S211 Comand ja Bluetooth-puhelin
S211 Comand ja Bluetooth-puhelin
Eli pirssissä on puhelinvalmius jollekkin vanhalle puhelimelle (mikä malli se olikaan?)
Mutta kun Comandissa on Bluetooth-ominaisuus, niin onnistuuko uudemman BT-puhelimen käyttö ilman sitä kyynärnojan sisällä olevaa telakkaa? Tästä varmaan on paljon juttua mutta kun to haku ei toimi...
Yritin saada omaan puelinta linkitettyö Comandin kanssa, ottaa kyllä laitepariksi, mutta ei ne yhdistyneet toisiinsa. Comand löysi myös PDA:n eli BT tuntuu kyllä pelaavan, mutta voiko sitä kautta käyttää puhelinta?
Marko
Mutta kun Comandissa on Bluetooth-ominaisuus, niin onnistuuko uudemman BT-puhelimen käyttö ilman sitä kyynärnojan sisällä olevaa telakkaa? Tästä varmaan on paljon juttua mutta kun to haku ei toimi...
Yritin saada omaan puelinta linkitettyö Comandin kanssa, ottaa kyllä laitepariksi, mutta ei ne yhdistyneet toisiinsa. Comand löysi myös PDA:n eli BT tuntuu kyllä pelaavan, mutta voiko sitä kautta käyttää puhelinta?
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Kannattaa laittaa Nokian 6210 mallin puhelin sinne telakkaan ja toimii hyvin. Puhelin on ainakin halpa.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Joo tuo on yksi vaihtoehto kun ajelee pitkiä matkoja. Mutta BT-tarve olisi päivittäiseen työkäyttöön jolloin työpuhelinta voisi käyttää BT:n yli. Eli onko niin, että tuo ei onnistu mitenkään?kttopar kirjoitti:Kannattaa laittaa Nokian 6210 mallin puhelin sinne telakkaan ja toimii hyvin. Puhelin on ainakin halpa.
6210-luuriakin käytettäessä pitäisi olla tuplasim, että sen kanssa jaksaa pelata. Täytyypä katsoa onko Elisalla edes sitä mahdollisuutta vai meneekö liittymäkin vaihtoon...
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Tämä voisi toimia. Ei tosin ole ihan ilmainen...
http://www.comandonline.co.uk/product.p ... ctid=16134
http://www.comandonline.co.uk/product.p ... ctid=16134
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Tuosta -05 E-mesestäkö kyse oli? Eikö siinä ole jo UHI-sarja eli vanhan puhelinadapterin saa vaihdettua uudemmalle puhelimelle tai tilalle voi laittaa MB:n BT-adapterin (HF tai SAP mallin).
Comand BT ei tue BT HF:ää, puhelimeen päin. Siihen voi kyllä liittää BT:lla kuulokkeen puheluja varten, tolla ei juuri muuta käyttöä kuin BT-adapterilla jossa ei ole luuria jos haluaa puhua puoli-privaatisti autossa.
Comand BT ei tue BT HF:ää, puhelimeen päin. Siihen voi kyllä liittää BT:lla kuulokkeen puheluja varten, tolla ei juuri muuta käyttöä kuin BT-adapterilla jossa ei ole luuria jos haluaa puhua puoli-privaatisti autossa.
Joo tuo -05 on kyseessä. Huusin huutonetistä Nokia 6210-puhelimen, mutta eipä se käynytkään autoon. Eli autossa on varustekoodilla 386 - preinstallation for phone, universal. Tuohon ilmeisesti sitten saisi ihan BT-mokkulan kiinni? Mitähän tuo kustantaa ja saako muualta kuin Tähtihuollosta?DBFI kirjoitti:Tuosta -05 E-mesestäkö kyse oli? Eikö siinä ole jo UHI-sarja eli vanhan puhelinadapterin saa vaihdettua uudemmalle puhelimelle tai tilalle voi laittaa MB:n BT-adapterin (HF tai SAP mallin).
Comand BT ei tue BT HF:ää, puhelimeen päin. Siihen voi kyllä liittää BT:lla kuulokkeen puheluja varten, tolla ei juuri muuta käyttöä kuin BT-adapterilla jossa ei ole luuria jos haluaa puhua puoli-privaatisti autossa.
