Faktaa ja mutua renkaista + vanteista

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

epk kirjoitti:onkos kellään ollut käytössä noita painevahteja, mitkä siis näyttää jos paineet normia alempana, tulee venttiilinhatun paikalle, ~21 4kpl maksaa... näyttääkö oikein vai puutaheinää ?
Ex-omistaja on moiset TDT:iin laittanut, olikohan 2.4 barin. Eli pitäis olla vihreänä, kun normaalit paineet (2.4), keltaisena sitten ja lopuksi punaisena, kun on laskenut roimasti. Pitääkin joku päivä tsekata jollain mittarilla, pitääkö paikkansa.

Eipä tuota kyllä ole tullut edes muistettua koko vahteja, yleensä katson vaan pintapuolisesti kaukaa, onko joku kumi lytyssä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Timo L. kirjoitti:
epk kirjoitti:onkos kellään ollut käytössä noita painevahteja, mitkä siis näyttää jos paineet normia alempana, tulee venttiilinhatun paikalle, ~21 4kpl maksaa... näyttääkö oikein vai puutaheinää ?
Ex-omistaja on moiset TDT:iin laittanut, olikohan 2.4 barin. Eli pitäis olla vihreänä, kun normaalit paineet (2.4), keltaisena sitten ja lopuksi punaisena, kun on laskenut roimasti. Pitääkin joku päivä tsekata jollain mittarilla, pitääkö paikkansa.

Eipä tuota kyllä ole tullut edes muistettua koko vahteja, yleensä katson vaan pintapuolisesti kaukaa, onko joku kumi lytyssä.
Sitä vaan ei ihan äkkiä silmällä huomaa.

Pitikin tästä tekemäni pieni varoitus. Ihmettelin tuossa eilen oman TE:n käytöstä, oli jotenkin veulon tuntuinen. Pintapuolisesti katsellen renkaat olivat OK paineissa, mutta auto oli kauhean rauhaton ja vetikin hiukan oikealle. Ei kun tsekkaamaan paineet ja katso: toisessa etupyörässä olikin enää 1,4 baria jäljellä. Baari lisää ja ongelmat olivat tiessään. Kumin ulkomuoto vaan ei täytönkään jälkeen poikennut mitenkään edeltävästä tilanteesta... :shock:

Että ilman painevahteja kannattaa kyllä nähdä joskus tarkistamisen vaiva.
Nyt on enää selvittämättä, mihin yhdestä renkaasta ilmaa on hävinnyt.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Tomppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:23

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Tähän ketjuun voi kai heittää vanne kysymyksen jatkoksi.....


Siis varastossa ylimääräiset W126 7*15 ET25 aluvanteet,
joten sopiiko ne W124 alle mitenkään..... eikös ne tule hieman ulospäin, mutta tuleeko liikaa?
300SEL -88
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

eikös timolla ollut ne 15" monot, millä et:llä ne oli, muistaakseni ne oli jo aika levittävät ?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tomppa kirjoitti:Siis varastossa ylimääräiset W126 7*15 ET25 aluvanteet,
joten sopiiko ne W124 alle mitenkään..... eikös ne tule hieman ulospäin, mutta tuleeko liikaa?
Juu, mulla on 7x15 ET 25 vanteet S124:ssä vielä vähän aikaa. Tulee tosi ulos, ainakin takana:
Kuva
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Timo L. kirjoitti:Juu, mulla on 7x15 ET 25 vanteet S124:ssä vielä vähän aikaa. Tulee tosi ulos, ainakin takana
Onhan tuo melko ulkoneva, kun orggikset on 6 1/2 " ja ET 49, eli nuo tulisi 24 + puolet vanneleveydestä eli yhteensä 30 mm ulommaksi. Jouduitko taivuttamaan lokasuojan ranttia?
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jorma-k kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Juu, mulla on 7x15 ET 25 vanteet S124:ssä vielä vähän aikaa. Tulee tosi ulos, ainakin takana
Onhan tuo melko ulkoneva, kun orggikset on 6 1/2 " ja ET 49, eli nuo tulisi 24 + puolet vanneleveydestä eli yhteensä 30 mm ulommaksi. Jouduitko taivuttamaan lokasuojan ranttia?
mitäs tuossa taivuttelemaan kun maavara tuota luokkaa :roll: , ja timohan myi vanteet jo pois, olivat ilmeisesti liian tuningit :)
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

