W124 E320 Ei lähde käyntiin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Kummisetä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 17.09.2005 18:25
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

Mulla oli 300E:ssä vähän samanlaista vikaa. Aamulla lähti hyvin käyntiin, mut parin kilsan ajon jälkeen jos sammutti niin ei edes luvannut. Syyllinen löyty ilmanputsarin alla olevasta paineentasaus venttiilistä. Ota putsari pois ja koputtele sitä muutaman kerran vaikka tongeilla. Sitten käyntiin.
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

E280T kirjoitti:mittasin omastani ton kampianturin. sen liitin oli mulla akkukotelossa jossa se liittyy johtosarjaan (puolien ja suuttimien kanssa samaan). siinä ei ollut muita liittimiä (pyöreä painettava 2 napainen). kl varaosien luettelossa on kaksi vaihtoehtoa: johdollinen ja johdoton, mulla oli johdollinen. otin liittimen irti niin ei luvannutkaan. laitoin kiinni niin heti käymään. otin irti ja mittasin vastusta niin startatessa vaihteli tasaisesti n.1050-850 ohmin välillä. tuli bensan haju kun starttasi.
Onkohan 320:ssä myös jossain akun lähellä tuo liitin? Voisiko joku ottaa kuvan siitä liittimestä niin tietäisi mikä liitin se on. Paljonko muuten tuo uusi anturi maksaa kl varaosilla?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Avatar
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

Viesti Kirjoittaja E280T »

http://klvaraosat.workspace3.smilehouse ... Upload.jpg
tuolla kuva millainen mulla oli 125€ hintaa
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

E280T kirjoitti:http://klvaraosat.workspace3.smilehouse ... Upload.jpg
tuolla kuva millainen mulla oli 125€ hintaa
Joo nyt löyty tuo liitin. Otin irti sen ja mittasin sen niin virrat päällä näytti 830 ohm ja startatessa vaihteli n. 750-1000 ohm välillä. Paljonko ton pitäisi näyttää ehjänä ja entäs rikkinäisenä?

Edit. jos nyt oikein sen mittasin
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Avatar
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

Viesti Kirjoittaja E280T »

aikalailla samat arvot kuin mulla eli eiköhän se kunnossa ole. käytä lämpimäksi ja jos/kun sammuu niin mittaa heti arvot uudestaan.
eihän mitään tulvaa ollut siellä akkukotelossa?
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

Ihan vähän siellä pohjalla oli vettä. Ei lähteny ollenkaan käyntiin, mutta pitää koittaa huomenna uudestaan tai sitten kun on kuivempia kelejä. Nyt alkaa olemaan pikku hiljaa neuvot vähissä saada tota toimimaan :evil:
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

Ei viittis sitä johtosarjaakaan uusia, jos ei ole varmuutta että vika siinä on. Paljonko se nykyään maksaa KL varaosilla? Kolvi kyllä pysyy kädessä ja jos siinä vika on niin luultavasti ite juotan uudet johdot niihin.
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Avatar
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

Viesti Kirjoittaja E280T »

kuivaileppa se akku kotelo jollain sisäläppärillä elikkä sillai ettei ny sulaa rupea mutta kunnolla kumminki lämpeis johdot. se nippu on sisältä varmaa ihan märkä vaikka pinta tuntuisi kuivalta. ootko repiny eristettä mistään kohtaa auki että näkisit johtojen kunnon?
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

E280T kirjoitti:kuivaileppa se akku kotelo jollain sisäläppärillä elikkä sillai ettei ny sulaa rupea mutta kunnolla kumminki lämpeis johdot. se nippu on sisältä varmaa ihan märkä vaikka pinta tuntuisi kuivalta. ootko repiny eristettä mistään kohtaa auki että näkisit johtojen kunnon?
Joo ensimmäisen kerran kun se juhannuksen jälkeen teki ton että ei lähteny käyntiin niin sillon siellä akku kotelossa oli vettä ihan perkeleesti, sillon tein just ton kuivaus toimenpiteen ja seuraavana päivänä lähti taas käyntiin kun oli kuiva keli. Eristettä en oo repiny mistään kohti, mutta puolalta lähtevistä johdoista toinen se missä pienempi liitin oli siitä liittimen vierestä aika haperon näkönen ja eriste vähän rapistunu.
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Muista ronkia ne sadeveden poistoputket auki samalla kun kuivailet sitä akkukoteloa, ei sitä uima-altaaksi oo suunniteltu. :D
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

