KUUSSATASEN ONGELMAT,ONKO NIITÄ?
KUUSSATASEN ONGELMAT,ONKO NIITÄ?
Pitäis koeajaa tollanen -92 n.60tkm ajettu kuussatanen.Mitenkä on,entiset ja nykyiset omuistajat,mitä ongelmia näissä noin yleisesti on?Onko kallis auto pitää,bensankulutus on käytännön ajossa mitä luokkaa? Kun noilla kilometreillä ei kulumia vielä ole,onko muutoin ajanhapertamaa ja missä? Heitelkääpäs kokemuksianne!
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Japanista tullut nähtävästi? Jossakin toisessa topikissa oli juuri juttua niiden laatikko-ongelmista, ruuhka-ajo kuluttaa laatikkoa enemmän kuin kilometreistä olettaisi.
Koneen ongelmat ovat sytytyksessä ja sitä kautta kateissa, et nimittäin herkästi huomaa vaikka pari pyttyä olisi poissa pelistä -> katit kappeleiksi.
Tuttavan (67v herrasmies) 600:sen kulutus on matkassa ollut pienimmillään 12L/100km, kaupungissa ja pätkäajossa kulutus on jossain 15 ja 30 litran välillä.
Ylläpitokulut ovat suhteellinen käsite kun kyseessä on uutena reilusti yli miljoona markkaa maksanut auto, mutta muutama tonni saa olla jemmassa.
Koneen ongelmat ovat sytytyksessä ja sitä kautta kateissa, et nimittäin herkästi huomaa vaikka pari pyttyä olisi poissa pelistä -> katit kappeleiksi.
Tuttavan (67v herrasmies) 600:sen kulutus on matkassa ollut pienimmillään 12L/100km, kaupungissa ja pätkäajossa kulutus on jossain 15 ja 30 litran välillä.
Ylläpitokulut ovat suhteellinen käsite kun kyseessä on uutena reilusti yli miljoona markkaa maksanut auto, mutta muutama tonni saa olla jemmassa.
Ex. S202 cdi -99
Suhteellisen tuoreena myöskin Japanista tuodun 600 omistajana neuvoisin seuraavat:
-Moottorin sytytyksen johtosarja, hapertuu ja aiheuttaa mitä mielenkiintoisempia ongelmia. (Uusi johtosarja 500-1500e väliltä, riippuen ostopaikasta)
- Laatikon toiminta, pitkä ruuhkassa seisominen kuluttaa kytkinpakkoja, öljynvaihto erittäin tärkeä
- Imuovien toiminta (Uusi pumppu 1280 euroa, mahdollisuus myös korjata itse)
- Yleensäkin kaikki sähkölaitteet
- Moottori ei saa täristä _ollenkaan_ muutoin 1-2-3-X sylinteriä poissa pelistä. (Helpoiten erotat tärinän, kun käytät varmasti kunnossa olevasta M120:sta yhden tulpanjohdon irti käynnistyksen ajaksi)
- N+X vikaantuvaa muuta paikkaa, jotka joko lahoavat tai eivät lahoa, enemmin tai myöhemmin.
Kulutus itselläni maantiellä 12-14 litraa, kaupungissa 20-23 litraa.
Siinäpä ne mielestäni tärkeimmät.
-Moottorin sytytyksen johtosarja, hapertuu ja aiheuttaa mitä mielenkiintoisempia ongelmia. (Uusi johtosarja 500-1500e väliltä, riippuen ostopaikasta)
- Laatikon toiminta, pitkä ruuhkassa seisominen kuluttaa kytkinpakkoja, öljynvaihto erittäin tärkeä
- Imuovien toiminta (Uusi pumppu 1280 euroa, mahdollisuus myös korjata itse)
- Yleensäkin kaikki sähkölaitteet
- Moottori ei saa täristä _ollenkaan_ muutoin 1-2-3-X sylinteriä poissa pelistä. (Helpoiten erotat tärinän, kun käytät varmasti kunnossa olevasta M120:sta yhden tulpanjohdon irti käynnistyksen ajaksi)
- N+X vikaantuvaa muuta paikkaa, jotka joko lahoavat tai eivät lahoa, enemmin tai myöhemmin.
Kulutus itselläni maantiellä 12-14 litraa, kaupungissa 20-23 litraa.
Siinäpä ne mielestäni tärkeimmät.