kaiketi kuuluu tänne......... Elikkä olen hankkimassa 6,4*14 tuuman aluvanteita, mutta kuinka kapeet renkaat niille voi laittaa? ja mikä et luku olis hyvä, ettei tuu liian ulos? :oops: elikkä meniskö sinne alle esim 6,5*14 tuuman ET37 vanne?
(autohan on w201 koppanen, jos tolla tiedolla jotakin tekee)
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

...

Viesti Kirjoittaja jarski »

Tomppa kirjoitti:Tähän ketjuun voi kai heittää vanne kysymyksen jatkoksi.....


Siis varastossa ylimääräiset W126 7*15 ET25 aluvanteet,
joten sopiiko ne W124 alle mitenkään..... eikös ne tule hieman ulospäin, mutta tuleeko liikaa?
Sopii w124:n alle, vaikka olis madallusta ja 195/65x15 renkaat. Tosin siinä autossa, jossa tuollaiset oli alla, on kaaria hieman taivuteltu. Voin laittaa illemmalla kuvaa tuosta...
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

enduroman87 kirjoitti:kaiketi kuuluu tänne......... Elikkä olen hankkimassa 6,4*14 tuuman aluvanteita, mutta kuinka kapeet renkaat niille voi laittaa? ja mikä et luku olis hyvä, ettei tuu liian ulos? :oops: elikkä meniskö sinne alle esim 6,5*14 tuuman ET37 vanne?
(autohan on w201 koppanen, jos tolla tiedolla jotakin tekee)
185:nen on kapein rengas minkä 6,5" leveelle vanteelle voi laittaa. Ei pitäisi ET:llä 37 tulla liian ulos.
w115,123,124,126,210 yms.
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

mitenkäs meniskö sinne 7*15 tuuman renkaat/vanteet? (ET37) joutuuko noilla vanteilla/renkailla taivuttamann lokarin kaaria? :oops:
kun noihin 14 tuumasiin ei oikein löydy mieleisiä rankait, ja jos löytyy niin maksaa mansikoita...ja olishan 15 tuumaset hienommatki :D
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tomppa kirjoitti:Tähän ketjuun voi kai heittää vanne kysymyksen jatkoksi.....


Siis varastossa ylimääräiset W126 7*15 ET25 aluvanteet,
joten sopiiko ne W124 alle mitenkään..... eikös ne tule hieman ulospäin, mutta tuleeko liikaa?
Jotenkin minulla oli sellainen kuvat että jos nuo on MB-orkkisvanteita niin ne olisi aika haluttuja - just W126:n alle :? Sillä vaan että ne myyntiin ja sitten sopivasemmat W124:n alle.

Itsekkin sellaisia aikani metsästin ja nyt on 2 sarjaa alla ja ajossa siis 8)
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Tapio R.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 276
Liittynyt: Ma 04.08.2003 10:41
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tapio R. »

karra kirjoitti:
Tomppa kirjoitti:Tähän ketjuun voi kai heittää vanne kysymyksen jatkoksi.....


Siis varastossa ylimääräiset W126 7*15 ET25 aluvanteet,
joten sopiiko ne W124 alle mitenkään..... eikös ne tule hieman ulospäin, mutta tuleeko liikaa?
Jotenkin minulla oli sellainen kuvat että jos nuo on MB-orkkisvanteita niin ne olisi aika haluttuja - just W126:n alle :? Sillä vaan että ne myyntiin ja sitten sopivasemmat W124:n alle.

