Söörtsiä testmasin mutta ei oikee löytäny mitä halusi..
Autona w124 300D automaatilla -93
Eli oli nyt auto kylmä tai lämmin, niin pakki kytkeytyy aika hitaasti. Ei nyt mitenkään mahdottoman hitaasti mutta kuitenkin huomattavasti hitaammin kuin normaalisti pitäisi kytkeytyä. Muuten ei muuta häikkää ole ku se että kylmänä ei löydä heti vaihdetta 2->3.
Vaihtaako laatikko muuten pehmeästi vai napakasti?
Paineita varmaan voi ensin kokeilla hieman lisätä, mutta kyllähän tuo kuulostaa siltä, että laatikko kaipaisi Siekkisen Jarkon hoitoa
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Näistä uudemmista ei ole niin kokemusta, mutta esim 126 mallissa tuommoinen monasti korjautu laatikon öljyjen ja suodattimen vaihdolla. Yleensä meni vielä rytkähtämällä päälle kun aikansa hidasteli.
Jube kirjoitti:Vaihtaako laatikko muuten pehmeästi vai napakasti?
Paineita varmaan voi ensin kokeilla hieman lisätä, mutta kyllähän tuo kuulostaa siltä, että laatikko kaipaisi Siekkisen Jarkon hoitoa
Sanottaisko että nätisti mites toi paineiden lisääminen tapahtuu ? Oliko tämä se laatikon kyljessä oleva "ruuvi" josta väänneltiin ? Muuten laatikossa ole mitään vikaa, ahdistaa vaan
h3ba kirjoitti:
Sanottaisko että nätisti mites toi paineiden lisääminen tapahtuu ? Oliko tämä se laatikon kyljessä oleva "ruuvi" josta väänneltiin ? Muuten laatikossa ole mitään vikaa, ahdistaa vaan
Kyllä juuri se ruuvi laatikon vasemmalla puolella. Haulla löytyy tuosta paineiden säädöstä varmasti ihan kuvienkin kera juttua...
Koklaa ensin sitä ja jos sillä tulee kuntoon niin hyvä. Samalla tosiaan kantsii vaihtaa ölpät ja suodatin. Muista tyhjentää myös turbiini ja laittaa öljyt sisään oikealla lailla, ettei oksenna pitkin pohjaa niitä öljyjä Kokemusta on...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Hienoa! Joo pitää tässä alkaa kattomaan joku remppapäivä, löytäis vaan eka sen vapaapäivän testaan sitä paineen säätöä ja jos ei auta niin vissin häätyy sitten alkaa tuohon öljyn vaihtoon..
Mulla aikanaan oli ekat pari vaihtoa kylmällä lootalla juuri 2-3 välissä vähän ylipehmeitä. Siihen autto pieni vaijerin kiristämienn, alkoi vaihtaa vähän ylempänä ja samalla myös tiukemmin jostain syystä
Jube kirjoitti:Samalla tosiaan kantsii vaihtaa ölpät ja suodatin. Muista tyhjentää myös turbiini ja laittaa öljyt sisään oikealla lailla, ettei oksenna pitkin pohjaa niitä öljyjä Kokemusta on...
Mulla kans kokemusta Mutta mikä tyyli olisi se täysin oikea? olisko jossain ohjetta? Miten turbiinin saa kokonaan tyhjäksi? jne.
Sergey kirjoitti:
Mulla kans kokemusta Mutta mikä tyyli olisi se täysin oikea? olisko jossain ohjetta? Miten turbiinin saa kokonaan tyhjäksi? jne.
Siinä turbiinikopassa olevista rei-istä kun kattelee sitä momentinmuunninta l. turbiinia ja pyörittelee konetta löydät kuusikolo pultin (jos löydät) ,se poistamalla öljyt tyhjenee. Kaikista sitä en ole löytänyt. Kun mittaat poistetut öljyt tiedät mitä sinne suunnilleen pitää pannakkin.
Olen tyhjentänyt tosiaan ensin laatikosta öljyt avaamalla propun Sitten turbiinin proppu auki ja sieltä öljyt ulos. Sitten ö-pohja pois ja suodattimen + tiivisteen vaihto.
Sitten kaatanu jonku 3,5-4litraa öljyä mittatikun reiästä suoriltaan laatikkoon, jonka jälkeen aina puoli litraa kerrallaan kone käynnissä ja näiden puolikkaiden välissä käyny pariin kertaan aina vaihdekaavion läpi ja taas puoli litraa jne Yleensä sinne menee kuutisen litraa...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jube kirjoitti:Olen tyhjentänyt tosiaan ensin laatikosta öljyt avaamalla propun Sitten turbiinin proppu auki ja sieltä öljyt ulos. Sitten ö-pohja pois ja suodattimen + tiivisteen vaihto.
