Faktaa ja mutua renkaista + vanteista

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mika_M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ke 04.02.2004 21:31

Faktaa ja mutua renkaista + vanteista

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Olen katsellut tuollaisia GT gummeja onko kenelläkään tietoa/käyttökokemuksia moisista?

205/55/16 300€ tuollaiset olisi nyt kiikarissa


EDIT:
löytyy: www.mansenauto.fi
Viimeksi muokannut Mika_M, Ke 14.04.2004 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Faktaa ja mutua renkaista + vanteista

Viesti Kirjoittaja PM »

Tässä tiedotemuotoisessa topicissa saa kertoa / kysyä kokemuksia kaikesta pyöriin liittyvästä, esim. rengassuosituksia, ET-juttuja, :D vannemerkkejä, hyviä tarjouksia rengaskaupoissa, kannattaako / mahtuuko kysymyksiä ja lyörähän vielä pultit ja pyörien hoitokin samaan syssyyn.

Pari kätevää linkkiä aiheeseen liittyen:

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
http://toy4two.home.mindspring.com/offset.html

Sana on vapaa...
Viimeksi muokannut PM, Ke 14.04.2004 16:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4635
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

ET vannekoon kasvaessa

Viesti Kirjoittaja Saul »

Kysyin tätä jo tuolla toisessakin topicissa, mutta kun vastausta ei tullut niin otetaan nyt ET:stä selvää oikein kunnolla.

Miten ET vaikuttaa vannekoon kasvaessa? Näin äkkiä mietittynä jos vanne levenee, pitäisi ET:n kasvaa puolet vanteen lisäleveydestä (esim. alkup. 6x15 ET25, uusi isompi 8x17 ET50), että renkaan keskilinja pysyisi samalla kohdalla? Eri asia on tietenkin käytännön sopivuus eri malleissa eli tuleeko ahtaus vastaan ensin sisä- vai ulkopuolelta.

Menikö ollenkaan oikeille urille vai ihan täysin käsille tämä meikäläisen mietintä? :oops:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: ET vannekoon kasvaessa

Viesti Kirjoittaja PM »

Saul kirjoitti:Miten ET vaikuttaa vannekoon kasvaessa? Näin äkkiä mietittynä jos vanne levenee, pitäisi ET:n kasvaa puolet vanteen lisäleveydestä (esim. alkup. 6x15 ET25, uusi isompi 8x17 ET50), että renkaan keskilinja pysyisi samalla kohdalla? Eri asia on tietenkin käytännön sopivuus eri malleissa eli tuleeko ahtaus vastaan ensin sisä- vai ulkopuolelta.
Renkaan keskilinjahan pysyy samalla kohdalla, jos uudessa vanteessa on sama ET, kuin vanhassakin. Esim. tuossa ym. tapauksessa vanne on 2" leveämpi kuin alkuperäinen. Tällöin se levittää sisään ja ulospäin 25mm, kun vanteen ET on 25. Jos taas uuden vanteen ET on 50, pysyy ulkoreuna samalla tasolla kuin alkuperäisessä 6-tuumaisessa ja vanne levittää 50mm sisäänpäin, eli ei siis mahdu. :wink:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4635
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: ET vannekoon kasvaessa

Viesti Kirjoittaja Saul »

Pasi M. kirjoitti:
Saul kirjoitti:Miten ET vaikuttaa vannekoon kasvaessa? Näin äkkiä mietittynä jos vanne levenee, pitäisi ET:n kasvaa puolet vanteen lisäleveydestä (esim. alkup. 6x15 ET25, uusi isompi 8x17 ET50), että renkaan keskilinja pysyisi samalla kohdalla? Eri asia on tietenkin käytännön sopivuus eri malleissa eli tuleeko ahtaus vastaan ensin sisä- vai ulkopuolelta.
Renkaan keskilinjahan pysyy samalla kohdalla, jos uudessa vanteessa on sama ET, kuin vanhassakin. Esim. tuossa ym. tapauksessa vanne on 2" leveämpi kuin alkuperäinen. Tällöin se levittää sisään ja ulospäin 25mm, kun vanteen ET on 25. Jos taas uuden vanteen ET on 50, pysyy ulkoreuna samalla tasolla kuin alkuperäisessä 6-tuumaisessa ja vanne levittää 50mm sisäänpäin, eli ei siis mahdu. :wink:
Tämä selvä. Eli ET-lukua tarkastellaan vanteen ulkoreunasta, ei pyörännavasta.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Re: ET vannekoon kasvaessa

