W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Täällä kans softattu 270 cdi ja sama ongelma... Polttoaineputket vaihdettu konehuoneeseen yms. ja juuri vaihdoin tankin päällä oleviin putkiin tuommoiset muutaman sentin letkunpätkät " onclick="window.open(this.href);return false;
Silti näkyy kierroksilla menevän ilmaa suodattimelta lähtevässä kirkkaassa putkessa ja kun auton sammuttaa niin siihen jää tällainen kupla näkyviin " onclick="window.open(this.href);return false;
Alkaa jo mielenkiinto loppumaan....
Silti näkyy kierroksilla menevän ilmaa suodattimelta lähtevässä kirkkaassa putkessa ja kun auton sammuttaa niin siihen jää tällainen kupla näkyviin " onclick="window.open(this.href);return false;
Alkaa jo mielenkiinto loppumaan....
- S204 C320CDI -08
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Vaihdoin suodattimen ja ekat letkut kirkkaiksi että näkee kuplat. Tankista näkyy ilmaa tulevan 3000 kiekoilla. Nyt näkee hyvin. Ahdoin 8 mm letkut paikalle oli liian tiukat meni vähän tappeluksi. Varmaan ois tiivis ilman klemmariaki. =)tontsa626 kirjoitti:Täällä kans softattu 270 cdi ja sama ongelma... Polttoaineputket vaihdettu konehuoneeseen yms. ja juuri vaihdoin tankin päällä oleviin putkiin tuommoiset muutaman sentin letkunpätkät " onclick="window.open(this.href);return false;
Silti näkyy kierroksilla menevän ilmaa suodattimelta lähtevässä kirkkaassa putkessa ja kun auton sammuttaa niin siihen jää tällainen kupla näkyviin " onclick="window.open(this.href);return false;
Alkaa jo mielenkiinto loppumaan....
Ensi viikolla aukasen tankin alkaa kohta aurinko paistaa ja tutki pohjan putket. Raporttia sitten mitä löyty.
W203 C270
W123 200D ruoste söi
W123 200D ruoste söi
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Ootko tankilta kattonu ne lähtevät putket?embush2 kirjoitti:
Vaihdoin suodattimen ja ekat letkut kirkkaiksi että näkee kuplat. Tankista näkyy ilmaa tulevan 3000 kiekoilla. Nyt näkee hyvin. Ahdoin 8 mm letkut paikalle oli liian tiukat meni vähän tappeluksi. Varmaan ois tiivis ilman klemmariaki. =)
Ensi viikolla aukasen tankin alkaa kohta aurinko paistaa ja tutki pohjan putket. Raporttia sitten mitä löyty.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=179807" onclick="window.open(this.href);return false;
- S204 C320CDI -08
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Tänään katsoin pohjaan ja polttoaineputket oli kuin uudet ja uudessa maalissa. Valitettavasti tuo ainoa liitos mitä katsoin pohjasta onkin tankin takana eli täytyisi tankki irroittaa jos sinne haluaa kurkata. Perkeleen mersu tehnyt hepposet ruuvit pohjasuojalle. Yks ruuvi katkesi ja vielä takapäästä, jää varmaan pärisemään.tontsa626 kirjoitti:Ootko tankilta kattonu ne lähtevät putket?embush2 kirjoitti:
Vaihdoin suodattimen ja ekat letkut kirkkaiksi että näkee kuplat. Tankista näkyy ilmaa tulevan 3000 kiekoilla. Nyt näkee hyvin. Ahdoin 8 mm letkut paikalle oli liian tiukat meni vähän tappeluksi. Varmaan ois tiivis ilman klemmariaki. =)
Ensi viikolla aukasen tankin alkaa kohta aurinko paistaa ja tutki pohjan putket. Raporttia sitten mitä löyty.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=179807" onclick="window.open(this.href);return false;
Tankin kanssa värkkään ensiviikolla. Siinä kannessa on se toinen liitos jonka aion vakumoida kunhan ensin tankkia ehdin ronkkia sisältä.
