CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4666
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Ghostrider kirjoitti:440€ Täytyy varmaan käydä laittaa takas se vakio! Mitäs mieltä Tuikku on tosta että onko virhe herkkä? Ajattelin että käyn jossain muualla laitattaa lastun jos vaan tekniikka kestää. Olis kiva saada edes sen 50-80hv ja 80-100Nm. Tällä ecolla piti tulla noin 35hv ja 60Nm mut en kyl huomaa mitään eroa vanhaan!
En nyt tiedä, onko se nyt varsinaisesti niin vikaherkkä, mutta vaikea se oli.
Vuodenhan minäkin rassasin sitä, ennekuin selvisi ja opin, miten se täytyy tehdä.
Uskoakseni siitäkin saa sen ja vähän ylikin, mitä ahtimet kestää.
Ahtimien ilmantuotto ei vaan paljoa mene yli yksiahdin malleista, niin kummalliselta kun se tuntuukin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja S202 »

mirmir69 kirjoitti:Tuossa vielä sen 217hp/511Nm w212 e200cdia 2013 tuikutetun kulutus kotimatkalla (5,6 l/100km mennessä). Kaverin auto pelaa kyllä hienosti, menee tuikutusohjelmalla 7 vaihde päällä kaikki Kajaanin seudun ylämäetkin :clap: Suosittelen Kajaanissa käyntiä
Minkälaisilla kierroksilla tuo 217hp tuli?
S124 300TE
S211 E500
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4666
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Melko lailla välillä 3500 - 3800rpm.
Hiukkaskiihdytin paikoillaan, oli alle satkun ajettu, niin että saattaa antaa kyllä liian positiivisen kuvan ja varmaan antaakin, mutta joskus pitää vanhankin miehen elvistellä ...
Katso ed. sivu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja S202 »

No näköjään, pitäis lukea vähän tarkemmin edellisiä viestejä. Onko tuo ahdin sitten sellainen, että maksimi teho tosiaankin haluaa tulla sinne reilusti ennen neljää tonnia :roll: Ahtopaineesta tietoa, mikä on näissä vielä hyvän maun rajoissa?
S124 300TE
S211 E500
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4666
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
En osaa sanoa, uskoisin, että se on softassa.
Pitäis jotain hoksata.
Max ahtoja 1,8bar
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4666
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
C 250cdi 4WD, autom. (=E 250cdi)
~263/573
Auto erittäin hyväkuntoinen.
Hiukkaspönttö paikoillaan.
Mitattu tihkusateessa, märkä tie.
Softa taas se uudempi ja hankalampi 4Mb, mutta kaapelilla menee.
Itseasiassa kaikki 250,set menee kaapelilla.

Tässä ei ole mikään lopullinen maksimi, uskon että lisääkin vielä saa, jos halutaan.
Ahtimien kokoa ei kuitenkaan ole syytä unohtaa.

Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Ghostrider
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Su 17.02.2013 14:25
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Ghostrider »

Onko kuinka tuskaa saada tosta 300hv ja 600Nm? Tai ainakin ton 600Nm?
E63 AMG 4Matic -14
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10

Kaikki hauska on kielletty!
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4666
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Enpä tiedä, kun en ole vielä tehnyt sellaista.
Vääntö toteutuu varmaan helpostikkin, mutta tehon kanssa voi olla vaikeampaa.
Voin yrittää.
Koko ajan tuntuu, että menee jotain rajoitinta vasten, tuostakin lapusta max tehon kohdalla näkee sen ilmiön, edelleen meinaa alkaa "aaltoilemaan".
Ajossa tuosta ei tiedä mitään.

Kyllä tämä nyt oikeasti tuntuu siltä, että alkaa selviämään.
Jotenkin kummallisella tavalla on ollut vaikea tapaus.
OM651/220cdi haluttaessa hyvin hyvin lähelle sama suorituskyky.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Patomursu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: Ma 15.12.2014 21:00

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Patomursu »

Millaisia lukemia tuikku saat OM651 C200 cdi:stä? 2012 mallin facelift.
Tulisi vuodenvaihteen jälkeen ajankohtaiseksi optimointi. Auto ehjä ja hiukkasloukku kiinni ja pysyy jos ei tuota ongelmia.
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Avatar
janppa123
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Pe 26.06.2015 13:59
Paikkakunta: Raasepori

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja janppa123 »

Selasin viimeiset 10 sivua ja alkoihan sitä menojalkaa vipattamaan.
Oletko tuikku ajanut ohjelmaa jo e350cdi:hin? Minkälainen lappu irtosi?

