W203 automaati öljyn vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
jjruutiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
Paikkakunta: JURVA
Viesti:

W203 automaati öljyn vaihto

Viesti Kirjoittaja jjruutiainen »

Millainen homma on vaihtaa kannattaako itse kokeilla, ilmeisesti pitää olla tikku ainakin.
Jos jollain muistikuvaa mitä maksaa mersun huollossa noin arvio.
Auto on 200cdi TA -02.
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Ei ole hommana kummoinen.

Propusta valuttele öljyt pois ja kun ei enään valu, öljypohja pois ja suodatin ja tiiviste uusiksi. Pyyhi rätillä moskat pois öljypohjasta. Älä kiristä öljypohjaa liian tiukalle ettei mene kieroksi ja ala vuotamaan. Mittatikun reiästä uutta rasvaa tilalle suunnilleen saman verran tilalle kuin tuli pois (n. 3-4l). Turbiinissa ei ole tyhjennysproppua vaikka kuka mitä sanoisi.

Käy kaikki vaihteet läpi paikallaan auton käydessä ja mittaa öljyn määrä auton käydessä P-asennossa. Käy ajamassa laatikko lämpimäksi ja mittaa uudelleen.

Mittatikun ja sinetin putkeen saat veholta tai KL:stä.

Jos ei halua käsiään liata niin kantsii viedä veholle, tulee halvemmaksikin kun ei tartte mittatikkua ostaa.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Minulle vaihdettiin tänään molempiin autoihin laatikon öljyt. Homma ei sinänsä ole kummoinen. Etenkin jos sen tietää. Siksi maksoin mielelläni työstä ulkopuoliselle hiukan.

Sen verran Jani Anttilan ohjeisiin jatkaisin, että täyttöaukon korkin löytäminen edellyttää koneen päältä olevien muovien poistamista.

Kun laatikon pohja on auki, pohja kannattaa myös pestä ja tietysti sitten kuivata kunnolla. Laatikon pohjalla oleva magneetti pitää myös muistaa putsata.

Ja tosiaan, näissä uusissa C-Mersuissa ja facelift-SLK:issa ei näköjään tule kaikki öljyt ulos vaan turbiiniin jää väistämättä jonkin verran vanhaa jäljelle :( Pölhöä suunnittelua Saksassa, sanon minä.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

eerola kirjoitti: Ja tosiaan, näissä uusissa C-Mersuissa ja facelift-SLK:issa ei näköjään tule kaikki öljyt ulos vaan turbiiniin jää väistämättä jonkin verran vanhaa jäljelle :( Pölhöä suunnittelua Saksassa, sanon minä.
WIS kertoo että proppu on jätetty pois säästösyistä. Paljonkohan proppu maksaa :shock:
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
jjruutiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
Paikkakunta: JURVA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jjruutiainen »

Eipä tuo niin kauheen vaikeelta kuulosta mutta tikku tosiaan pitäisi hommata ilmeisesti KL myy edullisimmin , suodatin sieltä on varmaan kanssa alkuperäinen MB vai onko tarvike.
Mitään hinta arviota ei kellään ole vaihdosta.

Eipä vissiin enää KL myy suodattimia ja tikkuja en ainakaan löytänyt.
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Avatar
AkiAA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 23.02.2005 22:13
Paikkakunta: Pyhäranta

Kyllä KL myy

Viesti Kirjoittaja AkiAA »

Kyllähän se Kl noita myy. Olet ilmeiseti katsonut niiden uutta luetteloa, jossa on vain murto-osa niiden myymistä tuotteista, siinähän on baijerilaistenkin hilppeet samoissa kansissa.. Eli lyhyestisanottuna ko. katalooki on aika syvältä, no onneksi on vanha tallessa.
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja kleitos »

Jani Anttila kirjoitti:
eerola kirjoitti: Ja tosiaan, näissä uusissa C-Mersuissa ja facelift-SLK:issa ei näköjään tule kaikki öljyt ulos vaan turbiiniin jää väistämättä jonkin verran vanhaa jäljelle :( Pölhöä suunnittelua Saksassa, sanon minä.
WIS kertoo että proppu on jätetty pois säästösyistä. Paljonkohan proppu maksaa :shock:
Terve öljynvaihtajat! Olen omaani, pykälää vanhempaan vaihtanut ja tikun puute vaivasi siinäkin :twisted: Varmistin silloin veholta, että oikea öljynkorkeus on pohjasta lämpimänä n. 20-60mm, mittasin omasta jäykähköllä sähköjohdon pätkällä korkeuden n40mm: riin. Onko tossa 203 mallissa, edes luukkua "kytkinkopan" pohjassa? Jos niin ottaisin kyllä porakoneen ja kierretapin ja asentaisin propun turbiinin alapuolelle :twisted:
Avatar
Finski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 03.05.2005 14:45
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Finski »