W203 C270
W123 200D ruoste söi
W123 200D ruoste söi
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
embush2 kirjoitti:Tänään katsoin pohjaan ja polttoaineputket oli kuin uudet ja uudessa maalissa. Valitettavasti tuo ainoa liitos mitä katsoin pohjasta onkin tankin takana eli täytyisi tankki irroittaa jos sinne haluaa kurkata. Perkeleen mersu tehnyt hepposet ruuvit pohjasuojalle. Yks ruuvi katkesi ja vielä takapäästä, jää varmaan pärisemään.tontsa626 kirjoitti:Ootko tankilta kattonu ne lähtevät putket?embush2 kirjoitti:
Vaihdoin suodattimen ja ekat letkut kirkkaiksi että näkee kuplat. Tankista näkyy ilmaa tulevan 3000 kiekoilla. Nyt näkee hyvin. Ahdoin 8 mm letkut paikalle oli liian tiukat meni vähän tappeluksi. Varmaan ois tiivis ilman klemmariaki. =)
Ensi viikolla aukasen tankin alkaa kohta aurinko paistaa ja tutki pohjan putket. Raporttia sitten mitä löyty.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=179807" onclick="window.open(this.href);return false;
Tankin kanssa värkkään ensiviikolla. Siinä kannessa on se toinen liitos jonka aion vakumoida kunhan ensin tankkia ehdin ronkkia sisältä.
Nyt on tankkiinkin vilkaistu. Tankin kanteen vaidoin letkut, mutta ei vaikuttanut, kylläkin kirkkaat, joten nyt voin testata tuleeko ilma oikeasti tankista.
Kuskin puolen härpäke on kannessa kiinni ja siitä lähtee sekä imu ja paluulinja kummatkin suoraa "vänkärin puolelle tankkia siirtoyksikölle". Huomio alkuunsa että siirto yksikössä imupuolen alussa näyttää ilmaa möllöttävän. Kiireessä en ehtinyt purkaa enempää käytin vain kannet auki ja kaikki vaikutti muuten siistiltä.
Kysyin mersulta tätä tankin poikki menevää imuletkua uutta, mutta kuulema saa vain uuden tankin mukana n. 1000 e. Eli täytyy tutkia paremmin mistä ilma tulee yksikköön. Tankin letkuissa ei klemmareita tai tiivisteitä ole...
Kunhan ehdin niin kaasuttelen vänkärin puolen tankin korkki auki niin näkee suoraa onko ilma sieltä peräisin (näkee hyvin siirtoyksikön päältä imuletkussa liikkuvan tavaran). Uusi siirtoyksikkö taisi olla sitten 230e, jos vialliseksi voi edes todeta. En kyllä usko, että se olisi mistään ratkennut...
W203 C270
W123 200D ruoste söi
W123 200D ruoste söi
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Täälläkin vaihdettiin takapenkin kuskin puolen kannen alle pienet letkun pätkät (tulo ja lähtö), mutta ei tuntunut olevan vaikutusta. Vänkärin puolella ei itsellä näkynyt kuin pelkkä korkki? Ei mitään lähteviä liitoksia itse korkista. Ilmaa menee suodattimelle tulevassa putkessa ja testailussa taas antoi kiihdyttää 0-100 varmaan 5 kertaa ilman ongelmia. Myöhemmin lähdin sitten uudestaan liikenteeseen ja painoin kaasun pohjaan niin tuli EPC tauluun ja sammui jo 60km/h kohdalla...embush2 kirjoitti: Nyt on tankkiinkin vilkaistu. Tankin kanteen vaidoin letkut, mutta ei vaikuttanut, kylläkin kirkkaat, joten nyt voin testata tuleeko ilma oikeasti tankista.
Kuskin puolen härpäke on kannessa kiinni ja siitä lähtee sekä imu ja paluulinja kummatkin suoraa "vänkärin puolelle tankkia siirtoyksikölle". Huomio alkuunsa että siirto yksikössä imupuolen alussa näyttää ilmaa möllöttävän. Kiireessä en ehtinyt purkaa enempää käytin vain kannet auki ja kaikki vaikutti muuten siistiltä.
Kysyin mersulta tätä tankin poikki menevää imuletkua uutta, mutta kuulema saa vain uuden tankin mukana n. 1000 e. Eli täytyy tutkia paremmin mistä ilma tulee yksikköön. Tankin letkuissa ei klemmareita tai tiivisteitä ole...
Kunhan ehdin niin kaasuttelen vänkärin puolen tankin korkki auki niin näkee suoraa onko ilma sieltä peräisin (näkee hyvin siirtoyksikön päältä imuletkussa liikkuvan tavaran). Uusi siirtoyksikkö taisi olla sitten 230e, jos vialliseksi voi edes todeta. En kyllä usko, että se olisi mistään ratkennut...