Avasin johtonipun puolilta akkukotelolle asti ja aika haperon näkösiä johdot oli varsinkin koneen läheltä. Minkälaista (silikooni?) kaapelia siihen pitäis ostaa poikkipinta-alaltaan?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
rei7pir8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Su 16.05.2004 20:02

Viesti Kirjoittaja rei7pir8 »

Messias kirjoitti:Avasin johtonipun puolilta akkukotelolle asti ja aika haperon näkösiä johdot oli varsinkin koneen läheltä. Minkälaista (silikooni?) kaapelia siihen pitäis ostaa poikkipinta-alaltaan?
1,5mm2! Jotkut johdot taisivat olla jotain 0,75mm2. Itse tein kaikki 1,5mm2 johdosta. Ja ehdottomasti silikoonikaapelia!
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Avatar
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

Viesti Kirjoittaja E280T »

Kävin tänään kyselemässä johtoa liikkeestä kun on aikomus räjäyttää tou johtosarja. Kävi hyvä tuuri koska siellä oli jätkä joka on tehnyt johdotuksia kilpavehkeisiin ja sano että laita robottikaapelia! Se on suunniteltu liikkumaan eli se kestää vääntelyä ihan toisella tavalla kuin mikään muu! Lisäksi sitä saa ainakin 2, 4, 8, 16 karvan johtona ja NUMEROITUNA!
Sitten siellä oli antureihin jotain häiriösuojattua piuhaa. Se äijä nauro pihalle kaikki tavalliset silikoonikaapelit. "Älä missään nimessä siitä tee" tuumas äijä.
Tosiaan sanoi että puolille ja suuttimille voi laittaa 1,5mm2 mutta ainakin suuttimille käy myös 0,75mm2.
Anturijohto olikin sitte yksikarvasta, tosin siinäkin voi käyttää robottia.
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

Soitin paikalliseen elektroniikka liikkeeseen niin siellä oli hyllyssä paksuin 1mm2 silikonikaapeli 3,4e/m. 1,5mm2 ois menny tilaustavaraks, joten jäi noilla hinnoilla tilaamatta. Jos sitä saa kerta 0,7e hintaan metri http://www.meronet.com/catalog/product_ ... cts_id=326
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

En tiedä mitä olet jo kerennyt tekemään autollesi mutta meillä oli C280:ssä vastaavanlainen ongelma ja vika oli rikkinäinen PÄÄVIRTARELE!
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

Nyt on johtosarja uusittu, mutta ei vaan lähde vieläkään käyntiin :cry: Ilmamassamittarin johtoja en uusinut, enkä tulpanjohtoja. Nyt ois hyvät neuvot kalliit! Mistä lähteä seuraavaksi vikaa etsimään. Onnistuuko noiden vikakoodien luku kotikonstein?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

Tänään huomasin että bensapumppu ei äännä enää ollenkaan laitettaessa virrat päälle, eikä bensapumpulle tule virtaa ollenkaan virtakynällä mitattaessa. Sitten otin suoraan akulta virtaa niin johan rupes surisemaan. Mihin virta katoaa? Uusi bensapumpunrele vaihdettu! Meneekö se virta jotenkin ylijännitereleen läpi? Voisko vika olla siinä?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

Viesti Kirjoittaja kekes »

No se ylijänniterele olis pitänyt tutkia heti alkuunsa,mulla oli se sulake hapettunut,ei lähtenyt ollenkaan käyntiin,vasta kun se sulake oli vaihdettu,vaihdoin lopulta koko releen uuteen
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