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Noita puhelimen tilalle tulevia Bluetooth-palikoita on Mersun valikoimissa kahta mallia. Oikea ilmeisestikin riippuu käyttäjän odotuksista käytettävissä olevien toimintojen osalta. Olen ymmärtänyt, että vanhemmalla saa pelkän puhelinmuistion käyttöönsä ja toisella toimisivat viestitkin.
Tämä asia on itsellänikin työn alla, mutta valitettavasti ei ole vielä omakohtaisia kokemuksia jaettavaksi. Kertokaahan jos löydätte hyviä (ja kernaasti siedettävän hintaisia) ratkaisuita, joilla saa Nokian puhelimesta kunnon Phone Bookin ja viestit COMANDin näytölle. Ilmoittelen myös omista eksperimenteistäni jahkas joudan alkaa tarkemman tutustumisen aiheeseen.
Tämä asia on itsellänikin työn alla, mutta valitettavasti ei ole vielä omakohtaisia kokemuksia jaettavaksi. Kertokaahan jos löydätte hyviä (ja kernaasti siedettävän hintaisia) ratkaisuita, joilla saa Nokian puhelimesta kunnon Phone Bookin ja viestit COMANDin näytölle. Ilmoittelen myös omista eksperimenteistäni jahkas joudan alkaa tarkemman tutustumisen aiheeseen.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
BT SAP versiolla saa tekstiviestit kuten puhelin olisi telineessä (sille 6210:lle muuten löytyy kyllä UHI-teline puhelimelle).eerola kirjoitti:Noita puhelimen tilalle tulevia Bluetooth-palikoita on Mersun valikoimissa kahta mallia. Oikea ilmeisestikin riippuu käyttäjän odotuksista käytettävissä olevien toimintojen osalta. Olen ymmärtänyt, että vanhemmalla saa pelkän puhelinmuistion käyttöönsä ja toisella toimisivat viestitkin.
Tämä asia on itsellänikin työn alla, mutta valitettavasti ei ole vielä omakohtaisia kokemuksia jaettavaksi. Kertokaahan jos löydätte hyviä (ja kernaasti siedettävän hintaisia) ratkaisuita, joilla saa Nokian puhelimesta kunnon Phone Bookin ja viestit COMANDin näytölle. Ilmoittelen myös omista eksperimenteistäni jahkas joudan alkaa tarkemman tutustumisen aiheeseen.
BT adaptereista on kaksi versiota, vanhempi V1 ja uudempi V2. BT HF toimii siis HF moodissa jolloin puhelimen oma antenni on käytössä ja virrankulutus sen mukainen. Huonossa kentässä voi tulla ongelmia kun puhelinta pitää taskussa, myös IR-laseilla varustetussa autossa.
BT SAP käyttää omasta puhelimesta vain SIM-korttia BT-yhteyden yli, itse adapteri on oikea kaksitaajuus GSM-puhelin.
BT SAP versiosta on vielä se SLR-palikka ja toinen jossa on erillinen kierrejohdon päässä oleva luuri. Sen luurin käyttöhän on Suomessakin luvallista vaikka kännykän nostaminen korvalle ei ole.
Minulla muuten oli myynnissä V1 BT SAP adapteri jossa se erillinen luuri.

Joo, joskus pitäisi nähdä metsä puilta.
Tänään aloin tuota puhelinasiaa vielä tutkimaan tarkemmin kun siinä luurinpitimessä ei lue päällä päin mitään. No sehän lähteekin helposti irti ja pohjassa sitten lukee, että ko. kilke käy Nokian 6220 ja 6230 -puhelimille. Kuinka ollakkaan emännän vanha ja käytössä oleva työpuhelin on tuo 6230. Ei kun kokeilemaan ja hyvinhän tuo pelittää. Pitää yrittää lunastaa tuo puhelin halvalla pois UPM:ltä kun niillä menee muutenkin niin huonosti nykyään
Niin joo ja ainakin näin puehlin telakkaan liitettynä toimi kaikki viestit ja puhelinmuistiot jne. Ilmeisesti myös tuon WAPin saisi toimimaan?
Marko
Tänään aloin tuota puhelinasiaa vielä tutkimaan tarkemmin kun siinä luurinpitimessä ei lue päällä päin mitään. No sehän lähteekin helposti irti ja pohjassa sitten lukee, että ko. kilke käy Nokian 6220 ja 6230 -puhelimille. Kuinka ollakkaan emännän vanha ja käytössä oleva työpuhelin on tuo 6230. Ei kun kokeilemaan ja hyvinhän tuo pelittää. Pitää yrittää lunastaa tuo puhelin halvalla pois UPM:ltä kun niillä menee muutenkin niin huonosti nykyään

Niin joo ja ainakin näin puehlin telakkaan liitettynä toimi kaikki viestit ja puhelinmuistiot jne. Ilmeisesti myös tuon WAPin saisi toimimaan?