Käytitkö siis niitä takapenkin alla olevia "korkkeja" auki ja siellä sisässä näkyi sitten joku systeemi (siirtoyksikkö)? Saatko ensi kerralla otettua kuvia?
- S204 C320CDI -08
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Korkit siis aukasin. Itsekkin olen huomannut, että epc lävähtää silloin kun laatikko on oppinut kiireisimmän lähdön. Eli ei siis välttämättä silloin kun olet ajanut päivän kun paapat ja kiihdytät eka kertaa... Liitteitä en pysty laittamaan koska mersuforumilla on mega rajan lisäksi pikselirajoitus, joten puhelimella on huono photosopata. Otin kuvia reippaasti.tontsa626 kirjoitti:Täälläkin vaihdettiin takapenkin kuskin puolen kannen alle pienet letkun pätkät (tulo ja lähtö), mutta ei tuntunut olevan vaikutusta. Vänkärin puolella ei itsellä näkynyt kuin pelkkä korkki? Ei mitään lähteviä liitoksia itse korkista. Ilmaa menee suodattimelle tulevassa putkessa ja testailussa taas antoi kiihdyttää 0-100 varmaan 5 kertaa ilman ongelmia. Myöhemmin lähdin sitten uudestaan liikenteeseen ja painoin kaasun pohjaan niin tuli EPC tauluun ja sammui jo 60km/h kohdalla...embush2 kirjoitti: Nyt on tankkiinkin vilkaistu. Tankin kanteen vaidoin letkut, mutta ei vaikuttanut, kylläkin kirkkaat, joten nyt voin testata tuleeko ilma oikeasti tankista.
Kuskin puolen härpäke on kannessa kiinni ja siitä lähtee sekä imu ja paluulinja kummatkin suoraa "vänkärin puolelle tankkia siirtoyksikölle". Huomio alkuunsa että siirto yksikössä imupuolen alussa näyttää ilmaa möllöttävän. Kiireessä en ehtinyt purkaa enempää käytin vain kannet auki ja kaikki vaikutti muuten siistiltä.
Kysyin mersulta tätä tankin poikki menevää imuletkua uutta, mutta kuulema saa vain uuden tankin mukana n. 1000 e. Eli täytyy tutkia paremmin mistä ilma tulee yksikköön. Tankin letkuissa ei klemmareita tai tiivisteitä ole...
Kunhan ehdin niin kaasuttelen vänkärin puolen tankin korkki auki niin näkee suoraa onko ilma sieltä peräisin (näkee hyvin siirtoyksikön päältä imuletkussa liikkuvan tavaran). Uusi siirtoyksikkö taisi olla sitten 230e, jos vialliseksi voi edes todeta. En kyllä usko, että se olisi mistään ratkennut...
Käytitkö siis niitä takapenkin alla olevia "korkkeja" auki ja siellä sisässä näkyi sitten joku systeemi (siirtoyksikkö)? Saatko ensi kerralla otettua kuvia?
W203 C270
W123 200D ruoste söi
W123 200D ruoste söi
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Korkit siis aukasin. Itsekkin olen huomannut, että epc lävähtää silloin kun laatikko on oppinut kiireisimmän lähdön. Eli ei siis välttämättä silloin kun olet ajanut päivän kun paapat ja kiihdytät eka kertaa... Liitteitä en pysty laittamaan koska mersuforumilla on mega rajan lisäksi pikselirajoitus, joten puhelimella on huono photosopata. Otin kuvia reippaasti.tontsa626 kirjoitti:Täälläkin vaihdettiin takapenkin kuskin puolen kannen alle pienet letkun pätkät (tulo ja lähtö), mutta ei tuntunut olevan vaikutusta. Vänkärin puolella ei itsellä näkynyt kuin pelkkä korkki? Ei mitään lähteviä liitoksia itse korkista. Ilmaa menee suodattimelle tulevassa putkessa ja testailussa taas antoi kiihdyttää 0-100 varmaan 5 kertaa ilman ongelmia. Myöhemmin lähdin sitten uudestaan liikenteeseen ja painoin kaasun pohjaan niin tuli EPC tauluun ja sammui jo 60km/h kohdalla...embush2 kirjoitti: Nyt on tankkiinkin vilkaistu. Tankin kanteen vaidoin letkut, mutta ei vaikuttanut, kylläkin kirkkaat, joten nyt voin testata tuleeko ilma oikeasti tankista.
