Apua, W211 ja sen 722.6 laatikko oireilee, missä korjauttaa?
Apua, W211 ja sen 722.6 laatikko oireilee, missä korjauttaa?
Nyt alkaa olla ryppyjä paratiisissa v. 2007 pappamallin (eli E200D) jatkona olevan 5-lovisen automaattiaskin kanssa. Laatikon tyyppi on kaiketi tuo 722.6.
Öljyt vaihdettu viimeksi 10tkm sitten. Tässä muutamia oireita, oireet eivät ole aina läsnä, mutta tihenevään tahtiin:
- laatikko menee välillä vikatilaan, uudelleenkäynnistys auttaa. Vikatilassa kun pysäyttää auton ja ei sammuta, vaan käyttää P:n kautta ja takaisin D:lle, niin vaihteisto "kolahtaa" hieman D:lle laittaessa
- joskus laatikko vaihtaa 3. tai 4. vaihteen ikäänkuin liian aikaisiin päälle pienoisen jyrinän kera (jyrinä siis vaihdon jälkeen)
- 1->2 vaihto menee välillä "jysähtäen", pääosin silloin, kun kiihdyyttää hitaasti kotikadulla alamäkeen
- 2->3 vaihto samaten menee välillä jysähtäen
- joskus 2->1 vaihtaa samaisella jysähdyksellä
Ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä paikasta, jossa tuota voisi tutkituttaa ja korjauttaa pk-seudun/Turun seudun/Treen seudun alueella. Tallinna voisi onnistua myös sijaintinsa puolesta.
Ei ole kovinkaan mukava tunne auton ratissa, kun ei koskaan tiedä, miten vaihde kulloinkin menee päälle, normaalisti vai ei-niin-normaalisti.
Laatikoista en ymmärrä oikeastaan mitään, mutta erinäiset keskustelut vilisee sanoja, kuten kyb-venttiili, johdinlevy, venttiilikoneisto ja ties mitä muuta. Mikäköhän yllä olevan käytöksen takana mahtaa olla?
Ja starilla autoa kurkattiin pikaisesti viime viikolla, vaihteistoon liittyen ei ollut vikakoodia. Pitänee tutkituttaa uudelleen tarkemmin.
Öljyt vaihdettu viimeksi 10tkm sitten. Tässä muutamia oireita, oireet eivät ole aina läsnä, mutta tihenevään tahtiin:
- laatikko menee välillä vikatilaan, uudelleenkäynnistys auttaa. Vikatilassa kun pysäyttää auton ja ei sammuta, vaan käyttää P:n kautta ja takaisin D:lle, niin vaihteisto "kolahtaa" hieman D:lle laittaessa
- joskus laatikko vaihtaa 3. tai 4. vaihteen ikäänkuin liian aikaisiin päälle pienoisen jyrinän kera (jyrinä siis vaihdon jälkeen)
- 1->2 vaihto menee välillä "jysähtäen", pääosin silloin, kun kiihdyyttää hitaasti kotikadulla alamäkeen
- 2->3 vaihto samaten menee välillä jysähtäen
- joskus 2->1 vaihtaa samaisella jysähdyksellä
Ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä paikasta, jossa tuota voisi tutkituttaa ja korjauttaa pk-seudun/Turun seudun/Treen seudun alueella. Tallinna voisi onnistua myös sijaintinsa puolesta.
Ei ole kovinkaan mukava tunne auton ratissa, kun ei koskaan tiedä, miten vaihde kulloinkin menee päälle, normaalisti vai ei-niin-normaalisti.
Laatikoista en ymmärrä oikeastaan mitään, mutta erinäiset keskustelut vilisee sanoja, kuten kyb-venttiili, johdinlevy, venttiilikoneisto ja ties mitä muuta. Mikäköhän yllä olevan käytöksen takana mahtaa olla?