Oma kulkine -09 E350cdi 7G laatikolla ja kiinnostaisi kovasti paljonko numeroita irtoisi? Kestävyys tärkeimpänä!
W212 E350Cdi Avantgarde -09
Narsisti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 22.07.2015 13:09

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Narsisti »

Me ei ainakaan huomattu mitään vaikutusta säästön osalta,kokeilimme 6kk ecolastua sellainen musta laatikko,en merkkiä tässä kerro.

Boxin piti vähentää kulutusta 0,2-0,5dl/100 ei meillä ainakaan.
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

Ihmeitä en huijaus lastikoilta ainakaan itse odottaisi, missään suhteessa. Lisääntynyt teho ei tule kuin syöttöä nostamalla, eikä minun laskuoppiin mahdu kuinka siitä nyt varsinaisesti säästöä syntyisi. Mutta jos kulutus pysyy edes lähes ennallaan niin hyötysuhde on jo parempi kun samalla kulutuksella saa nauttia paremmasta ajettavuudesta.

Voi tietysti olla tapauksia että pienellä tehonlisällä kulkine liikkuu hieman paremmin jolloin säästöäkin saattaa saada aikaiseksi. Mutta melko minimaalista on säästö polttoaineen suhteen, ehkä se mukavempi kyyti on kuitenkin se ensisijainen kiteeri. Mm. Parempi vääntö vähentää vaihtotarvetta ja helpottaa maantie nopeuksilla ohituksia. Lisää siis tavallaan turvallisuuttakin, mutta loppukädessä sen arviointi on kuitenkin itse kuskilla.
W219 CLS350 vm.2005
TuomasTee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Pe 24.09.2010 16:00

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja TuomasTee »

Nyt kun henkilöautoista on puhuttu niin paljon niin eroaako Viton OM651 jotenkin henkilöautoista? Irtoaisikohan 116 Vitosta samoja tehoja kuin 220/250 henkilöautoista? Ketjulastufirmat taitaa tarjota vain jotain 200hv:n pintaan. Jos tehoa irtoaa niin mitenköhän nelivedossa kestäisi jakolaatikon ketju?
Entä laatikko, eikö tässä ole mallimerkinnän mukaan pienemmille väännöille speksattu 5G, muistaakseni 380Nm?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4666
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No eipä juuri.
Vitossa on yksi ahdin, em henk autoissa kaksi.
Yhdellä ahtimella lähtee se hiukan yli 200hv.
Kestäminen riippuu täysin oikean jalan säälimättömyydestä.
Sama laatikolle.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
TuomasTee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Pe 24.09.2010 16:00

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja TuomasTee »

Eikö Vito 116:ssa ole kaksi ahdinta?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4666
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ei
Aivan uusimmista => 2014, vielä takuunalaisista en osaa sanoa, kun en ole tehnyt.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
joonaskri
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 14.11.2014 10:15

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja joonaskri »

Mihin kannattaa viedä w210 220CDI Etelä-Suomen alueella ohjelmoitavaksi? Onko jotain erityisen hyvää pajaa ja/tai ohjelmoijaa?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

joonaskri kirjoitti:Mihin kannattaa viedä w210 220CDI Etelä-Suomen alueella ohjelmoitavaksi? Onko jotain erityisen hyvää pajaa ja/tai ohjelmoijaa?
Kysy nimimerkki CDI203
Mökkillä
'
Avatar
gemssy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 25.10.2009 16:39
Paikkakunta: Joensuu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja gemssy »

Minulla lastuttamaton 220CDi 2011. Talvikeli vaihtelevaa ajoa 4.6l/100km. Kesällä on mennyt 4.5:kin. Tippuuko kulutus vielä optimoimalla?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB W212 farmari 220 T CDi -11
MB W203 farmari 200 CDi -05
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Ootko mittannut todellisen kulutuksen tankatessa. Tuo mittariston näyttö usein valehtelee.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2999
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Joo kyllä tuo lukema on Eemelille toive ajattelua. Puol litraa lisää ni ehkä lähempänä todellista.