Itsekkin sellaisia aikani metsästin ja nyt on 2 sarjaa alla ja ajossa siis 8)
Ihan asiaa töriset Karra :D

Itekki oon metsästäny noita orkkisvanteita jo vuoden enemmän tai vähemän innokkaasti, mutta ei ole vaan osunu kohalle :roll:
Avatar
Antti K
Valvoja
Valvoja
Viestit: 447
Liittynyt: To 13.11.2003 18:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antti K »

Ensi yöksi kun on jo luvannut pakkasta tänne metsäsuomeen :shock: niin heräsi nuo talvirenkaiden ostoaikeet. Viime talven luikasteluista viisastuneena hylkään nuo vanhat michelinit ja ostan uudet talvikummit. Nastat pitää olla ne kuitenkin pitää parhaiten jäisellä tiellä.

Vaihtoehtoja on muutama: Gislaved Nord Frost 3 ei kokemuksia, Michelin Ivaloista ei myöskään kokemuksia, Nokian hakkapeliitta 4 on varmasti pitävä rengas, mutta möykkä mitä ne pitää ei oikein kiehdo. Goodyear Ultra Grip 500 ja kokona 195/65-15 tuntuu houkuttelevimmalta. Olen jo saanut yhdeltä käyttäjältä renkaista kommenttia, mutta kiinnostaisi muidenkin mielipiteet ko. renkaista. Monesti autolehtien testit tehdään kevyillä etuvetoruopsuttimilla joissa ei ajo-ominaisuuksia muutenkaan juuri ole. Nyt kiinnostaisi miten mikäkin talvirengas soveltuu raskaan (300TD) mersun alle.

Ja myös jos jollain on muista renkaista positiivisia kokemuksia niin laita mieluusti kommenttia.
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Tomppa kirjoitti:Tähän ketjuun voi kai heittää vanne kysymyksen jatkoksi.....


Siis varastossa ylimääräiset W126 7*15 ET25 aluvanteet,
joten sopiiko ne W124 alle mitenkään..... eikös ne tule hieman ulospäin, mutta tuleeko liikaa?
No omassa autossani on 17" et 25 ja kumit 205/50 17 hyvin ne tuolla alla mahtuu olemaan.
Tänään kyselin renkaita samankokoisia,tarjosivat nokian nrvi:tä hintaa 820 ekuu :roll: mielestäni aika kalliit,ja ihmettelen jos nokia on oppinut tekemään muutakin kuin talvirenkaita ja kumisaappaita :wink:
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Antti K kirjoitti:Vaihtoehtoja on muutama: Gislaved Nord Frost 3 ei kokemuksia, Michelin Ivaloista ei myöskään kokemuksia, Nokian hakkapeliitta 4 on varmasti pitävä rengas, mutta möykkä mitä ne pitää ei oikein kiehdo. Goodyear Ultra Grip 500 ja kokona 195/65-15 tuntuu houkuttelevimmalta. Olen jo saanut yhdeltä käyttäjältä renkaista kommenttia, mutta kiinnostaisi muidenkin mielipiteet ko. renkaista.
UG500:set on mulla ollut n.1,5talvea.
Pitää noi ainakin hyvin, eikä ajettavuudessakaan ole mitään isompaa moittimista, kunhan vain on riittävästi painetta renkaissa.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Make kirjoitti:
Tomppa kirjoitti:Tähän ketjuun voi kai heittää vanne kysymyksen jatkoksi.....