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Tilasin tuon ViseeO MBU1000 mokkulan Australiasta.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0292422291
Hintaa piti postikuluineen 250AU$ = 125EUR. Kampe ei ole vielä saapunut ja nähtäväksi jää kiinnostuuko tullin setä, mutta raportoin lisää kunhan savut otettu.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0292422291
Hintaa piti postikuluineen 250AU$ = 125EUR. Kampe ei ole vielä saapunut ja nähtäväksi jää kiinnostuuko tullin setä, mutta raportoin lisää kunhan savut otettu.
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
No joo, tuo alkaa olla sitä mitä minäkin voisin käyttää. Laitahan tosiaan heti tietoa kun härveli on saapunut ja savut otettu laitteesta.Hannu H kirjoitti:Tilasin tuon ViseeO MBU1000 mokkulan Australiasta.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0292422291
Hintaa piti postikuluineen 250AU$ = 125EUR. Kampe ei ole vielä saapunut ja nähtäväksi jää kiinnostuuko tullin setä, mutta raportoin lisää kunhan savut otettu.
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Juu, niin varmaan kannattaisi, mutta äkkiseltään minä en ainakaan löytänyt tuota 2000:ta alle 200 euron. Eli tuo 1000 on puolet halvempi ja liekö sitten ainoa ero, että viet tilaa vähän enemmän kun on oltava orkkispuhelinkelkka välissä?JKK kirjoitti:Eikös sitä kannata tilata suoraan ViseeO MBU-2000, joka naksahtaa suoraan UHI-connectoriin. Ei tarvita mitään luuriadaptereita väliin?
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
MBU2000 käy jos autosta löytyy Universal Handy Interface-liitäntä : "MBU 2000 will fit for all w211 series after 2005 onwards (and some 2004) that come with the UHI Universal Handy Interface." Omassa '03 eetussa sitä ei ole, on vain 6310i pidike suoran auton kaapelisarjassa kiinteästi, ei UHIssa kiinni. Silloin pitää hankkia 6310-pidikkeeseen sopiva MBU1000.
http://www.itjustworks.co.uk/downloads/ ... manual.pdf
http://www.itjustworks.co.uk/downloads/ ... manual.pdf
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
Samaa ymmärsin itsekin. Nyt kun löytäisi tuon 2000:n järkihintaan jostakin...Hannu H kirjoitti:MBU2000 käy jos autosta löytyy Universal Handy Interface-liitäntä : "MBU 2000 will fit for all w211 series after 2005 onwards (and some 2004) that come with the UHI Universal Handy Interface." Omassa '03 eetussa sitä ei ole, on vain 6310i pidike suoran auton kaapelisarjassa kiinteästi, ei UHIssa kiinni. Silloin pitää hankkia 6310-pidikkeeseen sopiva MBU1000.
http://www.itjustworks.co.uk/downloads/ ... manual.pdf
marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Alle 200 euroako sinusta olisi kohtuullinen hinta adapterille?MarkoV kirjoitti:
Samaa ymmärsin itsekin. Nyt kun löytäisi tuon 2000:n järkihintaan jostakin...
marko
Jos oikein luin niin ajelet mm. Joutsenossa, oletko varma että tulet olemaan tyytyväinen BT HF profiililla toimivaan sarjaan noilla seuduilla. Tuohan ei käytä auton omaa antennia ja jos puhelinta pitää taskussa, pitää signaalin olla hyvä, toimii kaupungeissa ja lähistöllä mutta tien päällä voi tulla pahojakin ongelmia. BT SAP adapteri käyttäisi auton omaa antennia vaikka puhelin olisi taskussa!
Jaa niin itse asiassa se n. 100e olisi kohtuullinen hintaDBFI kirjoitti:Alle 200 euroako sinusta olisi kohtuullinen hinta adapterille?MarkoV kirjoitti:
Samaa ymmärsin itsekin. Nyt kun löytäisi tuon 2000:n järkihintaan jostakin...
marko
Jos oikein luin niin ajelet mm. Joutsenossa, oletko varma että tulet olemaan tyytyväinen BT HF profiililla toimivaan sarjaan noilla seuduilla. Tuohan ei käytä auton omaa antennia ja jos puhelinta pitää taskussa, pitää signaalin olla hyvä, toimii kaupungeissa ja lähistöllä mutta tien päällä voi tulla pahojakin ongelmia. BT SAP adapteri käyttäisi auton omaa antennia vaikka puhelin olisi taskussa!

