w211. 200 cdi nykii
w211. 200 cdi nykii
mikä vikana, auto nykii ja vaihteisto aut. vaihtaa huonosti kylmänä ,ei vikakoodeja ,ollut testerissä .aj.235tkm ,laatikon öljyt vaihdettu.. voisko viallinen ilmamassamittari tehä tota ,nykiminen loppuu kunnes lämpenee
Nykii ja tehot kadoksissa
Sama homma täällä, ajettu satanen enemmän. Nyt tänään ilmaantui uusi vika eli tehot kadoksissa eli traktorin edelle pääseminen tekee tiukkaa???
Nykiminen loppu ja tehot palasi !!
Vikakakoodit ilmoitti että ilmamäärämittari on sökö, imusarja tukossa ainakin. Ajettu 308 000 km.
Siis remppaan...
Vaihdettiin ilmamäärämittari, imusarja(LÄPÄT JUMISSA), käyttömoottori ??, vipuja ja hiluja.
LASKU 1600 €
TAAS KULKEE, OTTAA KIERROKSIA EIKÄ NYTKYTÄ.
Kolmella työkaverilla sama homma n. 300 000 km kohdalla.
Voihan p.....e tätä nykylaatua.
Siis remppaan...
Vaihdettiin ilmamäärämittari, imusarja(LÄPÄT JUMISSA), käyttömoottori ??, vipuja ja hiluja.
LASKU 1600 €
TAAS KULKEE, OTTAA KIERROKSIA EIKÄ NYTKYTÄ.
Kolmella työkaverilla sama homma n. 300 000 km kohdalla.
Voihan p.....e tätä nykylaatua.
kävikö moottori ihan normaalisti kun imusarjassa oli kökköä?
Omassa Mebessä liikkeelle lähtiessä ja pienillä kierroksilla moottorista tulee sellainen traktorimainen ääni, se ei kuulu enää kun on vauhtiin päästy.
Vähän samanlainen ääni jos bensa koneessa olisi sytytys päin P:eetä.
Tänään olin Raision Vehossa näyttämässä sitä, kun epäilen äänen tulevan suuttimesta, mutta kaveri sanoi ettei voi sanoa varmasti ilman testiä.
Koeajon kuitenkin suoritti, epäili äänen tulevan turbon putkesta jos se on mennyt löysälle?
200CDi W211
Omassa Mebessä liikkeelle lähtiessä ja pienillä kierroksilla moottorista tulee sellainen traktorimainen ääni, se ei kuulu enää kun on vauhtiin päästy.
Vähän samanlainen ääni jos bensa koneessa olisi sytytys päin P:eetä.
Tänään olin Raision Vehossa näyttämässä sitä, kun epäilen äänen tulevan suuttimesta, mutta kaveri sanoi ettei voi sanoa varmasti ilman testiä.
Koeajon kuitenkin suoritti, epäili äänen tulevan turbon putkesta jos se on mennyt löysälle?
200CDi W211
W204 -11
W124 250 Man.
W309 om603.
W124 250 Man.
W309 om603.
Re: Nykiminen loppu ja tehot palasi !!
Älä muuta veli virka..luhtati kirjoitti:Vikakakoodit ilmoitti että ilmamäärämittari on sökö, imusarja tukossa ainakin. Ajettu 308 000 km.
Voihan p.....e tätä nykylaatua.
Ilmamassamittarin vaihto kuuluu nykyään w211, 120tkm huolto-ohjelmaan, osa kustantaa yli 250e


w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ilmamassamittarin saa jo alle satkun ja kun itse vaihtaa kustannukset pysyy jo kohtuudessa.
Tuohon nykinis ongelmaan on tullut sen verran uutta että tehdas suosittelee lisäämään vaihteisto öljyyn FORTEn automaatti öljyn lisäainetta.
Jonka pitäis poistaa nykiminen.
On myös tullut uusi vaihteisto öljy (veholle),juuri tämän ongelman poistamiseksi.
Jos tauti ei näillä korjaannu taitaa tulla laatikon remppa.