EVO X kirjoitti:En tiedä mitä olet jo kerennyt tekemään autollesi mutta meillä oli C280:ssä vastaavanlainen ongelma ja vika oli rikkinäinen PÄÄVIRTARELE!
Missäköhän tuo päävirtarele sijaitsee?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Missäköhän tuo päävirtarele sijaitsee?
.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

Viesti Kirjoittaja E280T »

Jos siina on sulake niin en tieda ainakaan muualla sulakkeellisia releita kuin akun takana 2 tai 3 ja sulakerasian isomman kannen (ruuveilla kiinni) alla 1 tai useampikin. mulla on siella 1. ilmeisesti siirtopumpun rele, korjatkaa jos ei pida paikkaansa.
amerikassa ei ole äätä eikä öötä. kauhee homma liitella ni ei jaksa.
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

Nyt on vaihdettu uusi ylijänniterele eikä vaikutusta.
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

En tiiä mikäköhän tuolla imusarjan alapuolella jää pitämään ääntä kun laittaa virrat päälle? onko arvauksia?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Tänään huomasin että bensapumppu ei äännä enää ollenkaan laitettaessa virrat päälle, eikä bensapumpulle tule virtaa ollenkaan virtakynällä mitattaessa. Sitten otin suoraan akulta virtaa niin johan rupes surisemaan. Mihin virta katoaa? Uusi bensapumpunrele vaihdettu! Meneekö se virta jotenkin ylijännitereleen läpi? Voisko vika olla siinä?
Koititko lähteekö auto käyntiin, kun vedit suoran virran tolle bensapumpulle.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

Jani426 kirjoitti:
Tänään huomasin että bensapumppu ei äännä enää ollenkaan laitettaessa virrat päälle, eikä bensapumpulle tule virtaa ollenkaan virtakynällä mitattaessa. Sitten otin suoraan akulta virtaa niin johan rupes surisemaan. Mihin virta katoaa? Uusi bensapumpunrele vaihdettu! Meneekö se virta jotenkin ylijännitereleen läpi? Voisko vika olla siinä?
Koititko lähteekö auto käyntiin, kun vedit suoran virran tolle bensapumpulle.
Kokeilin joo, mutta ei lähtenyt :cry: Virtakynällä katsoin startatessa, että tuleeko puolille virtaa niin eipä näyttäny mitään :roll:

Päävirta rele on nyt irti, mutta silminhavaittavissa olevia juotos tai muita vikoja ei näy.
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

joo nyt tulee puolille virtaa, mutta bensapumpulle ei vieläkään tule virtaa vaikka bensapumpun rele ja ylijänniterele vaihdettu? Voisko bensapumpun tai ylijännitereleen "pohja" elikkä se mihin rele liitetään olla rikki? joten virta ei menisi releeltä pumpulle asti? miten nuo releiden pohjat voi mitata että tietää varmasti toimiiko ne vai ei? Eikä käynnisty vieläkään vaikka akulta antaa pumpulle virtaa.
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Tuleeko suuttimille jatkuva virta ja ohjaus, kytke virtakynä akun + ja irroita suuttimen liitin ja katso vilkkuuko startatessa.
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

Viesti Kirjoittaja E280T »

Messias kirjoitti:En tiiä mikäköhän tuolla imusarjan alapuolella jää pitämään ääntä kun laittaa virrat päälle? onko arvauksia?
Ainakin kaasulappa on siella
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

E280T kirjoitti:
Messias kirjoitti:En tiiä mikäköhän tuolla imusarjan alapuolella jää pitämään ääntä kun laittaa virrat päälle? onko arvauksia?
Ainakin kaasulappa on siella
Joo huomasin että se siellä sitä ääntä jää pitämään, mutta onko normaalia?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

Bensapumpunreleen "pohjaan" tulee yhteen liittimeen virta kun on auton virrat päällä ja ylijännitereleen pohjan kolmeen liittimeen. Kuuluisko bensapumpunreleen pohjaan tulla kahteen eri nastaan virta? oliko ne nyt 30 ja 87 vai mitkä?
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Vastaa Viestiin