Ajelen kyllä työajot Lappeenrannassa ja Joutsenossakin on ihan iso-G3-verkko

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Samoin täällä kiinnostaa kuulla mitä tulee Australiasta ja miten toimii. Tuohon hintaan ei tosin näytä enää olevan tarjolla.MarkoV kirjoitti:No joo, tuo alkaa olla sitä mitä minäkin voisin käyttää. Laitahan tosiaan heti tietoa kun härveli on saapunut ja savut otettu laitteesta.Hannu H kirjoitti:Tilasin tuon ViseeO MBU1000 mokkulan Australiasta.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0292422291
Hintaa piti postikuluineen 250AU$ = 125EUR. Kampe ei ole vielä saapunut ja nähtäväksi jää kiinnostuuko tullin setä, mutta raportoin lisää kunhan savut otettu.
Marko
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Eikähän tuo Comand Online hinta ole edullisimmasta päästä ja tuki toimii vaikka softapäivitykset pitää tehdä lähettämällä palikka saarivaltakuntaan ja takaisin. eBays'tä voi sattumalla saada mitä tahansa halvalla, tai kalliilla:Matti R kirjoitti:Samoin täällä kiinnostaa kuulla mitä tulee Australiasta ja miten toimii. Tuohon hintaan ei tosin näytä enää olevan tarjolla.
http://cgi.ebay.de/Mercedes-Benz-MBU-10 ... 240%3A1308
Noita MB:n omia BT HF palikoita on kyllä eBay täynnä ja parilla sadalla saa, vähän lisää niin saa varmalta myyjältä.
PS. MarkoV, se 3G verkko ei sitten ole plussaa tuolle BT HF -ratkaisulle mutta saa puhelimen kytkettyä GSM-moodiin jos muuten katkoo solujen rajalla.
No niin, kauan odotettu kirje kengurumaasta saapui tänään. Kirjattu kirje oli postissa (eikä tullissa niinkuin pelkäsin). Paketissa oli uusi ViseeO MBU1000 niinkuin piti. Asennus (postin pihalla) vaati noin minuutin, kun ohjekirjasta piti valita oikeat asetukset kahdelle pohjasta löytyvälle dippikytkimelle ja mokkula paikoilleen mersun 6310i pidikkeeseen. Eka kusot (Nokia E61i:llä bluetoothin yli) onnistui laakista, vastapuoli vain valitteli heikkoa kuuluvuutta. No puhelu poikki, MBU1000 käteen ja sen kyljessä oleva mikrofoonin säätö -nuppi täysuille ja uusi yritys. Nyt äänentasot normaalilla tasolla ja äänenlaatu OK. Seuraavaksi ohjekirjaa selaamaan, miksi mese:n command ei näytä osoitekirjaa. Ensimmäinen ohje oli painaa MBU1000:n osoitekirjan synkronointinappia (piti kyllä synkata automaattisesti ekalla bluetooth-yhteydellä). Mitään ei tapahdu ! No ohjeessa kyllä mainitaan että kaikki puhelimet eivät tue automaattista synkronointia (käytössä siis Nokia E61i). Plan B oli ohjekirjan mukaan valita puhelimen osoitekirjasta henkilöt ja lähettää BT:n yli ne mersulle. Valitsi kaikki (319kpl kaikkine tietoineen = osoitteet, sähköpostit yms.). Tuloksena oli että kymmenen minuutin raksutuksen jälkeen mese tunnisti niistä ehkä vajaat puolet. Muutama lisäyritys numero kerrallaan ei tuonut lisäystä commandin päähän = ei onnistu. En vielä ehtänyt tarkemmin analysoida missä vika ja tuosta E61i:stä ei edes ota selvää onko numerot simmillä, puhelimessa vai muistikortilla. Lienee silläkin jotain merkitystä ? No kokeilin vielä heittä SIMmin 6310i-puhelimeen ja siitä BT päälle uja yhteys Viseoon. Sen kanssa automaattisynkronointi yllättäen onnistui ja simmillä olleet yhteystiedot siirtyi commandiin automaattisesti. Jess! No sitten taas SIMmi E61i:hin, mutta eipä enää näykkään ne 6310i:llä synkatut tiedot (yhteystiedot on puhelinkohtaiset) ääääh. No enempää en jaksanut tänään äheltää.