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Saul kirjoitti: Eli ET-lukua tarkastellaan vanteen ulkoreunasta, ei pyörännavasta.
Eip. ET on vanteen kiinnityskohdan etäisyys vanteen keskilinjalta ulospäin. Sisäänpäinmentäessä luku muuttuu negatiiviseksi. ts. keskilinjalla ET=0.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Eeteestä ooteeksi.
Vaihdoin äsken W123:een kesäkiekot alle ja voi v***u s***na j-l***a tuli taas päästettyä useammin kuin kerran. Mikä ihmeen peruste siihen on, että rengasliikkeissä sen kummemmin miettimättä kierretään pyöränpultit paineilmalla niin tiukkaan että varmasti pysyy, jolloin niitä ei tavallinen ihminen saa auki itkemättä.
KErrottakoon, että kahden pyörän jälkeen olin halkaissut talon ainoat kaksi sopivaa hylsyä yrittäessäni pultteja auki. Paikallisesta Essosta häthätää haettu ristikko kesti loppuun asti. Hylsyjä käyttävä teleskooppivartinen avaaja olisi kyllä tarjonnut enemmän voimaa pidemmän vartensa myötä, mutta minkäs teet. :evil:

Luojan lykky, että renkaanvaihtohommiin ei jouduttu tien päällä yhden hylsyn ja vääntimen kanssa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14004
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Juu, ei se Mersunkaan mukana tuleva lyhytvartinen väännin ole paras. Itse olen havainnut hyväksi Akunkin mainitseman teleskooppivartisen kaksipäisellä hylsyllä varustetun "vääntimen".

Pitkällä varrella auki ja lyhyellä varrella kiristys. Aina toimii.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Timo L. kirjoitti:Juu, ei se Mersunkaan mukana tuleva lyhytvartinen väännin ole paras. Itse olen havainnut hyväksi Akunkin mainitseman teleskooppivartisen kaksipäisellä hylsyllä varustetun "vääntimen".

Pitkällä varrella auki ja lyhyellä varrella kiristys. Aina toimii.
Juu, teleskooppivehje on hyvä. Mutta eipä ole iloa siitä, kun hylsyt eivät kestä.

Siihen alkuperäisvääntimeenkin saa tietysti rutkasti avausvoimaa, kun pujottaa varteen vaikka metrisenkin putkenpätkän jatkovivuksi. :!:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Timo K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ti 11.03.2003 22:41
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Timo K. »

Timo L. kirjoitti:Juu, ei se Mersunkaan mukana tuleva lyhytvartinen väännin ole paras. Itse olen havainnut hyväksi Akunkin mainitseman teleskooppivartisen kaksipäisellä hylsyllä varustetun "vääntimen".

Pitkällä varrella auki ja lyhyellä varrella kiristys. Aina toimii.
Kannattanee ostaa kunnon pitkävartinen momenttiavain. Noita saa jo ihan kohtuuhinnoin ja tuleepahan pultit ja mutterit ohjesäännön mukaiseen momenttiin. Nimimerkillä: Tyytyväinen ostokseen
Koneella on koneen tahti
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4635
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Re: ET vannekoon kasvaessa

Viesti Kirjoittaja Saul »

Mr_Benz kirjoitti:
Saul kirjoitti: Eli ET-lukua tarkastellaan vanteen ulkoreunasta, ei pyörännavasta.
Eip. ET on vanteen kiinnityskohdan etäisyys vanteen keskilinjalta ulospäin. Sisäänpäinmentäessä luku muuttuu negatiiviseksi. ts. keskilinjalla ET=0.
Mikähän meikäläisen ajatuksen juoksussa (taas) on ollut vikana ja mikähän tuon ET:n kasvamisajatuksen taustalla oikein on ollut? Tuon nimittäin tiesin, että keskilinjalla ET on 0 ja levittävä (eli kiinnityskohdan keskilinjalta sisäänpäin meno) on negatiivista. (Ja senkin tajuan, että voi positiivinenkin ET olla levittävä jos se on alkuperäistä pienempi.) Pitää miettiä vähän aikaa hiljaa itsekseen. :oops:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Mersujen offset ja rengaskokotaulukko

Viesti Kirjoittaja karra »

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Ja vielä linkki AutoSoundin rengaslaskuriin:

http://www.autosound.fi/rl/
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Mika_M kirjoitti:Olen katsellut tuollaisia GT gummeja onko kenelläkään tietoa/käyttökokemuksia moisista?