Jos taskusta löytyy 50 sentin kolikko, niin sen pitäisi pysyä syrjällään imusarjan päällä moottorin käydessä.Nach kirjoitti: - Moottori ei saa täristä _ollenkaan_ muutoin 1-2-3-X sylinteriä poissa pelistä. (Helpoiten erotat tärinän, kun käytät varmasti kunnossa olevasta M120:sta yhden tulpanjohdon irti käynnistyksen ajaksi)
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Nonnih nyt se on tehty,se koeajo nimittäin.Ennakko-odotukset oli suuretMika.T kirjoitti:Ja 600sen tapauksessa mahdollisesti kampiakseli poikki.Tctic kirjoitti:
Koneen ongelmat ovat sytytyksessä ja sitä kautta kateissa, et nimittäin herkästi huomaa vaikka pari pyttyä olisi poissa pelistä -> katit kappeleiksi.
mutta kokemus suurempi.
Ruostuuko se nyt sitten enempi kuin esim 124,eikai tollasta -92:sta ole vesiväreillä vielä maalattu? Ja Saksantuonti tää on.Jarrut vähän ravistaa mutta muuta moitittavaa ei löydy.Mites nää sytkäjohtosarjat,hapertuuko ne omia aikojaan,vai lämmönvaihtelusta johtuen ajanmittaan?Ja millä km lukemilla ootte niitä joutuneet vaihtamaan.
Ja miten niin kampiakseli poikki? Rasittaako vajaakäynti niin rankasti akselia?Onkos näitä sähkövikoja suhteellisesti ottaen enempi ja mitä niitä?
Miten herkästi hajoo katti ja mitä maksaa? Aiheuttaako katin hajoaminen muuta kuin kasastusongelmia? Vastauksista kiitollinen dieselmies.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
1) Ei mielestäni ainankaan sen enempää. Mielestäni kori kestää yllättävän hyvin ajan hammasta.jsmaa kirjoitti: Nonnih nyt se on tehty,se koeajo nimittäin.
Ennakko-odotukset oli suuret mutta kokemus suurempi.
1)Ruostuuko se nyt sitten enempi kuin esim 124,
2)eikai tollasta -92:sta ole vesiväreillä vielä maalattu?
3)Jarrut vähän ravistaa mutta muuta moitittavaa ei löydy.
4)Mites nää sytkäjohtosarjat,hapertuuko ne omia aikojaan,vai lämmönvaihtelusta johtuen ajanmittaan?
5)Ja millä km lukemilla ootte niitä joutuneet vaihtamaan.
6)Ja miten niin kampiakseli poikki? Rasittaako vajaakäynti niin rankasti akselia?
7)Onkos näitä sähkövikoja suhteellisesti ottaen enempi ja mitä niitä?
8)Miten herkästi hajoo katti ja mitä maksaa?
Aiheuttaako katin hajoaminen muuta kuin kasastusongelmia?
2) Ei ainankaan tehtaalta lähtiessä, mutta mistä sitä tietää montako picassoa sen ympärillä on kerenny hääräilemään...
3)Tai sinä et löytänyt....
4)Lämpöhän se on se suurin ongelma...
5)Tavattoman yksilökohtaistahan se on. Ei niinkään ajokilometrimäärään, vaan käyttötunteihin sidottu juttu.
6) 12 mukisen kampiakseli on pitkä. Se rasittuu herkästi koska työtahteja on 30 asteen välein.
7) Mitä enemmän sähköisiä apuvälineitä, kuten autom. ilmastointia, imuovia, stereoita, parkkitutkia, tempomaatteja, keskuslukkoja, valoautomaatteja, sähköpenkkejä ynnä muita extroja, niin AINA sähkövikojen mahdollisuus nousee.
8) Taas riippuu siitä, että minkälaisella käytöllä auto on ollut. Lambdan saa saksasta 83 - 100 euron väliin plus postikulut. Syttyjohtosarja tarvikevalmistajana 430 euroa plus postit. Täysi tiivistesarja noin 560 euroa. Tuo on yllättävän halpa, mutta tarvikelaatua...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Montako runkolaakeria koneessa on?Ja onko nää katkeemiset omakohtaisia kokemuksia vai kuulopuheita? W140 koria on kai valmistettu 1991-99,vai?juhaoh kirjoitti:Tuo tuntuu kummalta, kun onhan koneita jossa puotetaan osa sylintereistä pois kun ei oteta tehoja.Mika.T kirjoitti:Kyllä.jsmaa kirjoitti: Ja miten niin kampiakseli poikki? Rasittaako vajaakäynti niin rankasti akselia?
