W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja kari v »

Jasper Newton kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
kari v kirjoitti:
typeyks kirjoitti:Olisi kysymys teille viisaammille. Auto w211 vm'04 farkku, ei airmatic.

Mihin kuulu kompressorin suodattimen jälkeisen letkun kiinnittyä? Yritin parhaani mukaan kuikuilla ahtaassa tallissa, mutta eipä näillä silmillä löytynyt mieleistä paikkaa.

Ei mihinkään, siihen se jää vapaaksi...
Ja näin toimimalla... se letku hajoaa vielä nopeammin ne kun oikeen asenettunkin ovat usein hajalla


Mihin se letku sitten tulisi laittaa? :?:

Tarkoitin, että uloin pää jää vapaaksi, painalla letku sellaseen hakaseen, jos siellä semmonen on...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Julmis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 10.06.2007 13:13

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja Julmis »

Jatketaan tässä vaikka onkin sedanista kyse.

Eli yllätys yllätys ongelmaa pukkaa. Kyseessä -05 vuoden e420cdi, ajettu 178tkm ja siinähän on vakiona airmatic ilmajousitus. Pariviikkoa sitten ilmestyi mittaristoon se nuoli ylöspäin-kuva ja visit workshop teksti. Reilun viikon kesti ennen kuin oikea takakulma alkoi olemaan lintassa ja tänään sain sen taisteltua nosturille tutkittavaksi.

Aluksi silmämääräisesti tutkailin ja kaikki näytti olevan kunnossa. Sitten avasin taka-akselin keskivaiheilla olevan paineilmalinjan jakotukin (taakse ei ilmeisesti tule kuin yksi paineilmalinja ja jakautuu tuossa molemmille puolille?) ja yllätykseksi linjassa oli painetta jäljellä vaikka pussi oli ollut ihan hengetön.

Seuraavaksi laitoin auto käyntiin hetkeksi ja sitten uudestaan tutkintaa takalinjasta niin tälläkertaa ei ollut tehnyt painetta takalinjastoon ollenkaan vaikka oli pussi ihan kasassa. Epäilin ettei pumppu toimi. Otin pumpun irti ja testasin pöydällä niin pyörii hyvin ja tekee myös painetta mutta suodattimen ja pumpun välinen letku oli puolikisi poikki ja pumppu on varmasti saanut kuraa sisuksiinsa. Onko ne jumiutuvat venttiilit missäpäin autoa? Ovatko siinä jakotukissa joka on pumpun vieressä.

Irroitin ohjausreleen ja ajattelin sen uusia huomenna varmuudenvuoksi kun on tällähetkellä suuri epäilys että pumppu ei starttaa ollenkaan.

Tulipa sekava teksti mutta vinkkiä voisi antaa mitä tehdä seuraavaksi. En usko pussin särkymiseen koska siellä linjastossa oli paine kun aukaisin liitosta.

Onko pumppu mennyt niin väljäksi ettei jaksa tehdä linjastoon painetta vai oisko vaan tuo rele kyrvähtänyt. Voi onko sittenkin pussin alumiininen painesäiliä antanut periksi. Ihmetyttää viikon jakso tietokoneen ilmoituksesta siihen että kulma on lintassa.
-Musta tuntuu-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Julmis kirjoitti:Jatketaan tässä vaikka onkin sedanista kyse.

Eli yllätys yllätys ongelmaa pukkaa. Kyseessä -05 vuoden e420cdi, ajettu 178tkm ja siinähän on vakiona airmatic ilmajousitus. Pariviikkoa sitten ilmestyi mittaristoon se nuoli ylöspäin-kuva ja visit workshop teksti. Reilun viikon kesti ennen kuin oikea takakulma alkoi olemaan lintassa ja tänään sain sen taisteltua nosturille tutkittavaksi.

Aluksi silmämääräisesti tutkailin ja kaikki näytti olevan kunnossa. Sitten avasin taka-akselin keskivaiheilla olevan paineilmalinjan jakotukin (taakse ei ilmeisesti tule kuin yksi paineilmalinja ja jakautuu tuossa molemmille puolille?) ja yllätykseksi linjassa oli painetta jäljellä vaikka pussi oli ollut ihan hengetön.

