Viton polttoainesuodattimen vaihto?
Viton polttoainesuodattimen vaihto?
Suodatinhan on helposti näkyvillä ja vaihdettavissa, mutta kiinnostaisi tietää että lähteekö auto käyntiin taas normaalisti? vai onko siihen jokin ilmaus niksi ym.. Voinko huoletta irroittaa kaikki letkut, ja laittaa uuden tilalle?
Vito 110 Cdi
Vito 110 Cdi
- Rätyläinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 97
- Liittynyt: La 30.09.2006 21:18
- Paikkakunta: Kalajoki
Kaveri vaihto joutessaan tohon mun autoon ton pa suodattimen, ei meinannu heti lähteä käymään. Oli saanu aika kauan sahata.
Jos oikeen haluaa nysvätä nii laittaa suodattimen täyteen tiisseliä valmiiksi. Pitää vaan muistaa laittaa se sieltä tulopuolen putkesta, ettei mene suodattamatonta ainetta koneeseen.
Voi olla että on joku oikea ilmaus systeemiki olemassa mut, minä en sitä tiiä.
Tiiä paljo muutakaan
Jos oikeen haluaa nysvätä nii laittaa suodattimen täyteen tiisseliä valmiiksi. Pitää vaan muistaa laittaa se sieltä tulopuolen putkesta, ettei mene suodattamatonta ainetta koneeseen.
Voi olla että on joku oikea ilmaus systeemiki olemassa mut, minä en sitä tiiä.
Tiiä paljo muutakaan
Rätyläinen kirjoitti:Kaveri vaihto joutessaan tohon mun autoon ton pa suodattimen, ei meinannu heti lähteä käymään. Oli saanu aika kauan sahata.
Jos oikeen haluaa nysvätä nii laittaa suodattimen täyteen tiisseliä valmiiksi. Pitää vaan muistaa laittaa se sieltä tulopuolen putkesta, ettei mene suodattamatonta ainetta koneeseen.
Voi olla että on joku oikea ilmaus systeemiki olemassa mut, minä en sitä tiiä.
Tiiä paljo muutakaan
Suodattimeen tulee kolme letkua, yksi vasemmalla puolella, yksi keskellä, ja yksi oikealla? onko tuo oikean puoleinen tulopuoli? Ja eikö lähde käyntiin ilman tuota suodattimen täyttöä? luulisi että vitossa on automaattinen ilmaus?
W638 CDI
On automaattinen ilmaus, mutta kannattaa se silti täyttää se suodatin. Ilmaantuminen aina ottaa aikansa. Eiköhän sen voi täyttää ihan siitä vain suoraan.
Startissa kuulemma, ainakin näissä vanhemmissa, kaasu pohjaan ja ankaraa sahaamista.
Startissa kuulemma, ainakin näissä vanhemmissa, kaasu pohjaan ja ankaraa sahaamista.
Lisää tietoa: www.skg.fi
veskola kirjoitti:On automaattinen ilmaus, mutta kannattaa se silti täyttää se suodatin. Ilmaantuminen aina ottaa aikansa. Eiköhän sen voi täyttää ihan siitä vain suoraan.
Startissa kuulemma, ainakin näissä vanhemmissa, kaasu pohjaan ja ankaraa sahaamista.
Eli meinaatko suoraan siitä suodattimen keskeltä olevasta reijästä?
W638 CDI
- Rätyläinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 97
- Liittynyt: La 30.09.2006 21:18
- Paikkakunta: Kalajoki
Niin, eikös tuossa niin sanottu Kuullut juttua, ettei kaksikaan akkua riittäisi.Vitolator kirjoitti:.Kyllä se suodatin pitää täyttää, akku siinä ensimmäisenä loppuu.
Minun mielestä se suodatin ei varsinkaan cdi koneessa pitäisi vaikuttaa juuri mitään. Huono, siis vanha, suodatin oireilee talvella kun se jäätyy -> kone hyytyy totaalisesti.
Kun se toimintaperiaate on sellainen, että rail putkeen pumpataan tietty paine ja sieltä spruuttaillaan tietokoneella sopivia annoksia sylintereihin. Nyt jos suodatin rajoittaisi virtausta korkeapainepumpulla (vai siirtopumpulla) olisi vain suurempi työ imeä riittävästi polttoainetta. Täydellä teholla voisi periaatteessa olla jotain eroa, mutta ei tyhjäkäynnillä.
Tietysti jos se suodatin oli aivan ummessa niin no joo...silloin rail painetta ei saavuteta -> vikatila tjms.
Onkos se pumpusta puhtaaseen astiaan otettu dieseli muka niin paskasta, että se pitää suodattaa ? Luulin ja luulen, että suodattimen yksi tärkeä tekijä on suodattaa tankista tulevaa moskaa pois. Mutta no jos arveluttaa niin kahvinsuodattimen läpi päästää sen litran, ja siitä sitten täyttää suodattimen. Kun se polttoaine seisoo litran pullossa niin kiintoaines laskeutuu pohjalle -> älä ravista.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jeps, oikeassa olit täyttää se piti.Kai tuo suodatin kannattaa silloin tällöin uusia, omassakin oli alkuperäinen jota ei ole koskaan vaihdettu.Mites muuten vanha ilmansuodatin vaikuttaa? se pitäisi vielä uusia + raitisilmasuodatin. Motonetissä näyttää olevan kahta eri raitisilma mallia, kahdella eri kehyskoolla, kumpikohan mahtaa olla oikea?veskola kirjoitti:Niin, eikös tuossa niin sanottu Kuullut juttua, ettei kaksikaan akkua riittäisi.Vitolator kirjoitti:.Kyllä se suodatin pitää täyttää, akku siinä ensimmäisenä loppuu.