205/55/16 300€ tuollaiset olisi nyt kiikarissa


EDIT:
löytyy: www.mansenauto.fi
Älä!!!!
Meillä oli tuon merkkiset kerran 240D:ssä, menivät kesässä piloille.
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Re: Faktaa ja mutua renkaista + vanteista

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Mika_M kirjoitti:Olen katsellut tuollaisia GT gummeja onko kenelläkään tietoa/käyttökokemuksia moisista?

205/55/16 300€ tuollaiset olisi nyt kiikarissa

EDIT:
löytyy: www.mansenauto.fi
Kokemuksia löytyy 185/55/14, 195/50/15, 215/40/16, 225/50/16 kokoisista ja kaikki olivat V-nopeusluokan renkaita paitsi 40-sarjaset. Noi 40:t ovat eri kuviolla(45-sarjalaisissa ja matalimmissa muuttuu kuvio joka on enemmän V:n muotoinen) ja nopeusluokka W. Itse olen ollut tyytyväinen renkaan hinta/laatu suhteeseen. Noi 40:t oli hieman liian kovat niissä kun oli treadwear 300. Renkaat pitivät hyvin märällä ja ovat kestäneet suhteellisen hyvin kulutusta. Renkaiden laadusta kertoo myös se että laadukkaiden vanteiden kanssa ei painoja tasapainotuksessa tarvittu ollenkaan muutaman vanteen osalta.
Masa80
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 18.03.2004 13:42
Paikkakunta: Klaukkala

Mikä vanne W126:een?

Viesti Kirjoittaja Masa80 »

Hakusessa on peltivanteet talvirenkaille W126:een ja kysyisinkin, mikä vanne sopii alle? Jostain on jäänyt sellainen mielikuva, että W124 peltivanne ei istu. Mites on W210 vanteen kanssa? W126:n ET on ilmeisesti yhtä "hankala" kuin W123 eli aluvanteissa sopivia malleja on vähänlaisesti... :?
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96

ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: Mikä vanne W126:een?

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Masa80 kirjoitti:Hakusessa on peltivanteet talvirenkaille W126:een ja kysyisinkin, mikä vanne sopii alle? Jostain on jäänyt sellainen mielikuva, että W124 peltivanne ei istu. Mites on W210 vanteen kanssa? W126:n ET on ilmeisesti yhtä "hankala" kuin W123 eli aluvanteissa sopivia malleja on vähänlaisesti... :?
Alkuperäinen W126 vanne sopii
ja lisäksi W202 vanne. W202 vanne on vai 6" leveä ja sopii, vaikka et-luku on iso. Minulla on tällä hetkellä ässässä seisotusvanteina W202 peltivanteetja päällä talvirenkaat. olen ajellut niillä 2000km ja hyvin pelittää.
Masa80
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 18.03.2004 13:42
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Mikä vanne W126:een?

Viesti Kirjoittaja Masa80 »

Day Downhill kirjoitti:Alkuperäinen W126 vanne sopii
ja lisäksi W202 vanne. W202 vanne on vai 6" leveä ja sopii, vaikka et-luku on iso. Minulla on tällä hetkellä ässässä seisotusvanteina W202 peltivanteetja päällä talvirenkaat. olen ajellut niillä 2000km ja hyvin pelittää.
Kiitoksia vaan tiedosta! Pitää ruveta kattelemaan, josko jostain löytyis orggis- tai W202 -vanteet. Tällä hetkellä ei ole hirveä kiire, sillä lunta saadaan (toivottavasti) odottaa vasta n. 7 kk kuluttua... 8) Mutta jos jollain on tietoa vanteista, niin ei kun yhteyttä allekirjoittaneeseen. (Menee jo ostoilmoitukseksi :) )
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96

ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Re: Mikä vanne W126:een?