Tässä tuote jota suositellaan.
http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?st ... =1#sisalto
Tuohon nykinis ongelmaan on tullut sen verran uutta että tehdas suosittelee lisäämään vaihteisto öljyyn FORTEn automaatti öljyn lisäainetta.
Jonka pitäis poistaa nykiminen.
On myös tullut uusi vaihteisto öljy (veholle),juuri tämän ongelman poistamiseksi.
Jos tauti ei näillä korjaannu taitaa tulla laatikon remppa.
Tässä tuote jota suositellaan.
http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?st ... =1#sisalto
Re: Nykiminen loppu ja tehot palasi !!
Tarkoittaako tuo sitä, että 240 tkm pitäisi vaihtaa taas uusi ilmamassamittari?Esa H. kirjoitti: Ilmamassamittarin vaihto kuuluu nykyään w211, 120tkm huolto-ohjelmaan, osa kustantaa yli 250e![]()
Omani kävi huollossa 235 tkm:ssä, jossa sitä ei ainakaan vaihdettu. Seuraava huolto on n. 255 tkm:ssä näytön mukaan (nyt ajettu 240 tkm). Huoltokirjasta en tosin ole löytänyt mainintaa, että sitä olisi myöskään vaihdettu 120 tkm kohdalla vaikka auto on silloin kuulunut täyden huolenpito-ohjelman piiriin. Olen tosin huomannut, ettei siihen huoltokirjaan Veholla yleensä liikoja kirjoitella vaikka osia vaihdettaisikin...
Voi hyvinkin olla, että ilmamassamittari on pikku hiljaa tulossa tiensä päähän, koska yleensähän ne menee vaihtokuntoon ainakin täällä pk-seudulla viimeistään 130 tkm jälkeen.
Olen niitä vaihdattanut lähes jokaiseen autooni. Nykyisessäkin tuntuu sellaista pientä aaltoilua menossa, kun ajaa vähän yli ryömintävauhtia ruuhkassa. Tämähän on siitä yleensä ensioire. Ennen lopullista lahoamista ilmamassamittari ainakin muissa autoissani on toiminut kengittäessä vielä ihan hyvin, mutta ongelmoinut juuri hitaissa vauhdeissa.
Mistä noita ilmamassamittareita (alkuperäisiä) saisi kohtuullisella hinnalla? Vaihtotyö lienee melkein pakko tehdä Veholla, että Mobilo Life säilyy, mutta voisi tuon muualta kuin marmoritiskiltä hankitun osan ojentaa sitten huoltomiehelle.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
En ainakaan nopeasti hakemalla löytänyt KL:n sivuilta ilmamassamittaria. Vehon tiskillä minulle ilmoitettiin hinnaksi 430 euroa (vm.2005, 220CDi). En meinannut uskoa korviani.nautseri kirjoitti:Kl-varaosista ja paljonhalvemmalla.
Ei ole vaikea vaihtaa,
Olen tosin ymmärtänyt, että CDi:ssä ilmamäärämittari vaikuttaa vain EGR:n ohjaukseen. Tosin ongelmiahan sekin voi aiheuttaa. Mutta jos jollakin on varmaa tietoa, mistä sen MAF:in saisi edullisesti, kertokoon sen julkisesti.
Kyllä ne sen maksaa. Tosin vertailutietoni on Bemarista, mutta samoissa lukemissa pyöritään.JKK kirjoitti: En ainakaan nopeasti hakemalla löytänyt KL:n sivuilta ilmamassamittaria. Vehon tiskillä minulle ilmoitettiin hinnaksi 430 euroa (vm.2005, 220CDi). En meinannut uskoa korviani.
Halvalla saa esim. Ebay.de :stä, noin satasella. Mutta tässäkään hyvä ja halpa eivät kohtaa. Bemuun tilasin aikoinaan sieltä halvan maffin, mutta käynti muuttui vielä kauheammaksi. Pakko oli investoida merkkiliikkeen tuotteeseen.JKK kirjoitti: Mutta jos jollakin on varmaa tietoa, mistä sen MAF:in saisi edullisesti, kertokoon sen julkisesti.