Minun mielestä se suodatin ei varsinkaan cdi koneessa pitäisi vaikuttaa juuri mitään. Huono, siis vanha, suodatin oireilee talvella kun se jäätyy -> kone hyytyy totaalisesti.
Kun se toimintaperiaate on sellainen, että rail putkeen pumpataan tietty paine ja sieltä spruuttaillaan tietokoneella sopivia annoksia sylintereihin. Nyt jos suodatin rajoittaisi virtausta korkeapainepumpulla (vai siirtopumpulla) olisi vain suurempi työ imeä riittävästi polttoainetta. Täydellä teholla voisi periaatteessa olla jotain eroa, mutta ei tyhjäkäynnillä.
Tietysti jos se suodatin oli aivan ummessa niin no joo...silloin rail painetta ei saavuteta -> vikatila tjms.
Onkos se pumpusta puhtaaseen astiaan otettu dieseli muka niin paskasta, että se pitää suodattaa ? Luulin ja luulen, että suodattimen yksi tärkeä tekijä on suodattaa tankista tulevaa moskaa pois. Mutta no jos arveluttaa niin kahvinsuodattimen läpi päästää sen litran, ja siitä sitten täyttää suodattimen. Kun se polttoaine seisoo litran pullossa niin kiintoaines laskeutuu pohjalle -> älä ravista.
Ja tarviitseeko/kannattaako tuota vaihtaa, jos ei omista ilmastointia?
W638 CDI
Dieselissä pitää polttoainesuodatin ja esisuodatin ehdottomasti vaihtaa sillä vaihtovälillä mitä valmistaja ehdottaa. Vanhassa esikammiokoneessa se on 45 000 km eli joka kolmas öljynvaihto. Oliskohan se CDI koneessakin joka kolmas (67 500 km) vai joka toinen (45 000 km), tieto löytynee Vehon huoltoesitteestä.
Tukkeutunut ilmansuodatin hankaloittaa koneen elämää monella tavalla, turbolla on hankalampaa ylläpitää ahtopainetta -> tehoa hukkuu -> polttoainetta kuluu enemmän. Turbo ja kone rasittuvat, siis kuluvat nopeammin. Riippuen millaisilla teillä ajelee kannattaa myös se ilmansuodatin vaihtaa vähintäänkin joka toinen öljynvaihto.
Raitisilmansuodatin, mikäli siellä on se vanha, kostunut / homehtunut niin se kannattaa ehdottomasti joko poistaa tai mieluummin vaihtaa. Eri suodatin riippuen onko ilmastoinit vai ei ole. Raitisilmasuodatin nyt on vähän henkilökohtainen juttu haluaako sen siellä olevan, minä halusin.
Nuo kun itse vaihtelee, niin ovat niin halpoja henkivakuutuksia kalliille koneelle, että kannattaa kyllä vaihtaa määräajoin. Paljon muutahan autolle ei tarvitse tehdä, kuin laatikon ja koneen öljyt vaihdella.
Tukkeutunut ilmansuodatin hankaloittaa koneen elämää monella tavalla, turbolla on hankalampaa ylläpitää ahtopainetta -> tehoa hukkuu -> polttoainetta kuluu enemmän. Turbo ja kone rasittuvat, siis kuluvat nopeammin. Riippuen millaisilla teillä ajelee kannattaa myös se ilmansuodatin vaihtaa vähintäänkin joka toinen öljynvaihto.
Raitisilmansuodatin, mikäli siellä on se vanha, kostunut / homehtunut niin se kannattaa ehdottomasti joko poistaa tai mieluummin vaihtaa. Eri suodatin riippuen onko ilmastoinit vai ei ole. Raitisilmasuodatin nyt on vähän henkilökohtainen juttu haluaako sen siellä olevan, minä halusin.
Nuo kun itse vaihtelee, niin ovat niin halpoja henkivakuutuksia kalliille koneelle, että kannattaa kyllä vaihtaa määräajoin. Paljon muutahan autolle ei tarvitse tehdä, kuin laatikon ja koneen öljyt vaihdella.
Lisää tietoa: www.skg.fi
En nyt ihan varmasti muista tyhjeneekö linja kun letkut ottaa irti, mutta ekalla kerralla kun suodattimen vaihdoin niin ei meinannu lähtä käyntiin ennen kuin injectorilla imin polttoainetta suodattimeen. Viimeksi kun vaihdoin niin kun otin letkut irti laitoin sormen letkun päähän ettei letku tyhjentyny. Lähti silloin käyntiin ilman erillistä täyttöä .
Re: Viton polttoainesuodattimen vaihto?
Onko Viton polttoainesuodattimessa lämmitsytä tai muuta hienoutta?
115 cdi -07 vm.
115 cdi -07 vm.
Re: Viton polttoainesuodattimen vaihto?
kait niissä voi jossain olla . pelti auki ja kattoo onko siinä vai ei niin
Re: Viton polttoainesuodattimen vaihto?
Osaako joku sanoa, onko v639 polttoainesuodatin vedentunnistimella vai ilman?
Löytyy molempia versioita samaan vuosimallihaitariin..
Sopivuudet:
- Vito 109CDi/111CDi/115CDi/120CDi ->10 jos vedentunnistimella
vai
- Vito 109CDi/111CDi/115CDi/120CDi ->10 (ei vedentunnistinta) OE-laatu
Löytyy molempia versioita samaan vuosimallihaitariin..
Sopivuudet:
- Vito 109CDi/111CDi/115CDi/120CDi ->10 jos vedentunnistimella
vai
- Vito 109CDi/111CDi/115CDi/120CDi ->10 (ei vedentunnistinta) OE-laatu