W211 Eber

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
k5ilak00
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 29.05.2008 11:35
Paikkakunta: FL

W211 Eber

Viesti Kirjoittaja k5ilak00 »

Minkälainen homma on asentaa 320cdi eber lisälämmitin?
k5ilak00
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 29.05.2008 11:35
Paikkakunta: FL

Viesti Kirjoittaja k5ilak00 »

Oisko kenelläkään tietoa lisälämmittimen asentamisesta w211 320cdihin. mihin laite mahtuu asentaa ja miten kytkennät tapahtuu
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Laite sopii parhaiten apukuljettajan etupyörän etupuolelle, sisälokarin taakse.Vesiletkut heti lähellä ja alkuperäisetkin tuonne asennettu.

Muutaman tunnin joutuu varaan kun asentelee, ainakin w210 meni aikas kivasti.

Lämmityslaitteen ohjaus vaatii yhden karvan vedon, kohta pitää vain löytää.Jos ja kun automaatti ilmastointi niin voi aiheuttaa lisäharmia.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Pekko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: La 02.04.2005 22:12
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja Pekko »

Oikean etupyörän edessä lokasuojan sisällä on tila lisälämmittimelle. Vesiletkujen liittäminen onnistuu melko helposti lisäpätkien avulla.
Polttoaine Eberille kannattaa hakea tankilta asti, joissakin tankeissa on lisäliitäntä valmiina. Älä ota moottorin polttoainelinjasta.
Normaalien sähköliitäntöjen lisäksi tarvitaan CAN-väylämoduli ohjaamaan auton lämmityslaitetta ja puhallinta.
MB E 300 de EQ Power 4Matic
exät:
MB E 300 de EQ Power
MB E 220 d 4Matic
MB E 250 CDI BlueTec 4Matic
MB E 250 CDI BE 4Matic
MB E 250 CDI BE A
MB E 280 CDI A 4Matic
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Laitoin W211,320 cdi webaston ja on toiminut hyvin ,no ei ole kylläkään ollut kuin reilut 2 kuukautta,autossa on lisäksi nappi
kojelaudan alla piilossa.josta saa päälle ,jos ei ole kaukosäädin mukana/saatavilla.
Telestart T 100.HTM,on kaukosäädin tyypiltään
Lämmittimen paikka on jo tuossa aiemmin kerrottu.
Kannattaa laittaa sellaisella kaukosäätimellä, jossa on näyttö ja ajastin mahdolliduus ,samalla näkee monia eri toimintoja.,
Esim,ulkolämpötilan,autonsisälämpötilan,kauanko on vielä päällä ja ajastus toiminnat.
Tässä lisää asiasta,
http://www.kaha.fi/file_root/Lisavarust ... mo_Top.pdf
:oops:
Haulla löytyy lisää asiasta ja asennuksesta.
Eberi on aikalailla sama laite.
Avatar
BENDER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 191
Liittynyt: Ti 03.07.2007 06:10
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja BENDER »

Miten olen kuvitellut että webasto kuuluu vakio varusteisiin :roll:
Ollut w220 400cdi ja nyt 211 400cdi, molemmissa ollut webastot eikä lisävaruste listassa mitään mainintaa. molempia ostaessa myyjä mainitsi sen vakio varusteeksi. Oisin luullu sen myös olevan 320:sessä
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Mullakin vakiona s211 320:sä, eikä varustekoodia.
Silti aika vähän näitä missä alkuperäinen lämmitin.

Alkuperäisessä hauskoja ominaisuuksia vakiona.

-tunnistaa jäljellä olevan polttoaineen,pitää olla noin 1/4 tankkia
että lähtee päälle(raivostuttava ominaisuus)
-haistelee akun käyttöjännitettä, sammuttaa lämmittimen kun liian
vähän jännitettä.Viimeksi 15min sitten.Ilmeisesti akku tulossa tien
päähän?
Pitäis vissiin koittaa ladataa akku, mikähän on oikeoppinen tapa kyseisessä vehkeessä.
On niin tuore peli mulle että en ole vielä edes akkua etsinyt, takapenkin alla :?:
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
BENDER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 191
Liittynyt: Ti 03.07.2007 06:10
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja BENDER »

Uutta akkua vaan tilalle, ei se lataamalla paljoa parane. jollet ole ajanut lyhyitä matkoja ja käyttäny paljon lämmitintä. Kaikissa webasto malleissa taitaa olla taitaa olla isompi akku, kannattaa huomioida sitä hankkiessa.