Seuraavaksi laitoin auto käyntiin hetkeksi ja sitten uudestaan tutkintaa takalinjasta niin tälläkertaa ei ollut tehnyt painetta takalinjastoon ollenkaan vaikka oli pussi ihan kasassa. Epäilin ettei pumppu toimi. Otin pumpun irti ja testasin pöydällä niin pyörii hyvin ja tekee myös painetta mutta suodattimen ja pumpun välinen letku oli puolikisi poikki ja pumppu on varmasti saanut kuraa sisuksiinsa. Onko ne jumiutuvat venttiilit missäpäin autoa? Ovatko siinä jakotukissa joka on pumpun vieressä.

Irroitin ohjausreleen ja ajattelin sen uusia huomenna varmuudenvuoksi kun on tällähetkellä suuri epäilys että pumppu ei starttaa ollenkaan.

Tulipa sekava teksti mutta vinkkiä voisi antaa mitä tehdä seuraavaksi. En usko pussin särkymiseen koska siellä linjastossa oli paine kun aukaisin liitosta.

Onko pumppu mennyt niin väljäksi ettei jaksa tehdä linjastoon painetta vai oisko vaan tuo rele kyrvähtänyt. Voi onko sittenkin pussin alumiininen painesäiliä antanut periksi. Ihmetyttää viikon jakso tietokoneen ilmoituksesta siihen että kulma on lintassa.
Tarkistella myös jakotukki
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Julmis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 10.06.2007 13:13

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja Julmis »

Rele uusi mutta ei mitään vaikutusta.

Irroitin etutolpalle tulevan paineletkun ja siellä oli samanlainen peruspaine sisällä kuin takanakin. Jätin letkun irti ja laitoin auton käyntiin niin letkusta ei tule ilmaa ollenkaan. Onko ortopedi/tms penkkien ilmaohjaus saman pumpun kautta? penkit ainakin toimii.

Menen seuraavaksi irroittamaan jakotukin.
-Musta tuntuu-
-MB E420cdi -05-
-Bmw M3 e36 -93 r/f-
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Julmis kirjoitti:Onko ortopedi/tms penkkien ilmaohjaus saman pumpun kautta? penkit ainakin toimii.
Käsittääkseni on eri kompura.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
TompSa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ti 25.01.2005 12:26
Paikkakunta: Uusimaa

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja TompSa »

Pussijumppa itselläkin edessä. Onko 4maticissa sama takapussi kuin tavallisessakin tasonsäädöllisessä farkussa?
Arnottin sivuja kun katselee, niin ei ole vaihtoehtoa 4matic ja ei-ADS, on ADS+4matic, tai pelkästään ilman ADS:ää.

Että ovat varmaan sitten samat jos pelkkä taason säätö, oli 4matic tai ei?
Osan numero lienee 211 320 09 25, kun rekisterinumerolla kyselin Sunilta.
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Mistäköhän vois johtua?

Muutama viikko sitten vaihdettiin oikian puolelle ilimajousi taakse. Auto on S211 facelift. Aikasemmalla jousella oikianpuolen taka nurkka laski tonttiin yön aikana.

Jousen vaihdon jälkeen muutama viikko meni hienosti ja perä oli ylhäällä. Eilen huomasin töistä lähtiessä, että perä tontissa, kuten tänä aamunaki.

Uus jousi oli Bilsteinin tekemä ja uusi ku se laitettiin paikalleen.

Mistäköhän moinen vois johtua?

Autossa ei oo airmaticia
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja taky »

S211 vm.2005, pussit vain takana.

Onko muistikuvaa minkä kokoinen on takailmapussin ilmaputken kiinnitysmutterin kanta - 10mm -> 13mm-isompi?
Avokylkinen hylsy haussa homma helpottamiseksi.

Löytyykö jostain ohjetta kuin STAR:lla pussien vaihto-operaatiossa tulee menetellä, tyhjentää - täyttää pikkupaineella - jne kuin menetellä?

Missä mahtaa olla ilmapumpun/kompuran sulake, nro ja sen koko?
Se on ko autosta poistettu siirtämisen takia ettei pumppu turhaan huuda ja nyt pitäisi testata toimiiko se ollenkaan.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja HannuS »

taky kirjoitti:S211 vm.2005, pussit vain takana.

Onko muistikuvaa minkä kokoinen on takailmapussin ilmaputken kiinnitysmutterin kanta - 10mm -> 13mm-isompi?
Avokylkinen hylsy haussa homma helpottamiseksi.

Löytyykö jostain ohjetta kuin STAR:lla pussien vaihto-operaatiossa tulee menetellä, tyhjentää - täyttää pikkupaineella - jne kuin menetellä?

