w211 akun alijännite?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
christerhast
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:12

w211 akun alijännite?

Viesti Kirjoittaja christerhast »

-03 220cdi farkku, on pitkin talvea herjannut akun alijännitettä, aluksi harvemmin ja nyt joka kerta kun lähtee ajamaan. alussa lämppäri ja penkinlämmittimet kävivät pois päältä, mutta alkoivat hetken päästä kuitenkin toimimaan, nyt ne käy päällä mutta sammuvat melkein heti eivätkä lähde enää ollenkaan päälle! oon vaihtanut talven aikana molemmat akut ja tällä viikolla myös laturinsäätäjän. akun jännite on tyhjäkäynnillä n 14.05 eli pitäis olla riittävä. ELI MIKÄ V...U SIINÄ ON VIKANA?????
aiemmat mb:t

115 -71 230b
123 -83,-79 300d
124 -86 200d
124 -86 250d x2
124 -87 300d farm
124 -93 250d turbo
124 -94 250 d 20v
202 -93c sport b
211 -03 220cdi
w210 -97 300tdt
w220 -02 400cdi lang facelift
w221 -06 320 cdi lang
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Mulla on kans vilautellu akun valoja ja pari kuukautta sitten loppu virrat ja vaihoin akun ja toissapäivänä teki uudellakin akulla saman ei lähteny käyntin ja laitoin kaapeleilla käyntiin.
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

ELI MIKÄ V...U SIINÄ ON VIKANA?????
Väärä ja liian "herkkä" ohjelmisto -> MB-huoltoon ja latausohjelmiston päivitys. Toimenpide on muuten ilmainen, koska kuuluu takaisinkutsukampanjan piiriin!

- nimimerkillä "tehty on" -
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
cscjhe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ti 11.03.2008 22:33
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja cscjhe »

Samaa mieltä eli tähän oli joskus joku recall eli mersu kutsui autoja "säätöön". Minullakin talvella aika usein valittaa (viesti ruudussa ja toisaalta esim. istuinlämmittimet vilkkuu). Kun odottaa puolisen minuuttia niin sen jälkeen kaikki taas pelaa. Ihan samalla tavalla toimi aikanaan W124 300d eli siinäkin istuinlämmittimiä ei aina saanut heti päälle ennenkuin jälkihehkutus ym.virtaa kuluttava oli loppunut.
Mersu-putki: 1.550.000 km ja lisää tulee
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Mites moni on käyny päivittämässä latausohjelman ?
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: w211 akun alijännite?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

christerhast kirjoitti:-03 220cdi farkku, on pitkin talvea herjannut akun alijännitettä, aluksi harvemmin ja nyt joka kerta kun lähtee ajamaan. alussa lämppäri ja penkinlämmittimet kävivät pois päältä, mutta alkoivat hetken päästä kuitenkin toimimaan, nyt ne käy päällä mutta sammuvat melkein heti eivätkä lähde enää ollenkaan päälle! oon vaihtanut talven aikana molemmat akut ja tällä viikolla myös laturinsäätäjän. akun jännite on tyhjäkäynnillä n 14.05 eli pitäis olla riittävä. ELI MIKÄ V...U SIINÄ ON VIKANA?????

Missä se toinen akku kun ei ole sattunut silmiin,takakontissa on se normaali akku sedanissa.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Jarruja varten konehuoneen puolella semmonen mopon akku
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
christerhast
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:12

w211 akun alijännite?

Viesti Kirjoittaja christerhast »

mun autoon ei oo tehty minun aikana sellaista päivitystä, on ollu mulla 2vuotta. itse akkua vaihtaessa ei saa kuulema olla virta-avainta paikalla, koska se voi antaa jotain virtapiikejä... sanoi vehon korjaaja
aiemmat mb:t

115 -71 230b
123 -83,-79 300d
124 -86 200d
124 -86 250d x2
124 -87 300d farm
124 -93 250d turbo
124 -94 250 d 20v
202 -93c sport b
211 -03 220cdi
w210 -97 300tdt
w220 -02 400cdi lang facelift
w221 -06 320 cdi lang
Antero A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 09.11.2005 20:22

Viesti Kirjoittaja Antero A »

