Mikä osa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
stratocaster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 21.02.2006 20:21

Mikä osa

Viesti Kirjoittaja stratocaster »

Hei,


Auto on w201. Osa on akun vieressä, jossa on kaksi liitin paikkaa sähkölle. Toiseen minulla tulee johdot ja toisesta puuttuu. Lisäksi siihen tulee kaksi "ilmaletkua". Toinen menee jonnekkin tuulettajan moottorille päin ja toinen jonnekin ilmanputsarin alle. Toinen letkuistakin on irti osasta entisen omistajan jäljiltä. Eli mikähän tämä osa on ?

Auto on ollut minulla vasta reilun pari viikkoa ja nyt pikku hiljaa alkanut laittaa paikkoja kuntoon. Mersu ei ole ennestään tuttu joten opiskelemista riittää.

Auto muuten puhaltaa sisään pelkkää lämmintä, eli sekin pitää alkaa tutkia.[/img]
stratocaster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 21.02.2006 20:21

Viesti Kirjoittaja stratocaster »

Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12593
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

magneetti venttiili tuo on , voi olla osa "ajonestoa" ??
stratocaster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 21.02.2006 20:21

Viesti Kirjoittaja stratocaster »

Eli tähän mysteeriseen osaan kaipaisin vielä selvyyttä. Nyt sähköjohdot on kiinni ja tuo toinen letku menee ilmanputsarin alle. En ole ehtinyt putsaria vielä irroittaa ja katsoa minne se tarkalleen menee. Mutta tuo toinen letku on viela irti, enkä löydä paikkaa sille. Löytyisikö 190e kuskia, joka tietäisi tämän ?

Lämmityslaitteen sain kuntoo. Purin konsolin ja lämmittimen säätimien vaijerit oli paneelin takaa irti.

auto on vuosimallia -90. ja kone 2 litrainen kat ruiskulla.
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

onkos autossa jotain jälkiasennus laitteita,hälytin...näyttäis ettei ole tehtaalta tullut.
stratocaster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 21.02.2006 20:21

Viesti Kirjoittaja stratocaster »

Ei ole ainakaan tiedossa, että olisi hälytintä tai muuta jälkiasennus laitetta. Se varmaan selvittäisi paljon, kun olisi aikaa irroittaa tuo ilmanputsari ja katsoa minne se toinen letku oikein menee. Johdotus näyttäisi enemmän orginaalilta kuin jälkiasennukselta. on muiden johtojen kanssa niputettu ja kulkevat sellaisessa suojaeristeessä.
stratocaster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 21.02.2006 20:21

Viesti Kirjoittaja stratocaster »

Moi,

Tänään löytyi aikaa irroittaa ilmanputsari. Tämän mysteerisen osan metsästys siis jatkuu. Eli toinen kuvassa näkyvä letku ei jäänytkään ilmanputsarin alle vaan siellä oli vain liitos. Siitä se jatkoi mustalla ohuella letkulla automaattilaatikkoa kohti. Oli niputettu sellaisella hakasella laatikkoon. Sinne en päässyt näkemään, kun pitäisi katsoa montulla.

Meneekö se laatikolle vai sukeltaako jostain auton sisään. Osa on alkanut vaivata mieltä ja varmaan tämä pitää katsoa sitten tappiin asti.

Mutta tulisiko jollekulle nyt tästä ahaa elämys mistä osasta on kyse ja minne osan toinen letku kuuluisi ? Nyt kun katsoo tätä niin näyttäisi, että olisi alkuperäisestä asennuksesta kyse tai sitten jälkiasennus on tehty todella hyvin. Sen verran hyvin kaikki oli kohdallaan.
Avatar
JYYRÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: To 29.01.2004 21:06
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Mikä osa

Viesti Kirjoittaja JYYRÄ »

stratocaster kirjoitti:Hei,


Auto on w201. Osa on akun vieressä, jossa on kaksi liitin paikkaa sähkölle. Toiseen minulla tulee johdot ja toisesta puuttuu. Lisäksi siihen tulee kaksi "ilmaletkua". Toinen menee jonnekkin tuulettajan moottorille päin ja toinen jonnekin ilmanputsarin alle. Toinen letkuistakin on irti osasta entisen omistajan jäljiltä. Eli mikähän tämä osa on ?

Auto on ollut minulla vasta reilun pari viikkoa ja nyt pikku hiljaa alkanut laittaa paikkoja kuntoon. Mersu ei ole ennestään tuttu joten opiskelemista riittää.

Auto muuten puhaltaa sisään pelkkää lämmintä, eli sekin pitää alkaa tutkia.[/img]
>"Toiseen minulla tulee johdot ja toisesta puuttuu"
Mitähän tuolla tarkoitat?
No, tarkoitit mitä tarkoitit, mutta tuollaisella venttiilillä valitaan vaihteiston E ja S asento, eli vaihdekepin vieressä oleva E/S kytkin käyttää tuollaista venttiiliä.
Itselläni (-89 2.6 W201) kyseinen venttiili on tosin jarrutehostajan vieressä.

Tuo automaatin Economy ja Sport venttiili joko päästää tai ei päästä alipainetta vaihteistossa olevaan alipainekelloon joka vetää kireämmälle tai löystyttää vaihteiston kaasuvaijeria... Ihme systeemi.

Kokeile tuleeko sinne virtaskaa kun rassaat sitä kytkintä.
Voihan olla että on ihan joku muu venttiili.
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
stratocaster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 21.02.2006 20:21

Viesti Kirjoittaja stratocaster »

OK,

Mutta minne tuo toinen irronnut letku kuuluu ? Eli mistä mese alipaineen kehittää ?
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Hatusta...Kierrosluvun vakautuksen vaihtoventtiili.
Liittyy moottorin tyhjäkäynnin vakautukseen automaattilaatikollisessa tsydeemissä.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
JYYRÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: To 29.01.2004 21:06
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JYYRÄ »

Alipaine otetaan imusarjasta. Sielä imusatsin luona on varmaan muutama haaroitin alipaineletkuille. Eikö se toinenkaan pää sitte ollu kiinni?
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
stratocaster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 21.02.2006 20:21

Viesti Kirjoittaja stratocaster »

Moi,

Se toinen pää oli irti ja itseasiassa siitä tämä selvitys on alkanut. Letku on niin lyhyt ettei se yletä millään imusarjalle asti, enkä ole löytänyt mitään irronnutta letkun paikkaa.

Ja ongelmaa lisää etten vielä tiedä osan tarkoitusta. Pitää mitata sähköistä onko se tuo automaatin economy/sport kytkin.
stratocaster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 21.02.2006 20:21

Viesti Kirjoittaja stratocaster »

Laitoin auton pyörimään ja mittasin tuon osan jännitettä kummassakin asennossa (E/S). Ei tullut jännitettä.

Eli ei tainnut olla tuokaan. Pitää jatkaa etsintää kun vaan saa uusia ideoita.
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

vaikuttaako se lootan nappi mitään ajoon?
stratocaster
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ti 21.02.2006 20:21

Viesti Kirjoittaja stratocaster »

Kyllä se tuntuis S-asennossa vaihtavan myöhemmin. Tosin tuo S-asento vaihtaa sen verran epämukavasti verrattuna E-asentoon, että käytän pelkästään sitä. Kickdown toimii.
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

eipä auta kun seurata sit mihkä letku vie..
Vastaa Viestiin