Kuskin puolen härpäke on kannessa kiinni ja siitä lähtee sekä imu ja paluulinja kummatkin suoraa "vänkärin puolelle tankkia siirtoyksikölle". Huomio alkuunsa että siirto yksikössä imupuolen alussa näyttää ilmaa möllöttävän. Kiireessä en ehtinyt purkaa enempää käytin vain kannet auki ja kaikki vaikutti muuten siistiltä.
Kysyin mersulta tätä tankin poikki menevää imuletkua uutta, mutta kuulema saa vain uuden tankin mukana n. 1000 e. Eli täytyy tutkia paremmin mistä ilma tulee yksikköön. Tankin letkuissa ei klemmareita tai tiivisteitä ole...
Kunhan ehdin niin kaasuttelen vänkärin puolen tankin korkki auki niin näkee suoraa onko ilma sieltä peräisin (näkee hyvin siirtoyksikön päältä imuletkussa liikkuvan tavaran). Uusi siirtoyksikkö taisi olla sitten 230e, jos vialliseksi voi edes todeta. En kyllä usko, että se olisi mistään ratkennut...
Käytitkö siis niitä takapenkin alla olevia "korkkeja" auki ja siellä sisässä näkyi sitten joku systeemi (siirtoyksikkö)? Saatko ensi kerralla otettua kuvia?
W203 C270
W123 200D ruoste söi
W123 200D ruoste söi
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
embush2 kirjoitti:Korkit siis aukasin. Itsekkin olen huomannut, että epc lävähtää silloin kun laatikko on oppinut kiireisimmän lähdön. Eli ei siis välttämättä silloin kun olet ajanut päivän kun paapat ja kiihdytät eka kertaa... Liitteitä en pysty laittamaan koska mersuforumilla on mega rajan lisäksi pikselirajoitus, joten puhelimella on huono photosopata. Otin kuvia reippaasti.tontsa626 kirjoitti:Täälläkin vaihdettiin takapenkin kuskin puolen kannen alle pienet letkun pätkät (tulo ja lähtö), mutta ei tuntunut olevan vaikutusta. Vänkärin puolella ei itsellä näkynyt kuin pelkkä korkki? Ei mitään lähteviä liitoksia itse korkista. Ilmaa menee suodattimelle tulevassa putkessa ja testailussa taas antoi kiihdyttää 0-100 varmaan 5 kertaa ilman ongelmia. Myöhemmin lähdin sitten uudestaan liikenteeseen ja painoin kaasun pohjaan niin tuli EPC tauluun ja sammui jo 60km/h kohdalla...embush2 kirjoitti: Nyt on tankkiinkin vilkaistu. Tankin kanteen vaidoin letkut, mutta ei vaikuttanut, kylläkin kirkkaat, joten nyt voin testata tuleeko ilma oikeasti tankista.
Kuskin puolen härpäke on kannessa kiinni ja siitä lähtee sekä imu ja paluulinja kummatkin suoraa "vänkärin puolelle tankkia siirtoyksikölle". Huomio alkuunsa että siirto yksikössä imupuolen alussa näyttää ilmaa möllöttävän. Kiireessä en ehtinyt purkaa enempää käytin vain kannet auki ja kaikki vaikutti muuten siistiltä.
Kysyin mersulta tätä tankin poikki menevää imuletkua uutta, mutta kuulema saa vain uuden tankin mukana n. 1000 e. Eli täytyy tutkia paremmin mistä ilma tulee yksikköön. Tankin letkuissa ei klemmareita tai tiivisteitä ole...
Kunhan ehdin niin kaasuttelen vänkärin puolen tankin korkki auki niin näkee suoraa onko ilma sieltä peräisin (näkee hyvin siirtoyksikön päältä imuletkussa liikkuvan tavaran). Uusi siirtoyksikkö taisi olla sitten 230e, jos vialliseksi voi edes todeta. En kyllä usko, että se olisi mistään ratkennut...
Käytitkö siis niitä takapenkin alla olevia "korkkeja" auki ja siellä sisässä näkyi sitten joku systeemi (siirtoyksikkö)? Saatko ensi kerralla otettua kuvia?
