W124 E320 Ei lähde käyntiin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Bensapumpunreleen "pohjaan" tulee yhteen liittimeen virta kun on auton virrat päällä ja ylijännitereleen pohjan kolmeen liittimeen. Kuuluisko bensapumpunreleen pohjaan tulla kahteen eri nastaan virta? oliko ne nyt 30 ja 87 vai mitkä?
Joo kyllä pitäis tulla kahteen nastaan virta, 30 pitäis olla jatkuva virta ja sitten pitäis tulla toiseen nastaan ohjausvirta (86) kun laittaa virrat päälle.
Ohjausvirta pitäis tulla moottorin ohjaus boxilta. Tuleekos boxillle virrat niin kuin pitää ? Vai onko liittimissä hapettumaa. :roll:
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

Jani426 kirjoitti:
Bensapumpunreleen "pohjaan" tulee yhteen liittimeen virta kun on auton virrat päällä ja ylijännitereleen pohjan kolmeen liittimeen. Kuuluisko bensapumpunreleen pohjaan tulla kahteen eri nastaan virta? oliko ne nyt 30 ja 87 vai mitkä?
Joo kyllä pitäis tulla kahteen nastaan virta, 30 pitäis olla jatkuva virta ja sitten pitäis tulla toiseen nastaan ohjausvirta (86) kun laittaa virrat päälle.
Ohjausvirta pitäis tulla moottorin ohjaus boxilta. Tuleekos boxillle virrat niin kuin pitää ? Vai onko liittimissä hapettumaa. :roll:
Joo niin kun pelkäsinkin. nastaan 30 tulee virta, mutta 86 nastaan ei tule. Onko enää muuta vaihtoehtoa kuin joku niistä bokseista menny paskaks? Paljonko maksaa uusi ja voiko vanhaa korjata?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Boxille pitäis tulla virtoja seuraavasti:

Punainen johto : Jatkuva virta
Musta/valkoinen: Virta kun käänät virrat virtalukosta päälle
Punainen/sininen : Virta kun käänät virrat virtalukosta päälle
Ruskea : Maa

:wink:
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

Elikkä tänään testattua:

Polttoainetta tulee = pumppu ehjä
Polttoainepumppu ei saa virtaa
Kipinää ei tule
Puolille tulee virtalukolta virtaa, mutta ei ohjausboksilta

Huomenna pitää testata, tuleeko ohjausboksille virtaa ja mahdollisesti avata se, jos siinä näkyis jotain päälle päin.

Voiko puolien toimivuutta mitata mitenkään irrallaan tai autossa kiinni?
Entäs mitata tulpanjohtojen toimivuutta?

Ilmamäärämittarin johtoja en uusinut johtosarja remontin yhteydessä. Oisko syytä puukottaa se eriste auki ja katsoa missä kunnossa ne on, ja uusia ne johdot tai ostaa kokonaan se uusi johto?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

Jani426 kirjoitti:Boxille pitäis tulla virtoja seuraavasti:

Punainen johto : Jatkuva virta
Musta/valkoinen: Virta kun käänät virrat virtalukosta päälle
Punainen/sininen : Virta kun käänät virrat virtalukosta päälle
Ruskea : Maa

:wink:
Mistäs nuo pitäis mitata?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Mistäs nuo pitäis mitata?
Moottorin ohjaus boxille tulevista kahdesta liittimestä.

Kuva
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

Jani426 kirjoitti:
Mistäs nuo pitäis mitata?
Moottorin ohjaus boxille tulevista kahdesta liittimestä.

Kuva
Joo kiitoksia!
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

Jani426 kirjoitti:
Mistäs nuo pitäis mitata?
Moottorin ohjaus boxille tulevista kahdesta liittimestä.

Kuva
Onko kellään nyt hyviä neuvoja että mihin virrat katoaa? Tänään mittasin ohjausboksin kahvasta niin 39 ja 27 tulee virrat mutta 40 ja 29 nastoihin ei tule virtaa. Virtalukonpohjan vaihdoin eikä vaikutusta. Mistä siis seuraavaksi mittaamaan?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Onko kellään nyt hyviä neuvoja että mihin virrat katoaa? Tänään mittasin ohjausboksin kahvasta niin 39 ja 27 tulee virrat mutta 40 ja 29 nastoihin ei tule virtaa. Virtalukonpohjan vaihdoin eikä vaikutusta. Mistä siis seuraavaksi mittaamaan?

29 nastaan ei pidä tullakkaan virtaa, mun moka sori :oops:
Koitappas etsiä moottorin ohjauksen sulaketta, tuleeko sinne asti edes virtaa vai onko sulake vika. Voithan tietysti kuoria tai katkaista sen jatkuvan virran johdon ja syöttää siihen suoraan virtaa akulta, niin näet ainakin lähteekö auto käyntiin sitten. :wink:[
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

Jani426 kirjoitti:
Onko kellään nyt hyviä neuvoja että mihin virrat katoaa? Tänään mittasin ohjausboksin kahvasta niin 39 ja 27 tulee virrat mutta 40 ja 29 nastoihin ei tule virtaa. Virtalukonpohjan vaihdoin eikä vaikutusta. Mistä siis seuraavaksi mittaamaan?

29 nastaan ei pidä tullakkaan virtaa, mun moka sori :oops:
Koitappas etsiä moottorin ohjauksen sulaketta, tuleeko sinne asti edes virtaa vai onko sulake vika. Voithan tietysti kuoria tai katkaista sen jatkuvan virran johdon ja syöttää siihen suoraan virtaa akulta, niin näet ainakin lähteekö auto käyntiin sitten. :wink:[
Missäköhän tuo moottorin ohjauksen sulake mahtaa sijaita?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

En tiiä, mut outo olis jos ei jonkun sulakkeen kautta kulkis. Koita syöttää siihen joohtoon suoraan virtaa niin näet lähteekö sittenkään käyntiin.
Saisit auton ainakin auton ajoon jos lähtee toimimaan sillein.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

Kuuluuko ylijännitereleen pohjan nastojen olla kontaktissa toisiinsa kun "piippaa" yleismittarilla? Äsken piippailin niin tuntu olevan useampikin nasta toisiinsa kontaktissa. Onko normaalia? Jaksaisko joku mitata toimivasta ylijännitereleen pohjasta, että mitkä nastat on kontaktissa toisiinsa, jos edes pitää olla?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

Joo vika oli siinä että jatkuva virta hukassa, nyt toimii taas. Kiitos kaikille vastanneille!
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
jaujaujj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Su 14.04.2013 12:03

Re: W124 E320 Ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja jaujaujj »

Hei, löytyikö mistä tuo moottorinohjauksen sulake?
w201 -89 190E
w202 -95 c280
Vastaa Viestiin