CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Eikä ahtimen elinikä ainakaan kasva kun avarruksien jälkeen on enemmän painetta ja sekin kaikki ahtimen siivillä.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja xr »

kyllähän se varmaan on paras lyödä puutappi pakoputken päähän säästyy monelta murheelta
voimalaitoksenkin jälkeen kannattaa koski padota ettei tuu liian voimakasta sähkyä
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4668
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Suoran kuutosen, 320cdi,n ahtimeen ilman koneistuksia on siis saatavilla billetti imusiipiä.
Lähes täysin vakion valusiiven mitoilla, jonka uskon senkin olevan valusiipeä parempi.
Sekä extented tip - tyyppinen, joka on siipiprofiililtaan vielä selkeästi korkeampi.
Voipi olla muitakin.
Vakio imureikä pitää huolen siitä, että moottoriin menevän ilman määrä pysyy vielä hyvässä suhteessa pakosiiven virtauskykyyn.
Eli ilman määrä lisääntyy suhteessa paineeseen melko tarkkaan samalla keinon kun vakioahtimellakin, lisä ahto antaa sitten lisäilmaakin.
Helppo hallita ohjelmaa ja ahdinta ja ilman määrää.
Billettisiipi takaa erinomaisen hyötysuhteen korkeillakin paineilla.
Yli kahden kilon pitää päästä, jotta kunnon ero tulee.
Varsinaiseen virikäyttöön pitää käytännössä olla extented tip mallinen, ero näkyy hyvin kuvissa, siipien päät näkyy taustalevyn takaakin.
Ei oikein muuta kannata nyt enää laittaa, ero on niin selkeä.
Mulla on bemarissa sellainen "välimallin" virisiipi, valettu extented tip, Borg Warnerin ahtimesta ja max ahdot sillä 2,35bar, AMG,n pakosiipi, hyvin kulkee ...
Billetti siivellä tulee vielä parempi.

Kuva
Kuva
Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja barton »

No mistäs nuita saa ostaa?
jmj53
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: To 05.12.2013 22:27

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jmj53 »

Tuossa muijan auton kyljessä on teksti "blue efficiency". Auto on käyttöönotettu 06/2012 ja se on 200 cdi koneella eli teho on 100kW. Mistähän minä saan selville onko auto kahdella turbolla vai yhdellä? Ja osaako joku kertoa em.perusteella pitääkö ecu aukaista vai meneekö ohjelmointi suoraan kaapelilla? Tuon mun oman vanhemman kakssatasen laittoi Tapio vilkkaammaksi ja vääntävämmäksi, niin on tullut ajatus ja uskallus, että kunhan kaksi vuotta muijan autolla täyttyy, niin käytän autoa Tuikulla jos hän vaikka sitä hieman suostuisi piristämään.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jmj53 kirjoitti:Tuossa muijan auton kyljessä on teksti "blue efficiency". Auto on käyttöönotettu 06/2012 ja se on 200 cdi koneella eli teho on 100kW. Mistähän minä saan selville onko auto kahdella turbolla vai yhdellä? Ja osaako joku kertoa em.perusteella pitääkö ecu aukaista vai meneekö ohjelmointi suoraan kaapelilla? Tuon mun oman vanhemman kakssatasen laittoi Tapio vilkkaammaksi ja vääntävämmäksi, niin on tullut ajatus ja uskallus, että kunhan kaksi vuotta muijan autolla täyttyy, niin käytän autoa Tuikulla jos hän vaikka sitä hieman suostuisi piristämään.
onko kahdella vai yhdellä on helppo tarkistaa avaa kone pellin ja kurkistaa montko ahdinta on
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

barton kirjoitti:No mistäs nuita saa ostaa?
Tuossa muutama paikka mistä kysellä omaan tarpeesen sopivia

http://www.hevosvoima.com/shop/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.lds-turbo.fi/yhteydenotto" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.kkdmotorsport.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.kh-motors.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

jmj53 kirjoitti:Tuossa muijan auton kyljessä on teksti "blue efficiency". Auto on käyttöönotettu 06/2012 ja se on 200 cdi koneella eli teho on 100kW. Mistähän minä saan selville onko auto kahdella turbolla vai yhdellä? Ja osaako joku kertoa em.perusteella pitääkö ecu aukaista vai meneekö ohjelmointi suoraan kaapelilla? Tuon mun oman vanhemman kakssatasen laittoi Tapio vilkkaammaksi ja vääntävämmäksi, niin on tullut ajatus ja uskallus, että kunhan kaksi vuotta muijan autolla täyttyy, niin käytän autoa Tuikulla jos hän vaikka sitä hieman suostuisi piristämään.
Yhdellä ahtimella ja portin kautta menee.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
jmj53
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: To 05.12.2013 22:27