WIS kertoo että proppu on jätetty pois säästösyistä. Paljonkohan proppu maksaa :shock:[/quote] Terve öljynvaihtajat! Olen omaani, pykälää vanhempaan vaihtanut ja tikun puute vaivasi siinäkin :twisted: Varmistin silloin veholta, että oikea öljynkorkeus on pohjasta lämpimänä n. 20-60mm, mittasin omasta jäykähköllä sähköjohdon pätkällä korkeuden n40mm: riin. Onko tossa 203 mallissa, edes luukkua "kytkinkopan" pohjassa? Jos niin ottaisin kyllä porakoneen ja kierretapin ja asentaisin propun turbiinin alapuolelle :twisted:[/quote]

Moro! helpointa on tehdä näin = Öljyt pois öljypohjasta, vaihdetaan suodatin. lisätään tarvittava n.3lt öljy lootaan. Päästetään oikean puolimmainen öljyn paluu putki vaihteisto irti. Auto käyntiin ja lasketaan 3 litraa lootasta pihalle. Täytetään laatikko uudestaan. Ja näin olemme vaihtaneet laatikosta 6 litraa öljyä.
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Finski kirjoitti:Varmistin silloin veholta, että oikea öljynkorkeus on pohjasta lämpimänä n. 20-60mm, mittasin omasta jäykähköllä sähköjohdon pätkällä korkeuden n40mm: riin.
[/quote]

Melkoinen toleranssi.20mm:llä öljy juuri ja juuri yltää suodattimeen, 60mm:llä koko öljypohja on täynnä.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Finski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 03.05.2005 14:45
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Finski »

Jani Anttila kirjoitti:
Finski kirjoitti:Varmistin silloin veholta, että oikea öljynkorkeus on pohjasta lämpimänä n. 20-60mm, mittasin omasta jäykähköllä sähköjohdon pätkällä korkeuden n40mm: riin.
Melkoinen toleranssi.20mm:llä öljy juuri ja juuri yltää suodattimeen, 60mm:llä koko öljypohja on täynnä.[/quote]

Heh nyt menee Quoten Quota.. Joku aikaisemmin ehdotteli tota mittaamista.. en minä :wink:
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Onko tossa 203 mallissa, edes luukkua "kytkinkopan" pohjassa? Jos niin ottaisin kyllä porakoneen ja kierretapin ja asentaisin propun turbiinin alapuolelle
:?: :?: :?: :?: :?: :shock:

Mitäköhän tarkoitit ... Mikä on turbiinin alapuoli? Mitenkä turbiinin tasapainotus? Mitäköhän lastut tekevät turbiinissa jne ...[/code]
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
jjruutiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
Paikkakunta: JURVA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jjruutiainen »

Tuli sitten tilattua aika paikalliselle MB huollolle eiköhän sielä homma pelaa , kun pitää pyöränkulmat katsoa samalla ja muutenkin huoltaa.
No eipä tarvi joka kuukausi laatikon öljyjä vaihtaa ehkä ensimmäisen ja viimeisen kerran tähän autoon. :D
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

C 200 CDI tomaatin ö-vaihto

Viesti Kirjoittaja hanta »

Moi,

Miksi haluatte vaihtaa automaattilootaan öljyt vaikkei se kuulu huolto-ohjelmaan ?
Onko kyseessä sama varmuuden maksimointi kuin oma tapani vaihtaa moottorin öljyt 7000 km välein. (70-luvulta jäänyt tapa)

Miten usein ne lootan öljyt tulisi vaihtaa ?

Kiitos kommenteista
W203 CDI200-01
W203CDI
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Re: C 200 CDI tomaatin ö-vaihto

Viesti Kirjoittaja kleitos »

hanta kirjoitti:Moi,

Miksi haluatte vaihtaa automaattilootaan öljyt vaikkei se kuulu huolto-ohjelmaan ?
Onko kyseessä sama varmuuden maksimointi kuin oma tapani vaihtaa moottorin öljyt 7000 km välein. (70-luvulta jäänyt tapa)

Miten usein ne lootan öljyt tulisi vaihtaa ?