Kun ottaa raitisilma suodattimen pois niin siellä alla sellainen pikku akku. Liittyykö se jotenkin tohon webastoon :?:
Avatar
mirmir69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 30.03.2005 20:09
Paikkakunta: Poh.Savo

Viesti Kirjoittaja mirmir69 »

Pikku akku siellä konehuoneessa on sähköhydraulisten jarrujen varavirtaa varten!

Liekkö kukaan joutunut sitä vielä uusimaan? Varmaan tyrkkää oman vikakoodinsa, kun sen akun tunnit on täynnä!
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Raitisilma suodattimen alla oleva akku on jarruja varten.
Vasinainen akku on peräkontissa verhouksen suojassa.
Joissakin tuonti autoissa on pieni akku ,noin 80Ampeeria.
Normi akku on suomessa 100 ampeeria.
Sopii luultavasti samaan paikkaan.
Autoissa, joissa on finter varustus paketti tehtaalta lähtiessä on
suurteho akku .
Varsinkin tuo pienempi akku ei oikein pelitä webaston kanssa.
Virta aina vähissä ja sammuttaa webaston automaattisesti.
Itselläni on 100 A, akku ja siinäkin käynnistyksen alussa herjaa akun virran vähyyttä ,mutta toimii silti.
Varmaan kovilla pakkasilla vaatii lisä latausta kaupunki ajossa.
Siihen lisä lataukseen on hyvä laturi, TÄMÄ
On omakohtaisia kokemuksia ja pelittänyt hyvin.
Tuo polttoaineen vähyys ei sammuta webastoa ennenkuin kun mekkivalo syttyy polttoaineen vähyyden takia.
Jäljellä noin 8 litraa.
Näin ainakin W211 320 cdi farkku toimii
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13192
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Siis mitähän nämä W211-autot on joissa polttoainelämmitin on vakiona? Haluaisin nähdä kantakortin, eiköhän 228 noista löydy (toisaalta sehän löytyy autosta vaikka se olisi vakiovarusteenakin kun ei kuitenkaan ole kaikissa korisarjan autoissa).

Eikös polttoainelämmitin vaihtunut vakiovarusteesta sähkölämmittimeksi W210 face liftin myötä.

Edes 221:ssä polttoainelämmitin ei ole vakiona, paitsi pitkässä "Suomi-autossa".
Avatar
BENDER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 191
Liittynyt: Ti 03.07.2007 06:10
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja BENDER »

DBFI kirjoitti:Siis mitähän nämä W211-autot on joissa polttoainelämmitin on vakiona? Haluaisin nähdä kantakortin, eiköhän 228 noista löydy (toisaalta sehän löytyy autosta vaikka se olisi vakiovarusteenakin kun ei kuitenkaan ole kaikissa korisarjan autoissa).

Eikös polttoainelämmitin vaihtunut vakiovarusteesta sähkölämmittimeksi W210 face liftin myötä.

Edes 221:ssä polttoainelämmitin ei ole vakiona, paitsi pitkässä "Suomi-autossa".
OHO :oops: löytyy todellakin toi 228 AUX heater/ventilation whit remote control

Myös 672 high capacity battery
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Löytyihän se 228 koodi ja heti ekana kantakortissa.
Jotenkin muistelin vaan että ry###en sivuilla ei olis näkynynnä :oops:

Ei tule käpisteltyä tuota kantakorttia kokoajan kun eukko pöristelee
mersulla siihen tahtiin että kotona ei paljoa näy... ja kortti seilaa mukana.

Nautseri kirjoitti"Vasinainen akku on peräkontissa verhouksen suojassa"

Pikaisella vilkaisulla akku löytyi heti kontin alta, 95A 850ah Varta ja alkuperäinen näyttäis olevan valmistusajan suhteen.
673 high-capacity battery (с 01.01.1964).
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13192
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Se isompi akku tulee jos jonkin lisävarusteen mukana myös "saksalaiseen" autoon. 228 yksi esimerkki. Joskus katselin käytettyä C-mersua ja vihjaisin myyjälle että pitää käydä katsomassa vielä toisesta liikkeestä vastaavaa, Herttoniemen myyntiekspertti listasi kuinka huonoja tuontiautot ovat kun niistä puuttuu Suomi-varusteet, mm. isompi akku. Tarkistin EPC:stä ja sitä C-mallia ei oikein tehtaalta saanut kuin riisuttuna pikkuakulla, jopa farmarin sähköinen takaluukun avaaja toi ison akun varustukseen vaikka ei tuota nyt niin isona sähkösyöppönä voi pitää. (En kyllä ostanut noista kumpaakaan.)
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Pekko kirjoitti:Normaalien sähköliitäntöjen lisäksi tarvitaan CAN-väylämoduli ohjaamaan auton lämmityslaitetta ja puhallinta.
Oletteko löytäneet tuota CAN-väylän vaatimaa purkkia jostain edullisesti? Tai voisiko tarpeen kiertää ohjaamalla esim. releellä suoraan "rest"-nappia?

