Mistä ehjä ja toimiva S202 CDI?
Kulutus kesällä 5,2 - 5,7, talvella Webasto nostaa kulutusta noin puoli litraa
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
W213 E200D Edition One Avantgarde -19
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
W213 E200D Edition One Avantgarde -19
Olen jo tälläinen vanhempi henkilö niin minulla on jo rauhallisenpi ajotapa, jotenka kulutus ollut 4.3-5.98l / 100 km. Kävinpä tuossa juuri laskemassa kirjanpidosta tuon polttoaineen kulutuksen näkyy tulevan koko viime vuoden elokuusta tähän päivään 5.123 l / 100 km. Jotenka ei mitenkään paha, kun ottaa huomioon auton painon 1460 kg ja kokonaispaino hippasen auki 2000 kg.
ohhoh...ette varmaan sitte käytä kierroksi yli kahen tonnin jos tollasiin kulutuksiin pääsette.Itsellä 220cdi ja ikinä en ole alle kuuden päässy.Matka ajossa reilu kuus litraa sataselle(noin 1000km siivuja),kaupunki/taajamaa pörräyksessä 7-8l.Autossa mittarissa 163tkm ja luulisin että pitää kutinsa.(myöhäistuontia,muuttotavara)Autossa vetoja ihan ookoo ja kulkee huippuja sen mitä ohjekirja lupaa.Elikkä pitäs olla konepuoli kunnossa...kulutus vaan ihmetyttää jos vertaa vastaaviin vääränmerkkisiin.Ja auto on manuaali.
Omiin lukemiini olen päässyt ihan aktiivisella ajotavalla. Kun ostin ensimmäisen MB:n "vanhat konkarit" kertoi, että Mersu tykkää kierroksista ja tätä ohjetta edellen noudatetaan ja se pitää paikkansa.
Pakokaasu arvot oli edellisessä leimauksessa 0,85 eli ei tukossa. Autolla on ajettu 319tkm.
Forte käsittely kerran vuodessa on mielestäni auttanut myös kulutukseen.
Pakokaasu arvot oli edellisessä leimauksessa 0,85 eli ei tukossa. Autolla on ajettu 319tkm.
Forte käsittely kerran vuodessa on mielestäni auttanut myös kulutukseen.
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
W213 E200D Edition One Avantgarde -19
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
W213 E200D Edition One Avantgarde -19
Otin koeajoon farmari C200 CDI -99, aj. 330 tkm ja tässä on eilisen illan aikana huomattuja virheitä:
- Perä huutaa hiljaisessa vauhdissa ja perän ulkopuolella sentin paksuinen öljytöhnäkerros
- takaluukun alareuna ja takaluukun saranoiden ympärys ruosteessa
- kaikissa ovissa tiivisteiden alla pieniä ruostepaikkoja.
- oikea kylki kolaroitu, ovet ja takakylki maalattu ja lokasuojan kaari huonosti oikaistu.
ja pyyntihinta vain 16900 €
Positiivista oli että moottori tuntui hyvävetoiselta ja toimivalta.
- Perä huutaa hiljaisessa vauhdissa ja perän ulkopuolella sentin paksuinen öljytöhnäkerros
- takaluukun alareuna ja takaluukun saranoiden ympärys ruosteessa
- kaikissa ovissa tiivisteiden alla pieniä ruostepaikkoja.
- oikea kylki kolaroitu, ovet ja takakylki maalattu ja lokasuojan kaari huonosti oikaistu.
ja pyyntihinta vain 16900 €
Positiivista oli että moottori tuntui hyvävetoiselta ja toimivalta.
CLS 350d Bluetec Shooting Brake
Tosijuttuja nuo "alkuremontit", ainakin edellisessä 124:ssä ja tässä nykyisessä C180 -94:ssä. Ulkoisesti huippusiistiin, ruosteettomaan Saksasta -03 hankittuun 202:een vaihdoin alkuaikoina syylärin, eteen tukivarren ja kallistuksenvakaimen puslat, ohjausiskunvaimentimen, moniurahihnankiristimeen vaimentimen, alapallot ja raidetangon päät. Automaatti-lmastointiin piti hankkia uusi kuivain ja tietysti samalla kylmä-aineet. Remonttia tuli tehtyä asenteella "heti alkuun pikkuviatkin pois".
Nyt 75 tkm myöhemmin voi todeta, ettei autoon ole tarvinnut ostaa kuin bensaa, öljyjä, suodattimia ym. Remontteihin ei ole ollut tarvetta (yksi kolari kylläkin ).
Auton ajettavuus muuttui dramaattisesti tuon etupuslien ym. vaihdon jälkeen, nyt tämä 202 on ajettavuudeltaan tosi hyvä, selvästi entistä 124:ää parempi.
Nyt 75 tkm myöhemmin voi todeta, ettei autoon ole tarvinnut ostaa kuin bensaa, öljyjä, suodattimia ym. Remontteihin ei ole ollut tarvetta (yksi kolari kylläkin ).
Auton ajettavuus muuttui dramaattisesti tuon etupuslien ym. vaihdon jälkeen, nyt tämä 202 on ajettavuudeltaan tosi hyvä, selvästi entistä 124:ää parempi.
C 180 A (oli joskus)
Mondeo Turnier 2.0 TDCi Ghia
Mondeo Turnier 2.0 TDCi Ghia