W202 200cdi ongelma (egr, lastutus, vikatila) Vika korjattu.
W202 200cdi ongelma (egr, lastutus, vikatila) Vika korjattu.
Moi, olisiko jollain kuvia, miten olette toteuttaneet EGR:n tulppauksen w202 cdi-vehkeissä? Olen viemässä autoa huhtikuussa Karalalle ja siihen mennessä pitäis putsata imusarja + tulpata egr.
Viimeksi muokannut Kris, Ti 08.05.2007 13:46. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Suoritin tuossa vähä remonttia autooni. Tein egr:n tulppauksen ostamalla paikalliselta moottorihiomolta sellaista tiiviste materiaali missä on ohut pelli, missä on molemmin puolin tiiviste materiaali. Pystyi leikkaamaan ihan saksilla. Oli helppo tehdä vanhan tiivisteen mukaan. Jätin vain egr:n reiän kohdan leikkaamatta.
Tiiviste tuli imusarjan ja egr-venttiili osan väliin. Tossa 200cdi:ssä kun se ei "pakokaasu" tullut erillistä putkea pitkin vaan pakosarjassa itsessään kohta mistä se pukkaa kannen läpi imusarjaan mokoman paskan, mutta onneksi sen pystyi erottamaan tuolla liitoskohdassa.
Siinä samassa sit tuli puhdistettua paskasta imusarja, lukitettua läpät aukiasentoon, egr-tukittu, alipaineletku vivustolle tukittu. Myös katalysaattori tuli tyhjättyä, eiku tarkastettua varmuuden vuoksi. Öljyt / muut suodattimet + termostaatti tossa kannattaa samalla vaihdella. (termari siinä tapauksessa että jos ei meinaa lämmöt nousta oikeille asteille)
Koko remonttiin kaljanjuontien kanssa meni pari iltaa enskertalaiselta, josta suurin osa ajasta meni seuraavana päivänä miettimiseen että mistä tuonkin letkun oon kännis irroitellu. Mutta veto parani autossa huomattavasti, joten kyllä kannatti.
Nyt vain odotellaan huhtikuun 19. päivää, jolloin M.Karala pistää vähä lisää hönkää kakssatkuun.
Tiiviste tuli imusarjan ja egr-venttiili osan väliin. Tossa 200cdi:ssä kun se ei "pakokaasu" tullut erillistä putkea pitkin vaan pakosarjassa itsessään kohta mistä se pukkaa kannen läpi imusarjaan mokoman paskan, mutta onneksi sen pystyi erottamaan tuolla liitoskohdassa.
Siinä samassa sit tuli puhdistettua paskasta imusarja, lukitettua läpät aukiasentoon, egr-tukittu, alipaineletku vivustolle tukittu. Myös katalysaattori tuli tyhjättyä, eiku tarkastettua varmuuden vuoksi. Öljyt / muut suodattimet + termostaatti tossa kannattaa samalla vaihdella. (termari siinä tapauksessa että jos ei meinaa lämmöt nousta oikeille asteille)
Koko remonttiin kaljanjuontien kanssa meni pari iltaa enskertalaiselta, josta suurin osa ajasta meni seuraavana päivänä miettimiseen että mistä tuonkin letkun oon kännis irroitellu. Mutta veto parani autossa huomattavasti, joten kyllä kannatti.
Nyt vain odotellaan huhtikuun 19. päivää, jolloin M.Karala pistää vähä lisää hönkää kakssatkuun.
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
.
Vedot ei kyllä taida yleensä parantua, vaikka maffin piuhoja pois käytettäisiinkin, vaikka ko. osa olisi rikkiki.
Jos se on rikki, niin piuhojen irroitus ei vaikuta mitenkään.
Muuten niiden pitäisi huonontua.
Mersussa polttoainen ruiskutusta säännöstellään mapin painetiedon perusteella ja egr,n tulppaaminen ei nosta ahtopainetta, vaan sitä säädellään ihan erillisellä ohjelmanpätkällä.
Ohjelma/ahdin siis korjaa tulppauksen aiheuttaman tilanteen muutoksen painekotelossa "entiselleen" automaattisesti.
Vakiomoottorissa on myös alkujaankin reilusti ilmaylijäämää, joten lisääntynyt happikaan ei kulkuihin vaikuta.