Yhteenvetona: asennus helppoa kuin heinänteko, BT-puhelujen hallinta ratista ja commandista toimii samalla tavalla kuin olisi 6310i kiinni telineessä, myös audiot toimii yhtä hyvin. Edelleen jäi selvitettäväksi miksi E61i ei lähettänyt koko osoitekirjaa commandiin vai onko vika toisinpäin vai käyttäjässä(todennäköisin vaihtoehto).
EDIT: Netistä löytyi UK:n poikien keskustelu:
http://mbclub.co.uk/forums/showthread.p ... 32&page=14
josta selvisi mm. että Nokia E ja N -sarjalaiset ei tue automaattista puhelinmuistion synkronointia MBU:n kanssa, joten push-moodi ainoa tapa opettaa kontaktit autolle. Googlaamalla
http://www.itjustworks.co.uk/viseeo-mer ... upport.htm
selvisi myös miten poistetaan MBU:n muistista jo opetetut kontaktit (ei mainita ohjekirjassa). MBU support kehoittaa lisäksi lataamaan max 50 kontaktia per lataus (käytännössä yli 20kpl saattoi jumittaa). Näillä eväillä onnistuin resetoimaan MBU:n ja aloittamaan E61i:n kontaktien latailun alusta pienissä erissä. No kaikki meni hyvin aakkosissa L:ään asti, mutta sen jälkeen ei uudet nimet enää siirry -> ilmeisesti MBU:n muisti täynnä ? (minulla siinä vaiheessa ladattuna arviolta 100-150 nimeä). Vielä voisi kokeilla imuttamalla kaikki kontaktit PC-suitella PC:lle ja tallentaa ne sinne. Sitten tyhjentää puhelimen muistin ja palauttaa PC:ltä vain nimen+ensisijaisen pihelinnumeron (jättää osoitteet yms pois). Liekkö vie vähemmän tilaa sitten ? ...palataan asiaaan...
Yhteenvetona: asennus helppoa kuin heinänteko, BT-puhelujen hallinta ratista ja commandista toimii samalla tavalla kuin olisi 6310i kiinni telineessä, myös audiot toimii yhtä hyvin. Edelleen jäi selvitettäväksi miksi E61i ei lähettänyt koko osoitekirjaa commandiin vai onko vika toisinpäin vai käyttäjässä(todennäköisin vaihtoehto).
EDIT: Netistä löytyi UK:n poikien keskustelu:
http://mbclub.co.uk/forums/showthread.p ... 32&page=14
josta selvisi mm. että Nokia E ja N -sarjalaiset ei tue automaattista puhelinmuistion synkronointia MBU:n kanssa, joten push-moodi ainoa tapa opettaa kontaktit autolle. Googlaamalla
http://www.itjustworks.co.uk/viseeo-mer ... upport.htm
selvisi myös miten poistetaan MBU:n muistista jo opetetut kontaktit (ei mainita ohjekirjassa). MBU support kehoittaa lisäksi lataamaan max 50 kontaktia per lataus (käytännössä yli 20kpl saattoi jumittaa). Näillä eväillä onnistuin resetoimaan MBU:n ja aloittamaan E61i:n kontaktien latailun alusta pienissä erissä. No kaikki meni hyvin aakkosissa L:ään asti, mutta sen jälkeen ei uudet nimet enää siirry -> ilmeisesti MBU:n muisti täynnä ? (minulla siinä vaiheessa ladattuna arviolta 100-150 nimeä). Vielä voisi kokeilla imuttamalla kaikki kontaktit PC-suitella PC:lle ja tallentaa ne sinne. Sitten tyhjentää puhelimen muistin ja palauttaa PC:ltä vain nimen+ensisijaisen pihelinnumeron (jättää osoitteet yms pois). Liekkö vie vähemmän tilaa sitten ? ...palataan asiaaan...
