CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
melastinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja melastinen »

tuikku kirjoitti:.
DELPHILÄISET

OM651:

Kaksiahdin 250cdi, noin 560-580nm/260-270hv, tai miten halutaan. Ko. man en ole ole tehnyt.
Oisko kenelläkään kokemuksia laittaa ohjelmoidusta 250 CDI:stä? Että kuinka paljon "perstuntuma" muuttuu?! Itsellä 2012 S212 7G-Tronicilla.

Tämähän alkaa jo kiinnostamaan lukujen valossa, kun aiemmin olen ollut hieman siinä käsityksessä, ettei tuohon juuri mitään lisää saa. :)
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

tuikku kirjoitti:.
DELPHILÄISET



OM651:

Yksiahdin mallit 180/200 cdia, noin 500nm/210-220hv, man 400nm/200hv, teho tulee kuitenkin sen verran pienillä kierroksilla, 3500-3800rpm, että väännönrajoitus vaikuttaa max tehoonkin.

Kaksiahdin 220cdi, noin 500nm/240-250hv, man sama.

Kaksiahdin 250cdi, noin 560-580nm/260-270hv, tai miten halutaan. Ko. man en ole ole tehnyt.

OM646:
Molemmat mallit, 200/220cdi on yhdellä ahtimella.
Hiukan pienempiä tehoja, kun yllä 180/200cdi näyttäis tulevan, väännöt ~sama.

Mitään absoluuttisia totuuksia ei nuo varmaankaan ole.
Mitattu kuitenkin samassa paikassa samalla laitteella, eli keskinäiset erot pitäis olla totuuden mukaiset.


Om646 löytyy E-mallista W211 korista, ja C 204-mallista pre-facelift, samoin GLk.
OM651 taas W212, 207, C204 facelift, Sekä "uuden korimallin" ML, Vito ja Sprinter.
Tämä on mielestäni aika mielenkiintoista, kun en tiedä koneissa olevan muuta eroa, kuin että OM651:ssä on jakoketju koneen takapäässä ja se on vain yksirivinen. Eli on varmaan haettu keveyttä moottoorin verrattuna OM646:seen eli etupäässä 2-rivinen ketju. Onkohan muitakin osia kevennelty?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Käytännössä kaikkiin saa lisää tehoa.

OM646 ja OM651 kokonaan eri moottoreita, liekköhän yhtään samaa osaa ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tupihepi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 02.11.2006 13:59
Paikkakunta: Vesilahti

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tupihepi »

janppa123 kirjoitti: Oletko tuikku ajanut ohjelmaa jo e350cdi:hin? Minkälainen lappu irtosi?
Oma kulkine -09 E350cdi 7G laatikolla ja kiinnostaisi kovasti paljonko numeroita irtoisi? Kestävyys tärkeimpänä!
Itsellä samanlainen kulkine ja ohjelmointi kiinnostaa.
Millä tavalla "viripajat" uuden ohjelman autoon ajaa jos eiagnostiikka /obd liittimestä ei onnistu?
Nyt ei mersua
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

tupihepi kirjoitti: Itsellä samanlainen kulkine ja ohjelmointi kiinnostaa.
Millä tavalla "viripajat" uuden ohjelman autoon ajaa jos eiagnostiikka /obd liittimestä ei onnistu?
Suoraan ecun liitimistä tai
Ikiaikasella tavalla ECU auki ja kytkentä suoraan sinne
Mökkillä
'
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

FinlandMerceds kirjoitti:
tupihepi kirjoitti: Itsellä samanlainen kulkine ja ohjelmointi kiinnostaa.
Millä tavalla "viripajat" uuden ohjelman autoon ajaa jos eiagnostiikka /obd liittimestä ei onnistu?
Suoraan ecun liitimistä tai
Ikiaikasella tavalla ECU auki ja kytkentä suoraan sinne
Tuota ei pysty liittimistä tekeen vaan ainoastaan ecun avaamalla.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

s1jviita kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
tupihepi kirjoitti: Itsellä samanlainen kulkine ja ohjelmointi kiinnostaa.
Millä tavalla "viripajat" uuden ohjelman autoon ajaa jos eiagnostiikka /obd liittimestä ei onnistu?
Suoraan ecun liitimistä tai
Ikiaikasella tavalla ECU auki ja kytkentä suoraan sinne
Tuota ei pysty liittimistä tekeen vaan ainoastaan ecun avaamalla.
Liittimistä/avaamalla oli vastaus yleisemmin jos ei obden kautta pysty
ei yksitäissen automallin


Joisain ei edes pelkkä ecun avaaminen riitä pitää siitä vielä irrottaa/vaihtaa osia
Mökkillä
'
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

FinlandMerceds kirjoitti:
s1jviita kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
tupihepi kirjoitti: Itsellä samanlainen kulkine ja ohjelmointi kiinnostaa.
Millä tavalla "viripajat" uuden ohjelman autoon ajaa jos eiagnostiikka /obd liittimestä ei onnistu?
Suoraan ecun liitimistä tai
Ikiaikasella tavalla ECU auki ja kytkentä suoraan sinne
Tuota ei pysty liittimistä tekeen vaan ainoastaan ecun avaamalla.
Liittimistä/avaamalla oli vastaus yleisemmin jos ei obden kautta pysty
ei yksitäissen automallin