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jmj53 »

Kiitos tiedosta vaikkei kai sillä mulle maallikolle mitään merkitystä olekaan. Tuossa aiemmin Tuikku kirjoitti, että luku- ja kirjoitusajat ovat pitkiä. Mitähän se käytännössä tarkoittaa, montaa tuntia vai mitä eli pitääkö operaatiolle varata kuinka paljon aikaa? Onko tuossa vuosimallissa jo jakoketjua vahvistettu vai onko se yhä kuinka venyvää laatua?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4668
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Pitkä luku- ja kirjoitusaika tarkoittaa vähän päälle viittätoista minuuttia.
Ei nyt sen kummempaa.

Itse olen noita siipiä ostanut ihan ebay,stä
Mersun 2359,n siipi: KLIKS

Bemarin 11-lapainenTÄSTÄ
Bemarin 5+5 lapainen TÄÄLLÄ

Bemarin 2260,n siipi käy myös audin rotteloon ...
Bemari/Audi akselilla imusiiven vaihto edellyttää aina myös pakosiiven vaihtoa, muuten ei koko hommalla ole mitään kannatusta.
Mersussakin erittäin suositeltavaa siihen AMG,n siipeen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
338LM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Su 05.01.2014 15:41

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja 338LM »

Itsekin jahkasin 350CDI ja 250CDI välillä kun E-sarjalaista katselin. Nyt 250CDI alla, eikä harmita kyllä yhtään.

Siirryin W212:een BWW 530 LCI:stä jossa kutonen ja 235hp. Hullua kyllä, 250CDI tuntuu joissakin käytännön tilanteissa jopa virkummalta. Esmes ohituskiihdytyksessä "tasakaasulta polkastaessa" on vikkelämpi about siihen asti kun ollaan ohitettavan rinnalla. Eikä sekään jälkeen jää paljoa. 250 CDI vastaa kaasuun heti eikä hetken viiveellä. :D
on myös käsittämättömän pieniruokainen tien päällä- n. 1500km mennään 85l tankilla vaikka en harrasta säästöajoa. Saksasta tuotaessa verossa säästää 1500-2500 vrt 231HP 350CDI jossa mojovat päästöt.

Omassa Delphin solenoidisuuttimet (mersun takuupäivitys tehty muutama kk sitten) joten paukkua saisi kai 300. Kävi myös tänään mersulla jakopäätarkistuksessa, ei vikaa eikä ketjuvenymää mutta vaihtoivat silti jakopään ketjukiristimen maksutta uusimpaan.

Tarkistukseen menin siksi kun käynnistyksessä seisonnan jälkeen kuuluu kummallista ylimääräistä naputusta 2-3s.
Korjaamon työnjohtaja sanoi että kuuluu varmaankin suuttimista, kuulemma niitä ohjataan startissa "karkeasti" avoimessa säätöpiirissä ennen kuin menee sivistyneempään suljetun piirin käyttöön. Tiedä sitten- ei kait se voi muualtakaan kuulua jos kerran jakopää tsekattu? Onkohan Tuikulla tästä tietoa, ääni kuuluu vaan sillon startissa kun auto on seisonut, minimi 15-30min jottai.
2013 facelift S212 220 CDI
Ex 2011 S212 250CDI
Avatar
Melchior
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: La 16.06.2012 09:30

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Melchior »

Vielä tästä:
Melchior kirjoitti:Minkälaisia kokemuksia 320cdi (OM642 & 165 kW) & 7G-Tronic & 4Matic ohjelmoinneista....
=>
tuikku kirjoitti:Kun kierrätys poistetaan tuosta, niin jotain 650/280 tasoahan olen niihin laittanut.
Onko kierrätyksen poistolla haittavaikutuksia?
Auton lämpiäminen talvella varmaankin hidastuu, mutta entäs muuta?
Onko kierrätyksen poiston seurauksena vikakoodeja, tai jotain vakavampaa harmia?
Jääkö auto kovin tuhnuiseksi, jos kierrätyksen jättäisi ohjelmoinnin yhteydessä päälle?

