W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Etska
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 28.06.2020 01:03

W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja Etska »

Hei. Ongelman nimi on että lastutettu c270 cdi toimii muuten hyvin mutta kun painaa kaasun pohjaan ei ole väliä onko kick down vai juuri napin huulilla vetää hetken ja sitten menee vikatilaan ei vastaa kaasuun ja lopulta sammuu. Herjaa vikakoodia:P1187. Ja moottorin vikavalo palaa. Apuja kaivattaisiin
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3903
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Pelkkää vikakoodia on aika turha tänne heittää, ei niitä kukaan muista ulkoa. Ja yleistesterit näyttää ihan kukkasia mersusta.
Veikkaisin toteutumatonta railpainetta. Starilla luku mikä mättää. Ja katso suuttimien ohivuodot, luultavasti liikaa ohivuotoa ja railpaine putoaa.
Etska
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 28.06.2020 01:03

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja Etska »

Railipaineest oli Juu toi koodi
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6272
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Kuten edellä, ilman testeriä voit testata ne suutinvuodot, sitten tarvii starin että pystyy testaamaan korkeapainepumpun paineentuoton. Ilmakuplia ei letkuissa kulje? Olihan suodatin vaihdettu hiljan.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Etska
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 28.06.2020 01:03

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja Etska »

Suodatin on tuore
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Etska kirjoitti:Suodatin on tuore
ja sen letkut loppu, kiinitys kynnet poikki jna.../täynnä ilma kuplia ?

suutimien palluu vuotoa liikaa, paineen säädin sökö, paineanturi limaa täynnä,
ohjelmassa enemän syöttöjä/painetta mihin systeemi pystyy
Mökkillä
'
Etska
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 28.06.2020 01:03

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja Etska »

Ohjelmasta ei mitään tietoo sen meinasin vaihdattaa. Suuttimien ylivuodon katson kun kerkeen. Loppuviikosta luetaan starilla koodit
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tuossa on vanha järjestelmä, siinä ainut polttoainajärjestelmän paineanturi on se railpaineanturi.
Ja oikeastaan ainut toimenpide, mitä se häiriötilanteessa tekee, on juurikin se sammuttaminen.
Kun järjestelmällä ei olemahdollisuutta selvittää häiriön syytä, niin ristiriitaan reagoidaan rankimman mukaan.

Polttoaineen riittämättömyys tässä voi ilmetä kahdella tapaa mekaanisna vaivana.
alipainevutona tulevassa linjastossa, tai polttoainevuotona painepuolella.

Alipainevuot voi olla vaikkapa siinä pakeliittikuotisessa pa-suod.ssa, tai putkien O-renkaissa.
Korkeapainevuoyo vaikkapa suuttimessa, tai korkeapaine pumpussa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
embush2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 13.05.2009 16:38

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja embush2 »

Samaa vikaa minulla. Tuikun softa sisässä, ECP pamahtaa joskus täydessä kiihdytyksessä kun tankissa alle puolet löpöä. Jos on varttitankki niin sammuu lähes aina täydellä kiihdytyksellä. Kp-pumppu vaidettu, railipainesäädin, tiivisteitä yms muita letkuja. Kasvo tatti ottaan niin lopettelin urheilun puolella tankilla. Oisko vihjeitä? En ymmärrä miten tankin löpötilanne vaikuttaa polttoaineen riittävyyteen... :D

Suuttimia, ohivuotoja ei ole tarkistettu. Voiko niillä olla yhteys löpön määrään tankissa onko puolet vai täynnä..?

C270 vm 02
W203 C270
W123 200D ruoste söi
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3903
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Katso nyt ihan ekana ne ohivuodot ja mahdolliset ilmavuodot tankilta pumpulle.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6272
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Satulatankkisyndrooma... tankin tasaussysteemi ei toimi ja horii ilmaa... tosin kp-pumpun vaihto pitäisi siihen auttaa, ja puolella tankilla pitäisi muutenkin olla vielä molemmin puolin tavaraa.