Joo, noista hinnoista sen verran, että viimeisin vaihtamani ilmamassamittari oli S6-audiin ja siihen uusi mittari olisi kustantanut muistaakseni karvan alle 800 eur+työt. Onneksi siihen oli kuitenkin alettu jo myymään tehtaan kunnostamia (käytettyjä) ilmamassamittareita, jonka sai muistaakseni hintaan 150 eur+työt (yht. 220 eur).JKK kirjoitti:En ainakaan nopeasti hakemalla löytänyt KL:n sivuilta ilmamassamittaria. Vehon tiskillä minulle ilmoitettiin hinnaksi 430 euroa (vm.2005, 220CDi). En meinannut uskoa korviani.nautseri kirjoitti:Kl-varaosista ja paljonhalvemmalla.
Ei ole vaikea vaihtaa,
Olen tosin ymmärtänyt, että CDi:ssä ilmamäärämittari vaikuttaa vain EGR:n ohjaukseen. Tosin ongelmiahan sekin voi aiheuttaa. Mutta jos jollakin on varmaa tietoa, mistä sen MAF:in saisi edullisesti, kertokoon sen julkisesti.
Joskus takavuosina kun vaihdatin Passattiin ilmamassamittaria niin siihen vaihdettiin tilalle uusi ja vanhasta hyvitettiin siten, että väliraha jäi pienemmäksi. Tällä tavoin VAG siis keräsi kunnostettavaksi noita vanhoja ilmamassamittareita, kun ne eivät nykyisellä ilmanlaadulla kestä missään päin kovin pitkään ja ovat siten perus-kulutustavaraa.
Noitten uusien kalliiden osien takia juuri kyselinkin, josko jostain halvalla saisi. Täytyy tulevaisuudessa kysellä tuolta KL-varaosista sitten sitä.
Toisena juttuna, kun olen nyt useamman kerran törmännyt siihen, että ilmamassamittari ohjaa vain EGR:ää niin voisiko joku selittää tyhmälle (siis minulle), että millä periaatteella tämä CDi-moottori toimii? Normaalisti autossa ilmamassamittari mittaa moottorin sisäänvirtaavan ilman määrää ja koneeseen voidaan sen mukaisesti puskea polttonestettä, että saadaan sopiva seossuhde.
Ps. Kävin eilen lastuttamassa autoni, jossa samalla (kustomoitu lastu) muutettiin ymmärtääkseni myös tuon EGR:n toimintaa jotenkin niin edelleen se pieni aaltoilu tuntuu pienellä kaasulla, kun ajaa hiljaa. Potkua löytyy kyllä kun reippaammin ajelee ja aaltoilua ei silloin tunnu ollenkaan. Aiemmissa autoissa tosiaan tuo vastaava aaltoilu on aina liittynyt vialliseen ilmamassamittariin.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Autoa ei dynotettu, koska alla oli nastarenkaat. Eräs toinen foorumilainen on käyttänyt samassa paikassa ja muistaakseni hänellä dynotettiin auto ennen ja jälkeen, joten häneltä saattaisi käppyröitä löytyä.JKK kirjoitti:Et haluaisi julkistaa moottorin teho/vääntö-lukemia lastun asennuksen jälkeen? Ja myös sitä ennen, jos mitattiin? Karalallako käytit?
Lastun muokkaaja tuntui sen verran reilulta kaverilta, että jälkidynotus luultavammin onnistuu kyllä ilman eri veloitusta, kunhan kevät taas koittaa ja saa alle kesäkumit. Lupasi myös muuttaa kustannuksitta tarvittaessa vanhan softan (kopioitiin koneelle) takaisin, jos joskus tarvitsee.