Teho kyllä sitten lisäntyy ja vedot paranee, kunhan Mikan luona käyt.
Siinä vaiheessa lisääntynelle, "puhtaalle" ilmalle on sittten käyttöä.
Kaksatanen on niitä kiitollisimpia lastutettavia.
Kierrätyksen tulppaamisen suurin etu on kuitenkin siinä, ettei moottori enää pikeenny sisältäpäin tukkoon.
Cdi- moottoreista keskustelu on vielä aika hiljaista ja melkotavalla pessimestisesti värittynyttäkin, kun niitä ei vielä oikein tunneta, siis korjaamoillakaan.
Muutama meitä täälläkin on, mutta jos ei hoksaa, tai ole koneen äärellä, niin ei voi vastatakkaan.
Alussa tuppaa olemaan hiljaista.
Vedot ei kyllä taida yleensä parantua, vaikka maffin piuhoja pois käytettäisiinkin, vaikka ko. osa olisi rikkiki.
Jos se on rikki, niin piuhojen irroitus ei vaikuta mitenkään.
Muuten niiden pitäisi huonontua.
Mersussa polttoainen ruiskutusta säännöstellään mapin painetiedon perusteella ja egr,n tulppaaminen ei nosta ahtopainetta, vaan sitä säädellään ihan erillisellä ohjelmanpätkällä.
Ohjelma/ahdin siis korjaa tulppauksen aiheuttaman tilanteen muutoksen painekotelossa "entiselleen" automaattisesti.
Vakiomoottorissa on myös alkujaankin reilusti ilmaylijäämää, joten lisääntynyt happikaan ei kulkuihin vaikuta.
Teho kyllä sitten lisäntyy ja vedot paranee, kunhan Mikan luona käyt.
Siinä vaiheessa lisääntynelle, "puhtaalle" ilmalle on sittten käyttöä.
Kaksatanen on niitä kiitollisimpia lastutettavia.
Kierrätyksen tulppaamisen suurin etu on kuitenkin siinä, ettei moottori enää pikeenny sisältäpäin tukkoon.
Cdi- moottoreista keskustelu on vielä aika hiljaista ja melkotavalla pessimestisesti värittynyttäkin, kun niitä ei vielä oikein tunneta, siis korjaamoillakaan.
Muutama meitä täälläkin on, mutta jos ei hoksaa, tai ole koneen äärellä, niin ei voi vastatakkaan.
Alussa tuppaa olemaan hiljaista.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vanhimmat ei mene ollenkaan.Nisse kirjoitti:Eikös CDIt mene vikatilaan jos EGRä tullpataan?
Hiukan uudemmissa pitää vähän niinkuin kokeilla, mitä kestää tehdä.
Ilmeisesti se riippuu siitä, minkä normin täyttäväksi systeemi on tehty.
Uusimmat, sanotaan nyt 2003-> ei kestä mitään naplailuja.
Niistä pitää ohjelmaa muokata.
Sen voi tukkia niin monella tapaa, ettei oikein osaa sanoa, mika on paras.
Mutta nuin yleisesti, niin ehken "paras tapa" on ja varmasti loppuu, kun sopivaan kohti laittaa "sokean" tiivisteen ja jättää sen venttiilin itsessän rauhaan ja toimimaan edelleenkin ikäänkuin se säätelisi jotain.
Ilmamassamittarin kautta järjestelmä kyllä huomaa tulppauksen, mutta vanhemmat ohjelmat on kuitenkin tehty niin, ettei vikatilaa välttämättä seuraakkaan.
Lopuksi vielä yksi asia.
Saattaa nimittäin olla, ettei vikatila heti seuraakkaan, jotenka ei heti kannata alkaa käsiä nostelemaan ja hurraata huutamaan.
Saattaa mennä parikin viikkoa, että ohjelma ensin odottelee, että onkos se nyt varmaan tukittu.
Ne egr- venttiilit kun tuppaa paskottumaan aikas perusteellisesti, niin ohjelmaan on jätetty joskus viivettä, "että jospa se siitä vielä alkais pelaamaan".
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Tolla koko MAF-anturilla ei taida olla mitään käytännön merkitystä. Oma auto toimii ihan samanlailla, vaikka piuhat on irti, ei tule edes vikakoodia.