Siis varastossa ylimääräiset W126 7*15 ET25 aluvanteet,
joten sopiiko ne W124 alle mitenkään..... eikös ne tule hieman ulospäin, mutta tuleeko liikaa?
No omassa autossani on 17" et 25 ja kumit 205/50 17 hyvin ne tuolla alla mahtuu olemaan.
Tänään kyselin renkaita samankokoisia,tarjosivat nokian nrvi:tä hintaa 820 ekuu :roll: mielestäni aika kalliit,ja ihmettelen jos nokia on oppinut tekemään muutakin kuin talvirenkaita ja kumisaappaita :wink:
Mahtuu, itellä 18 tuumaset 8 tuumaa leveät 225/40 renkailla. Sopii, toki autossa on alustasarja, bilsteinin sprintit. Ei ota kiinni ku aivan ääritilanteissa eestä, ja sillonkin sisäpuolelta, ei lokariin.
124.023
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1828
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Gislaved Nord Frost 3 ,Ostin vähän vahingossa ,kun en muita saanut ,halvalla?
On kyllä sanottava ,että on hyvät renkaat.
C-mb oli autoni silloin ja siinä toimi hyvin.On aika hiljainen ja on näitä kitka/nasta yhdistelmä renkaita.
Jos on autossa sutimisen esto ,niin jos on yleensä lumiset/jäiset tiet niin pelkät kitkat vetelee jatkuvasti risteys aleilla jarruja vuorotellen ja vetolaitteet on kovilla.
Sulilla teillä voi kitkat olla toimivat?
Avatar
Hannu V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Pe 23.05.2003 07:38
Paikkakunta: Kangasala

timanttirengas (ei sormus)

Viesti Kirjoittaja Hannu V. »

Tarjosivat rengasliikkeessä tuollaisia www.greendiamond.info timanttipyörylöitä mersuun, kun vaatimuksenani oli edullinen kitkarengas.
Onko vielä kenelläkään tuollaisista kokemuksia. Periaatteen tasollahan tuo on mainio idea.
Ai niin. 185/65/15 rengastöineen n280euroa sarja.
S211 220CDI -04.
Exät MB:t:
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Onkos kokemusta Kleberin Dynaxer HP / HP2 kesägummeista? 225/55R16V HP:t sais nimittäin ~650€ satsi, kun Michelin Pilot Primacyt kustantaa tuossa koossa liki ~1000€ / satsi. :shock: Vanhasta Pilot HX:stäkin pyydetään 1010€ sarja, Pilot Sportit saa omikseen vaivaisella 930€:lla. 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1411
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Nokian Hakkapeliitta 4:a ei voi suositella.
Nastat irtoilee todella herkästi. Tuttu rengaskauppias sanoi että lievä suunnitteluvirhe.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Hokke »

Nokian Hakkapeliitta 4:a ei voi suositella.
Nastat irtoilee todella herkästi. Tuttu rengaskauppias sanoi että lievä suunnitteluvirhe
Itselläni oli viime talvena Avensiksessa alla, ei lähtenyt nastan nastaa koko talvena, olin tyytyväinen renkaisiin ja meinaan laitaa samanlaiset mesen alle.

Nastojen pysyvyyteenhän vaikuttaa myös niiden sisäänajo.
Näin on taas "tuttu rengaskauppias" sanonut.....
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Samaa tietoa kylän rengaskauppiailta saatu Hakkapeliitta 4:sesta, vossikkakuskit kuulemma joukolla vaihtaneet muutaman tonnin ajettuja nelosia vanhempiin Hakkapeliitta 2:siin, kun neliskulmaiset nastet irtoilevat.

UG500:set on hyvät renkaat, tosin kakkosautossa alla, ei mitään valittamista. Mersussa Michelinin kitkat, ja jos nastoja siihen haluaisin niin UG:t valitsisin.
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1520
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