Omassani oli samat oireet. Auto kävi kahdesti merkkihuollossa; vaihdettiin mm. sam-boksi ja laite akun vieressä, joka kytkee mukavuuslaitteet pois päältä. Vika ei merkkiliikeessä korjaantunut. Lopulta oma havainto oli, että CD-soittimen moottori ( eli veti soitinlaitetta jatkuvasti konsolin sisälle) otti jatkuvasti virtaa ja söi akkua. Käytin kokonaisuutta RTV huollossa, joka totesi rajakytkimien olevan kunnossa. Vika korjaantui kun CD-soittimen lisäksi vaihdettiin ohjauspaneeli - eli se jossa on mm istuinlämmittimen ja -tuulettimen katkaisimet. Ei ihan ilmainen operaatio näin pienestä viasta.
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Viesti Kirjoittaja harriba »

Antero A kirjoitti:Omassani oli samat oireet. Auto kävi kahdesti merkkihuollossa; vaihdettiin mm. sam-boksi ja laite akun vieressä, joka kytkee mukavuuslaitteet pois päältä. Vika ei merkkiliikeessä korjaantunut. Lopulta oma havainto oli, että CD-soittimen moottori ( eli veti soitinlaitetta jatkuvasti konsolin sisälle) otti jatkuvasti virtaa ja söi akkua. Käytin kokonaisuutta RTV huollossa, joka totesi rajakytkimien olevan kunnossa. Vika korjaantui kun CD-soittimen lisäksi vaihdettiin ohjauspaneeli - eli se jossa on mm istuinlämmittimen ja -tuulettimen katkaisimet. Ei ihan ilmainen operaatio näin pienestä viasta.
Mulla kanssa samaa probleemaa, eli akkuvahti ui liiviin kun vähänkin Webastoa käyttää. Akkuvahti sai Veholla softapäivityksen ja kerran vielä toisella kertaa rajajännitettä tuunattiin alemmas.

Viime viikolla aamulla akku oli tyhjä. Veholla totesivat viime to että lämppärin alempi kytkinpaneeli menee vaihtoon koska vie virtaa -- ilmeisesti just sama homma kuin yllä.

Huolenpitosoppari taisi maksaa tuossa urakassa itsensä tältä vuodelta takaisin, viime vuonnakin jäätiin "voiton" puolelle kun laturi päätti heittää lusikan nurkkaan. Satkulla kuussa saa kaikki huollot, korjaukset, polttimot, sulat yms. eikä tarvi jännittää... Valitettavan hyvä diili :/

EDIT: Auton mukana tuli lohkolämmittimen töpseliin yhdistetty sisäinen akkulaturi. Mainio vehje webaston kanssa ja silloin kun sähköt brakailee...
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Avatar
tylonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 16.10.2005 00:47
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja tylonen »

Mullaki akku näytti n 12v ja käynnissä yli 14v. Silti ei meinannu jaksaa käynnistyä. Kävin testauttamassa akun ja se oli täysin loppu. Startatessa veti 7 volttiin.Kannattaa testauttaa akku jossaki varaosaliikkeessä tai akkuliikkeessä ku niillä on oikea testauslaite. Mittarilla kun ei näe kaikkea. Mulla se ei maksanutkaan mitään. Alijännite aiheutti abs:n vikatilan ja ei taida kuittaantua muutakuin vikamuistin tyhjennyksellä?
MB E 420 Avantgarde Kombi

Chevy van 6.2 D Starcraft Reissuauto joka hakee vertaistaan!!!
JariTre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: Su 16.11.2003 22:19

Viesti Kirjoittaja JariTre »

Terve. Akku on täysi vasta, kun näyttää jännitettä n. 12.7 V. Jos näyttää 12 V, niin tyhjä on käytännössä. Valot voi vielä tulla, mutta startti sanoo naks. Auton käydessä tai erillisen laturin ollessa kytkettynä tulee näyttää enemmän, ehkä n. 14 V.
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
christerhast
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:12

w211 akun alijännite

Viesti Kirjoittaja christerhast »

vika korjattu, joku johto oli ollu irti, ja samalla piti kuulema tehdä se softa päivitys, veloittivat 145e. vaimo käytti autoa huollossa, eikös joku puhunut että se softapäivitys olis ilmainen? pitää tutkia lasku kun pääsee työreissusta kotiin...
aiemmat mb:t