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
Tilasin saksalaiselta toimittajalta 1000-mallin, ja E90 puhelimen kanssa toimii S211:ssa juuri samalla tavalla kuin Hannu H:lla. Kontaktit pitää siirtää manuaalisesti. Kuuluvuuden kanssa ei ongelmia ainakaan Saksassa.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
No kerros mistä tilasit ja mihin hintaan?Matti R kirjoitti:Tilasin saksalaiselta toimittajalta 1000-mallin, ja E90 puhelimen kanssa toimii S211:ssa juuri samalla tavalla kuin Hannu H:lla. Kontaktit pitää siirtää manuaalisesti. Kuuluvuuden kanssa ei ongelmia ainakaan Saksassa.
marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Sen verran lisäkokemusta kertynyt, että sinällään laite toimii hyvin. MBU aktivoituu heti kun oven avaa kaukosäätimestä ja kun puhelimessa on BT kokoajan päällä ja automaattien yhteydenmuodostus, niin mukavasti kun istahtaa autoon, on puhelin automaattiseti commandissa MBU:n kautta. Kun autosta poistuu ja ovet lukitsee niin mese katkaisee MBU:n virrat 15 sek päästä.
Puhelimen kontaktien siirtoa MBU:lle olen kokeillut Nokian malleilla 6310i, E61i ja 9300i. E61i ja kommari ei synkronoi automaattisesti, vaan numerot täytyy kertaalleen opettaa kuten edellä mainittu. 6310i taas synkronoi kaikki kontaktit aivan automaattiseti yhteydenmuodostuksen yhteydessä. Tuo opettaminen on vähän takkuista ja siis yksitellen tain pienissä ryhmissä ladattava. Silloin toimii hyvin, kunha ei lataa MBU:n muistia täyteen, silloin alkaa ongelmat kuten "ei hälytysääntä" ja "ei audiota puhelussa". Mutta tosiaan jos ei ahnehdi, niin kohtuullinen määrä (100-150kpl) kontakteja toimii ihan OK.
Puhelimen kontaktien siirtoa MBU:lle olen kokeillut Nokian malleilla 6310i, E61i ja 9300i. E61i ja kommari ei synkronoi automaattisesti, vaan numerot täytyy kertaalleen opettaa kuten edellä mainittu. 6310i taas synkronoi kaikki kontaktit aivan automaattiseti yhteydenmuodostuksen yhteydessä. Tuo opettaminen on vähän takkuista ja siis yksitellen tain pienissä ryhmissä ladattava. Silloin toimii hyvin, kunha ei lataa MBU:n muistia täyteen, silloin alkaa ongelmat kuten "ei hälytysääntä" ja "ei audiota puhelussa". Mutta tosiaan jos ei ahnehdi, niin kohtuullinen määrä (100-150kpl) kontakteja toimii ihan OK.
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
Tuosta linkin eBay-shopista tilasin ja hinta oli 269EUR + postikulut. Ei ollut halvin mutta halusin Saksan sisältä tilata.MarkoV kirjoitti:No kerros mistä tilasit ja mihin hintaan?Matti R kirjoitti:Tilasin saksalaiselta toimittajalta 1000-mallin, ja E90 puhelimen kanssa toimii S211:ssa juuri samalla tavalla kuin Hannu H:lla. Kontaktit pitää siirtää manuaalisesti. Kuuluvuuden kanssa ei ongelmia ainakaan Saksassa.
marko
http://cgi.ebay.de/MBU-1000-Bluetooth-f ... m153.l1262
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Sama kokemus. Ostin kyseisen laitteen kengurumaasta. Muuten ei ole valittamista, mutta puhelinnumerot joutuu syöttämään yksitellen.Hannu H kirjoitti:Puhelimen kontaktien siirtoa MBU:lle olen kokeillut Nokian malleilla 6310i, E61i ja 9300i. E61i ja kommari ei synkronoi automaattisesti, vaan numerot täytyy kertaalleen opettaa kuten edellä mainittu.
Jos keksitte jonkun fiksun tavan siirtää kaikki numerot kerralla E61i:stä tai 9300i:stä, laittakaa vinkkiä
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
En ole sitä ViseeO adapteria käyttänyt mutta lähetättekö kontaktit sille adapterille vaiko Comandin muistioon? Jälkimmäinen ainakin onnistuu kerralla kun ensin menee S60/S80-puhelimessa puhelinmuistioon ja sieltä laittaa "Mark all", onkohan tuo "valitse kaikki" kotimaisella ja sitten lähettää käyntikorttina BT:n yli.paloviita kirjoitti: Sama kokemus. Ostin kyseisen laitteen kengurumaasta. Muuten ei ole valittamista, mutta puhelinnumerot joutuu syöttämään yksitellen.
