W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Hei. Ongelman nimi on että lastutettu c270 cdi toimii muuten hyvin mutta kun painaa kaasun pohjaan ei ole väliä onko kick down vai juuri napin huulilla vetää hetken ja sitten menee vikatilaan ei vastaa kaasuun ja lopulta sammuu. Herjaa vikakoodia:P1187. Ja moottorin vikavalo palaa. Apuja kaivattaisiin
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Pelkkää vikakoodia on aika turha tänne heittää, ei niitä kukaan muista ulkoa. Ja yleistesterit näyttää ihan kukkasia mersusta.
Veikkaisin toteutumatonta railpainetta. Starilla luku mikä mättää. Ja katso suuttimien ohivuodot, luultavasti liikaa ohivuotoa ja railpaine putoaa.
Veikkaisin toteutumatonta railpainetta. Starilla luku mikä mättää. Ja katso suuttimien ohivuodot, luultavasti liikaa ohivuotoa ja railpaine putoaa.
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Railipaineest oli Juu toi koodi
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Kuten edellä, ilman testeriä voit testata ne suutinvuodot, sitten tarvii starin että pystyy testaamaan korkeapainepumpun paineentuoton. Ilmakuplia ei letkuissa kulje? Olihan suodatin vaihdettu hiljan.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Suodatin on tuore
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
ja sen letkut loppu, kiinitys kynnet poikki jna.../täynnä ilma kuplia ?Etska kirjoitti:Suodatin on tuore
suutimien palluu vuotoa liikaa, paineen säädin sökö, paineanturi limaa täynnä,
ohjelmassa enemän syöttöjä/painetta mihin systeemi pystyy
Mökkillä
'
'
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Ohjelmasta ei mitään tietoo sen meinasin vaihdattaa. Suuttimien ylivuodon katson kun kerkeen. Loppuviikosta luetaan starilla koodit
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
.
Tuossa on vanha järjestelmä, siinä ainut polttoainajärjestelmän paineanturi on se railpaineanturi.
Ja oikeastaan ainut toimenpide, mitä se häiriötilanteessa tekee, on juurikin se sammuttaminen.
Kun järjestelmällä ei olemahdollisuutta selvittää häiriön syytä, niin ristiriitaan reagoidaan rankimman mukaan.
Polttoaineen riittämättömyys tässä voi ilmetä kahdella tapaa mekaanisna vaivana.
alipainevutona tulevassa linjastossa, tai polttoainevuotona painepuolella.
Alipainevuot voi olla vaikkapa siinä pakeliittikuotisessa pa-suod.ssa, tai putkien O-renkaissa.
Korkeapainevuoyo vaikkapa suuttimessa, tai korkeapaine pumpussa.
Tuossa on vanha järjestelmä, siinä ainut polttoainajärjestelmän paineanturi on se railpaineanturi.
Ja oikeastaan ainut toimenpide, mitä se häiriötilanteessa tekee, on juurikin se sammuttaminen.
Kun järjestelmällä ei olemahdollisuutta selvittää häiriön syytä, niin ristiriitaan reagoidaan rankimman mukaan.
Polttoaineen riittämättömyys tässä voi ilmetä kahdella tapaa mekaanisna vaivana.
alipainevutona tulevassa linjastossa, tai polttoainevuotona painepuolella.
Alipainevuot voi olla vaikkapa siinä pakeliittikuotisessa pa-suod.ssa, tai putkien O-renkaissa.
Korkeapainevuoyo vaikkapa suuttimessa, tai korkeapaine pumpussa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Samaa vikaa minulla. Tuikun softa sisässä, ECP pamahtaa joskus täydessä kiihdytyksessä kun tankissa alle puolet löpöä. Jos on varttitankki niin sammuu lähes aina täydellä kiihdytyksellä. Kp-pumppu vaidettu, railipainesäädin, tiivisteitä yms muita letkuja. Kasvo tatti ottaan niin lopettelin urheilun puolella tankilla. Oisko vihjeitä? En ymmärrä miten tankin löpötilanne vaikuttaa polttoaineen riittävyyteen...