Osaisko kukaan sanoa suoralta kädeltä, onko EGR:ää ohjaava alipainesolenoidi? sama, kuin ahtopainetta ohjaava alipainesolenoidi? Äkkiä katottuna ovat samannäköisiä? Ajokissani on ilmeisesti jotain hämminkiä tuossa hukkaportin ohjauksessa, kun ahdot karkaa välillä 1.8-1.9 bariin ja tätä kautta auto menee vikatilaan. Jos tuo ohjausmutikka on egr:ssä ja turbossa sama, niin vois kokeilla vaihtaa.
Pikkuhiljaa pääsee perille tuon cdi:n sielunelämästä itsekin, kun näitä Tuikun juttuja lueskelee. Aika looginen systeemihän tuo loppupeleissä on.
Osaisko kukaan sanoa suoralta kädeltä, onko EGR:ää ohjaava alipainesolenoidi? sama, kuin ahtopainetta ohjaava alipainesolenoidi? Äkkiä katottuna ovat samannäköisiä? Ajokissani on ilmeisesti jotain hämminkiä tuossa hukkaportin ohjauksessa, kun ahdot karkaa välillä 1.8-1.9 bariin ja tätä kautta auto menee vikatilaan. Jos tuo ohjausmutikka on egr:ssä ja turbossa sama, niin vois kokeilla vaihtaa.
Pikkuhiljaa pääsee perille tuon cdi:n sielunelämästä itsekin, kun näitä Tuikun juttuja lueskelee. Aika looginen systeemihän tuo loppupeleissä on.
Nonniin, kävin tänään paikallisessa diesel-huollossa auton kanssa testerissä. Mitattiin ilmamassamittarin toiminta. Arvot oli jotain 300 luokkaa tyhjäkäynnillä ja täyskaasulla hiukan yli 400.
Syy miksi vedot paranee, kun otetaan ilmamassamittarin piuha kokonaan irti anturista on se, että järjestelmä antaa korjausarvoksi 500-550 kun ilmamassamittarin piuha nypätään irti.
Mutta tuo korjausarvo ei riitä, silloin kun ilmamassa mittari on ehjä, noiden arvojen pitäisi olla yli 800. Kävin käyttöautolta kyselees uuden ilmamassamittarin hintaa, 440€. Tilattiin sitten tuolta diesel-huollon kautta pierburgin massamittari, ja oli kyl sitten huomattavasti halvempi. Noh, huomenna pitäisi mittarin tulla. Edittiä : 100€ maksoi pierburgin mittari.
Syy miksi vedot paranee, kun otetaan ilmamassamittarin piuha kokonaan irti anturista on se, että järjestelmä antaa korjausarvoksi 500-550 kun ilmamassamittarin piuha nypätään irti.
Mutta tuo korjausarvo ei riitä, silloin kun ilmamassa mittari on ehjä, noiden arvojen pitäisi olla yli 800. Kävin käyttöautolta kyselees uuden ilmamassamittarin hintaa, 440€. Tilattiin sitten tuolta diesel-huollon kautta pierburgin massamittari, ja oli kyl sitten huomattavasti halvempi. Noh, huomenna pitäisi mittarin tulla. Edittiä : 100€ maksoi pierburgin mittari.
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
No nyt olis karala lastuttanut autoni ja toimi se yhden päivän ajan moitteetta. Nyt heittää vikatilaa päälle ja ei kulje mihinkää. Kun sammuttaa auton ja vikatila lähtee pois ja kiihdyttää niin mielestäni tulee sellainen outo suhina, aivan kuin joku letku vuotais tms. kun on vähä kovempia kierroksia. Viimeistään kolmoselle vaihdettaessa vetää jo vikatilan päälle. Tilasin diagsnostiikka kaapelin ja adapterin jotta pääsee lukemaan vikalistaa.
Mikä olisi hyvä ohjelma millä noita vikalistoja kannattaa lukea ?
Ilmaiset ohjelmistot
Scantool Käyttäjäystävällinen
OBD Logger Windows- & Unix-käyttöön (Jonathan Senkerik)
OBD-II ScanMaster Englanninkielinen, saksankielinen ja venäjänkielinen (Wladimir Gurskij)
OBD-II ScanMaster Pro
obd2crazy Hyvä ohjelma datanloggaukseen & ja kehittyneemmälle käyttäjälle.
