öljysäiliö?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ti 12.09.2006 20:50
öljysäiliö?
elikkä W124 farkussa on siinä kuskin puolella sen ABS möykyn vieressä semmonen öljysäiliö, jossa lukee että hydraulic oil? aika iso pytty ja siitä kun kattoo mittatikkua niin ei edes pää kastu? onko se pytty niille säätyville takaiskareille vaiko perälle, kun siinä on se ASD luistonesto? onko paha ku on niin vähissä, ja millasta öljyä siinä kuuluu käyttää?
"on se parempi ku uus venäläinen"
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No mulla ainakin sijaitsee sillä paikalla ASD:n öljysäiliö.
Ja siihen tulee ihan omat mersun hydrauliöljyt ja sitä löytää esim. Veholta eikä maksanu paljoa litralle.
(olikohan jotain ZH-M hydrauliöljyä muistaakseen)?
Ja eikös se ole huono homma jos sitä ei ole tarpeeksi.
Riippuu tietysti miten vajaa se säiliö on?
Farmarista en tiedä kyllä varmax mutta epäilen että sama säiliö on sidoksissa myös tuohon tasonsäätöön?
Farmarin omistajat tarkentakoot asian.
Ja siihen tulee ihan omat mersun hydrauliöljyt ja sitä löytää esim. Veholta eikä maksanu paljoa litralle.
(olikohan jotain ZH-M hydrauliöljyä muistaakseen)?
Ja eikös se ole huono homma jos sitä ei ole tarpeeksi.
Riippuu tietysti miten vajaa se säiliö on?
Farmarista en tiedä kyllä varmax mutta epäilen että sama säiliö on sidoksissa myös tuohon tasonsäätöön?
Farmarin omistajat tarkentakoot asian.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Mulla oli jokunen vuosi sitten 124 farkku, jossa luonnollisesti oli perän tasonsäätö ja ASD. Toinen takaiskari alkoi vuotamaan silloin , kun nosti kyseisen pyörän ylös vaikka renkaanvaihdon ajaksi. Sitten kun laski pyörän alas ,niin rupesi hydrauliikkaöljy valumaan pitkin iskarin vartta, Sitä tuli joka kerta lammikollinen, ja pinta aleni vastaavasti säiliössä. Tuota touhua kesti runsaan vuoden ja lammikoita oli pitkin pihaa. Tulipa vaihdettua hydr.öljyt useampaan kertaan. Koska uusi iskari on tautisen kallis, vaihdatin Venetmäellä käytetyn iskarin ja vaivat loppuivat. Käytetty maksoi vaihtoineen runsaan satasen. Kai siellä jokin iskarin tiiviste vähän päästi läpi siinä vanhassa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ti 12.09.2006 20:50
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ti 12.09.2006 20:50
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Peräöljy ja ASD/tasonsäätö öljyt on erikseenkiisselimersu kirjoitti:tuli vielä mieleen että onko se niin että kun mun perä vuotaa ihan pikkasen vetareitten juuresta, niin ton säiliön ansiosta siellä perässä pysyy kokoajan oikea määrä öljyä? ja iskareissa kans? kun toinen puoli niistäkin vuotaa vähäsen...
Perässä on taas sitä mersun omaa öljyä mitä sinne pistetään ei mielellään huoltoaseman hylly tavaraa jos et halua että on suuremmat mahdollisuudet perällä rueta huutamaan.
Sulla on kulahtanut tod.näk. poski stefat perästä jos vetareiden juuresta tihmii.
ASD:n öljy ei liity perään mitenkään muuten kun se hoitaa sen lukko puolen siellä osotteessa.
Eli tarkista perä öljyn tilanne samalla.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Täällä oli ainakin tarvikeliikkeessä ihan tuota mersun omaa hydr.oljyä asd/tasonsäätöön.
ASD perään ei kyllä kannata mistään tarvikeliikkeestä öljyjä ostella,en ainakaan luottaisi että olisi sopivaa tuohon lukkoon.KL-varaosilta sitä öljyä saa,kuten myös veholta jossa litra hinta taitaa olla aika paljon reilumpi Ja äkkiä kannattaa lisätä,aika äkkiä alkaa huutamaan jos kuivana ajaa..
ASD perään ei kyllä kannata mistään tarvikeliikkeestä öljyjä ostella,en ainakaan luottaisi että olisi sopivaa tuohon lukkoon.KL-varaosilta sitä öljyä saa,kuten myös veholta jossa litra hinta taitaa olla aika paljon reilumpi Ja äkkiä kannattaa lisätä,aika äkkiä alkaa huutamaan jos kuivana ajaa..
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ti 12.09.2006 20:50
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Perässä on kaksi roppua. Toinen pohjassa ja toinen siinä kyljessä noin puolessa välissä.
Ja sen öljyn taso pitäisi olla siinä ylemmän ropun tasalla.
Perään menee öljyä kokonaisuudessaan 1litra vai liekkö ollu sitten 1,1litraa.