Suuttimia, ohivuotoja ei ole tarkistettu. Voiko niillä olla yhteys löpön määrään tankissa onko puolet vai täynnä..?
C270 vm 02
Suuttimia, ohivuotoja ei ole tarkistettu. Voiko niillä olla yhteys löpön määrään tankissa onko puolet vai täynnä..?
C270 vm 02
W203 C270
W123 200D ruoste söi
W123 200D ruoste söi
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Katso nyt ihan ekana ne ohivuodot ja mahdolliset ilmavuodot tankilta pumpulle.
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Satulatankkisyndrooma... tankin tasaussysteemi ei toimi ja horii ilmaa... tosin kp-pumpun vaihto pitäisi siihen auttaa, ja puolella tankilla pitäisi muutenkin olla vielä molemmin puolin tavaraa.
Mittaa tosiaan ne paluuvuodot, voi riittää jos sieltä löytyy sohlo.
Mittaa tosiaan ne paluuvuodot, voi riittää jos sieltä löytyy sohlo.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Täällä samaa vaivaa, vaihdoin kaikki o-renkaat ja yhen putken (oli ilmavuoto).
Vika parani, mutta vielä 6päällä 100 vauhtia lyö lapun lattiaan niin kuolee, muuten saa kihdyttää
rajottajaan asti kun tekee sen rauhallisesti. 220CDI 01 203.
Vika parani, mutta vielä 6päällä 100 vauhtia lyö lapun lattiaan niin kuolee, muuten saa kihdyttää
rajottajaan asti kun tekee sen rauhallisesti. 220CDI 01 203.
123 280CE -76 EX
124 230 CE -91
108 250S -67 vartoo inspiraatioo EX
202 250 td 20v -96 EX
202 280 -94
140 350Std -96 EX
S210 220 cdi -01 työnalla
S210 320 purussa
Chevy Belair -60 4D sedan EX
124 230 TE -92EX
202 180 purussa (jakoketju poikki) EX
124 230 CE -91
108 250S -67 vartoo inspiraatioo EX
202 250 td 20v -96 EX
202 280 -94
140 350Std -96 EX
S210 220 cdi -01 työnalla
S210 320 purussa
Chevy Belair -60 4D sedan EX
124 230 TE -92EX
202 180 purussa (jakoketju poikki) EX
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Käytin joen dieselillä, kaveri tuumas ettei ole suuttimissa vikaa ohivirtauksessa. 230 tkm ajettu.
W203 C270
W123 200D ruoste söi
W123 200D ruoste söi
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Paljonko oli mitattu ohivuoto? Vai tuumasiko vain kilometrien perusteella?
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Ei ollu mitään mittoja. Katselin vierestä kun määrätietoisesti laski yhteen astiaan ohivuodot putkia tarkkaillen. Tyhjäkäynnillä ja 3000 kierroksilla kaveri tarkkaili asiaa. Liekkö mitat päässä.
W203 C270
W123 200D ruoste söi
W123 200D ruoste söi
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Tai sit käytössä Wishistä saatavat okuläärit mitkä purnukan nähdessään antavat siitä heijastaen lasien pintaan kaiken tarpeellisen tiedon g.ooglestaembush2 kirjoitti:Ei ollu mitään mittoja. Katselin vierestä kun määrätietoisesti laski yhteen astiaan ohivuodot putkia tarkkaillen. Tyhjäkäynnillä ja 3000 kierroksilla kaveri tarkkaili asiaa. Liekkö mitat päässä.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Kun nyt epäilyksen siemeniä istutit. Kävin motonetissä hakemassa letkua ja limsapullot. Olosuhteet:naftale_n kirjoitti:Tai sit käytössä Wishistä saatavat okuläärit mitkä purnukan nähdessään antavat siitä heijastaen lasien pintaan kaiken tarpeellisen tiedon g.ooglestaembush2 kirjoitti:Ei ollu mitään mittoja. Katselin vierestä kun määrätietoisesti laski yhteen astiaan ohivuodot putkia tarkkaillen. Tyhjäkäynnillä ja 3000 kierroksilla kaveri tarkkaili asiaa. Liekkö mitat päässä.
