H&R Sport Springs laskee tuolla tavalla. Se on minun mielestäni kurja juttu. Eikä vähiten siksi, että sen perämadallus on niin suuri, että yhdistettäessä se leveisiin ja mataliin renkaisiin, sisäkulmat alkavat "sulaa" vauhdilla. Jolloin säädettävät camberit tulevat käytännössä välttämättömiksi. Mutta mistä rospuuttoa kestävät säädettävät camber-tangot...
Eibach Pro Kit laskee keulaa suhteessa enemmän ja perä jää juuri sen tärkeän "hitusen" ylemmäksi kuin H&R:n jousilla.
Minulla oli W203:ssa Eibachit. S203:ssa on H&R:t. Jälkimmäisessä perä oli nelosenkin kumeilla liian alhaalla. Tuskailtuani aikani H&R:n tuomien camber-ongelmien kanssa (lähinnä camber-tankojen kestävyyden kanssa), laitoin perään alkuperäiset jouset ykkösen kumeilla ja säädettävät camber-osat poies. Edessä on edelleen H&R:t. Ja joka kulmassa Bilsteinin Sprintit.
Nyt on mielestäni aika hyvä. Vaikka keula kyllä saisi edelleen olla reilun sentin alempana. Ja peräkin ehkä puoli senttiä alempana. Mutta tuosta sanon jo että olkoon... Nyt on kuitenkin se kaikkein tärkein kunnossa, eli auto on erinomaisen tuntuinen ajaa.
203.sen madallus.
Tässä W203 Eibach Pro Kitillä ja nelosen kumeilla.
Tässä S203 H&R Sport Springseillä ja nelosen kumeilla.
Kuvaa S203:sta vakiojousilla ja ykkösen kumeilla ei valitettavasti löydy tähän hätään. Mutta sanoisin perän olevan hyvin saman näköisellä korkeudella jolla W203 Eibach-kuvassa istuu.
Tässä S203 H&R Sport Springseillä ja nelosen kumeilla.
Kuvaa S203:sta vakiojousilla ja ykkösen kumeilla ei valitettavasti löydy tähän hätään. Mutta sanoisin perän olevan hyvin saman näköisellä korkeudella jolla W203 Eibach-kuvassa istuu.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]