Mitä parannuksia autoon on tänä aikana tehty?Yleensä kai pitäisi hankkia viimeisin evolutiomalli autosta koska siihen on sitte tehty jo kaikki parannukset,ehkä myös huononnuksia löytyy.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
No melkein tohtisin väittää että noissa koneissa, missä tuo lepuutus toiminto on, on otettu asia huomioon jo kampea suunniteltaessa ja toiseksi, onhan se hieman eri kun niissä lepuutuskoneissa jätetään venttiilit auki, eikä polttoainetta syötetä niille sylintereille mitkä "tauolla". Eli rasitukset hieman eriluokkaa kuin tuollaisessa missä lepuutus ei ole niin hallittua-> bensaa syötetään kokoajan koneelle ja puristellaan kasaan, mutta soppa ei poistukkaan pytystä savuna pihalle, vaan se kertynyt soppa pitää työntää väkisin pihalle samassa muodossa kuin se on sinne tullutjuhaoh kirjoitti:Tuo tuntuu kummalta, kun onhan koneita jossa puotetaan osa sylintereistä pois kun ei oteta tehoja.Mika.T kirjoitti:Kyllä.jsmaa kirjoitti: Ja miten niin kampiakseli poikki? Rasittaako vajaakäynti niin rankasti akselia?

Ja kyllä ainakin minä olen senverran monta V12 kampea nähnyt katkenneena (tosin kuvissa) ja yhtämonta juttua aiheesta lukeneena, että en epäile asian paikkansa pitävyyttä yhtään


-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Tuolta kohdasta "Modellgescichte" löytyy saksankielinen lista muutoksista. Suurin tekninen ja optinen facelift on tapahtunut vaiheittain kevään 1994 ja syksyn 1995 välisenä aikana ja 1991-1994 vuosimallit on keskenään lähes samanlaisia samoin kuin 1996-1998 mallit.jsmaa kirjoitti:W140 koria on kai valmistettu 1991-99,vai?
Mitä parannuksia autoon on tänä aikana tehty?
Näinhän se varmaan osittain on. Mutta onhan ne voimat kuitenkin kammelle huomattavasti pienennät jos palotapahtuma jää pois. Puristustahtihan sinne tietysti jää, mutta työtahti puuttuu. Polttoainetta menee tietysti hukkaan.piippu kirjoitti:No melkein tohtisin väittää että noissa koneissa, missä tuo lepuutus toiminto on, on otettu asia huomioon jo kampea suunniteltaessa ja toiseksi, onhan se hieman eri kun niissä lepuutuskoneissa jätetään venttiilit auki, eikä polttoainetta syötetä niille sylintereille mitkä "tauolla". Eli rasitukset hieman eriluokkaa kuin tuollaisessa missä lepuutus ei ole niin hallittua-> bensaa syötetään kokoajan koneelle ja puristellaan kasaan, mutta soppa ei poistukkaan pytystä savuna pihalle, vaan se kertynyt soppa pitää työntää väkisin pihalle samassa muodossa kuin se on sinne tullutjuhaoh kirjoitti:Tuo tuntuu kummalta, kun onhan koneita jossa puotetaan osa sylintereistä pois kun ei oteta tehoja.Mika.T kirjoitti:Kyllä.jsmaa kirjoitti: Ja miten niin kampiakseli poikki? Rasittaako vajaakäynti niin rankasti akselia?:
Mutta kuka sen lopulta tietää onko se kampiakseli katkennut heikkouttaan vai käyntivirheiden vuoksi. Minäkin olisin varmaan merkkiliikkeessä tyskennellessä pakotettu syyttämään koneen käyttäjää kuin palkanmaksajan mahdollisesti alimitoitettua tuotetta.
