Käyttöauto

venttiilit kantaa? 500sec ravistaapi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ti 15.08.2006 12:48
Paikkakunta: oulu
ViestiLähetetty: Ma 11.09.2006 21:45
eli ongelman nimi on seuraavanlainen.vänkärin puolen takimmaisessa sylinterissä ei ole juuri ollenkaan puristuksia.laitoin ohivuotomittarilla painetta sylinteriin niin pakoputkesta suhisi niin peevelisti.no löysäsin sitten aikani pähkäiltyäni nokka-akselin pukit löysälle niin avot,jopa loppu pakoputkessa suhinat.eli mitä meinaatte voiko olla juuri muu vika mahdollista kuin hydrauliset venttiilinnostimet jumittaa eikä päästä venttiiliä sulkeutumaan.kuuluuko nostimien painua vähän kasaan kun ne irrottaa kannesta jos käsin niitä painelee??mulla ne tuntui olevan aivan kivikovat????sen jälkeen ne kyllä painuivat kasaan kun purin ne hydrauli patruunat nostimien rungoista irti.auttakee!!! :roll: :roll: :roll:


Mersumies
Mersumies
Viestit: 786
Liittynyt: Ti 08.04.2003 20:45
Paikkakunta: VANTAA
ViestiLähetetty: Ti 12.09.2006 19:35
Tolla perusteella tuntuis olevan vika hydrauli nostimessa, yleensä niihin tulee enempi semmosta vikaa että paineet ei pysy sisällä ja alkaa kuulua kylmänä vähän aikaa nakutusta. Muistaakseni se pitääkin tuntua kovalta eli ei siinä välystä olekaan.
ex 300da 78. nyk 230ea 88. + kesä 126 + 203 cdia 220

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Ti 15.08.2006 12:48
Paikkakunta: oulu
ViestiLähetetty: Ti 12.09.2006 22:11
tutkin tossa illalla vielä tota nostin hommaa tarkemmin ja huomasin, että just sen sylinterin jossa ei ollu puristuksia. pakoventtiilin päälle tuleva pieni lätkä joka tulee venttiilinpään ja keinuvivun väliin oli kaikkein paksuin verrattuna muiden sylintereiden pakoventtiilien päällä oleviin lätkiin.eli näyttäis että entinen omistaja(vissiin itse oppinut asentaja)joka on tehnyt kansipahvi/venttiiliremonttia tohon vehkeeseen on todennäköisesti sekottanut niitä lätkiä keskenään tms.onko noille lätkille mitään tiettyä järjestystä kellään tiedossa.ainahan pitäisi pitää yhdessä esim nostimet ,jouset ,säätölätkät,venttiilit jotka on olleet parina just sen takia ettei välykset kovin paljoa muutu!!!
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 408
Liittynyt: Ma 19.07.2004 07:05
Paikkakunta: Kurikka
ViestiLähetetty: Ke 13.09.2006 17:21
Venttiilinnostimen "pituuden mittaamiseen" (venttiilin välyksen perussäätö) on olemassa oma erikoistyökalunsa, jolla määritellään juuri sen pikkulätkän paksuus. Omassa remontissa lainasin tuon työkalun merkkiliikkeestä.
- MB E55 AMG '99, Opel Vectra B2 2.0i-16v Voyage '00, Calibra 2.0i-16v Turbo 4x4 '93 ja '94, Calibra 2.0i-16v '92 ja '94, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94 ja '96, Kadett 2.0i-16v GSi '88, Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa NOS '06 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 2, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: jiipee71 ja 18 vierailijaa











AUTOIHINvaraOSAT.fi

Etuvanne.com