115 -71 230b
123 -83,-79 300d
124 -86 200d
124 -86 250d x2
124 -87 300d farm
124 -93 250d turbo
124 -94 250 d 20v
202 -93c sport b
211 -03 220cdi
w210 -97 300tdt
w220 -02 400cdi lang facelift
w221 -06 320 cdi lang
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Taas teki akun tyhjenystempun. Auto seiso 2 päivää ja akku oli niin tyhjä ettei jaksanu ees pyöräyttää konetta. Kaapeleilla käyntiin ja 5 minuutin päästä on niinku ei olis mitään. Mikähän piru tuon oiken tekee.
Uusi akku ja lataa kuitenkin ihan hyvin kun mittarilla kattoo.
Jääköhän noista oireista mitään vikamuistiin :?:
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Atro kirjoitti:Taas teki akun tyhjenystempun. Auto seiso 2 päivää ja akku oli niin tyhjä ettei jaksanu ees pyöräyttää konetta. Kaapeleilla käyntiin ja 5 minuutin päästä on niinku ei olis mitään. Mikähän piru tuon oiken tekee.
Uusi akku ja lataa kuitenkin ihan hyvin kun mittarilla kattoo.
Jääköhän noista oireista mitään vikamuistiin :?:
Joku virtaa kuluttava vempain siinä jää päälle,takakontin valo tai joku vastaava,kerran virrat loppuu,ja uusi akku.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: w211 akun alijännite

Viesti Kirjoittaja paloviita »

christerhast kirjoitti:vika korjattu, joku johto oli ollu irti, ja samalla piti kuulema tehdä se softa päivitys, veloittivat 145e.
Tuo meidän 211 on alkanut yhä useammin kertomaan, että mukavuustoiminnot ovat väliaikaisesti poissa käytöstä. Ilmoitus tulee yleensä kesken matkan. Esiintyy myös lämpimillä keleillä. Pari kertaa autosta on kadonneet hetkeksi sähköt lähes kokonaan; moottori käy, mutta radio mykistyy, nopeusmittarin neula putoaa ja pyyhkijät lakkaavat pyyhkimästä (vaimon mielestä kuulemma ikävää 120 vauhdissa kaatosateessa moottoritien keskikaistalla...).

Uudelleen käynnistyksen jälkeen kaikki toimii taas normaalisti. Auto ei tunnu kärsivän virran vähyydestä startatessa. Pikemminkin tuntuisi siltä, että jossain toimilaitteessa on hetkellinen virtakatkos.

Onko kellään vinkkiä, mitä liitintä tms. kannattaisi tutkailla?
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Onko kellään vinkkiä, mitä liitintä tms. kannattaisi tutkailla?
Laturin ns vapaakytkin tiensä päässä? Auton aivot luulevat, että virta loppuu kun lyö vauhdissa laturin pois pelistä! Tyyppivika ja itseltä korjattu viime kesänä. On muuten ainoa vika mikä tuossa s211-mallissa on ollut 12/2006 lähtien :wink:
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Avantgarde kirjoitti:
Onko kellään vinkkiä, mitä liitintä tms. kannattaisi tutkailla?
Laturin ns vapaakytkin tiensä päässä? Auton aivot luulevat, että virta loppuu kun lyö vauhdissa laturin pois pelistä! Tyyppivika ja itseltä korjattu viime kesänä. On muuten ainoa vika mikä tuossa s211-mallissa on ollut 12/2006 lähtien :wink:
Mahtaako noissa kaikissa olla vapaakytkin laturissa. Päällepäin näytti siltä, että tuossa meidän pirssissä olisi ihan kiinteä akseli...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Nyt se vika sitten tuli jatkuvaksi. Vuorokauteen imaseee akun tyhjäksi
ja näyttää purkuvirraksi 3,6 amp. Mikähän lie vie tuon verran ?
Auto nyt valohoidossa paikallisessa :evil:
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

No se vika nyt löyty eli purkaa laturin kautta virrat, halpaa on maksaa vain tonnin ja vielä euroja :shock: :evil: :twisted: :!:
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1828
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Autosähkökorjaamot tekee karjauksen varmaankin paljon halvemmalla-


http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -29-02.pdf
Viimeksi muokannut nautseri, To 01.04.2010 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Kävin kyl kysymässä muualtakin laturia, joku malli ois löytyny hintaan 500 eur, mutta ei ollu varma käykö ja toista mallia ei ois ollu saatavana.(varaosa kirjat esittää kahta vaihtoehtoa)
Mulla on joku 200 ampeerin laturi.
Onpahan ainakin seuraavat kaks vuotta ainakin kunnossa tuolta osin.
Nii ois varmaan löytyny halvemmallakin, mut ku ei oo aikaa ootella ja irrotella malliks entistä niin mennään nyt näin.
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1828
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Minne menee vanha laturi?
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Välissä uuteen
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Avantgarde kirjoitti:
ELI MIKÄ V...U SIINÄ ON VIKANA?????
Väärä ja liian "herkkä" ohjelmisto -> MB-huoltoon ja latausohjelmiston päivitys. Toimenpide on muuten ilmainen, koska kuuluu takaisinkutsukampanjan piiriin!