Mahtaisko joku jonka kuussatasesta on kampiakseli katkennut ilmoittautua,vai onko nää suurimmaksi osaksi vain legendaa ja kuvia.En väitä etteikö näin voisi tapahtua pitkän vajaapytyillä ajon jälkeen,mutta mutta... Ja ihmeellistä on sitten se että koekäytössä moottorin suunnitteluvaiheessa on varmasti tapahtunut sama asia joka on tiedossa ollut tehtaalla.Noinkin täydellisesti varusteltuun autoon ei sensoreita sylinterien toiminnasta olisi ollut ollenkaan mahdotonta lisätä,jos se kerran on noinkin vaarallista.piippu kirjoitti:No melkein tohtisin väittää että noissa koneissa, missä tuo lepuutus toiminto on, on otettu asia huomioon jo kampea suunniteltaessa ja toiseksi, onhan se hieman eri kun niissä lepuutuskoneissa jätetään venttiilit auki, eikä polttoainetta syötetä niille sylintereille mitkä "tauolla". Eli rasitukset hieman eriluokkaa kuin tuollaisessa missä lepuutus ei ole niin hallittua-> bensaa syötetään kokoajan koneelle ja puristellaan kasaan, mutta soppa ei poistukkaan pytystä savuna pihalle, vaan se kertynyt soppa pitää työntää väkisin pihalle samassa muodossa kuin se on sinne tullutjuhaoh kirjoitti:Tuo tuntuu kummalta, kun onhan koneita jossa puotetaan osa sylintereistä pois kun ei oteta tehoja.Mika.T kirjoitti:Kyllä.jsmaa kirjoitti: Ja miten niin kampiakseli poikki? Rasittaako vajaakäynti niin rankasti akselia?![]()
Ja kyllä ainakin minä olen senverran monta V12 kampea nähnyt katkenneena (tosin kuvissa) ja yhtämonta juttua aiheesta lukeneena, että en epäile asian paikkansa pitävyyttä yhtäänOn muuten meleko heikon näköinen tuo V12 koneen kampi jo muutenkin katsella....tehoihin nähden
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
No kun nyt kerran ei ole sensoreita, niin ei ole sensoreita.jsmaa kirjoitti: ....En väitä etteikö näin voisi tapahtua pitkän vajaapytyillä ajon jälkeen,mutta mutta...
Ja ihmeellistä on sitten se että koekäytössä moottorin suunnitteluvaiheessa on varmasti tapahtunut sama asia joka on tiedossa ollut tehtaalla.
Noinkin täydellisesti varusteltuun autoon ei sensoreita sylinterien toiminnasta olisi ollut ollenkaan mahdotonta lisätä,jos se kerran on noinkin vaarallista.
Olisi kai ne voineet sinne laittaa vaikka ydinvoimalankin, jos olisivat halunneet.
Sitäpaitsi 600S on tehty sellaisille ihmisille, joitten ei tarvitse olla kiinnostunut tekniikasta pätkän vertaa. Jos autoon tulee joku vika, niin se viedään semmoisen liikkeen hoitoon, jonka pihalla on mersun tähti 20 metrin korkuisen tolpan päässä. Maksaa minkä maksaa, se kuuluu auton ylläpitoon.
Ne ihmiset, jotka ovat sillon joskus ostaneet kuussatkuja, ovat olleet kiinnostuneita heidän yhtiönsä osavuosikatsauksista, kvartaalituloksista, golfista, sikareista, konjakeista, uudella purjeveneellä tehtävästä matkasta jonnekin välimerelle tjsp.
He eivät ole välttämättä vaivautuneet edes käymään henkilökohtaisesti autoliikkeestä hakemassa uutta autoaan, vaan kuljettaja Jaahansson on iltapäivällä vaihtanut mustan mersun toiseen mustaan mersuun, joka poikkeaa edellisestä vaan rekisterilaatan kohdalta.
Esim. Tarja Halosella on 600S.
Kuvittelen mielessäni, miltä näyttäisi kun Tarja olisi lähtenyt asioikseen jonnekin Veholle riippumaan jonkun myyjän hihassa, että "pitäis valtiolle taas ostaa uus pirssi, oisko sulla jotain kivaa tarjota"...ja kiinnostaskohan tuota tosiaankin jonkun kampiakselin katkeamisriski?