Onko imukanavien mahdollinen tukkeutuminen oikeasti sellainen ongelma (vaikkapa tässä kyseisessä OM642 koneessa), joka puoltaisi kierrätyksen poistoa?
(Ajotapa tietysti vaikuttaa)
Kun tuo kierrätys on tehtaalla kerran autoon laitettu, niin luulisi, että auto on suunniteltu toimivan sen kanssa kokonaisuutena parhaiten?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4668
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tuon mallin moottorissa kannattaa kierrätys deaktivoida.
Vanhemmiten toimii huonosti ja sen valvonta ja osat joista se on tehty on huonosti järjestetty.
Ei ole varmaan tarkoitettukaan kestämään niin pitkään, kun täällä autoilla ajellaan.

Moottorin käytöksestä ei käyttäjä pysty mitenkään päättelemään, onko kierrätys pois vai päällä.

Lämpiää hitaammin, jos ei ole vebastoa.
Ei jää vikakoodia, eikä "vakavampia harmeja", ei myöskään "näy" katsastuksessa, jos vaan malttaa olla mainostamatta erikseen asiaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
kaahonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ti 20.11.2012 23:50

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja kaahonen »

Onko tuikutetuissa mersuissa tehty muutoksia automaattivaihteiston ohjelmaan? Ajatus on käydä tarkistuttamassa onko uudempaa softaa w211 200cdi laatikkoon. Eli jos uusi softa asennetaan laatikkoon menetänkö jotain tuikun tekemiä muutoksia?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4668
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ei
Et menetä, kunhan moottorinohjaimelle ei tehdä mitään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
kaahonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ti 20.11.2012 23:50

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja kaahonen »

Paitsi rahaa, kun pitäisi maksaa vajaat satanen että tarkistavat onko mitään päivitettävää. Taidan viedä suoraan vemtiilikoneiston remppaan.
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Tuli käytyä penkissä:

w211 280 cdi tuikun ohjelmalla 266 hp ja 660 nm.

W210 320cdi jollain tuntemattomalla ohjelmalla 232 hp ja 550 nm.

Kyseisen penkin omistajalta kehut tuikulle vääntökäyrän tasaisuudesta, kuulemma paremman näköinen käyrä mitä heidän tarjoamallaan ohjelmalla :)

Tuosta w210 ilmeisesti saisi vähän enemmän ulos? Autosta cooleri vaihdettu, imusarjan läpät ja ensimmäinen katti poistettu.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
338LM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Su 05.01.2014 15:41

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja 338LM »

Vaan mites tuo W212 250CDI Delphi-version ahtopaineet tuikutuksen jälkeen? OBD skanneri näyttää että nousee vakiona tasan 1.5 bar.

Sattui vaan aamuöisellä teillä pitkän rekkaletkan ohituksessa että sytytti moottorivalon ja leikkas tehoja.
Herja oli että "intake manifold leak", luulin että ahtoputki haljennut kun kuulemma coolerille meneviä on 220/250CDI:stä mennyt. Tutkin omanikin, ei vikaa mutta hinkaa runkopalkin kylkeen, lähes varmasti paikka josta muillakin on hajonnut.

Vikakuittaus kännykällä ja taas pelaa, enkä saanut vikaa uusiutumaan. Pistää vaan miettimään että vaikuttaisko tuikuttelu miten tähän asiaan- jos on herkkä herjailemaan muutenkin. Itsellä 2 vkoa vanha putsari joten ei tukossa...ja joku tiesi että W211 väärällä (ei alkuperäinen) putsari tapahtunut samaa että antaa vuotoherjan...?
2013 facelift S212 220 CDI
Ex 2011 S212 250CDI
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4668
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Jo vakiona noissa ahtopaine on kahden baarin luokkaa.
Jos vikailmoitus tulee siitä, että imusarja vuotaa, se ei tarkoita liian korkeaa ahtopainetta, vaan että jostain vuotaa ilmaa pois järjestelmästä ennen moottoria.
Siihen en ota kantaa, että vaikuttaako ja mitenkä, mahdollinen lastutus vuodon määrään, tai syntyyn.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4668
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Jos vaihteeksi jotain kirjoittelisin noista uusista tuplaturbo nelikoista, (OM651 - 220/250).
Ensiksikin, niiden tuottama ilman määrä on ollut vähän pettymys.
Noilla ei kolmiasatoja kyllä taida lähtä, ei millään.
Sellainen 250 - 260 saattaisi mieluummin olla realismia.
Valitettavasti tietty hajurako V6,n vielä jää.