Limsapullot
Bensaletkut
Lämpötila +17 c
Kone vuorokauden seisonut
Eka kaksi minuuttia (16 ml ei päässyt letkusta pulloon)
1: 15 ml
2 n. 0
3: n.0
4 10 ml
5. N. 0
Vielä samaan pulloon lisää 4 min eli 6 min yhteensä:
1: 30 ml
2. 50 ml
3. 50 ml
4. 75 ml
5. 60 ml
Viimeiseen mittaukseen letkut yritettiin tyhjentää täydellisesti pulloon.
Eka 2 min letkun tyhjenemättömään päähän jäi arvilta max. 16 ml. Pari mittaus letkua vuosi hiukan juuresta välillä, kun kone hörskytti.
Eikös tämä siis tarkota että ollaan hyvinkin 20 ml/min alle? Vai oliko se arvo minuttia kohti?
Vian etsintään lisätietoa. Dieselsuodattimen kirkasletku on puolillaan ilmaa kun laittaa kiekat n. 3000. Tyhjäkäynnillä ei ilmaa näy. Näkyykö muilla ilmaa kierrossa ollenkaan 3000 kierroksilla kehtaatteko kattoa? Tämä letkukin on uusittu ja suodattimia mallia patruuna vaidettu vian aikana useasti. Mustalla diesel letkulla on vielä välissä esilämmitin ja sitten lähtee tankkia kohti.
Vinkkejä?
W203 C270
W123 200D ruoste söi
W123 200D ruoste söi
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Diesel-moottori toimii dieselpolttoaineella. Ilmalla käynti on juuri kuten olet kuvannutkin.embush2 kirjoitti:Kun nyt epäilyksen siemeniä istutit. Kävin motonetissä hakemassa letkua ja limsapullot. Olosuhteet:naftale_n kirjoitti:Tai sit käytössä Wishistä saatavat okuläärit mitkä purnukan nähdessään antavat siitä heijastaen lasien pintaan kaiken tarpeellisen tiedon g.ooglestaembush2 kirjoitti:Ei ollu mitään mittoja. Katselin vierestä kun määrätietoisesti laski yhteen astiaan ohivuodot putkia tarkkaillen. Tyhjäkäynnillä ja 3000 kierroksilla kaveri tarkkaili asiaa. Liekkö mitat päässä.
Limsapullot
Bensaletkut
Lämpötila +17 c
Kone vuorokauden seisonut
Eka kaksi minuuttia (16 ml ei päässyt letkusta pulloon)
1: 15 ml
2 n. 0
3: n.0
4 10 ml
5. N. 0
Vielä samaan pulloon lisää 4 min eli 6 min yhteensä:
1: 30 ml
2. 50 ml
3. 50 ml
4. 75 ml
5. 60 ml
Viimeiseen mittaukseen letkut yritettiin tyhjentää täydellisesti pulloon.
Eka 2 min letkun tyhjenemättömään päähän jäi arvilta max. 16 ml. Pari mittaus letkua vuosi hiukan juuresta välillä, kun kone hörskytti.
Eikös tämä siis tarkota että ollaan hyvinkin 20 ml/min alle? Vai oliko se arvo minuttia kohti?
Vian etsintään lisätietoa. Dieselsuodattimen kirkasletku on puolillaan ilmaa kun laittaa kiekat n. 3000. Tyhjäkäynnillä ei ilmaa näy. Näkyykö muilla ilmaa kierrossa ollenkaan 3000 kierroksilla kehtaatteko kattoa? Tämä letkukin on uusittu ja suodattimia mallia patruuna vaidettu vian aikana useasti. Mustalla diesel letkulla on vielä välissä esilämmitin ja sitten lähtee tankkia kohti.
Vinkkejä?
Siellä putkissa ei saa eikä kuulu olla yhtään ilmaa.
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
.
Juu, kiitos
Pumpun nimellinen tuotto on 100milliä/syl, siis korkeapainep.
Ja syöttöä on +95milliä/syl.
Ei siinä enään ole mahdollista ilmaa kuljetella matkassa - yhtään.