Viimeksi muokannut Mesedesi, Ma 29.06.2009 14:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Niin meinaakko jsmaa että näitä v12 kuskeja on suomessa paljonkin
Siis tapauksia on suomessa bout vajaa kourallinen (itseasiassa minä muistan kuulleeni kokonaiset 2kpl tapauksia ja näistä molemmista kuulin merkkiliikeen asentajilta), mutta eipä ne Johtajat yms. herrat, joilla autoja on ollut, paljoa kiinnosta alata missään foorumilla asiasta jauhamaan....uskoisin
Mutta ulkomailta, missä kalustoa on, on myös "sattumia" enempi ja ei muutakuin googlettamaan...vaikka nyt benzworldia yms. asiafoorumeita ja hämmästy

Siis tapauksia on suomessa bout vajaa kourallinen (itseasiassa minä muistan kuulleeni kokonaiset 2kpl tapauksia ja näistä molemmista kuulin merkkiliikeen asentajilta), mutta eipä ne Johtajat yms. herrat, joilla autoja on ollut, paljoa kiinnosta alata missään foorumilla asiasta jauhamaan....uskoisin

Mutta ulkomailta, missä kalustoa on, on myös "sattumia" enempi ja ei muutakuin googlettamaan...vaikka nyt benzworldia yms. asiafoorumeita ja hämmästy

-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Minäkin kehotan katsomaan/kysymään lisäinfoa ulkomailta:
http://community.forenshop.net/forums/i ... forum=W140
http://www.benzworld.org/forums/w140-s-class/
Etenkin tuo saksalainen tuntuu asialliselta. Hakusanaksi vaan "Kurbelwelle" tms.
http://community.forenshop.net/forums/i ... forum=W140
http://www.benzworld.org/forums/w140-s-class/
Etenkin tuo saksalainen tuntuu asialliselta. Hakusanaksi vaan "Kurbelwelle" tms.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
No joo joo,mutta imagokysymyshän toi on ennenkaikkea!Kyllä se juttu kulkee "niissäkin piireissä" ja osakkeet laskee,kuten on huomattu tuoreempien vaikkakin halvempien mersujen kohdalla.Ja se että jollain tarjahalosella on käytössään meidän maksama kuussatanen ei ainakaan minun kohdallani nosta yhtään auton arvoa,pikemminkin laskee.Kysymys on nyt ensisijaisesti kokonaisuuden kestävyydestä,eli uskaltaako semmosen ostaa.Mistään imagosta tai statuksesta tässä ei ole kysymys vaan mielenkiintoisilla härpättimillä varustetusta tehokkaasta autosta.Mesedesi kirjoitti:No kun nyt kerran ei ole sensoreita, niin ei ole sensoreita.jsmaa kirjoitti: ....En väitä etteikö näin voisi tapahtua pitkän vajaapytyillä ajon jälkeen,mutta mutta...
Ja ihmeellistä on sitten se että koekäytössä moottorin suunnitteluvaiheessa on varmasti tapahtunut sama asia joka on tiedossa ollut tehtaalla.
Noinkin täydellisesti varusteltuun autoon ei sensoreita sylinterien toiminnasta olisi ollut ollenkaan mahdotonta lisätä,jos se kerran on noinkin vaarallista.
Olisi kai ne voineet sinne laittaa vaikka ydinvoimalankin, jos olisivat halunneet.
Sitäpaitsi 600S on tehty sellaisille ihmisille, joitten ei tarvitse olla kiinnostunut tekniikasta pätkän vertaa. Jos autoon tulee joku vika, niin se viedään semmoisen liikkeen hoitoon, jonka pihalla on mersun tähti 20 metrin korkuisen tolpan päässä. Maksaa minkä maksaa, se kuuluu auton ylläpitoon.
Ne ihmiset, jotka ovat sillon joskus ostaneet kuussatkuja, ovat olleet kiinnostuneita heidän yhtiönsä osavuosikatsauksista, kvartaalituloksista, golfista, sikareista, konjakeista, uudella purjeveneellä tehtävästä matkasta jonnekin välimerelle tjsp.
He eivät ole välttämättä vaivautuneet edes käymään henkilökohtaisesti autoliikkeestä hakemassa uutta autoaan, vaan kuljettaja Jaahansson on iltapäivällä vaihtanut mustan mersun toiseen mustaan mersuun, joka poikkeaa edellisestä vaan rekisterilaatan kohdalta.
Esim. Tarja Halosella on 600S.
Kuvittelen mielessäni, miltä näyttäisi kun Tarja olisi lähtenyt asioikseen jonnekin Veholle riippumaan jonkun myyjän hihassa, että "pitäis valtiolle taas ostaa uus pirssi, oisko sulla jotain kivaa tarjota"...ja kiinnostaskohan tuota tosiaankin jonkun kampiakselin katkeamisriski?
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Jos nyt "Haaben sii hoitte, kuinka te voitte" saksankielelläni tajusin, niin germaanit taistelee usein M120 motin suhteen öljyvuotojen kanssa.
