Bensapumpunreleen "pohjaan" tulee yhteen liittimeen virta kun on auton virrat päällä ja ylijännitereleen pohjan kolmeen liittimeen. Kuuluisko bensapumpunreleen pohjaan tulla kahteen eri nastaan virta? oliko ne nyt 30 ja 87 vai mitkä?
Joo kyllä pitäis tulla kahteen nastaan virta, 30 pitäis olla jatkuva virta ja sitten pitäis tulla toiseen nastaan ohjausvirta (86) kun laittaa virrat päälle.
Ohjausvirta pitäis tulla moottorin ohjaus boxilta. Tuleekos boxillle virrat niin kuin pitää ? Vai onko liittimissä hapettumaa.
Bensapumpunreleen "pohjaan" tulee yhteen liittimeen virta kun on auton virrat päällä ja ylijännitereleen pohjan kolmeen liittimeen. Kuuluisko bensapumpunreleen pohjaan tulla kahteen eri nastaan virta? oliko ne nyt 30 ja 87 vai mitkä?
Joo kyllä pitäis tulla kahteen nastaan virta, 30 pitäis olla jatkuva virta ja sitten pitäis tulla toiseen nastaan ohjausvirta (86) kun laittaa virrat päälle.
Ohjausvirta pitäis tulla moottorin ohjaus boxilta. Tuleekos boxillle virrat niin kuin pitää ? Vai onko liittimissä hapettumaa.
Joo niin kun pelkäsinkin. nastaan 30 tulee virta, mutta 86 nastaan ei tule. Onko enää muuta vaihtoehtoa kuin joku niistä bokseista menny paskaks? Paljonko maksaa uusi ja voiko vanhaa korjata?
Punainen johto : Jatkuva virta
Musta/valkoinen: Virta kun käänät virrat virtalukosta päälle
Punainen/sininen : Virta kun käänät virrat virtalukosta päälle
Ruskea : Maa
Ilmamäärämittarin johtoja en uusinut johtosarja remontin yhteydessä. Oisko syytä puukottaa se eriste auki ja katsoa missä kunnossa ne on, ja uusia ne johdot tai ostaa kokonaan se uusi johto?
Jani426 kirjoitti:Boxille pitäis tulla virtoja seuraavasti:
Punainen johto : Jatkuva virta
Musta/valkoinen: Virta kun käänät virrat virtalukosta päälle
Punainen/sininen : Virta kun käänät virrat virtalukosta päälle
Ruskea : Maa
Moottorin ohjaus boxille tulevista kahdesta liittimestä.
Onko kellään nyt hyviä neuvoja että mihin virrat katoaa? Tänään mittasin ohjausboksin kahvasta niin 39 ja 27 tulee virrat mutta 40 ja 29 nastoihin ei tule virtaa. Virtalukonpohjan vaihdoin eikä vaikutusta. Mistä siis seuraavaksi mittaamaan?
Onko kellään nyt hyviä neuvoja että mihin virrat katoaa? Tänään mittasin ohjausboksin kahvasta niin 39 ja 27 tulee virrat mutta 40 ja 29 nastoihin ei tule virtaa. Virtalukonpohjan vaihdoin eikä vaikutusta. Mistä siis seuraavaksi mittaamaan?
29 nastaan ei pidä tullakkaan virtaa, mun moka sori
Koitappas etsiä moottorin ohjauksen sulaketta, tuleeko sinne asti edes virtaa vai onko sulake vika. Voithan tietysti kuoria tai katkaista sen jatkuvan virran johdon ja syöttää siihen suoraan virtaa akulta, niin näet ainakin lähteekö auto käyntiin sitten. [
Onko kellään nyt hyviä neuvoja että mihin virrat katoaa? Tänään mittasin ohjausboksin kahvasta niin 39 ja 27 tulee virrat mutta 40 ja 29 nastoihin ei tule virtaa. Virtalukonpohjan vaihdoin eikä vaikutusta. Mistä siis seuraavaksi mittaamaan?
29 nastaan ei pidä tullakkaan virtaa, mun moka sori
Koitappas etsiä moottorin ohjauksen sulaketta, tuleeko sinne asti edes virtaa vai onko sulake vika. Voithan tietysti kuoria tai katkaista sen jatkuvan virran johdon ja syöttää siihen suoraan virtaa akulta, niin näet ainakin lähteekö auto käyntiin sitten. [
Missäköhän tuo moottorin ohjauksen sulake mahtaa sijaita?
En tiiä, mut outo olis jos ei jonkun sulakkeen kautta kulkis. Koita syöttää siihen joohtoon suoraan virtaa niin näet lähteekö sittenkään käyntiin.
Saisit auton ainakin auton ajoon jos lähtee toimimaan sillein.
Kuuluuko ylijännitereleen pohjan nastojen olla kontaktissa toisiinsa kun "piippaa" yleismittarilla? Äsken piippailin niin tuntu olevan useampikin nasta toisiinsa kontaktissa. Onko normaalia? Jaksaisko joku mitata toimivasta ylijännitereleen pohjasta, että mitkä nastat on kontaktissa toisiinsa, jos edes pitää olla?