Cr2 järjestelmä on vielä niin yksinkertainen, että lähes kaikkiin polttoainepuolen murheisiin sen ainoa toimenpide on moottorin sammittaminen.
Ei niitä nyt niin montaa liitosta siellä konehuoneessa ole.
ilmavuoto = alipainevuoto = ennen pumppuja olevat liitokset,
Juu, kiitos
Pumpun nimellinen tuotto on 100milliä/syl, siis korkeapainep.
Ja syöttöä on +95milliä/syl.
Ei siinä enään ole mahdollista ilmaa kuljetella matkassa - yhtään.
Cr2 järjestelmä on vielä niin yksinkertainen, että lähes kaikkiin polttoainepuolen murheisiin sen ainoa toimenpide on moottorin sammittaminen.
Ei niitä nyt niin montaa liitosta siellä konehuoneessa ole.
ilmavuoto = alipainevuoto = ennen pumppuja olevat liitokset,
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Kiitos näistä eväistä. Viikolla ollaan taas lähempänä auton kiduksia.
W203 C270
W123 200D ruoste söi
W123 200D ruoste söi
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Suurinosa ilmasta hävisi heti kun ohitin vanhat letkut ja pa-esilämmittimen(voi olla että loputkin kuplat häviää kun saa uudet letkut kunnolla kiinni). Häätyy niihin uusia metritavaraletkut. Ja todeta pääseekö kaikista kuplista. Tänään kovaa polkemista saako sammumaan enää.
W203 C270
W123 200D ruoste söi
W123 200D ruoste söi
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Letkut uusittu, mutta edelleen ilmaa hörähtää suodattimen letkussa kun painauttaa reippaasti kaasua. Edelleen huomio varttitankilla auto sammuu nollasta sataan satasen kohdalla joka kerta. Taitaa vika olla tankin järjestelmässä. Toki harmi kun motonetissä ei ollut kirkasta letkua tuohon heti alkuun.
Eli jos ilma tulee vähällä tankilla niin tankin imuletkua kai tutkittava kuskin puolen tankin sisältä kunhan tankki taas tyhjänä. Tiedättekö pitääkö järjestelmä kummatkin tankit yhtä täynnä, että missä määrässä tankkia kannattaa aukoa?
Eli jos ilma tulee vähällä tankilla niin tankin imuletkua kai tutkittava kuskin puolen tankin sisältä kunhan tankki taas tyhjänä. Tiedättekö pitääkö järjestelmä kummatkin tankit yhtä täynnä, että missä määrässä tankkia kannattaa aukoa?
W203 C270
W123 200D ruoste söi
W123 200D ruoste söi
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
haulla löytyy kuvia siitä tasaussysteemistä... kuten edellä sanoin eli tarvii tarpeeks tankkkivirtausta että jaksaa imeä venturilla vänkärin puolelta löpön... muistelen että joskus harvoi se on ollut rikki se itse tasausputkistokin ja harvoin siellä ollut jotain klönää tukkeena... yleensä syy on riittämätön 'päävirtaus'... arvo löytyy WISsistä, joskus oli foorumillakin juttua ja voi sekin ihan haulla löytyä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
MiHe kirjoitti:haulla löytyy kuvia siitä tasaussysteemistä... kuten edellä sanoin eli tarvii tarpeeks tankkkivirtausta että jaksaa imeä venturilla vänkärin puolelta löpön... muistelen että joskus harvoi se on ollut rikki se itse tasausputkistokin ja harvoin siellä ollut jotain klönää tukkeena... yleensä syy on riittämätön 'päävirtaus'... arvo löytyy WISsistä, joskus oli foorumillakin juttua ja voi sekin ihan haulla löytyä.
Kyllä näyttää kuvat, että härpäke on tuo systeemi. Kuvista en nyt kuiten saa selvää meneekö imuputki suoraa kuskinpuolen tankkiin, koska tuossa pinnanmittauslaitteen kannestahan tuo imuputkikin menee läpi ja letkut on turkasen pitkät kummatkin imu ja paluu kuvien mukaan, jolle en logikkaa löydä kun toinen putki ottaa samasta tankista aineen pumpulle. Mietin, että oisinko osannut ostaa vaihtoletkut tuonne sisälle valmiiksi.