Vakiossa 250cdi,ssä siis 500nm ja max syöttö luokkaa 88mg.
Kuudensadan NM,n raja siis jossain lähellä 110mg tasoa, joka on myös jonkinlainen "savuraja".
Oikein yli kahden baarin ei noilla pillereillä uskalla päästää ahtoja.
Mitattu ilman määräkin tukee tuota max syöttömäärää.
Olisin kovin toivonut vähän enempää, mutta kun ei niin ei.
Syötötkin saa näkymään staarissa oikein ja laatikkoon saa pitoa.
"Ongelmana" ei siis ole syöttöjen saaminen tai (solenoidi) suuttimien koko, vaan että ilma loppuu tällä kokoonpanolla, oikea ero yksiahdinmalleihin onkin yllättävän pieni.

Näissä "blue efficecy" malleissa näkyy lisäksi olevan ohjelmassa sellainen pakokaasujen lämmitystoiminto voimakkaana joka kerta, kun autolla lähdetään.
Muutaman minuutin jälkeen, kunhan pakokaasuja on ensin reilusti kuumennettu, toiminto menee ohi ja auto alkaa kunnolla vetämään.
Tämä tietona muillekkin tuunaajille, että ei kannata säikähtää, vaikkei ensin testerissä tunnu mitään muutosta tulleen, odottaa vaan niin kyllä se ohi menee.
Tämä suodattimien kuumennus siis käytännössä joka kerta.

Hiukkas asia näyttäisi olevan sillä mallilla, että poisto onnistuu niistä malleista, joihin sopivan ikäisellä staarilla pääse vielä käsiksi DASsin kautta, herjojen kanssa.
Niin niistä näyttäisi saavan myös kaikki muutkin saastetoiminnot poikkeen, ainakin valikot löytyy.
Tarkoitan nyt malleja W204, Vito ja Sprinter.
Kun staari alkaa herjaamaan salasanoista, ollaan hyvällä tiellä, kaikki oikeat muutokset on aina salasanojen takana. :D

W212,ssa ongelmana on se, että DASsin puolella se näkyy vaan protyyppinä - ei sisäänpääsyä ja Xentryn puolella ei hiukkasia vielä poistella.
Staarimiehet vaan kräkkiä etsimään, jotta oikea välilehti moottorinohjaimelle ilmestyisi, kyllä se varmaan siellä piilossa on.
Jollain voisi myös olla sellainen staarin versio, joka antaa DASsissa tehdä muutoksia Väykyn moottorin ohjaimella C-mallina kirjautuneena, mulla menee aivan viimeiselle sivulle asti, muttei sitä aukaise.
Tämä on siis vielä ratkaisematta.
Toivottavasti ratkeaa joskus.
Käsittääkseni tarvitaan kräkki, joka antaa tehdä DASsiin muutoksia "väärin" kirjautuneena, tai Xentryyn lisää valikoita.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
v-maxx
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ma 07.10.2013 21:00
Paikkakunta: Raisio

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja v-maxx »

338LM kirjoitti:Itsekin jahkasin 350CDI ja 250CDI välillä kun E-sarjalaista katselin. Nyt 250CDI alla, eikä harmita kyllä yhtään.

Siirryin W212:een BWW 530 LCI:stä jossa kutonen ja 235hp. Hullua kyllä, 250CDI tuntuu joissakin käytännön tilanteissa jopa virkummalta. Esmes ohituskiihdytyksessä "tasakaasulta polkastaessa" on vikkelämpi about siihen asti kun ollaan ohitettavan rinnalla. Eikä sekään jälkeen jää paljoa. 250 CDI vastaa kaasuun heti eikä hetken viiveellä. :D
on myös käsittämättömän pieniruokainen tien päällä- n. 1500km mennään 85l tankilla vaikka en harrasta säästöajoa. Saksasta tuotaessa verossa säästää 1500-2500 vrt 231HP 350CDI jossa mojovat päästöt.