Noniin nyt on kuvaa. Voisko joku kommentoida asiaa. Kun lyön tyhjäkäynnillä kaasua niin tankin siirto yksikkö ylivuotaa ilmeisesti paluu virtauksen suurena kuplavaahtona tankkiin, joka mahdollisesti kierrättää ilmat imupuolelle aiheuttaen ongelmaa.
Onko teillä kuvan mukaista kuplintaa tankissa ja jos ei onko viisaita kertomaan onko tämä puhtaasti liian suurta ohivuotoa eli liian suurta paluuvirtaamaa tankin suuntaan??? Kuplia oli kymmenen kertaa enemmän kun kaasutin mitä enää kuvassa. Tyhjäkäynnillä ei vaahtosirkusta ole.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W203 C270
W123 200D ruoste söi
W123 200D ruoste söi
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Niin tuleekohan kuplat sitten paluulinjassa tankille ja menevät takaisin kiertoon jotenkin? Voit ladata kuvia vaikka tuonne https://imgur.com/" onclick="window.open(this.href);return false; tai https://fi.imgbb.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ja laittaa sitten linkkiä kuviin tai postaukseen.
Vaihdoin tänään tankin päähän tuon peltikannen alle tulo ja lähtöletkut kirkkaiksi ja ei näkynyt tankilta tulevan ilmaa ollenkaan, mutta toisessa eli paluupuolen letkussa näytti menevän välillä reilustikkin ilmaa tankille. Tässä yksilössä ilma tulee tuohon tankin letkuun ilmeisesti sitten jostain tankin ja suodattimen väliltä... Tutkitaan lisää...
Vaihdoin tänään tankin päähän tuon peltikannen alle tulo ja lähtöletkut kirkkaiksi ja ei näkynyt tankilta tulevan ilmaa ollenkaan, mutta toisessa eli paluupuolen letkussa näytti menevän välillä reilustikkin ilmaa tankille. Tässä yksilössä ilma tulee tuohon tankin letkuun ilmeisesti sitten jostain tankin ja suodattimen väliltä... Tutkitaan lisää...
- S204 C320CDI -08
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
- ex. S203 C270CDI -01
- ex. S210 E270CDI -02
- ex. W202 C250DT -96
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
tontsa626 kirjoitti:Niin tuleekohan kuplat sitten paluulinjassa tankille ja menevät takaisin kiertoon jotenkin? Voit ladata kuvia vaikka tuonne https://imgur.com/" onclick="window.open(this.href);return false; tai https://fi.imgbb.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ja laittaa sitten linkkiä kuviin tai postaukseen.
Vaihdoin tänään tankin päähän tuon peltikannen alle tulo ja lähtöletkut kirkkaiksi ja ei näkynyt tankilta tulevan ilmaa ollenkaan, mutta toisessa eli paluupuolen letkussa näytti menevän välillä reilustikkin ilmaa tankille. Tässä yksilössä ilma tulee tuohon tankin letkuun ilmeisesti sitten jostain tankin ja suodattimen väliltä... Tutkitaan lisää...
Hetken jo ehdin odottaa parannusta kun vaihdoin viimeisen polttoaineletkun pumppujen välistä uuteen (kp pumpun vaihtanut liike oli jättänyt toisen tiivisteen laittamatta pumpun päähän), mutta edelleen sama paska ongelma jatkuu.
Täytyy kattoa, koska ehtis nostaa tuon siirtoyksikön pöydälle tankista. Uusi maksais päälle 200, niin ei viitsi lotota ehkä jopa romuttamolta vois etsiä tarvittaessa. Minulla tosiaan ilmaa tulee jo tankin sisältä linjaan, reilusti kun kaasuttaa. Paluulinjassakin on ilmaa.
Starin päässä käytin seku ilmastoinnin läppien takia, niin suuttimienkin korjausarvot yms. alle 1. Vikakoodit viittasivat kuulemma ilmaongelmiin. Ylläri...
W203 C270
W123 200D ruoste söi
W123 200D ruoste söi
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
löytykö tähän korjausta? itellä samanmoista ropleemaa että ilmaa vilisee suodattimen ja nostopumpun välillä. ei vielä oo ollu vaikutusta käynnistyvyyteen. kuin yleistä on polttoainelämmittimen vuotaminen ja voiko sen poistaa?
2003 MB CL203 C220CDi 6v manuaali
ookkonää oulusta
ookkonää oulusta