Ja starilla autoa kurkattiin pikaisesti viime viikolla, vaihteistoon liittyen ei ollut vikakoodia. Pitänee tutkituttaa uudelleen tarkemmin.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Apua, W211 ja sen 722.6 laatikko oireilee, missä korjaut
Tuo ensimänen kolahdus pysähdyksissä vika päällää ilman sammutusta johtuu laatikon vika tilastaAndy kirjoitti:Nyt alkaa olla ryppyjä paratiisissa v. 2007 pappamallin (eli E200D) jatkona olevan 5-lovisen automaattiaskin kanssa. Laatikon tyyppi on kaiketi tuo 722.6.
Öljyt vaihdettu viimeksi 10tkm sitten. Tässä muutamia oireita, oireet eivät ole aina läsnä, mutta tihenevään tahtiin:
- laatikko menee välillä vikatilaan, uudelleenkäynnistys auttaa. Vikatilassa kun pysäyttää auton ja ei sammuta, vaan käyttää P:n kautta ja takaisin D:lle, niin vaihteisto "kolahtaa" hieman D:lle laittaessa
- joskus laatikko vaihtaa 3. tai 4. vaihteen ikäänkuin liian aikaisiin päälle pienoisen jyrinän kera (jyrinä siis vaihdon jälkeen)
- 1->2 vaihto menee välillä "jysähtäen", pääosin silloin, kun kiihdyyttää hitaasti kotikadulla alamäkeen
- 2->3 vaihto samaten menee välillä jysähtäen
- joskus 2->1 vaihtaa samaisella jysähdyksellä
Ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä paikasta, jossa tuota voisi tutkituttaa ja korjauttaa pk-seudun/Turun seudun/Treen seudun alueella. Tallinna voisi onnistua myös sijaintinsa puolesta.
Ei ole kovinkaan mukava tunne auton ratissa, kun ei koskaan tiedä, miten vaihde kulloinkin menee päälle, normaalisti vai ei-niin-normaalisti.
Laatikoista en ymmärrä oikeastaan mitään, mutta erinäiset keskustelut vilisee sanoja, kuten kyb-venttiili, johdinlevy, venttiilikoneisto ja ties mitä muuta. Mikäköhän yllä olevan käytöksen takana mahtaa olla?
Ja starilla autoa kurkattiin pikaisesti viime viikolla, vaihteistoon liittyen ei ollut vikakoodia. Pitänee tutkituttaa uudelleen tarkemmin.
(ssis jos se pysähdys ei auta vaivaan)
kannattaa tutkia testerillä tarkemmin ja myös mottori ja abs/esp mitä niistä löytyy,
myös kardani, perä, vetoakselit tarkistella että ei ole väljää mikä kolhtaa,
vaihteiston ohjaus boxsia unohtamatta että ei ole öljyä se on helppo tutkia vaikka itse
.
Mökkillä
'
'
Re: Apua, W211 ja sen 722.6 laatikko oireilee, missä korjaut
Tuohon "jysähtämiseen" tai "kolahtamiseen" sen verran vielä lisää, että tuo ääni tulee siinä yhteydessä, kun laatikko vaihtaa ikään kuin vähän aiemmin kuin normaalisti. Jos katsoo kiekkamittaria tuollaisen vaihdon yhteydessä, vaihto on paljon nopeampi kuin normaalisti tapahtuva vaihteen vaihtuminen.
Re: Apua, W211 ja sen 722.6 laatikko oireilee, missä korjaut
Kuten jo yllä mainittiin, katso ihan ensimmäisenä ettei boksissa ole öljyä. Hantin penkki taka-asentoon, kojelaudan alta maton reunasta kiinni ja käännöt koko lattiamaton taakse. Tulee vastaan äänieriste, nostat sen koukuista pois ylöspäin ja otat pois. Alumiinilevy on 10mm kannalla olevilla 3 mutterilla kiinni kaksi lattian rajassa yksi tulipellissä. Oik lattialla on vähän hankala kun matto on vähän edessä muut helppoja.
Tämän jälkeen käännät alumiinisen kehikon itseesi päin ja laitat selälleen lattialle niin näet egs52 boksin siinä keskellä levyä. Liittimet irti, onko öljyiset?