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Masa80 kirjoitti:
Day Downhill kirjoitti:Alkuperäinen W126 vanne sopii
ja lisäksi W202 vanne. W202 vanne on vai 6" leveä ja sopii, vaikka et-luku on iso. Minulla on tällä hetkellä ässässä seisotusvanteina W202 peltivanteetja päällä talvirenkaat. olen ajellut niillä 2000km ja hyvin pelittää.
Kiitoksia vaan tiedosta! Pitää ruveta kattelemaan, josko jostain löytyis orggis- tai W202 -vanteet. Tällä hetkellä ei ole hirveä kiire, sillä lunta saadaan (toivottavasti) odottaa vasta n. 7 kk kuluttua... 8) Mutta jos jollain on tietoa vanteista, niin ei kun yhteyttä allekirjoittaneeseen. (Menee jo ostoilmoitukseksi :) )
Ennen kuin ostat nuo "orggis" 202 vanteet 126:seen, niin sovita, mahtuuko ne pyörimään, vai ottaako sisäreuna kiinni raidetangin päähän. Omissa 126:sissa ei mahdu 202 orggis vanne ( siis MB:n oma ) pyörimään, ei sitten millään, mutta samalla ET:llä oleva Alessio mahtuu.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Mika_M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ke 04.02.2004 21:31

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Eli ei oikein mairittelevia kommentteja tullut GT:stä!

Miten on sitten:

(205/55/16) Nokia NRHi 400€ tm auto ja rengashalli


Kokemuksia kyseisestä gummista
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Mika_M kirjoitti:Eli ei oikein mairittelevia kommentteja tullut GT:stä!

Miten on sitten:

(205/55/16) Nokia NRHi 400€ tm auto ja rengashalli


Kokemuksia kyseisestä gummista
Noista GT-kummeista:
pojalla oli 320 BMW:ssä 185/60 kiekot, jotka oli kohtalaisen hyvän tuntuiset asfaltilla, melko pehmeät eli kului nopeasti.
Soralla jo tuokin rengaskoko liiteli saamatta otetta oikein mistään.

Noista Nokialaisista ei ole tietoa, mutta yleissääntönä näyttää olevan, että "sulka"kuvioinen rengas ei sovellu soralle. Leveyden kasvaessa sorapito käy entistäkin heikommaksi. Profiilin madaltuminen vaikuttaa samalla tavalla ja lisäksi lyö kuopista terävästi.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Noita Pirellin P6000:sia jo joku haukkui äänekkäiksi.
Nyt on pakko y htyä käsitykseen.
Meillen tuli työpaikan autoon P6000:et ja aamupäivän ajelun perusteella sanoisin, että voihan hevonen, mikä meteli!

Octavia nyt ei ole muutenkaan siitä hiljaisimmasta päästä autoja (eikä etenkään tämä 1,6-litrainen mitä pitää vinguttaa täysillä jos aikoo edetä liikenteen rytmissä :x ), mutta nämä Pirellit lyö kyllä pisteen i:n päälle.
Taidan ehdottaa, että revitään Ivaloista viimeisetkin nastat irti ja vaihdetaan ne takaisin alle. :shock:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Juha E
Mersumies
Mersumies
Viestit: 543
Liittynyt: Su 11.05.2003 19:51

Viesti Kirjoittaja Juha E »

pirellit p6000 ruuvasin eilen alle ja aivan kauhea meteli(tosin pinta lopussa,liekkö vaikutusta), tänä aamuna vaihdatin GY venturat ja on paaaljon hiljasemmat.
Avatar
nicnac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ma 19.01.2004 15:56
Paikkakunta: Lapua

...

Viesti Kirjoittaja nicnac »

setä morkkasi continentalia...nykyään nokiat sillä ja hiljaiset ainakin on.