Mää ajoin parhaillaan ton C220 -11 ajotietokoneen lukemaan 3.8l.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

Juu pikkasen on mittaamisessakin vikaa kun näyttää keskinopeus noita lukemia eli on nollattu tyyliin vauhdissa ja ajettu 90km/h ja kas minunkin ML320CDI kuluttaa vain 6.0L/100km. Keskikulutus on eemelillä oikeasti jotain muutakuin nelosella alkavaa! On tuollainen moottori varmaan tukossa...
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4666
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No jos sen verran sanoisin tähän henkilöautojen taloudellisuus - asiaan liittyen, että mielestäni tehon nosto ja pienentyneet autoilun kustannukset ei oikein ole sama asia.
Yleensä polttoainetaloudessa jotain pientä myönteistä tapahtuu, mutta näkisin että se on joillekkin vaan boonusta, sillä ei kannata hehkutella, muutos on niin pieni.
Isommassa kalustossa kulutusmuutoksetkin on jo merkittäviä.
Kulutuksen pienemisellä ei ehken kannata yrittää perustella tehon lisän järkevyyttä - siinä kun on aika vähän sitä, enempi tunteen ja mielihalun puolelle vetää tämä touhu ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
gemssy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 25.10.2009 16:39
Paikkakunta: Joensuu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja gemssy »

arska10 kirjoitti:Ootko mittannut todellisen kulutuksen tankatessa. Tuo mittariston näyttö usein valehtelee.
En ole mitannut. Voihan se valehdellakin, mutta tuskin se lastuttamalla sen tarkemmaksi muuttuu... Enkä oikein jaksa uskoa mihinkään litralla kulutuksen tippumiseen lastuttamalla. Saattaa ajotapa olla vähintäänkin yhtä suuri vaikuttaja.
MB W212 farmari 220 T CDi -11
MB W203 farmari 200 CDi -05
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Aika monta noita mittaristoja starilla säädelly saa laittaa +n.20% mittariin todelliseen kulutukseen nähden
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kulutusnäytön lukemia voi helposti pienentää Starilla jos ne ovat olennaisempia kuin todellinen kulutus.
oulaistenliikenne.fi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4666
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
DELPHILÄISET



OM651:

Yksiahdin mallit 180/200 cdia, noin 500nm/210-220hv, man 400nm/200hv, teho tulee kuitenkin sen verran pienillä kierroksilla, 3500-3800rpm, että väännönrajoitus vaikuttaa max tehoonkin.

Kaksiahdin 220cdi, noin 500nm/240-250hv, man sama.

Kaksiahdin 250cdi, noin 560-580nm/260-270hv, tai miten halutaan. Ko. man en ole ole tehnyt.

OM646:
Molemmat mallit, 200/220cdi on yhdellä ahtimella.
Hiukan pienempiä tehoja, kun yllä 180/200cdi näyttäis tulevan, väännöt ~sama.

Mitään absoluuttisia totuuksia ei nuo varmaankaan ole.
Mitattu kuitenkin samassa paikassa samalla laitteella, eli keskinäiset erot pitäis olla totuuden mukaiset.


Om646 löytyy E-mallista W211 korista, ja C 204-mallista pre-facelift, samoin GLK.
OM651 taas W212, 207, C204 facelift, Sekä "uuden korimallin" ML, Vito ja Sprinter.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2718
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ihan mahdollinen kulutus 220cdi ja 7 g tronicilla. Oma 200cdi manuaali menee n. 5 jos ajaa sisämaassa. Omat ajot on 137kmh moottoritietä ja kaupunkiajoa. Todellinen n. 6,5l.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

markoala kirjoitti: Oma 200cdi manuaali menee n. 5 jos ajaa sisämaassa.
Entäs rannikolla sitten?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2718
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja markoala »

En tiedä. Rannikolla ajan veneellä :lol:
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Vastaa Viestiin