GL164 airmatic / iskunvaimennus kysymys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

GL164 airmatic / iskunvaimennus kysymys

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Hei

Vaihtelin takaiskarit ja samalla tuli plarailtua *:lla valikoita. Pisti silmään että iskunvaimennukselle on ilmeisesti valinta jossa vaihtoehdot: USA&Canada / muu maailma. Auto on alkujaan tuotu usasta sveitsiin joten jenkkimalli ja päällä on tuo USA asetus. Mutta mikä tuon vaikutus mahtaa olla? Ja mistäköhän sitä saa vaihdettua?

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: GL164 airmatic / iskunvaimennus kysymys

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Jatketaanpa aiheesta. Tämä mietityttää myös siitä näkövinkkelista kun auton alkuperäiset iskarit oli osanumeroilla jotka kytkeytyy jenkkimallin varusteluun. Nyt alla on kierros iskareita euroversion numeroilla. Mutta mitä ero käytännös voisi olla? Olisko jenkkialusta tehty löysemmäksi johtuen tyylistä mihin ovat sielä tottuneet?

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
veepvee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 09.10.2019 22:12
Paikkakunta: Oulu

Re: GL164 airmatic / iskunvaimennus kysymys

Viesti Kirjoittaja veepvee »

Minulla myös x164. Samaa olen miettinyt kun starilla selaillut eri valikkoja. Monessa kohdassa löytyy USA ja muumaailma, en tiedä mitä eroa näillä vaihtoehdoilla on. Omassa autossa iskunvaimentimissa ei ole mitään säätöä, käsittääkseni joissakin versioissa on joku säätömokkula iskaritolpan kyljessä.
Käyttöautoharrastaja
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: GL164 airmatic / iskunvaimennus kysymys

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Moi

Tännehän oli tullut kommenttia. Mennyt ihan ohi... Joo, mulla on tuossa se ASD systeemi, eli iskarit säätyy olosuhteiden mukaan. Kun hankin sarjan iskareita ja vertailin numeroita niin USA malleissa oli iskarit omilla numeroillaan. Nyt laitoin alle sarjan jotka euro versioiden numeroilla. Mierin vaan että pitäiskö tuo alustan asetus nyt koittaa muuttaa USA parametrista rest of the eorld parametriin... mutta mistä se muutettais ja mitä eroa ylipäätään nois vois olla? Olisko USA tehty löysempiä alustoja kun sielä on sellaisiin totuttu?

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Vastaa Viestiin