FosgateT kirjoitti:Nokian Hakkapeliitta 4:a ei voi suositella.
Nastat irtoilee todella herkästi. Tuttu rengaskauppias sanoi että lievä suunnitteluvirhe.
Hakkapeliitta 4 oli ensimmäisistä sarjoista viime vuoden puolella nastat lähti irti(eli valmistettu kai jo kesällä 2003). Tammikuussa kahdesta pirssistä (taksi) laitettiin takuuseen takaisin Nokialle. Toiseen tuli HP-2 ja toiseen uusi sarja ja on pysynyt nastat sen jälkeen kiinni molemmissa. Sisäänajo on tärkeä. Ja jos on raskas auto niin en suosittele HP-4:sta. Omissa autoissa HP-4 on pysynyt hyvin kiinni ( 185/65/15 ja 195/65/15).
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
crane
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 02.05.2004 22:39
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja crane »

illinois kirjoitti:
FosgateT kirjoitti:Nokian Hakkapeliitta 4:a ei voi suositella.
Nastat irtoilee todella herkästi. Tuttu rengaskauppias sanoi että lievä suunnitteluvirhe.
Hakkapeliitta 4 oli ensimmäisistä sarjoista viime vuoden puolella nastat lähti irti(eli valmistettu kai jo kesällä 2003). Tammikuussa kahdesta pirssistä (taksi) laitettiin takuuseen takaisin Nokialle. Toiseen tuli HP-2 ja toiseen uusi sarja ja on pysynyt nastat sen jälkeen kiinni molemmissa. Sisäänajo on tärkeä. Ja jos on raskas auto niin en suosittele HP-4:sta. Omissa autoissa HP-4 on pysynyt hyvin kiinni ( 185/65/15 ja 195/65/15).
Meillä oli viimetalven hakkapelitta 4 alla ja hyvin on nastat pysyny, liekkö sitten sitä toista sarjaa... ja koot oli 215/55/16
E270 CDI Avantgarde -2001
Avatar
Hannu V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Pe 23.05.2003 07:38
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hannu V. »

Kleber 4. Mitä mieltä/kokemuksia moisista? Sanoivat liikkeessä, että on Nokian Hakkapeliitta 2:sesta parannettu versio ja vieläpä Nokian Suomessa valmistama. Hinta ainakin houkuttelee...
S211 220CDI -04.
Exät MB:t:
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1411
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Toivottavasti tää nyt sopii tähän threadiin...
Elikkäs miten menee 18" vanne W201 Mersuun?
Itsellä tällä hetkellä 17" ja tuntuu välillä olevan ahdasta niilläkin...
GTI Magazinessä olleessa vaaleanpunasessa Mesessä oli ainakin 18" kiekot, mutta ei puhuttu mitään että oliko kaaria/lokareita muokattu...
Kokemuksia?

Kumi tulis ehkäpä 215 leveenä, eli vanne 7,5" levee?
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Hannu V. kirjoitti:Kleber 4. Mitä mieltä/kokemuksia moisista? Sanoivat liikkeessä, että on Nokian Hakkapeliitta 2:sesta parannettu versio ja vieläpä Nokian Suomessa valmistama. Hinta ainakin houkuttelee...
Samaa väittivät minullekin.
Ontuvana vertauksena kerrottakoon, että ainakin Kleber 2 pelaa W123 240D:n alla hyvin, noin ajettavuuden puolesta. Hiljainen ja jämpti gummi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Hakkapeliitta nelosta mainostetaan että nastat pysyy vielä paremmin kiinni kuin edeltäjässään.

Itse hommasin neloset talveksi, ja odotan niiltä enemmän kuin toisessa autossa olevilta kakkosilta, kustansi liki 600 € sarja, jos yksikin nasta irtoaa niin :evil: :twisted:

Nastojen täytyy kestää normaaliajolla siihen saakka kun kulutuspinta on sakoilla.
Avatar
Hannu V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Pe 23.05.2003 07:38
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hannu V. »

No niin. Nyt on sitten ne Kleber Kapnor neloset ostettu ja valmiina varastossa talvea odotellessa. Seurataan tilannetta, kunhan pääsee ajoa testailemaan.

185/65/15 x4kpl vanteelle asennettuna +tasapainotettuna. 304€.
Varsin pienet painot oli jouduttu laittamaan tasapainotukseen, liekö hyvä merkki?
S211 220CDI -04.
Exät MB:t:
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Vastaa Viestiin