Ymmärtääkseni joku oli jakoketjun kiristimen ja jokusen tiivisteen vaihdattanu MB:llä ja loppusummaksi oli tullut 2000 euroa.
Ihan linjassaan autoon nähden.
Tässä jutussa ilmeisesti mäntävaurio tuli ennenaikaisesti väsähtäneestä virranjakajan kannesta
Olihan se joitain vuosia sitten haaveena minullakin hankkia alkupään "täysitehoinen" tusinaässä, mutta mitä enemmän olen lukenut ja persaukisena sivusta seuraillut, niin mielenkiinto omistaa moinen auto on kyllä hiipunut aika pieniin.
Käyttää voisi ja varmasti ajellakin, jos vaan joku toinen hoitaa tuon kustannus- ja huoltopuolen.
Sitä tarpeeksi rikasta ja sydänvikaista leskirouvaa odotellessa täytyy tuollaiset autot sivuttaa mielestä kokonaan.
Mutta jos sinua pelottaa käyttää moottoria, jonka vauriot voivat olla marmoritiskillä korjattuna yli 25000 euron summia, niin olettaisin, että sitten ei.
Se M120 alakerta maksoi muistaakseni pari vuotta sitten noin 18000 euroa meidän paikallisen MB-myyntipisteen tiskiltä.
Ja kuten tuostakin linkistä löytyi esimerkki.
Voi siellä prakailla muutkin osat syttypuolella, kun vaan pelkät johdot...
Pitäis kyllä ehkä hetki katsella ebayta, että onko V12 kampiakseleita kaupan...
Ymmärtääkseni joku oli jakoketjun kiristimen ja jokusen tiivisteen vaihdattanu MB:llä ja loppusummaksi oli tullut 2000 euroa.
Ihan linjassaan autoon nähden.
Tässä jutussa ilmeisesti mäntävaurio tuli ennenaikaisesti väsähtäneestä virranjakajan kannesta
Olihan se joitain vuosia sitten haaveena minullakin hankkia alkupään "täysitehoinen" tusinaässä, mutta mitä enemmän olen lukenut ja persaukisena sivusta seuraillut, niin mielenkiinto omistaa moinen auto on kyllä hiipunut aika pieniin.
Käyttää voisi ja varmasti ajellakin, jos vaan joku toinen hoitaa tuon kustannus- ja huoltopuolen.
Sitä tarpeeksi rikasta ja sydänvikaista leskirouvaa odotellessa täytyy tuollaiset autot sivuttaa mielestä kokonaan.

No on taas niin vaikea kysymys, johon ei voi oikeastaan vastata kukaan muu, kuin sinä itse.jsmaa kirjoitti:Kysymys on nyt ensisijaisesti kokonaisuuden kestävyydestä,eli uskaltaako semmosen ostaa.
Mutta jos sinua pelottaa käyttää moottoria, jonka vauriot voivat olla marmoritiskillä korjattuna yli 25000 euron summia, niin olettaisin, että sitten ei.
Se M120 alakerta maksoi muistaakseni pari vuotta sitten noin 18000 euroa meidän paikallisen MB-myyntipisteen tiskiltä.
Ja kuten tuostakin linkistä löytyi esimerkki.
Voi siellä prakailla muutkin osat syttypuolella, kun vaan pelkät johdot...
Pitäis kyllä ehkä hetki katsella ebayta, että onko V12 kampiakseleita kaupan...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=74911
Tuossa on vähän juttua kuussatasen konerempasta...
Tuossa on vähän juttua kuussatasen konerempasta...
Jos olet katsellut esim. Nettiautoa, niin samat 600:set on edelleen kaupan, jotka olivat siellä ensimmäisen kerran jo yli 2 vuotta sitten, siis kauan ennen tätä "lamaa".
Siitäkin voi päätellä kuinka haluttuja ne tosiasiassa ovat, varsinkin tänä päivänä. Varmaan osa on poistunut myynnistä taktisista syistä ja osa saattaa olla kaupattu jopa veli venäläiselle.
Miten olisi pienempi kone, vaikka "hikinen" V8, jos sen (syystä tai toisesta) pitää olla iso kone? Itselläni on vaivainen 420:nen, jolla tosin matka taittuu ihan kohtuullisen hyvin. Jotkut saattavat jopa olla kateellisia istuttuaan hetken kyydissä, oman Nissaninsa jälkeen...