Kiitos kommenteista
W203 CDI200-01
:lol: Terve! Helpompi ja ennenkaikkea paljon halvempi vaihtaa öljyt, kuin koko laatikko :lol: Omaani ja moneen muuhun olen vaihtanut n.60000 km välein 8)
Avatar
AkiAA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 23.02.2005 22:13
Paikkakunta: Pyhäranta

Viesti Kirjoittaja AkiAA »

Merkkihuollossa suosittelevat ns. sähkölaatikon öljyjen vaihtoa 120 tkm välein, mikä sekin tuntuu aika pitkältä. No onhan sekin paljon parempi kuin noudattaa alkuperäisiä ohjeita ja olla vaihtamatta kokonaan. Tietysti pieni jännitys pitäää virkeänä :)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Vaikka juuri todettiin ettei 203:ssa ole turbiinin roppua, niin olen sellaisen joskus sieltä kuitenkin löytänyt. :? Taisi olla ensimmäisiä w203 automaatteja vm.-00. Kun taas joissakin 202:n automaateissakin on roppu unohtunut.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Aki P kirjoitti:Vaikka juuri todettiin ettei 203:ssa ole turbiinin roppua, niin olen sellaisen joskus sieltä kuitenkin löytänyt. :? Taisi olla ensimmäisiä w203 automaatteja vm.-00. Kun taas joissakin 202:n automaateissakin on roppu unohtunut.
??

muistaakseni oli niin että proput poistui jo 722.5 laatikoissa jossakin vaiheessa ja 722.6:ssa ei proppua ole missään. Lieneekö jossakin 203:ssa ollu 722.5? Ei tietääkseni... Kaivan faktan tuosta toisesta koneesta kunhan saan aikaiseksi.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

WIS kirjoitti: TRANSMISSION 722.6## /6## ## as of 1772285 as of 22.9.99
For reasons of cost, the oil drain plug on the torque converter has been deleted for all transmission variants.
W203:n valmistus alkoi muutamalla mallilla 02/2000, eli periaatteessa alkupään autoissa voi olla proppu, mikäli siihen on tuollainen ennen 22.9.1999 valmistettu laatikko eksynyt, mikä mielestäni on todella epätodennäköistä.

Alkuvuonna 2000 valmistettiin malleja 220cdi, 200K, 240 ja 320. Loppuvuoden autoista lienee turha proppua etsiä. Omani lähti tehtaalta 28.4.2000 ja sarjanumero on 2090769, eli ollaan jo kaukana propuista. Sarjanumeron tarkistamallahan se asia selviää.

EPC:ssä proppu kuitenkin on kuvattuna autosta riippumatta. Esim. C180K:lle EPC tarjoaa proppua varaosanumerolla N000000000648. C180K:n valmistus alkoi vasta 2002 ja proppua ei siis missään nimessä pitäisi olla. Valmistenumeroa minulla ei ollut käytettävissä, mutta tuon pitäisi kyllä osata filtteröidä tiedot ilmankin...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Juhana3
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 16.11.2005 08:04

Re: W203 automaati öljyn vaihto

Viesti Kirjoittaja Juhana3 »

jjruutiainen kirjoitti:Millainen homma on vaihtaa kannattaako itse kokeilla, ilmeisesti pitää olla tikku ainakin.
Jos jollain muistikuvaa mitä maksaa mersun huollossa noin arvio.
Auto on 200cdi TA -02.
Heippa!
Katselin juuri tehtyä(joulukuun alussa) huoltolaskua AstrumAutosta. A-huolto jonka yhteydessä erillisenä työnä automaatin öljynvaihto:
Vaihtotyö............124,50€
Tiiviste....................9,00€
Suodatin..............24,50€
Sinetti.....................0,80€
Öljy 6 litraa.........75,00€ :?: :?:
Tiivisterengas......0,80€
Että tämmönen tapaus
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W203 automaati öljyn vaihto

Viesti Kirjoittaja veskola »

Juhana3 kirjoitti:Heippa!
Katselin juuri tehtyä(joulukuun alussa) huoltolaskua AstrumAutosta. A-huolto jonka yhteydessä erillisenä työnä automaatin öljynvaihto:
Vaihtotyö............124,50€
Tiiviste....................9,00€
Suodatin..............24,50€
Sinetti.....................0,80€
Öljy 6 litraa.........75,00€ :?: :?:
Tiivisterengas......0,80€
Että tämmönen tapaus
Onkos tuo nyt uutinen jotta kyseinen pulju heittää arvalla loppusumman laskuun, haulla löytyy aiheesta tarkempaa juttua.

Tuo öljy on näköjään jostain syystä hinnoiteltu liian halvaksi ja toisaalta vaihtotyöstä on sitten rankaistu oikein olan takaa. Öljyn pitäisi maksaa luokkaa 18...22 € / litra.