Jos on niin purkki käteen ja auki, jarrukliikerillä ja paineilmalla putsaus ja takaisin kiinni. Ja mitään takaisin laittamatta koeajolle.
Tämän jälkeen käännät alumiinisen kehikon itseesi päin ja laitat selälleen lattialle niin näet egs52 boksin siinä keskellä levyä. Liittimet irti, onko öljyiset?
Jos on niin purkki käteen ja auki, jarrukliikerillä ja paineilmalla putsaus ja takaisin kiinni. Ja mitään takaisin laittamatta koeajolle.
Re: Apua, W211 ja sen 722.6 laatikko oireilee, missä korjaut
Sen verran vielä täsmennystä, että oireet eivät ole koko ajan päällä. Laatikko voi toimia ihan normaalisti pitkään, ja sitten jossain kohtaa oire/oireet aktivoituvat. Esim. eilen ajoin 300km matkan ja vasta kotikonnuille päästyäni (=kaupunkiympäristöön pienemmille nopeuksille) jotain oiretta tuli päälle.
Pitääpä kurkata tuo vaihteiston ohjausboksi.
Pitääpä kurkata tuo vaihteiston ohjausboksi.
Re: Apua, W211 ja sen 722.6 laatikko oireilee, missä korjaut
CLS:ssä oli samantyyppisiä oireita. Nyt näyttäisi toimivan kun vaihdoin venttilikoneiston jossa oli mukana uudet solenoidit, johdinlevy etc.
Mutta en tiedä auttaako sinun ongelmaasi.
Onko laatikossa varmasti oikea määrä öljyä?
Mutta en tiedä auttaako sinun ongelmaasi.
Onko laatikossa varmasti oikea määrä öljyä?
Re: Apua, W211 ja sen 722.6 laatikko oireilee, missä korjaut
Öljyä pitäisi olla oikea määrä. Ne vaihdettiin asiansa osaavassa paikassa.
Näkyikö sulla oireet starin kanssa vai mikä johti venttiilikoneistoon päätymisen?
Näkyikö sulla oireet starin kanssa vai mikä johti venttiilikoneistoon päätymisen?
Re: Apua, W211 ja sen 722.6 laatikko oireilee, missä korjaut
Kaikki muut osat oli jo vaihdettu. Viimeisenä vaihdoin venttiilikoneiston. Tosin en ole ajanut kun noin 100km sen jälkeen. Toistaiseksi toimii.
Star ei antanut suoraa vikakoodia mikä viittaisi venttiilikoneistoon. Ainoastaan aina silloin kun meni vikatilaan , eli heitti vapaalle vikakoodiksi jäi epälooginen pyörimisnopeus tjsp.
Star ei antanut suoraa vikakoodia mikä viittaisi venttiilikoneistoon. Ainoastaan aina silloin kun meni vikatilaan , eli heitti vapaalle vikakoodiksi jäi epälooginen pyörimisnopeus tjsp.
Re: Apua, W211 ja sen 722.6 laatikko oireilee, missä korjaut
Googlasin aiheesta hieman lisää, ja vastaan tuli vaikkapa tämä: https://mbworld.org/forums/clk-class-w2 ... fting.html" onclick="window.open(this.href);return false;MJPfin kirjoitti:Kuten jo yllä mainittiin, katso ihan ensimmäisenä ettei boksissa ole öljyä. Hantin penkki taka-asentoon, kojelaudan alta maton reunasta kiinni ja käännöt koko lattiamaton taakse. Tulee vastaan äänieriste, nostat sen koukuista pois ylöspäin ja otat pois. Alumiinilevy on 10mm kannalla olevilla 3 mutterilla kiinni kaksi lattian rajassa yksi tulipellissä. Oik lattialla on vähän hankala kun matto on vähän edessä muut helppoja.
Tämän jälkeen käännät alumiinisen kehikon itseesi päin ja laitat selälleen lattialle niin näet egs52 boksin siinä keskellä levyä. Liittimet irti, onko öljyiset?