Missä mahtaa olla ilmapumpun/kompuran sulake, nro ja sen koko?
Se on ko autosta poistettu siirtämisen takia ettei pumppu turhaan huuda ja nyt pitäisi testata toimiiko se ollenkaan.
Jep. Tämä onkin tärkeä huomioida. Staari ei osaa tai pysty tyhjentää pusseja tyhjäksi kompuran suunnasta, vaan täytyy avata se perän takana oleva haaroitus liitos ensin ja sitten vasta päästää paineet pois Staarilla. Toki sinne pussin venttiilille voi syöttää virtaa 12v Ulkopuoleltakin. Se avaa pussin päädyn venttiilin.

Se miten uuden pussin saa laskostumaan oikein onkin sitten temppu. Siinä kun on ne suojat paikoillaan niin sinne on vaikea nähdä milloin kumi laskostuu suoraan. Kuvittelisin sen menevän siten että sitä mukaa kun painetta lisää pussiin staarilla niin katsoo että pussi ei ala tekemään mutkaa tai nyrjähtämään mihinkään suuntaan. Minulla nimittäin nuot arnottin pussit menivät lenksottamaan niinkuin nälkiintyneellä vääräsäärisellä kehitysmaan lapsella. Mulla on siitä kuvakin jossakin. Se aiheuttaa ainakin sen että pussin suojus hinkaa iskarin suojaa vasten myös silloin kun auto on renkaiden varassa. Ja siitä kuuluu ikävää rusahtelua ja napsetta montuissa Myös mahdollinen ruttu aiheuttaa ehkä sen että pussi ei kestä kovinkaan pitkään. Siitäkin on täällä foorumilla ollut kokemuksia.

Se avain on muistaakseni 10mm siihen haaroituskohtaan. Aukeaa se tavallisellakin listalla. Jos vuotaa niin laita jotakin silikoni/butyylimassaa kierteeseen.

Näkyisköhän "vääräsääri" pussin kuva täältä ...
https://www.flickr.com/gp/140574524@N07/a18J1E
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja taky »

HannuS kirjoitti: Näkyisköhän kuva täältä

[ https://www.flickr.com/gp/140574524@N07/z2A2C0 ]
Minulle ei ainakaan näy suoraan, mutta linkki selaimeen niin näkyy.

Mutta onko Arnott 2726 erilainen kuin kuvassasi?

Arnott...

Kuva

...jossa viisto alareuna joka vastaa tukivarteen?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Juu kyllä se tuo sama on. Väärinpäin sitä ei voikaan laittaa. Venttiili piti vaihtaa niistä vanhoista. Nykyään arnotteissakin tulee se myös mukana.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Vika löyty, ei pussi kestäny ihan kolomia viikkua. Onneksi en oo ite laittanu.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja epk »

onpa hienosti kiristetty :D ohjeet kun olis malttanut asentaja lukea...
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Juu, asentajalla oli käytössä bilsteinin ohjeet sekä WIS-käytössä ja sieltä tulostetut ohjeet.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
tulimäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 25.02.2010 22:10
Paikkakunta: Häme

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja tulimäki »

Toltahan se näyttää kun jousitus on "ala-asennossa". Korin ollessa normikorkeudessa jousi on suorassa. Itellä uusi Bilstein kesti sentään puoli vuotta ja. Epätasaisen olista laatua Bilsteinilta. Kompurakin oli uusi eli varmasti ei ajettu tyhjillä pusseilla. Taitaa olla viimeinen ilmajousitettu mersu.
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja HannuS »

epk kirjoitti:onpa hienosti kiristetty :D ohjeet kun olis malttanut asentaja lukea...
Niinpäs onkin. Noissa bilteiniläisissä pussin alapään silmukka pääsee vaikka mihin asentoon. Alumiinipäätyisessä Arnottissa se ei pääse kuin yhteen asentoon.
Mitä siellä WIS ohjeissa muuten sanotaan? Miten pussin saa pysymään suorassa?
Minunkin pitäis nuot omat käyttää irti ja koittaa saada ne jollakin tavalla laskostumaan suoraan ja samalla vaihtaa oikean puolen narinanivel.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja epk »

Kaikkialla sanotaan että kiristys ajoasennossa. Ei se muuta ihmeellistä tarvitse.
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja taky »

epk kirjoitti:Kaikkialla sanotaan että kiristys ajoasennossa. Ei se muuta ihmeellistä tarvitse.
Eli - varmistuksena omalle sisästykselle -