- nimimerkillä "tehty on" -
Onko tämä takaisinkutsu vielä voimassa :?:
Tarvis varmaan oma kiesi kanssa päivittää.
Herjailee että mukavuuslaitteet väliaikaisesti pois käytöstä kun
käyttää webaa.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jytäkkä kirjoitti:
Avantgarde kirjoitti: Onko tämä takaisinkutsu vielä voimassa :?:
Tarvis varmaan oma kiesi kanssa päivittää.
Herjailee että mukavuuslaitteet väliaikaisesti pois käytöstä kun
käyttää webaa.
Jos auto on merkkiliikkeessä käynyt huollossa niin kyllä nuo aktiot pitäisi olla hoidettu. Eikä niillä akkua voi estää tyhjenemästä webastoa käytettäessä. Kyllä se on ihan normaalia että vähän reipaampi webaston käyttö pudottaa akkujännitteitä sen verran että ylimääräiset sähkölaitteet poistetaan käytöstä, ei tuossa varmaan sen isompaa vikaa ole (ellei tuo teksti tule ilman webaston käyttöä tai tallissa vikkoja seisottelematta).

Ja jos jompikumpi akku on huono niin sekään ei takaisinkutsusta parane. Tietenkin tuokin kannattaa tarkistaa varmuuden vuoksi varsinkin jos huoltohistoria on epäselvä.
kt4879
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 07.02.2007 19:09

Herjaili minullakin alijännitteestä

Viesti Kirjoittaja kt4879 »

Minunkin E270 CDI T A -03 herjaili viimetalvena mukavuustoimintojen poiskytkennällä. Homma esiintyi lopputalvella yhä useammin ja nyt syksyllä vaihdoin alkuperäisen 90 A:n AGM-akun uuteen Boshin 95 A:n AGM akkuun. Siihen loppuivat herjat minun kulkupelin osalta.

Autossa on MB alkuperäinen Webasto kauko-ohjauksella, jota käytän päivittäin 10-30 min.
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

DBFI kirjoitti:
jytäkkä kirjoitti:
Avantgarde kirjoitti: Onko tämä takaisinkutsu vielä voimassa :?:
Tarvis varmaan oma kiesi kanssa päivittää.
Herjailee että mukavuuslaitteet väliaikaisesti pois käytöstä kun
käyttää webaa.
Jos auto on merkkiliikkeessä käynyt huollossa niin kyllä nuo aktiot pitäisi olla hoidettu. Eikä niillä akkua voi estää tyhjenemästä webastoa käytettäessä. Kyllä se on ihan normaalia että vähän reipaampi webaston käyttö pudottaa akkujännitteitä sen verran että ylimääräiset sähkölaitteet poistetaan käytöstä, ei tuossa varmaan sen isompaa vikaa ole (ellei tuo teksti tule ilman webaston käyttöä tai tallissa vikkoja seisottelematta).

Ja jos jompikumpi akku on huono niin sekään ei takaisinkutsusta parane. Tietenkin tuokin kannattaa tarkistaa varmuuden vuoksi varsinkin jos huoltohistoria on epäselvä.
Auto on kyllä huollettu merkkiliikkeessä, mutta germaaniassa.Jos siellä ei vastaavaa ongelmaa ole esiintynyt ja tuota jänniterajaa ei ole pyydetty muuttamaan.

Jotenkin tuntuu oudolta kun esim. eilen ajoin 100km ja akku oli varmasti täynnä.
Tänä aamuna ei sietänyt webaa kuin 10min, alkuperäinen sammuu kun jänniteraja saavutetaan.

Kun taas tänään ajoin vajaa 100km niin nakkasin sen jälkeen laturin kiinni niin ei mennyt virtoja akkuun ollenkaan.
Akku kyllä lataantuu mutta eikö sitten pidä virtojaan?

Vaihdan kyllä akun jos se vaan akusta on kiinni.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1520
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Akun mittaus on tietysti yksi asia joka tehtävä kuormitustesterillä. Voi näyttää ihan ok tavallisella mittarilla vaikka akku olisi ehtoopuolella.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
jukkareu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Su 05.11.2006 12:35
Paikkakunta: Turun seutu

Hyviä akkuja?

Viesti Kirjoittaja jukkareu »

Akun vaihto olisi edessä omassa 211:ssä ja onko hyväksi havaittuja akku-merkkejä??
BMW E61 530 xd M-Sport

ex. MB E 220 CDI Elegance
Vastaa Viestiin