RDDTC Helppokäyttöinen luku-/poisto-ohjelma (Pete Calinski)
Real Scan Helppokäyttöinen luku-/poisto-ohjelma vanhemmille tietokoneille (Brent Harris)
RDDTC Helppokäyttöinen vikakoodien lukuohjelma
EasyOBDII
GM Mode 22
OBD2 Spy
Maksulliset ohjelmistot
Pocket Scanner Plus
Digimoto
PCMSCAN
ProScan
WGIobdII
Mikä olisi hyvä ohjelma millä noita vikalistoja kannattaa lukea ?
Ilmaiset ohjelmistot
Scantool Käyttäjäystävällinen
OBD Logger Windows- & Unix-käyttöön (Jonathan Senkerik)
OBD-II ScanMaster Englanninkielinen, saksankielinen ja venäjänkielinen (Wladimir Gurskij)
OBD-II ScanMaster Pro
obd2crazy Hyvä ohjelma datanloggaukseen & ja kehittyneemmälle käyttäjälle.
RDDTC Helppokäyttöinen luku-/poisto-ohjelma (Pete Calinski)
Real Scan Helppokäyttöinen luku-/poisto-ohjelma vanhemmille tietokoneille (Brent Harris)
RDDTC Helppokäyttöinen vikakoodien lukuohjelma
EasyOBDII
GM Mode 22
OBD2 Spy
Maksulliset ohjelmistot
Pocket Scanner Plus
Digimoto
PCMSCAN
ProScan
WGIobdII
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
.
Jos suhina kuuluu imusarjan puolelta, niin on sinne painepuolelle tullut ylimääräinen reikä, tai ahtoputki irronnut liitoksista.
Se mesen systeemi putkien liitoksissa ei taida olla ihan niitä, joiden takia kannattaisi nousta pöydälle hurraata huutamaan.
Jos taas suhina kuuluu pakoputken puolelta, niin se ainutkin reikä on tainnut tukkeentua.
Silloin kannatta vakavalla mielellä tutustua katalysaattoreiden anatomiaan ihan rautakangen kanssa, niin se vaiva loppuu.
Siitä takavaimentimestakin voi villat irrota ja pakkaantua tukkeeksi.
Minä käytän sen nimistä ohjelmaa, kun "ElmOscan".
Eipä tuossa taida muuta niin mullistavaa olla, mutta yksi erinomainen ominaisuus on, nimittäin sen saa piirtämään (tuhmia) kuvia.
Valitset vaan haluamasi anturit, joita seurataan, ja eikunvaan tukka putkelle ja kaasu pohjaan, niin ohjelma alkaa kuvaajaa piirtämään.
Niin on sitten helppo seurata useammankin asiaan vaikuttavan anturin toimintaa ja verrata niitä toisiinsa, mikä on muuten käytännössä mahdotonta.
Vielä kun kiihdytykset tekee aina samassa paikassa samalla vaihteella, niin sittenpäs alkaakin jo kohta olla vertailukelpoista tietoa pidemmältä ajalta.
Jees, on se niin hienoo nykyään tuo auton särkeminenkin.
Paljonkos lähti tehoja ?
Jos suhina kuuluu imusarjan puolelta, niin on sinne painepuolelle tullut ylimääräinen reikä, tai ahtoputki irronnut liitoksista.
Se mesen systeemi putkien liitoksissa ei taida olla ihan niitä, joiden takia kannattaisi nousta pöydälle hurraata huutamaan.
Jos taas suhina kuuluu pakoputken puolelta, niin se ainutkin reikä on tainnut tukkeentua.
Silloin kannatta vakavalla mielellä tutustua katalysaattoreiden anatomiaan ihan rautakangen kanssa, niin se vaiva loppuu.
Siitä takavaimentimestakin voi villat irrota ja pakkaantua tukkeeksi.
Minä käytän sen nimistä ohjelmaa, kun "ElmOscan".
Eipä tuossa taida muuta niin mullistavaa olla, mutta yksi erinomainen ominaisuus on, nimittäin sen saa piirtämään (tuhmia) kuvia.
Valitset vaan haluamasi anturit, joita seurataan, ja eikunvaan tukka putkelle ja kaasu pohjaan, niin ohjelma alkaa kuvaajaa piirtämään.