1. vanha pussi pois
2. uusi pussi tilalle, kiinnityspultti hollille
3. auto alas
4. painetta pussiin ja auto ajoasentoon
5. pultin lopullinen kiristys?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja epk »

Sen verta lisäystä noihin ettei saa laskea alas asti autoa ennenkuin pusseihin lisätty painetta. Ja irroituksesta sen verta että paineet kaikki pois pussista ennen ku ottaa se pois, eli letku irti. Sitten venttiiliistä loput tai puukko kylkeen :D
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Aikasempi ilmapussi kesti kymmenen vuotta ja melkein 400 000 km joten en voi kovin sitä moittia, kuluvia osia.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja taky »

epk kirjoitti:Sen verta lisäystä noihin ettei saa laskea alas asti autoa ennenkuin pusseihin lisätty painetta.
About 1/4 - 1/3 joustovarasta pussia kurttuun ja sitten paineet pussiin?
Vai ihan juuria ja juuri renkaat maata vasten?

Vanhoissa paineet onkin jo nollassa, niin ei tarvitse olla niistä huolissaan.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja epk »

Virallinen ohje muistaakseni oli että noin 15s per pussi painetta lisää ja sitte vaan tunkin varassa laskee auton vaikka vähän alle normaalin ajokorkeuden ja täyttää siitä sitten ajoasentoon.
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja taky »

epk kirjoitti:Virallinen ohje muistaakseni oli että noin 15s per pussi painetta lisää ja sitte vaan tunkin varassa laskee auton vaikka vähän alle normaalin ajokorkeuden ja täyttää siitä sitten ajoasentoon.
Allright, tuo selkiinnyttää kovasti.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
TompSa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ti 25.01.2005 12:26
Paikkakunta: Uusimaa

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja TompSa »

epk kirjoitti:Sen verta lisäystä noihin ettei saa laskea alas asti autoa ennenkuin pusseihin lisätty painetta. Ja irroituksesta sen verta että paineet kaikki pois pussista ennen ku ottaa se pois, eli letku irti. Sitten venttiiliistä loput tai puukko kylkeen :D
Tuo puukko kylkeen ohje selittääkin sen, että miksi mun vanhoissa pusseissa on ihan kuin puukolla tehdyt viillot liki samassa kohtaa...
Otin nimittäin vanhat pussit mielenkiinnosta korjaamolta matkaan, ne vuosikin sitten ihan jostain muualta...

No, ehkäpä niitä ei olisi voinut varalla pitää kuitenkaan. Renkaita kun vaihtelin, niin näyttäisi kyllä suojapalje hankaavan iskarin kylkeen.
Palkeessa on joku toppaus pinnassa, kauankohan kestää ennenkuin sisempikin rakenne hankautuu puhki? Arnott jouset siis kyseessä.

Vanhat oli luultavasti alkuperäiset, 9 vuotta ja 270 tkm kestivät.
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja epk »

ajoasennossa tuskin enää ottaa kiinni joten tuskin minkäänlaista ongelmaa ?
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja taky »

epk kirjoitti:Virallinen ohje muistaakseni oli että noin 15s per pussi painetta lisää ja sitte vaan tunkin varassa laskee auton vaikka vähän alle normaalin ajokorkeuden ja täyttää siitä sitten ajoasentoon.

Tuolle löytyy STARin takaa asetus tms ohjeistus, mistähän se STARista löytyy?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja epk »

Täytä pussit vaihdon jälkeen kohta?
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja taky »

epk kirjoitti:Täytä pussit vaihdon jälkeen kohta?
Mahdollisesti, pitää availla konetta ja katsoa löydänkö....
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja taky »

TompSa kirjoitti: Tuo puukko kylkeen ohje selittääkin sen, että miksi mun vanhoissa pusseissa on ihan kuin puukolla tehdyt viillot liki samassa kohtaa...

Missähän kohtaa ko viillot oli - siis mistä kohtaa pussin saa ilmattomaksi?

Toinen näytti olevan ihan lussu - mutta toisessa "jämäkkyyttä" sen verran että oletan sillä olevan paineet, kuskin puolella - voiko näin edes olla?
Oletin että ovat ns yhtä piiriä ja molemmat tyhjänä jos jompi kumpi vuotaa....
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Re: W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Pusseissa on venttiilit.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Vastaa Viestiin