Joisain ei edes pelkkä ecun avaaminen riitä pitää siitä vielä irrottaa/vaihtaa osia
Kirjoitit "tai" niin korjasin oikean tavan, koska työnä kuitenkin täysin eri. Osia vaihdetaan 2000 ja vanhempiin ecuihin.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

tupihepi kirjoitti:
janppa123 kirjoitti: Oletko tuikku ajanut ohjelmaa jo e350cdi:hin? Minkälainen lappu irtosi?
Oma kulkine -09 E350cdi 7G laatikolla ja kiinnostaisi kovasti paljonko numeroita irtoisi? Kestävyys tärkeimpänä!
Itsellä samanlainen kulkine ja ohjelmointi kiinnostaa.
Millä tavalla "viripajat" uuden ohjelman autoon ajaa jos eiagnostiikka /obd liittimestä ei onnistu?
Meinaapas rönsyillä jutut nyt ...

Joo, olen.
Käytännössä sama moottori, kun vanhempi 320cdi.
Ahdinta hiukan päivitetty, suuttimet ja korkeapainepumppu pienemmät.
Suunniilleen sama teho, kun vanhemmasta.

Laatua en osaa nyt kehua, kun juuri viikonloppuna tein tuollaiseen (350cdi) hiukkassuodattimen poiston, mutta tehonlisäyksestä asiakas sanoi, että vakio on parempi, että semmoista ...

Tällä hetkellä vain tietyt merkit ja mallit menee näistä uusimmista autoista ihan pelkästään obd-portin kautta.
Käytännössä volkkarikonserni ja mersun Delphi, eipä juuri muita.
Kaikissa muissa joudutaan moottorinohjain kaivamaan esiin ja aukaisemaan.
Eri kaapelin valmistajilla sitten hiukan erilaiset manööverit.
Toistaiseksi tilanne on nyt sellainen. Sen kanssa täytyy vaan elää.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Rankkis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Pe 21.02.2014 08:57
Paikkakunta: Lempäälä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Rankkis »

melastinen kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
DELPHILÄISET

OM651:

Kaksiahdin 250cdi, noin 560-580nm/260-270hv, tai miten halutaan. Ko. man en ole ole tehnyt.
Oisko kenelläkään kokemuksia laittaa ohjelmoidusta 250 CDI:stä? Että kuinka paljon "perstuntuma" muuttuu?! Itsellä 2012 S212 7G-Tronicilla.

Tämähän alkaa jo kiinnostamaan lukujen valossa, kun aiemmin olen ollut hieman siinä käsityksessä, ettei tuohon juuri mitään lisää saa. :)
Itellä on nyt ollu parin viikon ajan CTTampereen (Celtic Tuning) ohjelmoima mylly. Tuikultakin kyselin asiasta, mutta tuo nyt oli nopeammin ja lähempää saatavilla, joten siihen tuli päädyttyä. Tähän saakka olen ollut tyytyväinen tulokseen, veto on tasaisempaa ja kyllä se perstuntumaankin vähän kovemman potkun toi, kun poljinta survoo lattiaan. Ehkä tärkeimpänä ominaisuutena itselle, 7G vaihtojen laatu parani huomattavasti, oma "asiantuntemus" ei kylläkään riitä selittämään mistä tämä syy-yhteys syntyy. Kulutusta en oo vielä pahemmin vertaillut aikaisempaan, todennäköisesti kuitenkin enemmän nyt ensialkuun ku tullut uusilla tehoilla polettua :D
S204 C250CDI -11, Celtic Tuning Stage 1
Avatar
janppa123
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Pe 26.06.2015 13:59
Paikkakunta: Raasepori

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja janppa123 »

Eli asiakkaan mukaan vakio oli parempi(Pirteämpi?) kuin tyhjätty DPF ja lastutettu versio? :O Enpä ole ennen moista kuullut miltään automerkiltä.
Käytätkö auton rullilla ohjelman jälkeen vai meennäänkö tuntumalla?
W212 E350Cdi Avantgarde -09
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

janppa123 kirjoitti:Eli asiakkaan mukaan vakio oli parempi(Pirteämpi?) kuin tyhjätty DPF ja lastutettu versio? :O Enpä ole ennen moista kuullut miltään automerkiltä.
Käytätkö auton rullilla ohjelman jälkeen vai meennäänkö tuntumalla?
Kyllä minulla on tehon mittausmahdollisuus.
Mutta en halunnut missään nimessä alkaa inttämään joutavasta, jos omistajasta tuntuu, että vakio on parempi, niin silloin se on.
Mitäpä tuosta, eipähän tule liian helposti "jalat irti maasta" - tuntemuksia.
Eikä se aina ihan niin helposti ja hienosti onnistukkaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
rubE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 09.11.2014 22:37

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja rubE »