Niin on sitten helppo seurata useammankin asiaan vaikuttavan anturin toimintaa ja verrata niitä toisiinsa, mikä on muuten käytännössä mahdotonta.
Vielä kun kiihdytykset tekee aina samassa paikassa samalla vaihteella, niin sittenpäs alkaakin jo kohta olla vertailukelpoista tietoa pidemmältä ajalta.
Jees, on se niin hienoo nykyään tuo auton särkeminenkin.
Paljonkos lähti tehoja ?
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Mielestäni ääni kuuluu pakosarjan puolelta. Katalysaattori on tyhjätty imusarjan putsausrempan aikana... 153hp otettiin ja 365nm väännöt. Karala sanoi että olisi saanut enemmänkin, mutta haluttiin tämmöinen kompromissi ettei savuttele liikaa ja mielestäni autosta tuli just sellainen kuin halusinkin, kumpa se olisi vain toiminut pidempään Nooh, lähipäivinä tulee kaapeli niin pääsee lukemaan vikalistaa. Tuo orggisturbo kun on niin mopoinen että se pitäisi vaihtaa jos tälle enemmän syöttöä vielä laitetaan
Laitan kuvaa käppyrästä kunhan jaksan skannata sen ensi
Laitan kuvaa käppyrästä kunhan jaksan skannata sen ensi
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Taisin löytää vian. Apukuskin puolella edessä. Turbolta menee coolerille letku, jonka vieressä pienempi putki halki. Mikä on tämä pikku putki? Voisiko se olla jotenkin tekemisissä ahtojen kanssa kun tuntuu ettei turbo ahda ollenkaan? Imusarjalle tulevassa putkessa ei mitään painetta.
Mimmonen homma on irroittaa w202:sta puskuri? Voisiko joku heittää lyhesti opastuksen puskurin irrottamiseen.
Mimmonen homma on irroittaa w202:sta puskuri? Voisiko joku heittää lyhesti opastuksen puskurin irrottamiseen.
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
.
Hei vaan Kris. !
Niissä pikkuletkuissa kulkee alipaine.
Paitsi tietenkin, jos map- anturi on letkun päässä.
Katseleppas sitä putkea kierteleekö toinen pää lopulta ahtimen painekelloon ?
Systeemihän toimii niin, että hukkaportti on muuten aina auki, mutta kun moottori käynnistetään, niin alipainepummpu/-venttiili imaisevat hukkiksen kiinni.
Jos letkussa on reikä, ei hukkaportti mene kiinni, eikä ahdot nouse, eikä moottorinohjaus anna tehoja.
Tehot palaavat heti, kun ahdotkin nousee.
Hei vaan Kris. !
Niissä pikkuletkuissa kulkee alipaine.
Paitsi tietenkin, jos map- anturi on letkun päässä.
Katseleppas sitä putkea kierteleekö toinen pää lopulta ahtimen painekelloon ?
Systeemihän toimii niin, että hukkaportti on muuten aina auki, mutta kun moottori käynnistetään, niin alipainepummpu/-venttiili imaisevat hukkiksen kiinni.
Jos letkussa on reikä, ei hukkaportti mene kiinni, eikä ahdot nouse, eikä moottorinohjaus anna tehoja.
Tehot palaavat heti, kun ahdotkin nousee.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Kaapelista :
Tilasin www.elekma.com osotteesta, mutta kun olin tilannut kyseisen kaapelin, sieltä vastattiin kysymykseeni kaapelin sopivuudesta autooni. Meinasivat että vasta 2003 ja uudempiin mersuihin sopivat nuo odb-kaapelit. Vaikka on adapterikin mukana. Tilasin läppäriin liitettävän usb-kaapelin ja adapterin yhteensä about 115e postikuluineen. Aion silti testata toiminnan, laitan vaikka siitä viestiä erikseen sitten.