Oma eberi on odotellut hyllyssä parempia aikoja...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

paloviita kirjoitti:
Pekko kirjoitti:Normaalien sähköliitäntöjen lisäksi tarvitaan CAN-väylämoduli ohjaamaan auton lämmityslaitetta ja puhallinta.
Oletteko löytäneet tuota CAN-väylän vaatimaa purkkia jostain edullisesti? Tai voisiko tarpeen kiertää ohjaamalla esim. releellä suoraan "rest"-nappia?

Oma eberi on odotellut hyllyssä parempia aikoja...
Toi rest nappihan voisi olla helpotus mutta sekin on varmaan väylässä.

Onko autosi automaatti ilmastoinnilla?Vai onko kaikki 211 koppaset jo?
210 kuljettajan puolella kynnyskotelossa valmiina tuo karva johon piuha vedetään, olisko 211 sama?

Purkista tiedä mitään...Ebay.de jos itse tarvisin.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

En löytänyt ebay:sta.

W211 vaatii erillisen kytkentäpurkin, jonka kautta lämmityslaite puhaltimineen kytketään toimintaan (CAN-väylän kautta).

REST-nappi on varmastikin yhteydessä CAN-väylään, mutta kytkinhän siinä napin alla täytynee olla. REST-nappi herättelee lämmityslaitteen toimintaan mielestäni oikealla tavalla Eberiä varten (puhallin päälle, kiertovesipumppu pyörimään etc.)
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Pekko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: La 02.04.2005 22:12
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja Pekko »

Kyllähän REST-nappi todennäköisesti on myös väylässä, mutta täytyyhän napissa jonkinlainen kosketintoiminta olla. Taitaa vain olla vaikea päästä kiinni kosketinnastoihin.
Täytyi ihan käydä kokeilemassa mitä tapahtuu kylmässä autossa REST-nappia painettaessa. Puhallin lähti pyörimään, mutta pumpusta en ole varma ! Vai lähteekö vasta lämpöjen noustessa ?
E-mallin 428 sivuisessa käyttöohjekirjassa sivulla 186 kerrotaan taukolämmityksestä / seisontatuuletuksesta seuraavaa: Kytkeytyy automaattisesti pois päältä 30 min. kuluttua tai , jos sytytysvirta kytketään päälle, akun jännite laskee liian alhaiseksi, jäähdytysnesteen lämpötila on liian alhainen.
Eli tuo viimeinen kohta, jäähdytysnesteen lämpötila. Tuleeko ongelmaksi Eberillä ohjattaessa ?

Lisälämmittimen polttoaineliitäntä tankissa on tehty niin, että jos on alle 1/4 tankillista polttoainetta ja vaikka ei vielä valo pala, lämmitin ei saa polttoainetta ja tietysti menee häiriöön.
MB E 300 de EQ Power 4Matic
exät:
MB E 300 de EQ Power
MB E 220 d 4Matic
MB E 250 CDI BlueTec 4Matic
MB E 250 CDI BE 4Matic
MB E 250 CDI BE A
MB E 280 CDI A 4Matic
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Pekko kirjoitti:Eli tuo viimeinen kohta, jäähdytysnesteen lämpötila. Tuleeko ongelmaksi Eberillä ohjattaessa ?
Hydronic kytketään tavallisesti siten, että puhaltimen heräte annetaan vasta jäähdytysveden lämmettyä. Eli ongelmaa ei tämänkään suhteen mielestäni ole.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 701
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re:

Viesti Kirjoittaja airaksela »

paloviita kirjoitti:
Pekko kirjoitti:Normaalien sähköliitäntöjen lisäksi tarvitaan CAN-väylämoduli ohjaamaan auton lämmityslaitetta ja puhallinta.
Oletteko löytäneet tuota CAN-väylän vaatimaa purkkia jostain edullisesti? Tai voisiko tarpeen kiertää ohjaamalla esim. releellä suoraan "rest"-nappia?

Oma eberi on odotellut hyllyssä parempia aikoja...
Onko tähän restin käyttöön kukaan keksinyt kytkentää?
Binari tulossa w211 220cdi. Tai sitten laitetaan vaan lämmitämään moottoria?
Vastaa Viestiin