Jos keksitte jonkun fiksun tavan siirtää kaikki numerot kerralla E61i:stä tai 9300i:stä, laittakaa vinkkiä
Adapterille ne menee. Juuri tuolla esittämälläsi menetelmällä siirto jää kesken/adapteri menee jumiin ainakin minulla kun on paljon kontakteja. Pakko lähettää yksitellen tai pienissä erissä. Ei niitä käsittääkseni voi edes comandille suoraan lähettää BT:n yli näissä ensimmäisten vuosimallien w211-autoissa, jossa ei ole commandin sisäänrakennettua BT:tä. Juuri siksihän BT adapteri tarvitaan että se simuloi pidikkeeseen asennettuna 6310i-puhelinta ja sen toimintoja kuten esim puhelinluetteloa. Eli kontaktit on telineessä olevassa laitteessa ja comand tuntee ne vain kun laite on telineessä kiinni.DBFI kirjoitti: En ole sitä ViseeO adapteria käyttänyt mutta lähetättekö kontaktit sille adapterille vaiko Comandin muistioon? Jälkimmäinen ainakin onnistuu kerralla kun ensin menee S60/S80-puhelimessa puhelinmuistioon ja sieltä laittaa "Mark all", onkohan tuo "valitse kaikki" kotimaisella ja sitten lähettää käyntikorttina BT:n yli.
Hannu
S211 E320 T CDI A -03
S211 E320 T CDI A -03
- velieinari
- Vakiokalustoa
- Viestit: 71
- Liittynyt: Ti 23.12.2008 15:33
moi, olen seurannut puhelinkeskusteluanne, osaako kukaan kertoa onko mahdollista saada puhelin pelaamaan autossa w211-04 classic kun siellä ei alkuperäisenä ole mitään puhelinalustaa on vain radiossa ja monitoimiratissa ne näpyt, ebayssä olen nähnyt joitain telineitä käykö ne suoraan miten liitetään jne. vai onko tuo btsysteemi paras/mahdollinen?
Aiemmat
Mercedes W115-73 200 diesel manual sedan
Mercedes W124-87 200E automatic sedan
Mercedes W124-94 200E Diesel manual sedan
Mercedes W203-01 200 CDI manual sedan
Mercedes W203-04 180 Kompressor automatic farmari
Mercedes W211-04 200 CDI automatic sedan
Mercedes W638-97 Vito 110 TD manual
Nykyiset
Mercedes 609D k-a
Mercedes W204 180 Kompressor automatic farmari
Mercedes W115-73 200 diesel manual sedan
Mercedes W124-87 200E automatic sedan
Mercedes W124-94 200E Diesel manual sedan
Mercedes W203-01 200 CDI manual sedan
Mercedes W203-04 180 Kompressor automatic farmari
Mercedes W211-04 200 CDI automatic sedan
Mercedes W638-97 Vito 110 TD manual
Nykyiset
Mercedes 609D k-a
Mercedes W204 180 Kompressor automatic farmari
Siis jos autossa ei ole puhelinsarjaa (puhelintelinettä tai UHI-liitintä keskikonsolissa niin siihen pitää laittaa kontrolleri ja vähän muuta roinaa. Esimerkki sarjasta täällä:velieinari kirjoitti:moi, olen seurannut puhelinkeskusteluanne, osaako kukaan kertoa onko mahdollista saada puhelin pelaamaan autossa w211-04 classic kun siellä ei alkuperäisenä ole mitään puhelinalustaa on vain radiossa ja monitoimiratissa ne näpyt, ebayssä olen nähnyt joitain telineitä käykö ne suoraan miten liitetään jne. vai onko tuo btsysteemi paras/mahdollinen?
http://www.comandonline.co.uk/product.p ... 256&page=1
kokemuksia.
No niin , MBU on hankittu ja on näköjään samoja ongelmia kuin muillakin.
Puhelin luettelon joutuu syöttämään yksitellen ja näköjään menee vain L-kirjainta myöten. Loppuuko tuosta muisti ja miten olette ratkaisseet noiden loppujen numeroiden syötön? Onko olemassa jotain konstia?
Puhelin luettelon joutuu syöttämään yksitellen ja näköjään menee vain L-kirjainta myöten. Loppuuko tuosta muisti ja miten olette ratkaisseet noiden loppujen numeroiden syötön? Onko olemassa jotain konstia?