Pakoputki kolisee
Pakoputki kolisee
Elikkäs pakoputki kolisee ja pärisee. Vian olen paikallistanut kattien jälkeiseen äänenvaimentimeen. Äänenvaimetimen sisällä on joku osa tai osat irti ja sieltä kuuluu pärisevää ääntä, ääni muistuttaa samaa kuin pakoputken suojapellit olisi irti, olen ne useaan kertaan koettanyt että ne ei pärise. Ääni on voimakaampaa kylmällä koneellä alle 3000 rpm, lämpimällä koneella putki ei juuri pärise. Mitä siellä äänenvainetajan sisällä on ??
Miten tuon pärinän saisi helpoiten poistettua. En viittis ostaa uutta vaimentajaa. Jos sen vaimentajan ottaa irti niin se rupeaa todennäköisesti vuotamaan jostakin liitoksesta.
Mielessäni on ajatus jos sinne porais itseporautuvan ruuvin johonkin sopivaan kohtaan.
Onko muilla kokemusta pärisevästä vaimentajasta??
Miten tuon pärinän saisi helpoiten poistettua. En viittis ostaa uutta vaimentajaa. Jos sen vaimentajan ottaa irti niin se rupeaa todennäköisesti vuotamaan jostakin liitoksesta.
Mielessäni on ajatus jos sinne porais itseporautuvan ruuvin johonkin sopivaan kohtaan.
Onko muilla kokemusta pärisevästä vaimentajasta??
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Tsekkaa ne kiinnikkeet....itsellä oli joskus todella mystinen vika.
Sellaista pärinää tietyillä kierroksilla eikä missään näkynyt mitään vikaa...ääni paikallistui sitten putken kannakkeeseen jonka toinen "korva" oli murtunut/irti putkesta mutta ei tuota tajunnut vaikka sitä kuinka silmä päässä katseli ja ravisteli. Joskus voi olla noinkin mitättömästä kiinni.....
Sellaista pärinää tietyillä kierroksilla eikä missään näkynyt mitään vikaa...ääni paikallistui sitten putken kannakkeeseen jonka toinen "korva" oli murtunut/irti putkesta mutta ei tuota tajunnut vaikka sitä kuinka silmä päässä katseli ja ravisteli. Joskus voi olla noinkin mitättömästä kiinni.....
MB W210 200cdi -01
Minullakin pärisi (kilisi) aikaisemmin, vika oli niin kuitenkin yksinkertainen jottei meinaa edes kehdata sanoa. Oli pkiku kiviä kannatinraudan muodostamassa "kupissa", sinne paineilmasuihkaus ja helinä oli poissa. Itsellä oli myös sellainen mielikuva että osaset vaimentajan sisältä irti Halpa vika
300td -91, manuaali.
Sieltä on ehkäpä jotkin väliseinämät ruostuneet ja irtoamassa. Äänen vaimentimen muotoilu esim. vasarallaa saattaa parantaa tai pahentaa tilannetta. Toinen mahdollisuus on tosiaankin kiinnikkeiden ruuvien löystyminen.
Muutama kk. sitten mietin että mikä helkutin kilinä tuolta nyt kuuluu, mutta kiinnikkeiden pultit olikin vain sopivasti löystyneet. Nyttemmin toi putkisto alko pitää jonkin sortin porinää. Vian paikallistin toiseen vaimennuspönttöön josta oletettavasti on väliseiniä sortunnu. En aatellu tehä mitään korjauksia vielä. Jos tuota pönttöä alkaa moukaroimaan niin se voi mennä huonommaksikin. Ja putkisto on vuonna -97 asennettu Walkkeri.
Jos ei lämpimällä putkistolla pärise niin siinä voi olla lämpölaajeneminen sopivasti jeesaamassa. Eli pysyn sitkeästi teoriassani.
Pitäis laittaa uusi putkisto oman MB:n alle, mutta enpä taida jaksaa kun oon niin laiska tänä kesänä.
Muutama kk. sitten mietin että mikä helkutin kilinä tuolta nyt kuuluu, mutta kiinnikkeiden pultit olikin vain sopivasti löystyneet. Nyttemmin toi putkisto alko pitää jonkin sortin porinää. Vian paikallistin toiseen vaimennuspönttöön josta oletettavasti on väliseiniä sortunnu. En aatellu tehä mitään korjauksia vielä. Jos tuota pönttöä alkaa moukaroimaan niin se voi mennä huonommaksikin. Ja putkisto on vuonna -97 asennettu Walkkeri.
Jos ei lämpimällä putkistolla pärise niin siinä voi olla lämpölaajeneminen sopivasti jeesaamassa. Eli pysyn sitkeästi teoriassani.
Pitäis laittaa uusi putkisto oman MB:n alle, mutta enpä taida jaksaa kun oon niin laiska tänä kesänä.
