203.sen madallus.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

H&R Sport Springs laskee tuolla tavalla. Se on minun mielestäni kurja juttu. Eikä vähiten siksi, että sen perämadallus on niin suuri, että yhdistettäessä se leveisiin ja mataliin renkaisiin, sisäkulmat alkavat "sulaa" vauhdilla. Jolloin säädettävät camberit tulevat käytännössä välttämättömiksi. Mutta mistä rospuuttoa kestävät säädettävät camber-tangot...

Eibach Pro Kit laskee keulaa suhteessa enemmän ja perä jää juuri sen tärkeän "hitusen" ylemmäksi kuin H&R:n jousilla.

Minulla oli W203:ssa Eibachit. S203:ssa on H&R:t. Jälkimmäisessä perä oli nelosenkin kumeilla liian alhaalla. Tuskailtuani aikani H&R:n tuomien camber-ongelmien kanssa (lähinnä camber-tankojen kestävyyden kanssa), laitoin perään alkuperäiset jouset ykkösen kumeilla ja säädettävät camber-osat poies. Edessä on edelleen H&R:t. Ja joka kulmassa Bilsteinin Sprintit.

Nyt on mielestäni aika hyvä. Vaikka keula kyllä saisi edelleen olla reilun sentin alempana. Ja peräkin ehkä puoli senttiä alempana. Mutta tuosta sanon jo että olkoon... Nyt on kuitenkin se kaikkein tärkein kunnossa, eli auto on erinomaisen tuntuinen ajaa.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
lampinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 23.01.2005 18:19
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja lampinen »

kyl toi perä on liian matala 3sen kumeillakin.tai sit keula pitäis olla 1,5cm alempana.
203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Tässä W203 Eibach Pro Kitillä ja nelosen kumeilla.

Tässä S203 H&R Sport Springseillä ja nelosen kumeilla.

Kuvaa S203:sta vakiojousilla ja ykkösen kumeilla ei valitettavasti löydy tähän hätään. Mutta sanoisin perän olevan hyvin saman näköisellä korkeudella jolla W203 Eibach-kuvassa istuu.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
lampinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 23.01.2005 18:19
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja lampinen »

Mun on varmaan vaihdettava vielä ne 4kumit olis järkevämmän näkoinen.sit ois kaikki kumit käyty läpi omissa oli 1.set takana suoraan laitoin 2:set jousia vaihtaessa ja totesin et kokeillaan 3kumia ku oli sellaiset kans.täytyy hommata ne 4 kumit ja laittaa paikoilleen. :roll:
203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
Vastaa Viestiin