Sitten kaatanu jonku 3,5-4litraa öljyä mittatikun reiästä suoriltaan laatikkoon, jonka jälkeen aina puoli litraa kerrallaan kone käynnissä ja näiden puolikkaiden välissä käyny pariin kertaan aina vaihdekaavion läpi ja taas puoli litraa jne Yleensä sinne menee kuutisen litraa...
juuri näin pittää tehä
se pakin vartoominen haiskahtaa pakin männän vuotamiselta
Jooh tuli tässä mitattua laatikon öljyt ja olivat aika lopussa. Minkäslaista litkua sinne laitetaan ja uskaltaako sitä lisätä uutta öljyä jos ajatellaan et laatikolla menty 556tkm eikä ole esim koskaan vaihdettu öljyjä ?
Mittailtiin tuossa uudestaan öljyt, ko löytyi forumilta toinenkin tapa kerta. Eli vaihteet pläräämällä läpi ja tikku pois. Oli juurikin merkkien välissä öljyn pinta.. Eikä ollu mustaa vaan kirkasta.
Mobil Express Kangasalan Lentolassa veloitti 58 euroa suodattimesta,
joka maksaa KL:lla 20 ja Veholla 30 euroa. Oli muutenkin ylihintainen
öljynvaihto ja suodatin vaihtui vasta pyydettäessä.
JarkkoN kirjoitti:Kannattaa kysyä hinta etukäteen.
Mobil Express Kangasalan Lentolassa veloitti 58 euroa suodattimesta,
joka maksaa KL:lla 20 ja Veholla 30 euroa. Oli muutenkin ylihintainen
öljynvaihto ja suodatin vaihtui vasta pyydettäessä.
Jooh mut no probleemo, tuttu mies jo pennusta asti
Tämmösiä henkimaailman juttuja nyt, eilen ku tarkistin öljyt,niin ei luista lähellekkään niin paljoa enää 2->3, mutta luistaa kuitenkin hieman. Luisto/haku on kuitenkin vähentynyt aika huomattavasti.
Noh, sitten nykyää ei pala käynnistäessä ko hehkuvalo, ennen siellä palaa posotti useampi valo. Ja eikös siellä kuulu palaa aika moni muuki valo ?
h3ba kirjoitti:Tämmösiä henkimaailman juttuja nyt, eilen ku tarkistin öljyt,niin ei luista lähellekkään niin paljoa enää 2->3, mutta luistaa kuitenkin hieman. Luisto/haku on kuitenkin vähentynyt aika huomattavasti.
Noh, sitten nykyää ei pala käynnistäessä ko hehkuvalo, ennen siellä palaa posotti useampi valo. Ja eikös siellä kuulu palaa aika moni muuki valo ?
JEH!
Juu kaikki siellä pitäisi palaa ainakin hetken, paitsi ei ehkä seisontajarrun valo jos seisontajarru ei ole kytketty, en muista.
Sulla alkaa varmaan akun jännite olemaan jo niin alhainen ettei valot pala, räpsähtävätkö edes ? Mulla teki samaa kun oli laturi/hiilet paskana
Viimeksi muokannut Malm, Ti 23.12.2008 22:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Epäilen sitä et laturi ois paskana, kaikki toimii moitteettomasti. Tänäänki ajettu vaikka kuinka paljon ja hyvin pelittää edellee, melkee 10 pakkastaki ja hyvi käynnistyy. Eile se teki samanlailla ko vanhempien luota lähin, kotipihassa testasin uudestaan ni sillon palo kaikki valot. Tänään on ollu vähä hissumpaa
h3ba kirjoitti:
Noh, sitten nykyää ei pala käynnistäessä ko hehkuvalo, ennen siellä palaa posotti useampi valo. Ja eikös siellä kuulu palaa aika moni muuki valo ?
Äsken kävin pikkulenkillä ni himmeänä palo laturin valo ko ajelin. Mutta miten vitussa se akku ei ole jo tyhjä ko autolla rällätty melkeen päivän verran ?
Ja pitääkö siellä niiden muiden valojen palaa vaikka laturin valo ei pala ?
h3ba kirjoitti:Äsken kävin pikkulenkillä ni himmeänä palo laturin valo ko ajelin. Mutta miten vitussa se akku ei ole jo tyhjä ko autolla rällätty melkeen päivän verran ?
Ja pitääkö siellä niiden muiden valojen palaa vaikka laturin valo ei pala ?
Kraah että rupeaa kyrsiin
Ajossahan ei tartte minkään varoitusvalon palaa, mutta kun virrat laitat päälle, niin silloin palaa kaikki. SRS valo taitaa sammua ihan ihtekseen ja loput sammuu sitten kun auton käynnistää, paitsi seisontajarrun valo.
Tuo laturin hiilien, tai paremminsanottuna säätimen vaihto on ihan 5min homma, eikä uusi säädin maksa kuin jotain 15€, eli siittä on helppo lähteä liikenteeseen.
Näillä vanhoilla tiisseleillä ajaa vaikka maapallon ympäri ilman laturia jos sen käyntiin on saanut, ei se siittä ole kiinni, mekaaninen kampe.