Kivet ym muu roina on kopisteltu suojapeltien päältä, ja kun pönttöä kopistelee niin se helisee, eli sisältä on jotain irti.
Mulla on huolto huomenna täytyy kysyy mitä huollon pojat sanoo.
Jos katista lähtee jotain irti niin eikös koneen pitäis käydä nuhaisemmin??
Mulla on huolto huomenna täytyy kysyy mitä huollon pojat sanoo.
Jos katista lähtee jotain irti niin eikös koneen pitäis käydä nuhaisemmin??
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Samaa ongelmaa täälläkin...
Eikös päästöarvojen pitäisi mennä keturalleen jos katin sisuskalut on irti? Omassani kuuluu myös tietyllä kierrosalueella(yläpäässä ei enää erota ääntä, eikä tyhjäkäynnillä) eräänlainen sirinä, mutta en ole paikallistanut vielä että mistä se tulee. Sen verran kerennyt itse kokeilemaan että kaikki suojapellit on hyvin kiinni. Putkisto näyttää ulkoisesti hyväkuntoiselta.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Huollossa sonoivat että se tulee siitä keskimmäisesta vaimentimesta.
Se pitäis vaihtaa, mutta se maksaa n.580€. pakoputki on yhtapuuta kattien jälkeen loppuun saakka ja mulla on AMG:n takapönttö, ei viittis vaihtaa merkkiliikkeesä koska joutuu ostamaan koko putken. Täytyy jostakin bongata sopiva vaimennin ja vaihtaa se kun kerkiää.
Se pitäis vaihtaa, mutta se maksaa n.580€. pakoputki on yhtapuuta kattien jälkeen loppuun saakka ja mulla on AMG:n takapönttö, ei viittis vaihtaa merkkiliikkeesä koska joutuu ostamaan koko putken. Täytyy jostakin bongata sopiva vaimennin ja vaihtaa se kun kerkiää.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Jos on kyse Vehon huollosta niin teeppä vertailu esimerkiksi Merteilin myymiin Walker putkiin.
En tiedä noista kattien hinnoista mutta vanhakoppaseen irtoaa Walkerin putkisto hintaan 100€ (sis. putki, kaksi pönttöä ja kiinnityssarja).
Aina kannattaa tiedustella mahdollisuuksia josko sen yhden pöntön tai sitä vastaavan tuoteteen saisi jostain. Pelkästään yhden pöntön vaihtamalla voisi säästää hyvähkön summan. Voi olla että jollain "korvaavia" tuotteita tekevällä valmistajalla (esim. Walker) putkisto myydään palasina.
Ja sitte vaan rälläkkä käteen ja vaihtelemaan...
Menikö se näin helposti?
En tiedä noista kattien hinnoista mutta vanhakoppaseen irtoaa Walkerin putkisto hintaan 100€ (sis. putki, kaksi pönttöä ja kiinnityssarja).
Aina kannattaa tiedustella mahdollisuuksia josko sen yhden pöntön tai sitä vastaavan tuoteteen saisi jostain. Pelkästään yhden pöntön vaihtamalla voisi säästää hyvähkön summan. Voi olla että jollain "korvaavia" tuotteita tekevällä valmistajalla (esim. Walker) putkisto myydään palasina.
Ja sitte vaan rälläkkä käteen ja vaihtelemaan...
Menikö se näin helposti?
Toi putken hinta (580€) on Silberauton hinta Tallinnassa.Dunkelblau123 kirjoitti:Jos on kyse Vehon huollosta niin teeppä vertailu esimerkiksi Merteilin myymiin Walker putkiin.
En tiedä noista kattien hinnoista mutta vanhakoppaseen irtoaa Walkerin putkisto hintaan 100€ (sis. putki, kaksi pönttöä ja kiinnityssarja).
Aina kannattaa tiedustella mahdollisuuksia josko sen yhden pöntön tai sitä vastaavan tuoteteen saisi jostain. Pelkästään yhden pöntön vaihtamalla voisi säästää hyvähkön summan. Voi olla että jollain "korvaavia" tuotteita tekevällä valmistajalla (esim. Walker) putkisto myydään palasina.
Ja sitte vaan rälläkkä käteen ja vaihtelemaan...
Menikö se näin helposti?
Ajatuksena on metsästää sopiva vaimennin ja asennuttaa se.
Kannelmäen ostarilla on hyvä pakoputkipaja, ajattelin käydä sieltä kyselemässä.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
UUtta pakoputkea.
Kysy www.martelius.com jos vaikka tekis semmosen kun haluat. On hyviä putkia tehnyt ja tekee edelleen...
