välillä jo pienillä kilsoilla.
Re: W212 moottorit
99% maantietä ja 1 % kaupunkia ja promille hiekkatietä. Eilen 600 km ajoa ja paluumatka vain yhdellä pysähdyksellä. Siispä ei siinä paljoa auto kulu, osat pyörivät tasaiseen tahtiin. Kuten totesin, auton käytöllä suuri merkitys kestävyyteen. Meinasin vaihtaa 20 tkm välein öljyt tähän nykyiseen, minusta myös tuo 25 tkm on liian pitkä om651:lleepk kirjoitti:onhan sillä iso merkitys, millaista siivua tuolla mentiin päivittäin ? entä öljynvaihto väli moottorissa ? Tavan om651 kuolee ympäriinsä pätkäajossa normi öljynvaihto välillä jo pienillä kilsoilla.
W245 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
-
- Mersumies
- Viestit: 2738
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W212 moottorit
En myöskään oikein ymmärrä tuota om651 dissaamista. Ei ole itsellä ollut näiden kanssa mitään ihmeellistä ongelmaa. Pari putsarin jalkaa ja määränsäädintä,eikä nuo nyt mitään kovin kalliita remontteja ole ollut. Hyvin on kestänyt niin sprinttereissä kuin henkilöautossa. Km nyt tosin ollut maks, 450tkm ja huollot tehtaan ohjelmalla.
Kaikki tietysti saadaan hajalle, jos halutaan, mutta jos auto huolletaan oikein ja kunnolla, eikä anneta jonkun kyläsepän yrittää repiä koneesta 250+hv niin en olisi kovin huolissaan.
Kaikki tietysti saadaan hajalle, jos halutaan, mutta jos auto huolletaan oikein ja kunnolla, eikä anneta jonkun kyläsepän yrittää repiä koneesta 250+hv niin en olisi kovin huolissaan.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W212 moottorit
Vakiomoottorin kuormituksellakin on erittäin suuri merkitys kestävyyteen koska ne ovat mitoitettu kertoimella X kestämään määärätyn ajan täydellä teholla ja pitkän ajan kuormituksen summa tulee tuosta. Eli jos ajaa nilkka suorana maksimiväännöillä kylmällä koneella niin todennäköisesti 200tkm jää haaveeksi ja vastaavasti lämpimällä koneella ja pintakaasulla voi miljoona kilometriä mennä samalla tekniikalla.tahtoomersun kirjoitti:En myöskään oikein ymmärrä tuota om651 dissaamista. Ei ole itsellä ollut näiden kanssa mitään ihmeellistä ongelmaa. Pari putsarin jalkaa ja määränsäädintä,eikä nuo nyt mitään kovin kalliita remontteja ole ollut. Hyvin on kestänyt niin sprinttereissä kuin henkilöautossa. Km nyt tosin ollut maks, 450tkm ja huollot tehtaan ohjelmalla.
Kaikki tietysti saadaan hajalle, jos halutaan, mutta jos auto huolletaan oikein ja kunnolla, eikä anneta jonkun kyläsepän yrittää repiä koneesta 250+hv niin en olisi kovin huolissaan.
Polttoainejärjestelmäkin kuluu aivan eri tavalla jos jatkuvasti käytetään 1600bar paineita verrattuna kevyeen ajoon. Joten molemmat vastaukset, moottorit hajoavat/kestävät ovat oikeita käytöstä riippuen. Ja nimenomaan sieltä alkupään kilometreistä riippuen.