Joten, suosittelen miettimään V12-mallin ostoa, sillä jos alkaa jostain syystä ostos v*tuttamaan, niin on tasan kohtuullisen vaikea päästä eroon. Paitsi tietysti jos annat sen lähes ilmaiseksi niille haaskalla kyttääjille jotka kuitenkin soittelevat myyjälle ensimmäiset 4 viikkoa. Ei kannata ostaa ongelmia ja huolia samalla kertaa, kun vähemmälläkin pääsee. Ja varsinkaan alle 3.000:n euron kk-tuloilla. Jos joku on ylihintainen auto tänä päivänä, niin se on takuulla V12 Ässä. Samaa korimallia ne on pienemmälläkin koneella olevat, eikä se ajonautinto ole varmaan yhtään huonompi V8:ssakaan, eikä varmaan 6-koneellakaan.
Jokainen tekee omat valintansa. Tässä ketjussa on ainakin kerrottu hyviä ohjeita runsaasti. Mutta muista, olet lopulta yksin tekemässä valintaa, sillä itsellesi sen auton ostat, et suinkaa tälle foorumille. Mutta jos lompakko kestää sen että ego "vaatii" V12-pannun, niin vaihtoehtoja riittää, tarjontaa on sillä osastolla.
Siitäkin voi päätellä kuinka haluttuja ne tosiasiassa ovat, varsinkin tänä päivänä. Varmaan osa on poistunut myynnistä taktisista syistä ja osa saattaa olla kaupattu jopa veli venäläiselle.

Miten olisi pienempi kone, vaikka "hikinen" V8, jos sen (syystä tai toisesta) pitää olla iso kone? Itselläni on vaivainen 420:nen, jolla tosin matka taittuu ihan kohtuullisen hyvin. Jotkut saattavat jopa olla kateellisia istuttuaan hetken kyydissä, oman Nissaninsa jälkeen...
Joten, suosittelen miettimään V12-mallin ostoa, sillä jos alkaa jostain syystä ostos v*tuttamaan, niin on tasan kohtuullisen vaikea päästä eroon. Paitsi tietysti jos annat sen lähes ilmaiseksi niille haaskalla kyttääjille jotka kuitenkin soittelevat myyjälle ensimmäiset 4 viikkoa. Ei kannata ostaa ongelmia ja huolia samalla kertaa, kun vähemmälläkin pääsee. Ja varsinkaan alle 3.000:n euron kk-tuloilla. Jos joku on ylihintainen auto tänä päivänä, niin se on takuulla V12 Ässä. Samaa korimallia ne on pienemmälläkin koneella olevat, eikä se ajonautinto ole varmaan yhtään huonompi V8:ssakaan, eikä varmaan 6-koneellakaan.

Jokainen tekee omat valintansa. Tässä ketjussa on ainakin kerrottu hyviä ohjeita runsaasti. Mutta muista, olet lopulta yksin tekemässä valintaa, sillä itsellesi sen auton ostat, et suinkaa tälle foorumille. Mutta jos lompakko kestää sen että ego "vaatii" V12-pannun, niin vaihtoehtoja riittää, tarjontaa on sillä osastolla.

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Ok,ok! Kyllä nyt on tullut niinpaljon lunta tupaan,ettei enää riitä energiaa sulattamaan... Ja ihan hyvä,itsehän kysyin ja sain vastaukset.Juselius kirjoitti:Jos olet katsellut esim. Nettiautoa, niin samat 600:set on edelleen kaupan, jotka olivat siellä ensimmäisen kerran jo yli 2 vuotta sitten, siis kauan ennen tätä "lamaa".
Siitäkin voi päätellä kuinka haluttuja ne tosiasiassa ovat, varsinkin tänä päivänä. Varmaan osa on poistunut myynnistä taktisista syistä ja osa saattaa olla kaupattu jopa veli venäläiselle.![]()
Miten olisi pienempi kone, vaikka "hikinen" V8, jos sen (syystä tai toisesta) pitää olla iso kone? Itselläni on vaivainen 420:nen, jolla tosin matka taittuu ihan kohtuullisen hyvin. Jotkut saattavat jopa olla kateellisia istuttuaan hetken kyydissä, oman Nissaninsa jälkeen...
