w124 tempomat: elkojen vaihto
w124 tempomat: elkojen vaihto
Eli tarkotuksena olis vaihtaa tuohon ohjausyksikköön uudet elkot (usein vialliset). Jos sillä saisi tuon ohjausyksikön taas toimimaan. Herää vaan kysymys että minkä kokosia nuo elkot pitäisi olla...
http://s243.photobucket.com/albums/ff56 ... oelkot.jpg
Sinisellä ympyröidyissä arvot ovat selvät: 2µ2 ja 63V.
Keltasella ympyröidyissä lukee 10|63 V7 EK. Eli onko tuo 10µ ja 63V?
Punasella ympyröityssä lukee 22140 V4 EK. Meinaakos se 22µ ja 140V? Kun noista punaisella ja keltaisella ympyröidyistä ei oikein ota selvää kun ei ole merkkiä että mikä numero kertoo mitänkin ja onko numerot milli-, mikro- vai nanofaradeja...
http://s243.photobucket.com/albums/ff56 ... oelkot.jpg
Sinisellä ympyröidyissä arvot ovat selvät: 2µ2 ja 63V.
Keltasella ympyröidyissä lukee 10|63 V7 EK. Eli onko tuo 10µ ja 63V?
Punasella ympyröityssä lukee 22140 V4 EK. Meinaakos se 22µ ja 140V? Kun noista punaisella ja keltaisella ympyröidyistä ei oikein ota selvää kun ei ole merkkiä että mikä numero kertoo mitänkin ja onko numerot milli-, mikro- vai nanofaradeja...
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Omassani ei elkot auttanu. No En mä mitään hollantiin lähettäny. Korjasin itte. Kylmäjuotoksia oli ja ne on vähä perhanan vaikea havaita paksun lakkakerroksen alta vaikka ko. hommaan tarkoitettu laite oli käytössä.
Käytännössä juotin kaikki boksin juotokset uudelleen. Siihen loppu oikkuilut. Paksu lakkakerros aiheuttaa sen ettei uudelleen juottaminen onnistu huonolla kolvilla ja langalla.
Käytännössä juotin kaikki boksin juotokset uudelleen. Siihen loppu oikkuilut. Paksu lakkakerros aiheuttaa sen ettei uudelleen juottaminen onnistu huonolla kolvilla ja langalla.
Komponentit saan ilmatteeks koulusta
Siellä ajattelin vaihtaa kunnono laitteilla... Eihän tossa muuten ole mitään ongelmaa, ellei tosiaan tuo lakka rupea ryttyilemään... Ja jos ei elkojen vaihto auta niin kyllähän sitä ilokseen juottaa vaikka joka juotoksen uudestaan kun ovat noin isoja nuo padit. Koulussa kun pari kertaa joutunut juottamaan 1x2 mm komponentteja padeille joita juuri paljaalla silmällä näkee. Se se vasta lystiä on... 


Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Kokeilin muutamia kemikaaleja ja en saanu pois. Wellerin kolvilla ja kunnollisella langalla ja jos on vielä juoksutetta niin onnistuu kohtuu helposti. Motonetin tms. kolvit lämpiää liikaa ja siitä seuraa se että juoksute joka on langassa palaa seuraus on ettei juotos onnistu. Mutta kouluillahan on vehkeet ja aineet että pitäisi onnistua.sundiz kirjoitti:Lähteekös tuo lakka irti jos flukseilla vähän sutasee? Vai onko kiinni kuin täi tervassa?Jari Ke kirjoitti: Paksu lakkakerros aiheuttaa sen ettei uudelleen juottaminen onnistu huonolla kolvilla ja langalla.
Elkojen vaihto oli suht helppoa. Vähän se lakka oli siinä tiellä, mutta hyvin lähti loppupeleissä. Tosiaan kannattaa kunnon langalla juottaa. Sellaisella jossa on juoteaine langan ytimessä. Tarttuu vähän paremmin kiinni. Löyty muutama kylmäjuotoskin työn tiimellyksessä...