Itse juuri eilen ostin aurora:t(made in korea :oops: )...ostopäätöstä helpotti hinta... :lol:

235/45-17 400€...hiljaiset ovat tai ainakaan ääni ei muuttunu 185/65-15 nastattomista talvirenkaista miksikään...lähes kaikkilla kavereilla aurorat ja yhtään huonoa kommenttia en oo kuullu.eli kyllä hinta/laatu suhde kunnossa...

kun tuo mersu vaan jaksais kulkea nuan leveellä nakeilla :lol: :lol: :lol: :lol: turbohan tuonne pitää pian laittaa ja ISOO :!: :!: :!:
Avatar
Mika_M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ke 04.02.2004 21:31

Viesti Kirjoittaja Mika_M »

Noniin "arpa on heitetty"

Valinta osui Star Performer 205/55/16 ja hintaa jäi kaikkine töineen alle pantuna.. 300€

ensimmäiset havainnot:

+suhteellisen hiljainen rengas
+tasapainotus onnistui erittäin hyvin, pienillä painoilla täysin värinätön...
-Olisi saanut olla leveempi kumi 7,5" vanteelle
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Hankin tuohon omaan kiesiin Artecin MB 7,5x16 vanteen (360 ekee sarja) jossa ET35 ja kumeiksi tuli Pirellin P6000 205/55-16.

On ehkä hitusen kapeahko rengas tolle vanteelle mutta STRO:on mukaan vielä okei.

Heti asentaessa vanteita huomasin että ohhoh..tuleepa rengas aika ulos mutta ehkä juuri ja juuri lailliset ovat :roll:
Varsinkin edessä on kulutuspinta vähintäänkin lokasuojan reunan tasalla.
Saa nähdä aiheuttaako ongelmia jatkossa kun laittaa vähän matalemmaksi tuon alustan.

Rengas on tosiaan äänekkään oloinen mutta muuten hyvä. Ei paljon valita mutkissa ja menee hyvin suoraan. Kalliit olivat vaan pirulaiset :evil:
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Miltäs kuulostaa seuraavat hinnat kesärenkaista+AMG-vanteista?

Sain Saksasta yhdestä liikkeestä tarjouksen, josta ostin mm. sähköavaimen Mersuun. Tässä viesti:
Lainaus kirjoitti:
Hello Joni.


AMG-styling II : 7,5J x 17 ET 35 1620.- Euro
Michelin Pilot sport 235/45 R17 94Y 940.- Euro
-------------compl
ete(inclusive job) 2560.- Euro




AMG-styling III : 7,5 x 17 ET37 1700.- Euro
Michelin Pilot sport 235/45 R17 94Y 940.- Euro
--------------
---
complete(inclusive job) 2640.- Euro

tyre:

215/55 R16 93W Michelin Primacy 800,80 Euro
("Energy" is not for this size)

The tire "Nokian NRHi" is not sold by Mercedes.

AMG-Rims work better with 235 tyre.

Re-tooling air conditioning system 1020,80 Euro
assembly 1751,60 Euro
----------------
--
complete 2772,40 Euro
Eli tuo viimeinen tarkoittaa ilmastoinnin jälleenasennusta. Onko kyllä siinä ainakin hinnat aika suolaiset. :shock: Pitää kai etsiä halvempi liike, sillä ko. liike on tajuttoman iso MB-merkkiliike Hampurissa.

Sääli etten nyt ole varma sisältääkö nuo hinnat Saksan ALV:n 16%. Itselläni on nimittäin yritys, jonka nimiin saisin verottomana.

Ja samoin jos jollakin on kaupata AMG-vanteita, niin tarjouksia otetaan vastaan.

Terv. Joni

EDIT: Asiantuntijat voisivat myös kertoa, että onhan nuo renkaat mitä tarjottiin kesärenkaita eikä siis kitkarenkaita, mitä Saksassa aika paljon käytetään, kun ajelevat samoilla renkailla kesät talvet.
Avatar
SledgeHammer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
Paikkakunta: Ritis

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Auton renkaasta otettiin tänään luoti pois, mutsi on puolustusvoimilla kokkina ja oli auton eturenkas puhjennut päältä ajetun luodin takia-------------> Jouduttiin vaihtamaan rengas :lol:
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Kertokaa nyt mielipiteenne noista renkaiden/vanteiden hinnoista. Hinnat ovat siis verollisia, joten itselläni on mahdollisuus saada noista pois 16%. Eli kun tuon summan kertoo luvulla 0,865; niin hinta on oikea. Kuitenkin jos esim. ilmastoinnin asennuksen pelkkä työmaksaa 10 000 mummoa, niin hinnat ovat kyllä aika suolaiset.
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Eikös noita 17" vanteita saa renkaineen suomestakin alle 1000€:lla.

Aikas kalliilta vaikuttaa noi "tarjoukset".
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Vastaa Viestiin