Jos on niin purkki käteen ja auki, jarrukliikerillä ja paineilmalla putsaus ja takaisin kiinni. Ja mitään takaisin laittamatta koeajolle.
Kyllähän ennusmerkit vahvasti viittaavat tähän suuntaan. Ja oikeastaan toivonkin, että vika olisi tuossa.
Re: Apua, W211 ja sen 722.6 laatikko oireilee, missä korjaut
Mitäpä jos star googlaisi siitä laatikosta mitä se sanoo?Andy kirjoitti:Googlasin aiheesta hieman lisää, ja vastaan tuli vaikkapa tämä: https://mbworld.org/forums/clk-class-w2 ... fting.html" onclick="window.open(this.href);return false;MJPfin kirjoitti:Kuten jo yllä mainittiin, katso ihan ensimmäisenä ettei boksissa ole öljyä. Hantin penkki taka-asentoon, kojelaudan alta maton reunasta kiinni ja käännöt koko lattiamaton taakse. Tulee vastaan äänieriste, nostat sen koukuista pois ylöspäin ja otat pois. Alumiinilevy on 10mm kannalla olevilla 3 mutterilla kiinni kaksi lattian rajassa yksi tulipellissä. Oik lattialla on vähän hankala kun matto on vähän edessä muut helppoja.
Tämän jälkeen käännät alumiinisen kehikon itseesi päin ja laitat selälleen lattialle niin näet egs52 boksin siinä keskellä levyä. Liittimet irti, onko öljyiset?
Jos on niin purkki käteen ja auki, jarrukliikerillä ja paineilmalla putsaus ja takaisin kiinni. Ja mitään takaisin laittamatta koeajolle.
Kyllähän ennusmerkit vahvasti viittaavat tähän suuntaan. Ja oikeastaan toivonkin, että vika olisi tuossa.
Öljyongelman näkee jo tcu boksin liittimestä tai jos paha - itse johtonipusta, sen näkee hetkessä.... Googlaus vie jo pitempään.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Apua, W211 ja sen 722.6 laatikko oireilee, missä korjaut
Star googlaa seuraavaksi. Kurkkasin boksin liittimet ja johtonipun, rutikuivaa oli, ei mitään kosteutta missään.AK47 kirjoitti:
Mitäpä jos star googlaisi siitä laatikosta mitä se sanoo?
Öljyongelman näkee jo tcu boksin liittimestä tai jos paha - itse johtonipusta, sen näkee hetkessä.... Googlaus vie jo pitempään.
Jos pk-seudulla on osaavaa starin käyttäjää, niin saa vinkata.
Re: Apua, W211 ja sen 722.6 laatikko oireilee, missä korjaut
Star antoi viitteitä tiettyyn anturin, oliko se nyt sitten osana johdinlevyä. Joka tapauksessa sinne sitten vaihdettiin uusi johdinlevy, samalla kyb-venttiili ja luonnollisesti uudet öljyt. Juuri palasin 1000km reissulta ja laatikko pelaa taas kuten pitääkin, ei jälkeäkään aiemmista oireista.
Re: Apua, W211 ja sen 722.6 laatikko oireilee, missä korjaut
Mitäpä maksoi nuo toimenpiteet?
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Apua, W211 ja sen 722.6 laatikko oireilee, missä korjaut
Kyb-venttiili oli netistä tilattuna muistaakseni 75e, johdinlevysettipaketti 170e (johdinlevy, suodatin, pistoke, tarvittavat tiivisteet, mitäliemuuta). Johdinlevyn ostin varman päälle Febin tuotteena, noitahan saa Ebaysta paljon halvemmallakin (johdinlevyjä pelkästään alk. 65e), mutta tuohon en uskaltanut lähteä enkä satasenkaan tuotteisiin, kun niistä ei ole mitään aiempaa kokemusta. Automaattiöljyt olivat valmiina 20l pönikästä vanhasta autosta jääneenä. Töitä oli laskun mukaan 2,5h.
Eli töineen n. 460e + öljyjen hinta.
Eli töineen n. 460e + öljyjen hinta.