Mittaa tosiaan ne paluuvuodot, voi riittää jos sieltä löytyy sohlo.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Merkari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: To 14.01.2010 19:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja Merkari »

Täällä samaa vaivaa, vaihdoin kaikki o-renkaat ja yhen putken (oli ilmavuoto).
Vika parani, mutta vielä 6päällä 100 vauhtia lyö lapun lattiaan niin kuolee, muuten saa kihdyttää
rajottajaan asti kun tekee sen rauhallisesti. 220CDI 01 203.
123 280CE -76 EX
124 230 CE -91
108 250S -67 vartoo inspiraatioo EX
202 250 td 20v -96 EX
202 280 -94
140 350Std -96 EX
S210 220 cdi -01 työnalla
S210 320 purussa
Chevy Belair -60 4D sedan EX
124 230 TE -92EX
202 180 purussa (jakoketju poikki) EX
embush2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 13.05.2009 16:38

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja embush2 »

Käytin joen dieselillä, kaveri tuumas ettei ole suuttimissa vikaa ohivirtauksessa. 230 tkm ajettu.
W203 C270
W123 200D ruoste söi
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3903
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Paljonko oli mitattu ohivuoto? Vai tuumasiko vain kilometrien perusteella?
embush2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 13.05.2009 16:38

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja embush2 »

Ei ollu mitään mittoja. Katselin vierestä kun määrätietoisesti laski yhteen astiaan ohivuodot putkia tarkkaillen. Tyhjäkäynnillä ja 3000 kierroksilla kaveri tarkkaili asiaa. Liekkö mitat päässä.
W203 C270
W123 200D ruoste söi
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 875
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

embush2 kirjoitti:Ei ollu mitään mittoja. Katselin vierestä kun määrätietoisesti laski yhteen astiaan ohivuodot putkia tarkkaillen. Tyhjäkäynnillä ja 3000 kierroksilla kaveri tarkkaili asiaa. Liekkö mitat päässä.
Tai sit käytössä Wishistä saatavat okuläärit mitkä purnukan nähdessään antavat siitä heijastaen lasien pintaan kaiken tarpeellisen tiedon g.ooglesta :D
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
embush2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 13.05.2009 16:38

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja embush2 »

naftale_n kirjoitti:
embush2 kirjoitti:Ei ollu mitään mittoja. Katselin vierestä kun määrätietoisesti laski yhteen astiaan ohivuodot putkia tarkkaillen. Tyhjäkäynnillä ja 3000 kierroksilla kaveri tarkkaili asiaa. Liekkö mitat päässä.
Tai sit käytössä Wishistä saatavat okuläärit mitkä purnukan nähdessään antavat siitä heijastaen lasien pintaan kaiken tarpeellisen tiedon g.ooglesta :D
Kun nyt epäilyksen siemeniä istutit. Kävin motonetissä hakemassa letkua ja limsapullot. Olosuhteet:
Limsapullot
Bensaletkut
Lämpötila +17 c
Kone vuorokauden seisonut

Eka kaksi minuuttia (16 ml ei päässyt letkusta pulloon)
1: 15 ml
2 n. 0
3: n.0
4 10 ml
5. N. 0

Vielä samaan pulloon lisää 4 min eli 6 min yhteensä:

1: 30 ml
2. 50 ml
3. 50 ml
4. 75 ml
5. 60 ml

Viimeiseen mittaukseen letkut yritettiin tyhjentää täydellisesti pulloon.

Eka 2 min letkun tyhjenemättömään päähän jäi arvilta max. 16 ml. Pari mittaus letkua vuosi hiukan juuresta välillä, kun kone hörskytti.

Eikös tämä siis tarkota että ollaan hyvinkin 20 ml/min alle? Vai oliko se arvo minuttia kohti?

Vian etsintään lisätietoa. Dieselsuodattimen kirkasletku on puolillaan ilmaa kun laittaa kiekat n. 3000. Tyhjäkäynnillä ei ilmaa näy. Näkyykö muilla ilmaa kierrossa ollenkaan 3000 kierroksilla kehtaatteko kattoa? Tämä letkukin on uusittu ja suodattimia mallia patruuna vaidettu vian aikana useasti. Mustalla diesel letkulla on vielä välissä esilämmitin ja sitten lähtee tankkia kohti.