Omassa Delphin solenoidisuuttimet (mersun takuupäivitys tehty muutama kk sitten) joten paukkua saisi kai 300. Kävi myös tänään mersulla jakopäätarkistuksessa, ei vikaa eikä ketjuvenymää mutta vaihtoivat silti jakopään ketjukiristimen maksutta uusimpaan.

Tarkistukseen menin siksi kun käynnistyksessä seisonnan jälkeen kuuluu kummallista ylimääräistä naputusta 2-3s.
Korjaamon työnjohtaja sanoi että kuuluu varmaankin suuttimista, kuulemma niitä ohjataan startissa "karkeasti" avoimessa säätöpiirissä ennen kuin menee sivistyneempään suljetun piirin käyttöön. Tiedä sitten- ei kait se voi muualtakaan kuulua jos kerran jakopää tsekattu? Onkohan Tuikulla tästä tietoa, ääni kuuluu vaan sillon startissa kun auto on seisonut, minimi 15-30min jottai.
Ilmeisesti et ole ajanu 350cdi:llä enkä suosittele sitä tekemään :lol: Itse koeajoin molemmat ennen ostopäätöstä.
338LM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Su 05.01.2014 15:41

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja 338LM »

tuikku kirjoitti:.
Jo vakiona noissa ahtopaine on kahden baarin luokkaa.
Jos vikailmoitus tulee siitä, että imusarja vuotaa, se ei tarkoita liian korkeaa ahtopainetta, vaan että jostain vuotaa ilmaa pois järjestelmästä ennen moottoria.
Siihen en ota kantaa, että vaikuttaako ja mitenkä, mahdollinen lastutus vuodon määrään, tai syntyyn.
juu, näin tietty. Kirjoitin hiukka epäselvästi.

Vaan nyt pistää mietityttämään että näyttääkö tuommoinen LM327 bluetooth- mulikka Torque Android softan kanssa paineen oikein?
Jos näyttää ja vakiona pitäis löytyä 2bar, sehän meinaa sitä että multa puuttuu 0.5bar...ja miksei siitä ala jo ilmamäärän puutteeseen
viittaavia hälytyksiäkin tulla jos ilmaskaa pumpataan myllyyn liian pienellä paineella...?

Perskuta, tää pitäis varmaan varmistaa/selvittää ennen isompia Tuikutuksia...voiskohan esmes EGR kakka jumittaa/tukkia sitä vaihtoläppää
ison ja pienen turbon välillä prkl..ne vissiin ei kumpikaan ole säätyviä?


Ja V-maxx, mun mielestä jos hevonen syö reilummasti niin silloin pitäis olla juoksuhalujakin vastaava määrä.. :)
5.9L Cummins on ollu mulla ainoa tähän asti jossa voima ja kulutus kohdillaan yhtä aikaa..+1000Nm takarenkaalta ja alle 10 maantiellä :)
2013 facelift S212 220 CDI
Ex 2011 S212 250CDI
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 772
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Nippe »

338LM kirjoitti:Vaan nyt pistää mietityttämään että näyttääkö tuommoinen LM327 bluetooth- mulikka Torque Android softan kanssa paineen oikein?
Jos näyttää ja vakiona pitäis löytyä 2bar, sehän meinaa sitä että multa puuttuu 0.5bar...ja miksei siitä ala jo ilmamäärän puutteeseen
viittaavia hälytyksiäkin tulla jos ilmaskaa pumpataan myllyyn liian pienellä paineella...?
Mulla ainakin joskus kun volvossa tuollasella bluetooth-palikalla ja torquella kattelin paineita ni se näytti lähinnä suuntaa siitä ahtaako vai ei :D Kummallisia ahtopiikkejä, välillä yli 3 bar yms erikoisuuksia oli ahtamisessa, auto kuitenkin toimi kuten pitää. Jos haluat luotettavasti ahtoja mitata, suosittelen erillistä mittaria :thumbup:

edit. Kysästään tässä nyt samalla kun mulla on tollanen vm 2000 C200CDI automaattiaskilla ja sen on edellinen omistaja käyttänyt karalalla ohjelmoitavana. Nyt kun esim motarin rampista kun kiihdyttää täyskaasulla niin paineet nousee tuonne n 1.3bar, pysyvät siinä hetken mutta sitten tippuvat tuonne n. 1.0-1.1 bar hujakoille. Mahtaako olla ohjelmallinen juttu vai eikö orkkis cooleri enää riitä? Niin ja tuo ohjelmointi tehty silloin kun vielä EGR ja imusarjanläpät paikoillaan ja imusarja täynnä mustaa töhnää. Nyt on imusarja putsattu, läpät poistettu, egr mekaanisesti tulpattu ja turbon jälkeinen katalysaattori tyhjätty, vikakoodia ei egr:stä tule eli ilmeisesti ohjelmallisesti jo poistettu.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

338LM kirjoitti: Vaan nyt pistää mietityttämään että näyttääkö tuommoinen LM327 bluetooth- mulikka Torque Android softan kanssa paineen oikein?
Ei näytä, älä huoli. Just saman huomasin omassa autossa tuolla palikalla ja softalla.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Nippe kirjoitti: Nyt kun esim motarin rampista kun kiihdyttää täyskaasulla niin paineet nousee tuonne n 1.3bar, pysyvät siinä hetken mutta sitten tippuvat tuonne n. 1.0-1.1 bar hujakoille. Mahtaako olla ohjelmallinen juttu vai eikö orkkis cooleri enää riitä? Niin ja tuo ohjelmointi tehty silloin kun vielä EGR ja imusarjanläpät paikoillaan ja imusarja täynnä mustaa töhnää. Nyt on imusarja putsattu, läpät poistettu, egr mekaanisesti tulpattu ja turbon jälkeinen katalysaattori tyhjätty, vikakoodia ei egr:stä tule eli ilmeisesti ohjelmallisesti jo poistettu.
eihän tuo paha ole, mutta joissakin, varsinkin manuaaleissa ja isommalla ahtimella olevissa, on auttanut kunnon alipainelinja ahtimen ohjaukseen.
Pikkasen isonnat sitä letkua, mikä tulee tehostajalta ja tarkistat ettei ole egr:n alipaineletkuihin ole jäänyt vuotopaikkaa, nehän voisi tulpata nyt kaikki pois.
Jotkut ovat asennelleet alipaine kerääjäsäiliön, esim väykyssä ja vitossa on, se helpottaa pahimpia piikkauksia.

Mutta ainahan se jossain vaiheessa alkaa paine vähenemään kun maksimisyötön ohi on menty.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Nippe kirjoitti: Nyt kun esim motarin rampista kun kiihdyttää täyskaasulla niin paineet nousee tuonne n 1.3bar, pysyvät siinä hetken mutta sitten tippuvat tuonne n. 1.0-1.1 bar hujakoille. Mahtaako olla ohjelmallinen juttu vai eikö orkkis cooleri enää riitä? Niin ja tuo ohjelmointi tehty silloin kun vielä EGR ja imusarjanläpät paikoillaan ja imusarja täynnä mustaa töhnää. Nyt on imusarja putsattu, läpät poistettu, egr mekaanisesti tulpattu ja turbon jälkeinen katalysaattori tyhjätty, vikakoodia ei egr:stä tule eli ilmeisesti ohjelmallisesti jo poistettu.

Tekeekö tuota vain kuumalla ilmalla?
Syötöt alkavat vähentyä kun ahtoilman lämpötila nousee, taisi olla niin että 50 asteeen jälkeen?