Kaupasta hain konkat kun en koululta jaksanut niitä metsästää. Hintaa komponenteille tuli n.3€. Hieman hävetti moinen tilaus Elfalle tehdä
Nyt pitäis saada vaan boksi autoon kiinni ja kokeilla pelittääkö se.
Jos tolla sai boksin toimimaan niin kyllä siinä tuntipalkoille pääsee. KL-varaosissa uudella boksilla hintaa reilu 240€
Kaupasta hain konkat kun en koululta jaksanut niitä metsästää. Hintaa komponenteille tuli n.3€. Hieman hävetti moinen tilaus Elfalle tehdä

Jos tolla sai boksin toimimaan niin kyllä siinä tuntipalkoille pääsee. KL-varaosissa uudella boksilla hintaa reilu 240€

Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
tempomat
minkälainen on tempomat vaihteisto Kiitos tiedosta tietämätön sprinter kuski
Boksi
Oireet viittaa kontaktihäiriöön.Juotosvikoja on bokseissa ollut paljon.
Sitten konehuoneen puolella oleva liitin,onko hapettumaa?
Moottorista saattaa myös ajan saatossa kulua tuo säätövastus.
Sitten konehuoneen puolella oleva liitin,onko hapettumaa?
Moottorista saattaa myös ajan saatossa kulua tuo säätövastus.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Ainakin tuossa oli, jonka laittelin kasaan. Mutta en tiedä onko ihan kaikissa boxeissa samat arvot. Ainakin joskus joku postasi kuvan boxista, jossa oli ihan erilainen layout. En vaan muista että oliko sielläkin nuo konkan arvot samat. Ainakin jotkin konkat oli erimallisia (omassa oli 3, "normikonkkaa" ja 2 sellaista jossa jalat tulevat komponentin eri päistä). Melkein kannattaisi vilkaista boxista minkä mallisia nuo konkat on, ja samallahan varmistaa vielä että osaa tilata samaa arvoa olevat mitä boxissa on alkujaan.Sergey kirjoitti:Samallahan ne vaihtaa vaikka ei vikaa olisikaan kun kerran auki ottaisMitkäs ne specsit niissä nyt olikaan jos tilailee, ettei ihan uunona tarvi olla puhelimes, nämä?
2kpl 2,2µ/63V
2kpl 10µ/63V
1kpl 22µ/40V
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Tarkoitus olisi myös vaihtaa kondensaattorit(5kpl) näinä päivinä.Arvot oli juuri nuo edellä mainitut.Toiveet ei ole kovin korkealla,ja kaikkia juotoksia en ala näillä vehkeillä tinaamaan uusiksi..käsittääkseni Hollannin poika lisäveloittaa jos on itse "korjailtu"?Ja sinnehän tuo boxi kait päätyy jos ei konkkien vaihto auta.Mutta missä on se aiemmin mainittu liitin ja moottori?Tätä kysynyt aikaisemminkin mutta huonoin tuloksin.Kuuluu joskus tuosta liittimestä löytyneen ratkaisu,ja sehän vasta hieno juttu olisi.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Ainakin jos potilas sinulla tuo 230e löytyy tuo vakkarin moottori sieltä imusarjan alta,sellainen neliskulmainen mötikkä josta vipu menee kaasuvivustoon,siitä lähtevää johtoa kun seuraat löytyy liitin,kuskin puolen sisä lokarista jos ny oikein muistan..Ari kirjoitti:Tarkoitus olisi myös vaihtaa kondensaattorit(5kpl) näinä päivinä.Arvot oli juuri nuo edellä mainitut.Toiveet ei ole kovin korkealla,ja kaikkia juotoksia en ala näillä vehkeillä tinaamaan uusiksi..käsittääkseni Hollannin poika lisäveloittaa jos on itse "korjailtu"?Ja sinnehän tuo boxi kait päätyy jos ei konkkien vaihto auta.Mutta missä on se aiemmin mainittu liitin ja moottori?Tätä kysynyt aikaisemminkin mutta huonoin tuloksin.Kuuluu joskus tuosta liittimestä löytyneen ratkaisu,ja sehän vasta hieno juttu olisi.