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Juuri se, hinta-laatu suhde on hyvä ja voi itse valvoa työn edistymistä.Jussi300 kirjoitti:Tiittanen vai? Se jonotuspaikka? On se ainakin kohtuuhintainen.Kannelmäen ostarilla on hyvä pakoputkipaja, ajattelin käydä sieltä kyselemässä.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
No niin, pärinät on loppu. Vaimentimen sisällä oli jotain irti, ulkopuolisesti ei näkynyt mitään, eikä vaimentimen sisällä vaikuttanut mitään olevan irti.
Otettiin vanha pois ja laitettiin tarvike pönttö tilalle. Koko homma maksoi 50€
Otettiin vanha pois ja laitettiin tarvike pönttö tilalle. Koko homma maksoi 50€
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Re: Pakoputki kolisee
Huh, huh! Eilen aamulla auto käyntiin, ziesus kilinä ja kolina? Silmissä vilisi jakopään remontti, hehku männän päällä yms., paniikin laannuttua kohdistui ääni pakoputkeen. Kuului vain tyhjäkäynnillä, nostettaessa kierroksia >1000rpm ääni hävisi. Tänään auto pajalle ja ensimmäinen tuomio oli että katalysaattori hajalla, osat kolisee putkessa. Mitähän vattua 137tuh ajettu auto!
Pohjalevyn irroituksen jälkeen syylliseksi paljastui liitoskohdan kiristimen katkennut pultti, pultti pomppi pohjalevyn päällä ja kiristin kolisi putken ympärillä....uusi pultti ja 10€ kiitos
Pistin loton vetämään
Pohjalevyn irroituksen jälkeen syylliseksi paljastui liitoskohdan kiristimen katkennut pultti, pultti pomppi pohjalevyn päällä ja kiristin kolisi putken ympärillä....uusi pultti ja 10€ kiitos
Pistin loton vetämään
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: La 04.09.2021 18:52
Re: Pakoputki kolisee
Pahoittelen vanhan ketjun nostamisesta mutta ajattelin että fiksumpaa kuin tehdä uusi lanka vastaavalle ongelmalle..
Noh, asiaan;
Eli W211 320cdi (vanha eli suorakutonen) kyseessä ja pakoputki alkanut kolisemaan varsinkin kylmäkäynnistyksissä, tyhjäkäynnillä ja sammutettaessa. Tsekkasin nopeasti ja ainakin takavaimintimien lämpöpellit molemmin puolin näyttää roikkuvan takaa ja resonoi osuessaan valmentajiin. En tarkemmin ole ehtinyt katsoa miten tuolla on kiinnitykset mutta näytti että takimmaiset kiinnityspisteet haurastuneet puhki pelleistä ja siksi nojaa vaimintimiin.
Onko tuossa lämpösuojien päällä mitään tärkeää kuten tankki tms. jos vain poraisi parista kohtaa isoilla popniiteillä kiinni? Mieluusti korjaisi kunnolla jos vain vaimentimia irrottamatta saa räikän väliin ja irrottaisi alkup. pultit ja laittaisi isommilla prikkoilla kiinni, mutta jos ei onnistu niin olisi kiva tietää mitä siinä suoraan vaimentimien yläpuolella tai sivussa on, vai onko muuta kuin peltiä?
Noh, asiaan;
Eli W211 320cdi (vanha eli suorakutonen) kyseessä ja pakoputki alkanut kolisemaan varsinkin kylmäkäynnistyksissä, tyhjäkäynnillä ja sammutettaessa. Tsekkasin nopeasti ja ainakin takavaimintimien lämpöpellit molemmin puolin näyttää roikkuvan takaa ja resonoi osuessaan valmentajiin. En tarkemmin ole ehtinyt katsoa miten tuolla on kiinnitykset mutta näytti että takimmaiset kiinnityspisteet haurastuneet puhki pelleistä ja siksi nojaa vaimintimiin.
Onko tuossa lämpösuojien päällä mitään tärkeää kuten tankki tms. jos vain poraisi parista kohtaa isoilla popniiteillä kiinni? Mieluusti korjaisi kunnolla jos vain vaimentimia irrottamatta saa räikän väliin ja irrottaisi alkup. pultit ja laittaisi isommilla prikkoilla kiinni, mutta jos ei onnistu niin olisi kiva tietää mitä siinä suoraan vaimentimien yläpuolella tai sivussa on, vai onko muuta kuin peltiä?
Re: Pakoputki kolisee
Kyllä niihin kiinnityksiin pääsee käsiksi, laita isoja prikkoja tai pellinpala mihin porattu reikä (muotoiltuna järkeväksi) mutterin alle.
Ovat ruosteessa, öljyä ja varovasti nitkuttelet auki ne mutterit.
Ovat ruosteessa, öljyä ja varovasti nitkuttelet auki ne mutterit.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Ke 25.08.2021 14:44
Re: Pakoputki kolisee
Älä mee poraan sinne ylimääräisiä ruuveja,laita stereoita suuremmalle !!