Vinkkejä?
W203 C270
W123 200D ruoste söi
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

embush2 kirjoitti:
naftale_n kirjoitti:
embush2 kirjoitti:Ei ollu mitään mittoja. Katselin vierestä kun määrätietoisesti laski yhteen astiaan ohivuodot putkia tarkkaillen. Tyhjäkäynnillä ja 3000 kierroksilla kaveri tarkkaili asiaa. Liekkö mitat päässä.
Tai sit käytössä Wishistä saatavat okuläärit mitkä purnukan nähdessään antavat siitä heijastaen lasien pintaan kaiken tarpeellisen tiedon g.ooglesta :D
Kun nyt epäilyksen siemeniä istutit. Kävin motonetissä hakemassa letkua ja limsapullot. Olosuhteet:
Limsapullot
Bensaletkut
Lämpötila +17 c
Kone vuorokauden seisonut

Eka kaksi minuuttia (16 ml ei päässyt letkusta pulloon)
1: 15 ml
2 n. 0
3: n.0
4 10 ml
5. N. 0

Vielä samaan pulloon lisää 4 min eli 6 min yhteensä:

1: 30 ml
2. 50 ml
3. 50 ml
4. 75 ml
5. 60 ml

Viimeiseen mittaukseen letkut yritettiin tyhjentää täydellisesti pulloon.

Eka 2 min letkun tyhjenemättömään päähän jäi arvilta max. 16 ml. Pari mittaus letkua vuosi hiukan juuresta välillä, kun kone hörskytti.

Eikös tämä siis tarkota että ollaan hyvinkin 20 ml/min alle? Vai oliko se arvo minuttia kohti?

Vian etsintään lisätietoa. Dieselsuodattimen kirkasletku on puolillaan ilmaa kun laittaa kiekat n. 3000. Tyhjäkäynnillä ei ilmaa näy. Näkyykö muilla ilmaa kierrossa ollenkaan 3000 kierroksilla kehtaatteko kattoa? Tämä letkukin on uusittu ja suodattimia mallia patruuna vaidettu vian aikana useasti. Mustalla diesel letkulla on vielä välissä esilämmitin ja sitten lähtee tankkia kohti.

Vinkkejä?
Diesel-moottori toimii dieselpolttoaineella. Ilmalla käynti on juuri kuten olet kuvannutkin.

Siellä putkissa ei saa eikä kuulu olla yhtään ilmaa.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Juu, kiitos
Pumpun nimellinen tuotto on 100milliä/syl, siis korkeapainep.
Ja syöttöä on +95milliä/syl.
Ei siinä enään ole mahdollista ilmaa kuljetella matkassa - yhtään.

Cr2 järjestelmä on vielä niin yksinkertainen, että lähes kaikkiin polttoainepuolen murheisiin sen ainoa toimenpide on moottorin sammittaminen.
Ei niitä nyt niin montaa liitosta siellä konehuoneessa ole.
ilmavuoto = alipainevuoto = ennen pumppuja olevat liitokset,
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
embush2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 13.05.2009 16:38

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja embush2 »

Kiitos näistä eväistä. Viikolla ollaan taas lähempänä auton kiduksia.
W203 C270
W123 200D ruoste söi
embush2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 13.05.2009 16:38

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja embush2 »

Suurinosa ilmasta hävisi heti kun ohitin vanhat letkut ja pa-esilämmittimen(voi olla että loputkin kuplat häviää kun saa uudet letkut kunnolla kiinni). Häätyy niihin uusia metritavaraletkut. Ja todeta pääseekö kaikista kuplista. Tänään kovaa polkemista saako sammumaan enää.
W203 C270
W123 200D ruoste söi
embush2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 13.05.2009 16:38

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja embush2 »

Letkut uusittu, mutta edelleen ilmaa hörähtää suodattimen letkussa kun painauttaa reippaasti kaasua. Edelleen huomio varttitankilla auto sammuu nollasta sataan satasen kohdalla joka kerta. Taitaa vika olla tankin järjestelmässä. Toki harmi kun motonetissä ei ollut kirkasta letkua tuohon heti alkuun.

Eli jos ilma tulee vähällä tankilla niin tankin imuletkua kai tutkittava kuskin puolen tankin sisältä kunhan tankki taas tyhjänä. Tiedättekö pitääkö järjestelmä kummatkin tankit yhtä täynnä, että missä määrässä tankkia kannattaa aukoa?
W203 C270
W123 200D ruoste söi
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6272
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja MiHe »

haulla löytyy kuvia siitä tasaussysteemistä... kuten edellä sanoin eli tarvii tarpeeks tankkkivirtausta että jaksaa imeä venturilla vänkärin puolelta löpön... muistelen että joskus harvoi se on ollut rikki se itse tasausputkistokin ja harvoin siellä ollut jotain klönää tukkeena... yleensä syy on riittämätön 'päävirtaus'... arvo löytyy WISsistä, joskus oli foorumillakin juttua ja voi sekin ihan haulla löytyä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
embush2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 13.05.2009 16:38

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja embush2 »

MiHe kirjoitti:haulla löytyy kuvia siitä tasaussysteemistä... kuten edellä sanoin eli tarvii tarpeeks tankkkivirtausta että jaksaa imeä venturilla vänkärin puolelta löpön... muistelen että joskus harvoi se on ollut rikki se itse tasausputkistokin ja harvoin siellä ollut jotain klönää tukkeena... yleensä syy on riittämätön 'päävirtaus'... arvo löytyy WISsistä, joskus oli foorumillakin juttua ja voi sekin ihan haulla löytyä.