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Kyllähän noi kondensaattorit vaihtaa mikä tahansa pulju, joka kehtaa itseään elektroniikkahuolloksi kutsua. Se että kannattaako sitä suomessa tehdä on eri asia... (Eräässä liikkeessä yhden digiboxin virtalähteen korjaus (parin konkan vaihto) maksoi 80€. Itse olen korjannut samanlaisia bokseja nyt pari kappaletta, kun ei osat maksa kuin n. 10-15€.) Melkeinpä suosittelisin itse korjaamaan. Ihmisen tekemiä laitteita nekin on. Jos ei korjaannu konkkien vaihdolla ja tinausten tarkastuksella niin sitten voi lähettää vaikka sinne ulkomaille sen korjattavaksi.kurati kirjoitti:täältä löytys kans boxi joka pitäs korjata..
onnistuukohan jos vie normaali tv-huoltoon tms..?? vai tuleeko yhtään halvemmaksi suomessa?? jos sinne hollantiin lähettää tais olla jotain reilu 100€ posteineen..
Niin tai jos jollaki foorumilaisella ois intoa tinailla niin laita privaa..
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
No voinhan minä sitä vilkaista. Olisi kuitenkin hyvä jos tarkastaisit ensin että sinun boxisi piirilevy on suunnilleen samanlainen kuin http://s243.photobucket.com/albums/ff56 ... oelkot.jpgkurati kirjoitti:ok
olisko "sundiz" sulla intoa tinailla tuota mun boxia?
voisin ottaa tuon irti ja tuoda kun tässä vantaan alueella töissä käyn..
niin ja autohan oli 124 300d vm92 automaatti...
Noita bokseja kun tuntuu olevan vähän erilaisia. Itsellä kokemusta vaan linkin boxista. Mitään toimintatakuuta en pysty boxille antamaan, mutta teen minkä pystyn. Ota yv:llä yhteyttä niin sovitaan tarkemmin.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
sundiz, osaat sä sen toisenki korjata. on vaa 1 enemmä.
kuva ennen
kuva jälkeen
vaan mun autossa ei ole edes tuo, vaan se o kolmas systeemi, ASR boxissa, jonne en aijo koskea ite.
kuva ennen
kuva jälkeen
vaan mun autossa ei ole edes tuo, vaan se o kolmas systeemi, ASR boxissa, jonne en aijo koskea ite.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Juu tuo kuratin boxin piirilevy on kuin Sergeyn kuvissa. Kyllähän tuohon elkot vaihtaa. Täytyy vaan huomenna yrittää ehtiä konkkakauppaan niin pääsisi perjantain kunniaksi juopottele... ei kun siis juottelemaan. 
Pelkäsin aluksi, että jos levy olisi ollut samanlainen kuin sergeyn asr boxi. Siinä olisi mennyt sormi suuhun kun muistelisin että siinä piirilevyssä ei elkoja edes ollut.

Pelkäsin aluksi, että jos levy olisi ollut samanlainen kuin sergeyn asr boxi. Siinä olisi mennyt sormi suuhun kun muistelisin että siinä piirilevyssä ei elkoja edes ollut.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
niin, se o sellasta suurennuslasilla justiinsa erottuvaa tekniikkaa siel ASR boxissa. Se onki niiden hollantilaistyyppien ydinaluetta, niitä ne eniten korjailee. Nää neuvostoliitto tyyppiset kamat o helppo korjaa kotona ku osat on senttien luokkaa, eikä max milli.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021