Lastu tehtiin entiseen tuntemukseen ja kertyneeseen ammattitaitoon perustuen. Oma "pers-dyno" kyllä kertoo, että luvattu määrä tehoa (177 hv/405 nm) autosta nyt löytyy. Ajokäyttäytyminen muuttui täysin erilaiseksi, eli liikkeelle lähteminen tuntuu todella kepeältä. Lisäksi rampeissa ei ole enää ongelmia, kun ei tarvitse enää etsiä sitä yhtä ja ainoaa sopivaa rakosta liikennevirrasta vaan voi puskea letkassa vaikka vähän edemmäskin, eikä enää tarvitse odotella, että pääsee jonnekin letkan taakse liittymään.
Niin ja paikasta sen verran, että Karalalla en käynyt, koska asustan pk-seudulla (vaikka olen kuullut, että täälläkin olisi joku hänen yhteistyökumppaninsa) vaan käytin auton MotorBit:llä (http://www.motorbit.fi/), kun olin siitä kuullut hyvää muilta ja lastutusmetoditkin on samat kuin Karalalla.
Työn jälkeen ja palveluun olen todella tyytyväinen, eikä tarvinnut lähteä merta edemmäs kalaan.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Kiitokset hintatiedosta! Tiedossa on siis melkein parin sadan säästö marmoritiskiin verrattuna.JKK kirjoitti:Nyt on kysytty KL-varaosista hinta: Aito Boschilainen 270 euroa, ja löytyy suoraan hyllystä. W211-korin CDi-koneisiin ei saa pelkkää anturia, vaan osa tulee torven kera.
Vanhempiin saa pelkkää anturia, jonka hintaluokka on n.100 euroa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
KYB
Moi,
Kertokaapas viisaat missä tuo KYB venttiili sijaitsee laatikossa. Onko se siis ulkoapäin vaihdettavissa?
Onko kenelläkään kokemusta aiheesta?
Omassa samanlaista heijausta ja heikohkoa automaatin vaihtamista...
Auto W211 220CDI -06
Kertokaapas viisaat missä tuo KYB venttiili sijaitsee laatikossa. Onko se siis ulkoapäin vaihdettavissa?
Onko kenelläkään kokemusta aiheesta?
Omassa samanlaista heijausta ja heikohkoa automaatin vaihtamista...
Auto W211 220CDI -06
Re: KYB
Sijaitsee venttiilikoneistossa, vaatii laatikon öljypohjan ja venttiilikoneiston irrotuksen.mizemaze kirjoitti:Moi,
Kertokaapas viisaat missä tuo KYB venttiili sijaitsee laatikossa. Onko se siis ulkoapäin vaihdettavissa?
Onko kenelläkään kokemusta aiheesta?
Omassa samanlaista heijausta ja heikohkoa automaatin vaihtamista...
Auto W211 220CDI -06
JariN
Päivitetään tätäkin.
KyB ,venttiili on tuo kuvan numero 35
http://www.google.fi/url?sa=t&source=we ... -uO8f7X7SA
A 1402770435 on osan numero ja saa KL-varaosista,36€
KyB ,venttiili on tuo kuvan numero 35
http://www.google.fi/url?sa=t&source=we ... -uO8f7X7SA
A 1402770435 on osan numero ja saa KL-varaosista,36€
Paitsi että KL:ssä ei ole ollu ainakaan kuukauteen yhtään venttiiliä, menee Vehon tilauksen. Siellä hinta joku n.55€nautseri kirjoitti:Päivitetään tätäkin.
KyB ,venttiili on tuo kuvan numero 35
http://www.google.fi/url?sa=t&source=we ... -uO8f7X7SA
A 1402770435 on osan numero ja saa KL-varaosista,36€
Joku mersupurkaamo??
Nyt on tullut. Ostin tänään.Aki P kirjoitti:Paitsi että KL:ssä ei ole ollu ainakaan kuukauteen yhtään venttiiliä, menee Vehon tilauksen. Siellä hinta joku n.55€nautseri kirjoitti:Päivitetään tätäkin.
KyB ,venttiili on tuo kuvan numero 35
http://www.google.fi/url?sa=t&source=we ... -uO8f7X7SA
A 1402770435 on osan numero ja saa KL-varaosista,36€