Itse autosta :
Ensi viikolla aika huoltoon, niin päästään tarkistamaan mikä autoa todella vaivaa. En sitten alkanut tutkimaan sen kummemmin vielä tuota putkea, kun epäilen sen olevan tosiaan jokin pakoputki (esim. webaston tms.). Ja sitten vielä kummallisempaa, auto melkein toimi taas pari päivää lähes normaalisti. Vedot oli hienosti tallessa 3000rpm kohdalle asti ja sitten alkoi se suhina josta aiemminkin kerroin ja vedot väheni vain hiukan, mutta savuttaa alkoi niin perskuleesti, varmaankin siitä syystä ettei ahtoja tule. Mutta se mikä oli ihmeellistä niin sain ajella pari päivää ilman vikatilaan menemistä.
Tilasin www.elekma.com osotteesta, mutta kun olin tilannut kyseisen kaapelin, sieltä vastattiin kysymykseeni kaapelin sopivuudesta autooni. Meinasivat että vasta 2003 ja uudempiin mersuihin sopivat nuo odb-kaapelit. Vaikka on adapterikin mukana. Tilasin läppäriin liitettävän usb-kaapelin ja adapterin yhteensä about 115e postikuluineen. Aion silti testata toiminnan, laitan vaikka siitä viestiä erikseen sitten.
Itse autosta :
Ensi viikolla aika huoltoon, niin päästään tarkistamaan mikä autoa todella vaivaa. En sitten alkanut tutkimaan sen kummemmin vielä tuota putkea, kun epäilen sen olevan tosiaan jokin pakoputki (esim. webaston tms.). Ja sitten vielä kummallisempaa, auto melkein toimi taas pari päivää lähes normaalisti. Vedot oli hienosti tallessa 3000rpm kohdalle asti ja sitten alkoi se suhina josta aiemminkin kerroin ja vedot väheni vain hiukan, mutta savuttaa alkoi niin perskuleesti, varmaankin siitä syystä ettei ahtoja tule. Mutta se mikä oli ihmeellistä niin sain ajella pari päivää ilman vikatilaan menemistä.
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Juu ei toimi tuo elekman kaapeli tossa w202:ssa. Herjaa ettei ole obd-yhteensopiva. 2003 ja uudemmissa meseissä kuulemma on tuo obd-yhteensopivuus (2004 tuli pakolliseksi tai jotain). Tähän voisi joku viisas laittaa mistä yhteensopivia diagnostiikka kaapeleita saisi tämmösiin vanhempiin masiinoihin (mb)?
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Noniin, vika korjattu. Nyt tulee naurunaihe ensi tuosta haljenneesta "putkesta", nyt kun päästiin oikein auton alle katsomaan sitä putkea mikä käteen tuntui, olikin raudanpala (ilmeiesti hinauskoukku tai jotain) , mutta ku ennemmin vain käsikopelolla tunsi että jokin putki siellä halki on Hehheh, mutta nyt itse vikaan.
Kerroinkin tuolla jo aiemmin tyhjänneeni katalysaattorin, mutten tiennyt että mesessä niitä onkin kaksi. Ja tuo jälkimmäinen pikku-kattihan se siellä oli tukossa. Suhina tuli siitä kun tuo pikku katti oli tukossa niin ensimmäisen katinjälkeinen tiiviste oli antanut periksi ja kun tarpeeksi paineet nousi niin se sieltä sit suhautteli niitä pois kun ei tuo jälkimmäinenkään katti niitä pois päästänyt. Nyt pelaa ja kuski on kuin naantalin aurinko!
Kerroinkin tuolla jo aiemmin tyhjänneeni katalysaattorin, mutten tiennyt että mesessä niitä onkin kaksi. Ja tuo jälkimmäinen pikku-kattihan se siellä oli tukossa. Suhina tuli siitä kun tuo pikku katti oli tukossa niin ensimmäisen katinjälkeinen tiiviste oli antanut periksi ja kun tarpeeksi paineet nousi niin se sieltä sit suhautteli niitä pois kun ei tuo jälkimmäinenkään katti niitä pois päästänyt. Nyt pelaa ja kuski on kuin naantalin aurinko!
Nykyinen : MB W638 112 CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Exät :MB W202 200CDI, MB E 270CDI T W210, MB W202 T 200CDI
Re:
tuikku kirjoitti:Vanhimmat ei mene ollenkaan.Nisse kirjoitti:Eikös CDIt mene vikatilaan jos EGRä tullpataan?
Hiukan uudemmissa pitää vähän niinkuin kokeilla, mitä kestää tehdä.
Ilmeisesti se riippuu siitä, minkä normin täyttäväksi systeemi on tehty.
