GL/ML +R 164 takaluukun lukitus ongelma ja lasinpyyhkimen r
GL/ML +R 164 takaluukun lukitus ongelma ja lasinpyyhkimen r
Hei
Tuli ongelma takaluukun lukituksen kanssa. Eli luukku aukeaa ja sulkeutuu hydraulisesti kuten kuuluukin, mutta kun luukku laskee alas ei lukko lukitu. Ikäänkuin ei tunnistaisi että on luukku pääsdyt alas asti... Hydraulipumppu vaan jää surraamaan hetkeksi ennenkuin sammuu. Avattaessa lukko ruksuttaa jonkin aukaa kun sylinterit lykkää luukkua auki. Onkohan se kuitenkin itse lukkomekanismi jossa vika? Kuulostaako GL/ML/R omistajille tutulta?
TJ
Tuli ongelma takaluukun lukituksen kanssa. Eli luukku aukeaa ja sulkeutuu hydraulisesti kuten kuuluukin, mutta kun luukku laskee alas ei lukko lukitu. Ikäänkuin ei tunnistaisi että on luukku pääsdyt alas asti... Hydraulipumppu vaan jää surraamaan hetkeksi ennenkuin sammuu. Avattaessa lukko ruksuttaa jonkin aukaa kun sylinterit lykkää luukkua auki. Onkohan se kuitenkin itse lukkomekanismi jossa vika? Kuulostaako GL/ML/R omistajille tutulta?
TJ
Viimeksi muokannut Maastis, Ti 07.07.2020 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: GL/ML 164 takaluukun lukitus ongelma
211:n (ei-hydraulisella luukulla varustetun) omistajalle ainakin kuulostaa tutulta...
Mielestäni uusi lukkomoottori oli A 164 -alkuisella numerolla, mahtaneeko olla samanlainen? Siinä tuli ongelmaa sekä lukittumisen että aukeaminen kanssa ja syyllisenä käsittääkseni onnettoman pienet sähkömoottorit siinä lukossa. Silloin kun sitä selvittelin, niin ei ollut kovin harvinainen ilmiö, että nuo moottorit pettävät sieltä.
Mielestäni uusi lukkomoottori oli A 164 -alkuisella numerolla, mahtaneeko olla samanlainen? Siinä tuli ongelmaa sekä lukittumisen että aukeaminen kanssa ja syyllisenä käsittääkseni onnettoman pienet sähkömoottorit siinä lukossa. Silloin kun sitä selvittelin, niin ei ollut kovin harvinainen ilmiö, että nuo moottorit pettävät sieltä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: GL/ML 164 takaluukun lukitus ongelma
...tsekkasin vielä sähköpostista, niin osanumero oli A1647400500 ja 267€ maksoi Saksasta toimitettuna. Alibabasta (tai jostain vastaavasta) olis kyllä ties millä toimitusajalla saanut pelkät moottorit halvalla, mutta en sitä korttia tullut katsoneeksi. Oli vähän tympeä käyttää autoa, kun ei tiennyt saako luukkua enää kiinni, jos sen avaa, niin aika nopeasti sen halusin laittaa kuntoon.
Tiiä sitten, onko tuossa sama osa sulla. Toi oli muutenkin joku päivittynyt numero, eli ei sama, joka oli autossa, eikä edes sama kuin EPC:ssä oli, vaikka jotain 164-alkuista sekin tarjosi.
Tiiä sitten, onko tuossa sama osa sulla. Toi oli muutenkin joku päivittynyt numero, eli ei sama, joka oli autossa, eikä edes sama kuin EPC:ssä oli, vaikka jotain 164-alkuista sekin tarjosi.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: GL/ML 164 takaluukun lukitus ongelma
Mulla on ollut w164 ja nyt on tuo x164, molempiin on vaihdettu takaluukun lukkomoottori. W164 lopetti toimintansa käytännössä kerralla. Tuon x164 moottori alkoi pelleillä (oireet saman tyylisiä kuin sinulla)ja tilasin uuden ennen sen hajoamista...
Mutta tekee tuo x164 uudellakin moottorilla kerran puolessa vuodessa sen, ettei vedä lukkoa kiinni. Olen ajatellut, että siellä on jossakin kontakti häiriöitä? Mutta onneksi on niin harvoin vika päällä, ettei ole jaksanut lähteä selvittämään mistä johtuu
Mutta tekee tuo x164 uudellakin moottorilla kerran puolessa vuodessa sen, ettei vedä lukkoa kiinni. Olen ajatellut, että siellä on jossakin kontakti häiriöitä? Mutta onneksi on niin harvoin vika päällä, ettei ole jaksanut lähteä selvittämään mistä johtuu
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: GL/ML 164 takaluukun lukitus ongelma
Moi
Ok, kiitti nopeista kommenteista. Tuo tosiaan alkoi oireilla nyt kerta heitolla ja se ei edes yritä lukita lukkoa. Ja jostain syystä se sylintereiden pumppu jää surraamaan vaikka luukku on jo laskeutunut alas. Ehkä se saa pysähtymiskäskyn sirltä lukolta kun lukko on saanut liikkeensä tehtyä. Lukko ei myöskään lukitu vaikka sen salvan kääntää käsin kiinni asentoon. Salpa vaan ponnahtaa heti auki. Purää nyt ekana kattoa liitinten kontaktit. Varmaan se pitää lukko uusia... pitäis kattoo EPC kautta numero, mutta muista nyt jäikö sekin eitoimivaan tilaan niiden tunnareiden kanssa...