Kyllä näyttää kuvat, että härpäke on tuo systeemi. Kuvista en nyt kuiten saa selvää meneekö imuputki suoraa kuskinpuolen tankkiin, koska tuossa pinnanmittauslaitteen kannestahan tuo imuputkikin menee läpi ja letkut on turkasen pitkät kummatkin imu ja paluu kuvien mukaan, jolle en logikkaa löydä kun toinen putki ottaa samasta tankista aineen pumpulle. Mietin, että oisinko osannut ostaa vaihtoletkut tuonne sisälle valmiiksi.

Onko kukaan tutkinut paljonko purattaa, että saa vaihdettua nuo pohjan muoviset/kumiset kovat letkut mitkä tulevat auton pohjasta sisälle ja liitos tankinluukunkanteen kuskin takapenkin alla. Tympäsee peräkylällä mitään purkaa kun tarpeet loppuu kesken.

En kyllä vieläkään ymmärrä miten paluuvirtauksen heikkous aiheuttaisi ilmaongelmani, koska systeemissä on kuitenkin polttoainetta ja vain kovassa kiihdytyksessä ecp iskee. Toki en vielä ymmärrä miten imuletku luikertelee tankissa. Oletukseni on, että imuletkussa on vikaa tankissa ja sen takia linjassa on ilmaa. Jos tasaus toimisi huonosti niin luulisi polttoaineongelmaa olleen muutenkin kuin täydessä kiihdytyksessä näin mututuntumalla. Auto on kuitenkin sammunut välillä täydemmälläkin tankilla vaikka harvoin.

Horisen lisää kun jotakin pääsen taas purkamaan. Kiitos tuosta selvennyksestä. Toivottavasti ei tarvi virtauksia mittailla.
W203 C270
W123 200D ruoste söi
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6272
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja MiHe »

embush2 kirjoitti:
En kyllä vieläkään ymmärrä miten paluuvirtauksen heikkous aiheuttaisi ilmaongelmani, koska systeemissä on kuitenkin polttoainetta ja vain kovassa kiihdytyksessä ecp iskee. Toki en vielä ymmärrä miten imuletku luikertelee tankissa. Oletukseni on, että imuletkussa on vikaa tankissa ja sen takia linjassa on ilmaa. Jos tasaus toimisi huonosti niin luulisi polttoaineongelmaa olleen muutenkin kuin täydessä kiihdytyksessä näin mututuntumalla. Auto on kuitenkin sammunut välillä täydemmälläkin tankilla vaikka harvoin.
Pahimmillanhan tuo ongelma ilmenee siten että tankki näyttää noin 1/4 mutta silloin kuskinpuoli on jo kuiva, ja auto ei edes starttaa. En ole itse tuota koskaan purkanut joten en tiedä onko mahdollista että kihdytyksen g-voimat :D aiheuttavat vielä senkin että se vajaa kuskinpuoleinen pa määrä vetäytyy pois imulähdön ulottuvilta... kuulostaa huonolta suunnittelulta jos näin on, enkä muista moista kuulleeni. Jos sammuminen tapahtuu puolella tankillakin niin joku vuoto tai tuke siellä matkalla on. Veemäinen tuo alipaineistuva imu kun se ei ilmianna itseään selvänä vuotona ulos...

Yksi case oli foorumilla missä tuloletku jossain polttoainelauhduttimen alla oli lutussa ja siksi sammuili, erilaiset suodatinkotelon ja -letkujen vuodot on yleisiä.... olikos paineensäätimen o-rengas tarkistettu, joskus harvoin sekin oli katkennut (nykyään kun joutuu ostamaan koko railin jos marmorille menee...)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
embush2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 13.05.2009 16:38

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja embush2 »

MiHe kirjoitti:
embush2 kirjoitti:
En kyllä vieläkään ymmärrä miten paluuvirtauksen heikkous aiheuttaisi ilmaongelmani, koska systeemissä on kuitenkin polttoainetta ja vain kovassa kiihdytyksessä ecp iskee. Toki en vielä ymmärrä miten imuletku luikertelee tankissa. Oletukseni on, että imuletkussa on vikaa tankissa ja sen takia linjassa on ilmaa. Jos tasaus toimisi huonosti niin luulisi polttoaineongelmaa olleen muutenkin kuin täydessä kiihdytyksessä näin mututuntumalla. Auto on kuitenkin sammunut välillä täydemmälläkin tankilla vaikka harvoin.
Pahimmillanhan tuo ongelma ilmenee siten että tankki näyttää noin 1/4 mutta silloin kuskinpuoli on jo kuiva, ja auto ei edes starttaa. En ole itse tuota koskaan purkanut joten en tiedä onko mahdollista että kihdytyksen g-voimat :D aiheuttavat vielä senkin että se vajaa kuskinpuoleinen pa määrä vetäytyy pois imulähdön ulottuvilta... kuulostaa huonolta suunnittelulta jos näin on, enkä muista moista kuulleeni. Jos sammuminen tapahtuu puolella tankillakin niin joku vuoto tai tuke siellä matkalla on. Veemäinen tuo alipaineistuva imu kun se ei ilmianna itseään selvänä vuotona ulos...

Yksi case oli foorumilla missä tuloletku jossain polttoainelauhduttimen alla oli lutussa ja siksi sammuili, erilaiset suodatinkotelon ja -letkujen vuodot on yleisiä.... olikos paineensäätimen o-rengas tarkistettu, joskus harvoin sekin oli katkennut (nykyään kun joutuu ostamaan koko railin jos marmorille menee...)

Paineensäädin tuli vaihdettua kokonaan. Nyt tosissaan yritän saada suodattimen kohdalta letkusta kaikki ilmat pois. Ei käy enää järkeen, että nämä ilmat tulisi koneen suunnasta. Periaatteessa vanhat liitokset on enää auton perässä. Aikasempien kommenttien mukaan siellä ei saa olla ilmaa ollenkaan. Sain jo ilmat vähenemään kun uusin pari letkua konetilasta.

Kun painauttaa tyhjäkäynniltä 5000 kierrokset nii johan kuplaa kiitää. 3000 näkyy harvakseen kuplaa.
W203 C270
W123 200D ruoste söi
embush2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 13.05.2009 16:38

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja embush2 »

Laitoin kirkkaan letkun konehuoneeseen kovasta linjasta suoraan suodattimelle. Vaikuttaa siltä, että mercedeksen leimoilla varustettu pa-suodatin kehii ilmaa (vajaa vuoden vanha), koska tankista tulee suhteellisen vähän ilmaa verrattuna suodattimen jälkeen koneen puolella olevassa letkussa on hirmuinen ilma määrä juoksemassa. Pa suodattimen pikaliitinletkukin on uusittu eikä sen pyörittelu tuntunut vaikuttavan.

Täytyy vielä vekslata ja vaihtaa boschin suodatin paikalle onko eroa. Kirkkaan letkujen välissä näyttää siltä, että suodatin kehittää itekseen ilmaa.
W203 C270
W123 200D ruoste söi
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3903
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Koitappas ihan huvikseen sama uudestaan tankin korkki auki, ettei ole huohotin tukossa. Ei se suodatin pitäisi ilmaa kehittää mistään jos linjassa ei ole vuotoa.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Kone hunoneen kaikki läpinäkyvät siirto putket vaihdettu sekä kaikki kumi letkut ?
jos niin tarkista siirto linjan mettalli putket varsinkin sieltä mistä nousevat tankin päälle
usein haurastuvat siitä ja lkuun vuoto vain sisään päin












. .
Mökkillä
'
embush2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 13.05.2009 16:38

Re: W203 c270 cdi kaasu pohjassa menee vikatilaan ja sammuu

Viesti Kirjoittaja embush2 »

Joo viimeinenki pikaliitin letku on tilauksessa mikä menee pumppujen väliin. Pohjasta täytyy putki käydä läpi onko ruostesyönyt. Ei löytynyt mistään 10 mm sis. halk kirkasta pa-letkua niin laitan 8 mm:stä. Ei varmaan vaikuta mihinkään kun konehuoneessa suodattimen jälkeen muut letkut paljon pienempiä. Kuhan nyt ilmat saisin vaan pois. Voi mennä ensi viikkoon että pääsen roplaan kaikki läpi
W203 C270
W123 200D ruoste söi
Vastaa Viestiin