Omassa autossa huomaa hyvin vaikutuksen kun oikein kuumalla ei ole samanlaista voimaa kun viileällä ilmalla, ahtoilman lämpötila nousee helteellä heti hiukankun polkaisee kaasua tuon 50 asteen yli.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 772
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Täytyykin perehtyä tuohon enemmän kun saa auton taas ajoon, nyt odottelee maalausta :) Pitää koittaa noita ahtolämpöjä tutkia jos carsoftilla pystyy. Ja ois mulla tossa c240 mistä löytys toi alipainesäiliö :) Noh kunhan päsee taas kokeilmaan niin selviää lisää, oli tosiaan hellettä kun viimeksi ajoin tuolla.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
CL203 C200 Kompressor -02

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
338LM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Su 05.01.2014 15:41

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja 338LM »

Kumipää kirjoitti:
338LM kirjoitti: Vaan nyt pistää mietityttämään että näyttääkö tuommoinen LM327 bluetooth- mulikka Torque Android softan kanssa paineen oikein?
Ei näytä, älä huoli. Just saman huomasin omassa autossa tuolla palikalla ja softalla.
Ookoo, hyvä niin. Eli jotain muuta käpyä sattunut kun teki intake manifold leak hälyn...varoitteleekohan MAF sitten viimeisillään...

tuikku kirjoitti: Jos vaihteeksi jotain kirjoittelisin noista uusista tuplaturbo nelikoista, (OM651 - 220/250).
Ensiksikin, niiden tuottama ilman määrä on ollut vähän pettymys.
Noilla ei kolmiasatoja kyllä taida lähtä, ei millään.
Sellainen 250 - 260 saattaisi mieluummin olla realismia.
Pitääkö tämä ymmärtää niin että kaikki nyt testattu ja valmiina W212 250CDI:n EGR tappoa, koneen virkistystä ja lootan parantamista varten? Jokojoko?? :)

Viripurkkien valmistajat muuten lupailevat 590-600 vääntöjä, tehoja alkaen 240 ja kovimmat kalajutut valehdellaan 260HP asti..
2013 facelift S212 220 CDI
Ex 2011 S212 250CDI
Poutahaukka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 26.06.2010 12:16

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Poutahaukka »

Poutahaukka kirjoitti:Olinkin ihan unohtanut tämän ketjun ja postailin tyhmyyksissäni muualle. Lisään tämän oman kysymykseni tähän alle. Kyseessä siis W212 350cdi.

"Olen W212 koppaista autoa hankkimassa, ja ajatukset ovat nyt jumiutuneet siihen asentoon että kunnon koneellahan tuo pitää olla. Ajatuksena tuoda -10/-11 mallinen auto +/-100tkm ajettuna. Autoa olisi tarkoitus pitää kauan, joten haluaisin poistaa tekijöitä jotka mahdollisesti tulisivat aiheuttamaan ongelmia. Eli hiukkaspönttö kannattaisi varmaan tyhjentää, sekä egr poistaa toiminnasta. Ahdistaako tuolla putkessa vielä joku muu, katalysaattori tms., jonka poistaminen ei kuitenkaan aiheuttaisi ongelmia katsastuksessa? Moottorinohjausohjelma tulisi hiukkasloukun tyhjentämisen jälkeen päivittää, ja ottaa samalla tehoja ulos sen minkä järkevästi ilman savua saa. Millaisia lukemia tuosta voisi kuvitella saavansa? En ole lähdössä ahtim(i)en enkä suuttimien vaihtoon, vaan tyytyä siihen mihin em. toimenpiteillä päästään. Niin onko tuossa muuten 1 vai 2 turboa?"

Kiitoksia kovasti jos joku asiasta ymmärtävä jaksaa kommentoida.
2010 350cdi 231hp tuli sitten hankittua. Vakio ainakin toistaiseksi, enkä ainakaan vielä osaa enempää kaivatakaan, johtunee osittain tuon 7-pykäläisen laatikon loistavasta toiminnasta. Kulutus muutaman tonnin ajalta pyörinyt kahdeksan litran molemmin puolin (motari/kaupunki 75/25). Kulutuksen saisi halutessaan varmaan vähän pienemmäksikin, mutta kun se murisee niin kivasti... ;)
S212 350cdi
W210 320cdi
Deceased
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 14.06.2011 16:28

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Deceased »

Aef-tuning myy äkkiseltään katsottuna aika hyvään hintaan "RaceChip" boksia. Onko kenelläkään kokemuksia ko. puljusta ja minkälaista laadultaan nuo boksit on?
Ex.
C220 CDI '08 AMG-Optik.
A4 B7 TFSI Quattro '06
SLK 350 7G-tronic '05
A4 1.8TQ '01 x2
C180K Sportcoupe '05
A3 1.8T '99
Vastaa Viestiin