TJ
Ok, kiitti nopeista kommenteista. Tuo tosiaan alkoi oireilla nyt kerta heitolla ja se ei edes yritä lukita lukkoa. Ja jostain syystä se sylintereiden pumppu jää surraamaan vaikka luukku on jo laskeutunut alas. Ehkä se saa pysähtymiskäskyn sirltä lukolta kun lukko on saanut liikkeensä tehtyä. Lukko ei myöskään lukitu vaikka sen salvan kääntää käsin kiinni asentoon. Salpa vaan ponnahtaa heti auki. Purää nyt ekana kattoa liitinten kontaktit. Varmaan se pitää lukko uusia... pitäis kattoo EPC kautta numero, mutta muista nyt jäikö sekin eitoimivaan tilaan niiden tunnareiden kanssa...
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: GL/ML 164 takaluukun lukitus ongelma
Meni vähän askarteluksi, mutta uskoisin ongelman löytyneen ja ratkeavankin nyt näillä toimenpiteillä. Ensinnäkin liittimestä oli yksi pinni ihan hapettunut. Naarasliitin mureni käsiin putsatessa. Löysin nurkista jonkun volkkarin johtosarjan josta sai käypäsen liittimemen pinnin. Sitten myös mekaaninen vika itse lukkolaitteessa. Alumiinisesta varresta pieni kynsi poikki. Porasin millin terällä reijän läpi ja vanhasta mittaristosta löyty pieni ruuvi. Tein siihen loven viilalla ja sillä sai alumiiniin kierteen varovasti ruuvatessa. Kasasin epoxyn kanssa. Pitää antaa kunnolla kuivaa ja koittaa sitten.
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: GL/ML 164 takaluukun lukitus ongelma
No niin, nyt on vanhan liiton korjuu meininki
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: GL/ML 164 takaluukun lukitus ongelma
Mukava nähdä näitä korjauksia, joissa ei vaan tyydytä ostamaan uutta
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12
S204 -08
W204 -12
Re: GL/ML 164 takaluukun lukitus ongelma
Nyt voi myös vahvistaa jotta toimii! Kerran kylläkin piti vielä tehdä pura/kasaa harjoitus. Oli kai yön pimeinä tunteina jääny joku väärään asentoon...
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: GL/ML 164 takaluukun lukitus ongelma
Hyvää askartelua ja toivottavasti tulee toimimaan
Kuinkas tuo liittimen pinni, onko punanen johto nyt missä kulkenut eniten sähköä ja kosteuden kanssa alkanut reagoimaan vai ollut kontaktissa muihin?
Kuinkas tuo liittimen pinni, onko punanen johto nyt missä kulkenut eniten sähköä ja kosteuden kanssa alkanut reagoimaan vai ollut kontaktissa muihin?
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: GL/ML 164 takaluukun lukitus ongelma
Noniin, kolmas kerta todensanoo
Eli eipä se kynsi kestäny vaan katkesi päivän käytön päätteeksi... sitten ei auttanut kun tehdä "evo II". Väänsin 2,5mm hitsipuikosta uuden kynnen ja porasin sille noin 8mm syvän reijän. Liimasin loctiten laakerilukitteella kiinni. Nyt luotto riitti jo heittää verhoilutkin paikalleen.
Eli eipä se kynsi kestäny vaan katkesi päivän käytön päätteeksi... sitten ei auttanut kun tehdä "evo II". Väänsin 2,5mm hitsipuikosta uuden kynnen ja porasin sille noin 8mm syvän reijän. Liimasin loctiten laakerilukitteella kiinni. Nyt luotto riitti jo heittää verhoilutkin paikalleen.
En tutkinut tarkemmin mutta veikkaisin tuon olevan virran syöttö. Ja varmaan vähän huonoa laatua liittimet kuten nämä alkupään amerikan mersut on tunnettuja...Kuinkas tuo liittimen pinni,
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: GL/ML 164 takaluukun lukitus ongelma
Nyt kun vauhtiin pääsi niin purin R mallista myös takakontin verhoilut ja samaisen lukkolaitteen kun sekin on vähän takunnut. Sieltä ei löytynyt mitään rikkinäistä. Mutta liitin on myös melko hapettunut. Pitää se tässä illan mittaan vielä elvyttää ja tarvittaessa antaa ensiapua volkkarin johtosarjasta...