Uusimmat, sanotaan nyt 2003-> ei kestä mitään naplailuja.
Niistä pitää ohjelmaa muokata.
Sen voi tukkia niin monella tapaa, ettei oikein osaa sanoa, mika on paras.
Mutta nuin yleisesti, niin ehken "paras tapa" on ja varmasti loppuu, kun sopivaan kohti laittaa "sokean" tiivisteen ja jättää sen venttiilin itsessän rauhaan ja toimimaan edelleenkin ikäänkuin se säätelisi jotain.
Ilmamassamittarin kautta järjestelmä kyllä huomaa tulppauksen, mutta vanhemmat ohjelmat on kuitenkin tehty niin, ettei vikatilaa välttämättä seuraakkaan.
Lopuksi vielä yksi asia.
Saattaa nimittäin olla, ettei vikatila heti seuraakkaan, jotenka ei heti kannata alkaa käsiä nostelemaan ja hurraata huutamaan.
Saattaa mennä parikin viikkoa, että ohjelma ensin odottelee, että onkos se nyt varmaan tukittu.
Ne egr- venttiilit kun tuppaa paskottumaan aikas perusteellisesti, niin ohjelmaan on jätetty joskus viivettä, "että jospa se siitä vielä alkais pelaamaan".
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Re:
Minne jäi kirjoitus vai mikä oli viestin tarkoitus?rockpilot kirjoitti:tuikku kirjoitti:Vanhimmat ei mene ollenkaan.Nisse kirjoitti:Eikös CDIt mene vikatilaan jos EGRä tullpataan?
Hiukan uudemmissa pitää vähän niinkuin kokeilla, mitä kestää tehdä.
Ilmeisesti se riippuu siitä, minkä normin täyttäväksi systeemi on tehty.
Uusimmat, sanotaan nyt 2003-> ei kestä mitään naplailuja.
Niistä pitää ohjelmaa muokata.
Sen voi tukkia niin monella tapaa, ettei oikein osaa sanoa, mika on paras.
Mutta nuin yleisesti, niin ehken "paras tapa" on ja varmasti loppuu, kun sopivaan kohti laittaa "sokean" tiivisteen ja jättää sen venttiilin itsessän rauhaan ja toimimaan edelleenkin ikäänkuin se säätelisi jotain.
Ilmamassamittarin kautta järjestelmä kyllä huomaa tulppauksen, mutta vanhemmat ohjelmat on kuitenkin tehty niin, ettei vikatilaa välttämättä seuraakkaan.
Lopuksi vielä yksi asia.
Saattaa nimittäin olla, ettei vikatila heti seuraakkaan, jotenka ei heti kannata alkaa käsiä nostelemaan ja hurraata huutamaan.
Saattaa mennä parikin viikkoa, että ohjelma ensin odottelee, että onkos se nyt varmaan tukittu.
Ne egr- venttiilit kun tuppaa paskottumaan aikas perusteellisesti, niin ohjelmaan on jätetty joskus viivettä, "että jospa se siitä vielä alkais pelaamaan".
Mökkillä
'
'
Re: W202 200cdi ongelma (egr, lastutus, vikatila) Vika korja
Kopioin viestin ja vahingossa lähetin sen.
Re: W202 200cdi ongelma (egr, lastutus, vikatila) Vika korja
W 202 2.5 td tekee myös sitä, että pelaa hyvin siihen asti eenekuin lämpiää. Sitte hävii kaikki tehot. Mikää varotusvalo ei syty mittaristoon.
Re: W202 200cdi ongelma (egr, lastutus, vikatila) Vika korja
Miten sen lämpöanturin saa luulemaan ett kone on kylmä, vai vaikuttaako se johonkin muuhunkin kuin egrän toimintaan?eli onko se anturi vain sitä egrän toimintaa varten?
Re: W202 200cdi ongelma (egr, lastutus, vikatila) Vika korja
.
Anturitietoja ei tarvi väännellä mitenkään, kyllä egr,n saa päältä pois muutenkin.
Monellakin eri tavoin, aina tarpeen mukaan.
Anturitietoja ei tarvi väännellä mitenkään, kyllä egr,n saa päältä pois muutenkin.
Monellakin eri tavoin, aina tarpeen mukaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5