Onko kukaan tutkinut paljonko purattaa, että saa vaihdettua nuo pohjan muoviset/kumiset kovat letkut mitkä tulevat auton pohjasta sisälle ja liitos tankinluukunkanteen kuskin takapenkin alla. Tympäsee peräkylällä mitään purkaa kun tarpeet loppuu kesken.
En kyllä vieläkään ymmärrä miten paluuvirtauksen heikkous aiheuttaisi ilmaongelmani, koska systeemissä on kuitenkin polttoainetta ja vain kovassa kiihdytyksessä ecp iskee. Toki en vielä ymmärrä miten imuletku luikertelee tankissa. Oletukseni on, että imuletkussa on vikaa tankissa ja sen takia linjassa on ilmaa. Jos tasaus toimisi huonosti niin luulisi polttoaineongelmaa olleen muutenkin kuin täydessä kiihdytyksessä näin mututuntumalla. Auto on kuitenkin sammunut välillä täydemmälläkin tankilla vaikka harvoin.
Horisen lisää kun jotakin pääsen taas purkamaan. Kiitos tuosta selvennyksestä. Toivottavasti ei tarvi virtauksia mittailla.
W203 C270
W123 200D ruoste söi
W123 200D ruoste söi
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Pahimmillanhan tuo ongelma ilmenee siten että tankki näyttää noin 1/4 mutta silloin kuskinpuoli on jo kuiva, ja auto ei edes starttaa. En ole itse tuota koskaan purkanut joten en tiedä onko mahdollista että kihdytyksen g-voimat aiheuttavat vielä senkin että se vajaa kuskinpuoleinen pa määrä vetäytyy pois imulähdön ulottuvilta... kuulostaa huonolta suunnittelulta jos näin on, enkä muista moista kuulleeni. Jos sammuminen tapahtuu puolella tankillakin niin joku vuoto tai tuke siellä matkalla on. Veemäinen tuo alipaineistuva imu kun se ei ilmianna itseään selvänä vuotona ulos...embush2 kirjoitti:
En kyllä vieläkään ymmärrä miten paluuvirtauksen heikkous aiheuttaisi ilmaongelmani, koska systeemissä on kuitenkin polttoainetta ja vain kovassa kiihdytyksessä ecp iskee. Toki en vielä ymmärrä miten imuletku luikertelee tankissa. Oletukseni on, että imuletkussa on vikaa tankissa ja sen takia linjassa on ilmaa. Jos tasaus toimisi huonosti niin luulisi polttoaineongelmaa olleen muutenkin kuin täydessä kiihdytyksessä näin mututuntumalla. Auto on kuitenkin sammunut välillä täydemmälläkin tankilla vaikka harvoin.
Yksi case oli foorumilla missä tuloletku jossain polttoainelauhduttimen alla oli lutussa ja siksi sammuili, erilaiset suodatinkotelon ja -letkujen vuodot on yleisiä.... olikos paineensäätimen o-rengas tarkistettu, joskus harvoin sekin oli katkennut (nykyään kun joutuu ostamaan koko railin jos marmorille menee...)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
MiHe kirjoitti:Pahimmillanhan tuo ongelma ilmenee siten että tankki näyttää noin 1/4 mutta silloin kuskinpuoli on jo kuiva, ja auto ei edes starttaa. En ole itse tuota koskaan purkanut joten en tiedä onko mahdollista että kihdytyksen g-voimat aiheuttavat vielä senkin että se vajaa kuskinpuoleinen pa määrä vetäytyy pois imulähdön ulottuvilta... kuulostaa huonolta suunnittelulta jos näin on, enkä muista moista kuulleeni. Jos sammuminen tapahtuu puolella tankillakin niin joku vuoto tai tuke siellä matkalla on. Veemäinen tuo alipaineistuva imu kun se ei ilmianna itseään selvänä vuotona ulos...embush2 kirjoitti:
En kyllä vieläkään ymmärrä miten paluuvirtauksen heikkous aiheuttaisi ilmaongelmani, koska systeemissä on kuitenkin polttoainetta ja vain kovassa kiihdytyksessä ecp iskee. Toki en vielä ymmärrä miten imuletku luikertelee tankissa. Oletukseni on, että imuletkussa on vikaa tankissa ja sen takia linjassa on ilmaa. Jos tasaus toimisi huonosti niin luulisi polttoaineongelmaa olleen muutenkin kuin täydessä kiihdytyksessä näin mututuntumalla. Auto on kuitenkin sammunut välillä täydemmälläkin tankilla vaikka harvoin.