Varsinainen syy verhoilun purkuun oli kuitenkin takalasin pyyhin. Se pysähtyi joskus talven mittaan puoliväliin lasia... oli pyyhinakselin pusla lähes yhtä puuta akselin kanssa. Tuli purkaessa pesästä ulos ja sai todella pitkään nitkutella crc:n kanssa että lähti liikkeelle. Käytin välillä lämpöisenäkin ja lopulta irtosi. Vähän hienolla hiekkapaperilla hoonausta crc kylvyssä, uudet rasvat ja nippuun. Sulakkeen kun vielä vaihtoi niin alkoi surruuttaa.
Nyt vaan vähän verhoilukiinnikkeiden entrausta ja kasaan. Vaihdellaan samalla kesätassut alle kun auto on ollut seisonnassa maaliskuun koronaeristyksestä saakka. Pitäis käyttää leimalla nyt kun on mennyt jo kuukausia pitkäksi. Olikos niin että jos varaa ajan konttorilta niin ei tarvi ottaa edes liikennekäyttöön katsastusreisun ajaksi?
Jarrut uusin alkuvuodesta ympäri autoa. Apparin takapyörä talvella vähän laahaili... purin nyt satulan irti ja ihmettelin. Satulan liukutapit liikkui ihan käsipeleissä ja mäntäkin meni nätisti puupuristimella sisään. En keksinyt mitään syytä laahaukselle... kasasin takaasin.
Varsinainen syy verhoilun purkuun oli kuitenkin takalasin pyyhin. Se pysähtyi joskus talven mittaan puoliväliin lasia... oli pyyhinakselin pusla lähes yhtä puuta akselin kanssa. Tuli purkaessa pesästä ulos ja sai todella pitkään nitkutella crc:n kanssa että lähti liikkeelle. Käytin välillä lämpöisenäkin ja lopulta irtosi. Vähän hienolla hiekkapaperilla hoonausta crc kylvyssä, uudet rasvat ja nippuun. Sulakkeen kun vielä vaihtoi niin alkoi surruuttaa.
Nyt vaan vähän verhoilukiinnikkeiden entrausta ja kasaan. Vaihdellaan samalla kesätassut alle kun auto on ollut seisonnassa maaliskuun koronaeristyksestä saakka. Pitäis käyttää leimalla nyt kun on mennyt jo kuukausia pitkäksi. Olikos niin että jos varaa ajan konttorilta niin ei tarvi ottaa edes liikennekäyttöön katsastusreisun ajaksi?
Jarrut uusin alkuvuodesta ympäri autoa. Apparin takapyörä talvella vähän laahaili... purin nyt satulan irti ja ihmettelin. Satulan liukutapit liikkui ihan käsipeleissä ja mäntäkin meni nätisti puupuristimella sisään. En keksinyt mitään syytä laahaukselle... kasasin takaasin.
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: GL/ML +R 164 takaluukun lukitus ongelma ja lasinpyyhkim
Ne satuloiden männät alkaa jumittaa. Mulla on nyt molempiin päihin vaihdettu vaihtosatulat. Ne männät ei näissä ole enää "rautaa" vaan jotakin keraamisen oloista tavaraa jota ei voi hioa.
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: GL/ML +R 164 takaluukun lukitus ongelma ja lasinpyyhkim
Ei tarvitse ottaa liikennekäyttöön jos on varattu aika katsastukselle niin saa ajaa katsastukseen ja takaisin.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: GL/ML +R 164 takaluukun lukitus ongelma ja lasinpyyhkim
Noniin, tuore leima tuli. Käyttämäni konttori oli hommannut nelivedoille soveltuvan jarrudynon, joten niistäkin sai mitatun datan. Kaikki kunnossa kuten kuuluukin. Harmillisesti yleisen tilanteen takia ei päässyt itse mukaan. Ikkunasta kuitenkin kattelin jarrujen testausta ja ymmärtääkseni mitattiin pyörä kerrallaan niin että testattavapyörä pyöri ajosuuntaan ja toinen taaksepäin. Näin olken sen akselin tasauspyörästö vain liikkeessa ja testaus ei vaikuta muuhun voimansiirtoon.
Takaluukun lukosta. Ei tarvinnut äRrän liittimeen vaihdella pinnejä. Putsaus riitti.
TJ
Takaluukun lukosta. Ei tarvinnut äRrän liittimeen vaihdella pinnejä. Putsaus riitti.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: GL/ML +R 350 takaluukun lukitus ongelma
Mistä saisi edullisesti uuden peräluukun lukon hommattua. Marmorilla vajaa 500€maksaisi.
Re: GL/ML +R 164 takaluukun lukitus ongelma ja lasinpyyhkim
Multa löytyy ylimääräisenä yksi uusi tarvikemallin lukkolaite. Ostin varuilta jos omakorjaus ei kestäisikään. Mutta nyt koko kesä menty ongelmitta. 100e + postit.
TJ
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex