124 kardaanin tukilaakerin vaihto
124 kardaanin tukilaakerin vaihto
Vaihdoin 124 300D tukilaakeripaketin. Uuden kiinnityksen jälkeen kopeloin vielä vaihdelaatikolta laakerille (booritukselle) tulevaa akselia, huomasin siinä jonku 5mm päittäisvälyksen.
On ilmeisesti normia?
Sen kardaanin ison (46) kiristysmutterin vetäsin sievosen tiukalle...
On ilmeisesti normia?
Sen kardaanin ison (46) kiristysmutterin vetäsin sievosen tiukalle...
Re: 124 kardaanin tukilaakerin vaihto
Oikea kiristys arvo on 30-40 Nmemppuk kirjoitti:Sen kardaanin ison (46) kiristysmutterin vetäsin sievosen tiukalle...

autodidakti
Rupesin tuossa tänään vaihtamaan tuota tukilaakeria, niin tottakai rupes heti vastustelemaan. Irroitin putkiston takaa, sitten poistin takaa tuosta kumista nuo pultit, sit löysäsin tukilaakerin keski pultin tähän mennessä kaikki ok. Mutta sitten kun aattelin työntää tuota kardaania eteen päin jotta saan vapautetuksi tuon kumin perän ja kardaanin välilä . niin ei mitään tapahdu kardaani aivan jumissa ei irtoa mihinkään suuntaan ei edes tuo kumi perän ja kardaanin väliltä. Joten teenkö jotain väärin, onko tuohon jotain niksiä. Niin w140 on tuo auto.
Jos käsitin oikein niin otahan koko tukilaakerin pelti kehäkin irti ja vetäise koko kardaani lattialle.
Muutenkin näin saat kaikki osat helpoimmin vaihdettua ja muista merkitä missä asennossa oli ristikko etu ja taka osan välillä.
Muutenkin näin saat kaikki osat helpoimmin vaihdettua ja muista merkitä missä asennossa oli ristikko etu ja taka osan välillä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3089
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Sorkkarauta&pajavasara on niksi. Tekeytyy rättinivel tiukasti perän haarukkaan.Ulle kirjoitti:Mutta sitten kun aattelin työntää tuota kardaania eteen päin jotta saan vapautetuksi tuon kumin perän ja kardaanin välilä . niin ei mitään tapahdu kardaani aivan jumissa ei irtoa mihinkään suuntaan ei edes tuo kumi perän ja kardaanin väliltä. Joten teenkö jotain väärin, onko tuohon jotain niksiä..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966