Joten, suosittelen miettimään V12-mallin ostoa, sillä jos alkaa jostain syystä ostos v*tuttamaan, niin on tasan kohtuullisen vaikea päästä eroon. Paitsi tietysti jos annat sen lähes ilmaiseksi niille haaskalla kyttääjille jotka kuitenkin soittelevat myyjälle ensimmäiset 4 viikkoa. Ei kannata ostaa ongelmia ja huolia samalla kertaa, kun vähemmälläkin pääsee. Ja varsinkaan alle 3.000:n euron kk-tuloilla. Jos joku on ylihintainen auto tänä päivänä, niin se on takuulla V12 Ässä. Samaa korimallia ne on pienemmälläkin koneella olevat, eikä se ajonautinto ole varmaan yhtään huonompi V8:ssakaan, eikä varmaan 6-koneellakaan.![]()
Jokainen tekee omat valintansa. Tässä ketjussa on ainakin kerrottu hyviä ohjeita runsaasti. Mutta muista, olet lopulta yksin tekemässä valintaa, sillä itsellesi sen auton ostat, et suinkaa tälle foorumille. Mutta jos lompakko kestää sen että ego "vaatii" V12-pannun, niin vaihtoehtoja riittää, tarjontaa on sillä osastolla.
Hitsaillaan vaan kolmesatasesta jousenkupit ja vaseliinia päälle je menox taas.
Toisaalta olis se kyllä kiva ollut kuussatanen tähän autoilun loppupäähän,kun kuussatasilla oon aloittanutkin.Fiateilla nimittäin...
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Terve! Ei, ei varmaankaan kenelläkään ollut tarkoitus tyrmätä autonhankintaasi. Kuten joku sanoi, itsellesihän sinä auton ostat. En todellakaan usko, että M120 olisi erittäin vikaherkkä laitos: autoilla on ikää kuitenkin min. 10 vuotta, joten yksilöitä alkavat olemaan kaikki, kuten kolmesataset ja muut. Kuitenkin on varustauduttava siihen, että jos jotakin poikii etenkin koneosastolta niin se sitten saattaa maksaa. So what. Harrastus maksaa, itselläkin on palanut coupeen ehkä jo 6000-7000 euroa vaikka periaatteessa siinä ei olisi ollut mitään sellaista laitettavaa joka olisi estänyt autolla ajon. Mutta sepä ei liittynytkään tähän aiheeseen millään.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aikoinaan kun SECin ostin, niin se oli seissyt tallissa melkein 3 vuotta ja oli ollut muutenkin hieman hunningolla viimeisimmät ajovuotensa.
Renkaat oli aivan loppu, hälytin alkuperäinen ja "ponneton", radio myös alkuperäinen kasettitoosa, koneen säädöt ihan v*tullaan, ja jotain pientä pikkuharmia. Siihen upposi kahtena ensimmäisenä vuonna n.5.000€.
Autoilu maksaa, mutta itse en silti ostaisi V12-koneellista vaikka rahaa olisi tolkuttomasti käytössä. Tässä ketjussa kerrottiinkin jo kenelle se V12-auto "sopii" eniten. Silti, mielipiteitä on monia ja omalla rahalla sen auton jokainen ostaa, sen josta eniten tykkää.
Neuvot on neuvoja ja oma ostopäätös on vain itseään varten! Onneksi vaihtoehtoja on merkeittäin, jopa mopoautoihin saakka...

Renkaat oli aivan loppu, hälytin alkuperäinen ja "ponneton", radio myös alkuperäinen kasettitoosa, koneen säädöt ihan v*tullaan, ja jotain pientä pikkuharmia. Siihen upposi kahtena ensimmäisenä vuonna n.5.000€.
Autoilu maksaa, mutta itse en silti ostaisi V12-koneellista vaikka rahaa olisi tolkuttomasti käytössä. Tässä ketjussa kerrottiinkin jo kenelle se V12-auto "sopii" eniten. Silti, mielipiteitä on monia ja omalla rahalla sen auton jokainen ostaa, sen josta eniten tykkää.

Neuvot on neuvoja ja oma ostopäätös on vain itseään varten! Onneksi vaihtoehtoja on merkeittäin, jopa mopoautoihin saakka...

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
No,mikä olis Saksan hintataso,jos otetaan verrokiksi tämmönen -92 ja 60t ajettu ja muutenkin lähes uudenveroinen kuin tämä ko. auto?mwessman kirjoitti:Jos auto haluttaa ja rahnua on, hae ihmeessä pois! Ei sen käyttökulut mahdottomat ole. Elämä on liian lyhyt kaikista houkutuksista kieltäytymiseen..
Oisko paha rasti hakea Saksasta?
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75