Suosittelen viemään Nikkaselle ensikerralla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: W203 automaati öljyn vaihto

Viesti Kirjoittaja eerola »

Juhana3 kirjoitti:...Sinetti.....................0,80€...
...Tiivisterengas......0,80€...
Onko olemassa jotain syytä, miksi sinetti pitäisi laittaa? Toisaalta, tuo lienee korkin alla oleva tiivisterengas - ei sitäkään olisi kannattanut hukata niin asiakkaalta olisi säästynyt (kaljapullon verran raha) loppulaskussa.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W203 automaati öljyn vaihto

Viesti Kirjoittaja veskola »

Oikeasti tuo vaihdettujen osien ja tehtyjen töiden luettelo otetaan koneelta loppulaskuun. Sillä ei ole juuri mitään tekemistä todellisten vaihdettujen osien kanssa. Käytetty öljymerkkikin saattaa olla jotain aivan muuta mitä on laskutettu. :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Onko kellään tiedossa W203 automaattilootan pohjan ja suodattimen kiinnitysruuvien momentit ?
W203CDI
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Suodatin ei ole kiinni ruuveilla, se vain painetaan paikalleen.

WIS kertoo kiristysmomenteiksi seuraavaa:
Öljyproppu 20Nm, paitsi 722.649 22Nm
Öljypohja 8Nm

http://www.mercedesshop.com/Wikka/Trans7226Fluid

Tossapa hyödyllinen linkki omatoimivaihtajille. Linkissä kuva öljytikusta mittoineen. Kylmän öljyn viivoja tuossa ei näy mutta wis:n ja ton saitin kuvia vertailemalla arvioisin niiden olevan jossakin 1 & 2cm kohdalla. Eipä niillä kylmän öljyn merkeillä sinänsä merkitystä ole kun kuumaksi ne rasvat pitää ajaa kuitenkin.

Itselleni tuollaisen tikun tekaisin ja ohjeena muille mainittakoon että siitä tikusta kannattaa tehdä aika ohkanen ja päästään pyöristetty että menee kivasti putkesta läpi. Kun tungette tikkua putkeen se jumittelee parissa kohtaa joten varmistu että se varmasti menee pohjaan asti. Jäykähköstä sähköjohdosta ei muuten kannata tikkua haaveilla, koska se on pyöreä ja sotkeentuu ympäriinsä vedettäessä sitä pois, jolloinka "lukeminen" on likipitäen mahdotonta. Tee siis pellistä tai hyödynnä joku vanha öljytikku. Täyttäminen on hyvä aloittaa kolmella litralla, jos sitä proppua ei löydy.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Aika naurettaa toimintaa mersun puolesta, kun jättää turpiinin tyhjennyspropun pois. Noh kysäsin huollosta, niin ovat toimineet siten että
vaihtavat vain sen 4 litraa ja suodattimen. Autolla ajetaan 20tkm ja vaihdetaan tuo 4 litraa uusiksi. näin saadaan öljyyn vaihtuvuus. Tietysti varmaankin se kierrätys on paras vaihtoehto.
220.128 Black Mirror
Avatar
AMG e34
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 06.12.2007 17:17
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja AMG e34 »

Tänään paikallisessa mb-merkki korjaamossa suoritettu w203 autom.öljyn vaihto.
Hinta kaikkineen suodattimineen ja sinetit yms. 150e.
Ei pahan hintanen.
Käyttö autona=XC90 -2004
EX MB:t
w124 Coupe 3,4 amg -92
w203 1,8 kompressor avantgard sport -2003
+ muita kymmenkunta eri merkkiä ja mallia.
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Vaihtuiko kaikki n. 7 litraa ?
W203CDI
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

hanta kirjoitti:Vaihtuiko kaikki n. 7 litraa ?
Hinnasta 150e voi päätellä, ettei vaihtunut. Tai riippuu siitä että löytykö tästä yksilöstä vahingossa tuo turbiinin tyhjennysproppu.
220.128 Black Mirror
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

[quote=Hinnasta 150e voi päätellä, ettei vaihtunut. [/quote]

No näin minäkin arvelin, mutta merkkikorjaamonhan pitäisi osata vaihtaa kaikki öljyt "huuhtelemalla" ne lauhduttimen kautta ulos.
W203CDI
Avatar
AMG e34
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 06.12.2007 17:17
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja AMG e34 »

Kysyin että huuhtelemalla vai ei...ja tyhjennys roppua ei ole.
vastaus oli etä eivät huuhdelleet.
Mutta pelaa huomattavasti paremminkuin ennen.
Voin vaikka 20tkm ajon jälkeen käydä vaihdattaas pelkät öljyt taas.
Käyttö autona=XC90 -2004
EX MB:t
w124 Coupe 3,4 amg -92
w203 1,8 kompressor avantgard sport -2003
+ muita kymmenkunta eri merkkiä ja mallia.
Vastaa Viestiin