Onko kukaan madaltanu noita maticceja?
Takanahan on samanlaiset jouset ku takavedossa, mutta edessä sitten ei aivan olekkaan
Veto akseli kun menee jousen "läpi".
Ei tuosta yhtä matalaa tarvi saadakkaan ja toivottavasti ei saakkaan ku coupesta, mutta kuitenkin järkevän näköiseksi jos sais
Nyky korkeus kun on luokkaa:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Mikäs siinä, järkevän näköinenhän tuo on talvikäyttöä ajatellen. Mahtuu vähän enempi loskaa pyöräkoteloihin. Tyylikkyydestä voidaankin olla sitten montaa mieltä.
Itse en ole kokeillut, mutta mitenkähän toimisi jos jousia lyhentäisi saman verran molemmista päistä? Saattaisi toimiakin (tai sitten ei, kallis kokeilu jokatapauksessa), pysyisi ehkä etäisyydet vetoakseliin suhtkoht samoina.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Olli Lajunen kirjoitti:
Itse en ole kokeillut, mutta mitenkähän toimisi jos jousia lyhentäisi saman verran molemmista päistä? Saattaisi toimiakin (tai sitten ei, kallis kokeilu jokatapauksessa), pysyisi ehkä etäisyydet vetoakseliin suhtkoht samoina.
Ei sitä etu jousta pysty alapäästä katkasemaan milliäkään...
Se jousen alin kierros on noin 15cm korkea ja vetari menee siitä jousen "läpi". Jos katkasee, alkaa vetari vastaamaan jouseen
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
...kerran olen törmännyt yhteen jossa oli suoritettu madallus ...sen jälkeen ei ollutkaan muuta kuin ongelmia aina siihen asti kun alusta palautettiin orkkikseksi
Olen itse myös yrittänyt etsiä sarjoja
tuohon Maticciin mutta huonolla
menestyksellä.
Paras varmaan olis saada yhteys
suoraan Saksan maalle ja kysyä
onko tehtaalta/alihankkijoilta ym.
tullut ulos edes mitään alustasarjaa.
Alan kyllä jo epäilemään, että ei ole.
Meinasin ehdottaa Sportline-satsia mutta eipä niitä ole 4Maticeihin tietty saanutkaan. Etupää nyt ei taida niin pahalle näyttää, mutta takapäätä jos saisi alemmas. No miten kumien vaihto? Taakse ykköset ja sitä rataa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Niin no idea oli se, että lyhentäisi jousta molemmista päistä sen verran, että vetoakselin "venymäkohta" pysyisi suunnilleen suheellisesti samalla kohdalla. Taitaa tulla ongelmaksi venymäkohdan sijainti alaosassa, eli pitäisi leikata kokonainen kierros alaosasta, jotta venymä olisi oikeassa kohdassa ja sitten leikata yläosasta saman verran korkeuteen vaikuttava määrä (ei siis sama kierrosmäärä) ... Ja sehän ei taida mennä aivan lineaarisesti muutenkaan ja kokeilu vaatisi (kallista) pinohiiri meininkiä. Mutta tsemppiä projektiin.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Olli Lajunen kirjoitti:Niin no idea oli se, että lyhentäisi jousta molemmista päistä sen verran, että vetoakselin "venymäkohta" pysyisi suunnilleen suheellisesti samalla kohdalla. Taitaa tulla ongelmaksi venymäkohdan sijainti alaosassa, eli pitäisi leikata kokonainen kierros alaosasta, jotta venymä olisi oikeassa kohdassa ja sitten leikata yläosasta saman verran korkeuteen vaikuttava määrä (ei siis sama kierrosmäärä) ... Ja sehän ei taida mennä aivan lineaarisesti muutenkaan ja kokeilu vaatisi (kallista) pinohiiri meininkiä. Mutta tsemppiä projektiin.
Ei voi edelleenkään alaosasta leikata ku eka kierros on 15cm "korkea" ja vetari menee siitä jousen lävitse...
Etu jousta voi lyhentää ainoastaa yläpäästä ja sielläkin kuppi on aivan erilainen ku takavetoisessa, elikkä jousi tuskin pysyy kupissaan los ylin kierros ei ole tasainen
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
ottaa jousen kainaloon ja painaa jousipajalle.
voisi olla yksi ainoista vaihtoehdoista ja samalla saisi jäykemmän / löysemmän mikäli tahtoo..
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Lyhentää sieltä yläpäästä sen verran kun haluaa ja sitten pillillä oikaisee sen yläpään tasaiseksi.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
...katselin tossa aikoinaan yhtä jota oli madallettu edestä ...vetarien väärä asento oli luonnut ongelmat SUURET
...melkein kyllä sanoisin että jos ei löydy yhdenkään "pajan" siis AMG jne madaltamaan niin ei kannata alkaa tuunaamaan täälläkään ...ei kun nyt kaikki googlettamaan josko löytyy ...kuka ties
Elikkä tuomio on se, että edestä madalletaan lämmittämällä ihan vähän (noin 20mm) ja takaa sitten normi takaveto 124:n jousilla siten, että auto on järkevässä asennossa
Eli saksalais tyyppinen lievä etukeno
Mitäkähän ongelmia se pikku madallus mahtaa aiheuttaa niille nivelille?
Madalletaanhan etuvetoisiakin autoja... Mihinkään ne vetarit/nivelet ei ainakaan vastaa vaikka vähän laskeekin!
Aina kuulee monen moista kauhu tarinaa jos on vähän erikoisempi auto ja on sille jotain tekemässä, mutta omalla päättely kyvylläni ajateltuna tuossa ei kyllä tule mitään ongelmia jos vähän madaltaa... Kokeilen siispä
Jos menee pää edellä seinään niin sitten ostetaan uudet jouset, sillähän siitä selviää. Eipähän tartte enää vanhain kodissa miettiä oisko sitä matikkia sittenkin pystyny madaltamaan sillon vuonna 2007
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tottahan se onnistuu, eikä varmaan tule ongelmaa etuvetonivelistä ainakaan vähään aikaan. Tietysti hieman kulmillaan oleva nivel kuluu nopeammin kuin optimaalisessa asennossa oleva...ja mikä pahinta, tehoa hukkuu
Ihan hyvän näköinen tuo on kyllä madaltamattakin, osta siihen suuremmat renkaat -> sama vaikutus, paitsi paljon parempi
Muuten jos haluaa renkaan uppoavan kaaren sisälle voi tehdä toisinkin päin eli tuoda kaaren renkaan lähelle, eikä aina rengasta kaaren lähelle.