Ja oli manuaali tai automaatti niin myös sinne vaihdetaan öljyt tietyn km. määrän mukaan.
Ja sen öljyn taso pitäisi olla siinä ylemmän ropun tasalla.
Perään menee öljyä kokonaisuudessaan 1litra vai liekkö ollu sitten 1,1litraa.
Ja oli manuaali tai automaatti niin myös sinne vaihdetaan öljyt tietyn km. määrän mukaan.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ti 12.09.2006 20:50
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Vaihda sinne perään ihan suosiolla mersun omat peräöljytkiisselimersu kirjoitti:jaaha juu, kiitoksia, miten ne manuaalin öljyt sitten vaihdetaan ja mitä öljyä laitetaan? ja kuinka paljon? perään käy varmaan ihan normaali hyvälaatunen peräöljy?
Ei kannata nuukailla niissä öljyissä.
Se kun rupee huutamaan toisilla öljyillä niin sitten ketuttaa kun en laittanut sitää mitä piti.
Manuaali askiin öljyt vaihetaan ihan samalla periaatteella kun tuo perä öljyn vaihto.
En tiedä paljonko menee sinne öljyä mutta sekin selviää samalla kun käy hakemassa ne perä öljyt sieltä veholta
(ei tarvii ottaa tuota nyt sitten vi....luna)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Jep, jep. Varsinkin ASD-perät ovat kranttuja öljyille. Öölissä pitää olla mukana joku lukkoperän lisäaine ja yksinkertaisimmin litkun saa Veholta.Manu300cea24 kirjoitti:Vaihda sinne perään ihan suosiolla mersun omat peräöljyt
Jos perä "vuotaa" niin syynä on monesti huohotin, joka on tukossa. Se on semmoinen kolme-neljä senttiä pitkä tappi perän takalevyn yläreunassa. Perä lämpenee melkoisesti ja jos paine ei pääse huohottimesta ulos niin se tulee stefan välistä. Jos sen saat irti, niin puhaltele vaikka paineilmalla puhtaaksi.
Puolitoista litraa on hyvä nyrkkisääntö. Eli kun ostaa kaksi litran purkkia ATF:ää, niin pitäisi laatikon liemien vaihto onnistua.Manu300cea24 kirjoitti:Manuaali askiin öljyt vaihetaan ihan samalla periaatteella kun tuo perä öljyn vaihto.
En tiedä paljonko menee sinne öljyä mutta sekin selviää samalla kun käy hakemassa ne perä öljyt sieltä veholta
Ja kokeile avata ensin se täyttöreikä ja vasta sitten avaa tyhjennysreikä. Ei tarvitse keksiä vippaskonsteja, jos on avannut jo pohjareiän mutta täyrröproppu ei aukeakaan.
t.
Risto
E500 – 211.070
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ti 12.09.2006 20:50
Re:
Katsastusmies aiheellisesti huomautti, että peräöljyä vuotaa. Vuoto on siis alkanut aika hiljattain. Saako perään tiivistettä jostain (esim. Merteilin sivuilta ei löytynyt)? Vuotoon lienee syynä tukkeutunut huohotin, mutta lienee parasta vaihtaa myös tiiviste.Roisto kirjoitti:Jep, jep. Varsinkin ASD-perät ovat kranttuja öljyille. Öölissä pitää olla mukana joku lukkoperän lisäaine ja yksinkertaisimmin litkun saa Veholta.Manu300cea24 kirjoitti:Vaihda sinne perään ihan suosiolla mersun omat peräöljyt
Jos perä "vuotaa" niin syynä on monesti huohotin, joka on tukossa. Se on semmoinen kolme-neljä senttiä pitkä tappi perän takalevyn yläreunassa. Perä lämpenee melkoisesti ja jos paine ei pääse huohottimesta ulos niin se tulee stefan välistä. Jos sen saat irti, niin puhaltele vaikka paineilmalla puhtaaksi.
Puolitoista litraa on hyvä nyrkkisääntö. Eli kun ostaa kaksi litran purkkia ATF:ää, niin pitäisi laatikon liemien vaihto onnistua.Manu300cea24 kirjoitti:Manuaali askiin öljyt vaihetaan ihan samalla periaatteella kun tuo perä öljyn vaihto.
En tiedä paljonko menee sinne öljyä mutta sekin selviää samalla kun käy hakemassa ne perä öljyt sieltä veholta
Ja kokeile avata ensin se täyttöreikä ja vasta sitten avaa tyhjennysreikä. Ei tarvitse keksiä vippaskonsteja, jos on avannut jo pohjareiän mutta täyrröproppu ei aukeakaan.
t.
Risto
Mikä öljy tuonne lukottomaan perään kuuluu? Jos nyt 4000 km ajelisi tihkuvan perän kanssa, niin on muutenkin huolto edessä.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: öljysäiliö?
Itse laittaisin mobil 85W90 HD...mitä se suosittaakin
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-