Yksi case oli foorumilla missä tuloletku jossain polttoainelauhduttimen alla oli lutussa ja siksi sammuili, erilaiset suodatinkotelon ja -letkujen vuodot on yleisiä.... olikos paineensäätimen o-rengas tarkistettu, joskus harvoin sekin oli katkennut (nykyään kun joutuu ostamaan koko railin jos marmorille menee...)
Paineensäädin tuli vaihdettua kokonaan. Nyt tosissaan yritän saada suodattimen kohdalta letkusta kaikki ilmat pois. Ei käy enää järkeen, että nämä ilmat tulisi koneen suunnasta. Periaatteessa vanhat liitokset on enää auton perässä. Aikasempien kommenttien mukaan siellä ei saa olla ilmaa ollenkaan. Sain jo ilmat vähenemään kun uusin pari letkua konetilasta.
Kun painauttaa tyhjäkäynniltä 5000 kierrokset nii johan kuplaa kiitää. 3000 näkyy harvakseen kuplaa.
W203 C270
W123 200D ruoste söi
W123 200D ruoste söi
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Laitoin kirkkaan letkun konehuoneeseen kovasta linjasta suoraan suodattimelle. Vaikuttaa siltä, että mercedeksen leimoilla varustettu pa-suodatin kehii ilmaa (vajaa vuoden vanha), koska tankista tulee suhteellisen vähän ilmaa verrattuna suodattimen jälkeen koneen puolella olevassa letkussa on hirmuinen ilma määrä juoksemassa. Pa suodattimen pikaliitinletkukin on uusittu eikä sen pyörittelu tuntunut vaikuttavan.
Täytyy vielä vekslata ja vaihtaa boschin suodatin paikalle onko eroa. Kirkkaan letkujen välissä näyttää siltä, että suodatin kehittää itekseen ilmaa.
Täytyy vielä vekslata ja vaihtaa boschin suodatin paikalle onko eroa. Kirkkaan letkujen välissä näyttää siltä, että suodatin kehittää itekseen ilmaa.
W203 C270
W123 200D ruoste söi
W123 200D ruoste söi
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Koitappas ihan huvikseen sama uudestaan tankin korkki auki, ettei ole huohotin tukossa. Ei se suodatin pitäisi ilmaa kehittää mistään jos linjassa ei ole vuotoa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Kone hunoneen kaikki läpinäkyvät siirto putket vaihdettu sekä kaikki kumi letkut ?
jos niin tarkista siirto linjan mettalli putket varsinkin sieltä mistä nousevat tankin päälle
usein haurastuvat siitä ja lkuun vuoto vain sisään päin
. .
jos niin tarkista siirto linjan mettalli putket varsinkin sieltä mistä nousevat tankin päälle
usein haurastuvat siitä ja lkuun vuoto vain sisään päin
. .
Mökkillä
'
'
Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu
Joo viimeinenki pikaliitin letku on tilauksessa mikä menee pumppujen väliin. Pohjasta täytyy putki käydä läpi onko ruostesyönyt. Ei löytynyt mistään 10 mm sis. halk kirkasta pa-letkua niin laitan 8 mm:stä. Ei varmaan vaikuta mihinkään kun konehuoneessa suodattimen jälkeen muut letkut paljon pienempiä. Kuhan nyt ilmat saisin vaan pois. Voi mennä ensi viikkoon että pääsen roplaan kaikki läpi
W203 C270
W123 200D ruoste söi
W123 200D ruoste söi