Missäpäin sais halvimmillaan ohjelmoinnin w202 200cdi ? Lapin/Pohjois-pohjanmaan alueelta!
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Ei kannata etsiä halvinta vaan sellainen joka osaa tehdä ohjelman sinun makusi mukaan.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
rubE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 09.11.2014 22:37

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja rubE »

arska10 kirjoitti:Ei kannata etsiä halvinta vaan sellainen joka osaa tehdä ohjelman sinun makusi mukaan.
Ei silti haluttas 500-600e maksella mitä netistä katellut..
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Koita kysyä nimimerkki tuikulta mitä haluaa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
wallu82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 02.11.2009 18:56

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja wallu82 »

Mitä eroa on A-sarjan -06 eteenpäin 180/200cdin välillä. Onko nää etuvetoiset yhtä kestäviä kun perinteiset voimansiirroltaan? Lähteekö 200/400...? :roll:
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

wallu82 kirjoitti:Mitä eroa on A-sarjan -06 eteenpäin 180/200cdin välillä. Onko nää etuvetoiset yhtä kestäviä kun perinteiset voimansiirroltaan? Lähteekö 200/400...? :roll:
En osaa sanoa, äärimmäisen vähän tehnyt noita.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Haraso
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 02.07.2014 17:50
Paikkakunta: Iisalmi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Haraso »

Yritin siirtää 906 sprintteristä nopeusrajoitinta. Onnistui helposti, mutta pelkästään alaspäin. Nyt pitäisi tehdä scn-koodaus, että saisi edes ennalleen. Minkälainen operaatio mahtoi tulla?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ei tarvi, saa sitä lisättyäkkin, noin 160 asti.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Kun laitatan ehkä keväällä Tuikun ohjelman, niin saako siihen samalla ohjelmoitua egr-venttiilin pois? Hiukkasloukkua minulla ei ole, mutta saako tällöin egr-venttiili jäädä paikoillee, vai pitääkö se poistaa ja tulpata reijät?

Toimenpiteen tavoitteena olisi saada imusarja pysymään puhtaampana.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Joo, pakokaasujen kierrätyksen saa deaktivoitua, varmaan sitä tarkoitat.
Ei tarvi tehdä rakenteisiin muutoksia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
karppinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: Ke 10.02.2010 20:23
Paikkakunta: iisalmi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja karppinen »

Moro

Mulla on 316 -04 ohjelmoitu sprintteri. Nyt olisin mahdollisesti vaihtamassa sitä vuoden uudempaan, samalla 316 koneella olevaan. Onnistuisiko teho-ohjelman kopiointi vanhasta ja siirto uuteen jotenkin? Ja pihasta löytyy jo 316 -06 sprintterin alustalla oleva matkailuauto, voiskait sen siihenkin minun puolesta laittaa...
Sprinter 316 -05 & -06
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

karppinen kirjoitti:Moro

Mulla on 316 -04 ohjelmoitu sprintteri. Nyt olisin mahdollisesti vaihtamassa sitä vuoden uudempaan, samalla 316 koneella olevaan. Onnistuisiko teho-ohjelman kopiointi vanhasta ja siirto uuteen jotenkin? Ja pihasta löytyy jo 316 -06 sprintterin alustalla oleva matkailuauto, voiskait sen siihenkin minun puolesta laittaa...
Kylläkyllä
Sinä nyt palkkioksi sille, joka ensimmäiseen autoon hyvän ohjelman on tehnyt, haluaisit että joku kopioisi sen toisiinkin laitteisiin ....
kylläkyllä
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
karppinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: Ke 10.02.2010 20:23
Paikkakunta: iisalmi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja karppinen »

Heh tuikku heh. mä oon jo isolla setelillä sen ohjelman kerran itelleni teetättänyt ja se on mun nyt! palkkioksi minä maksoin sille tekijälle/laittajalle hänen määrämänsä summan rahaa. eikös nämä ohjelmat ole enemmän tai vähemmän toistensa kopioita? niin kuin ite autotkin tietysti

Jos mä ostan tähän läppäriinkiin jonkun ohjelman, niin varmasti katson oikeudekseni sen asentaa myös mahdolliseen seuraavaan läppäriin, jos sikseen tulee.

Mut onko se mahdollista kopsata tuo ohjelma toiseen 316 sprinuun?
Sprinter 316 -05 & -06
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

karppinen kirjoitti:Heh tuikku heh. mä oon jo isolla setelillä sen ohjelman kerran itelleni teetättänyt ja se on mun nyt! palkkioksi minä maksoin sille tekijälle/laittajalle hänen määrämänsä summan rahaa. eikös nämä ohjelmat ole enemmän tai vähemmän toistensa kopioita? niin kuin ite autotkin tietysti

Jos mä ostan tähän läppäriinkiin jonkun ohjelman, niin varmasti katson oikeudekseni sen asentaa myös mahdolliseen seuraavaan läppäriin, jos sikseen tulee.

Mut onko se mahdollista kopsata tuo ohjelma toiseen 316 sprinuun?
On tietenkin se mahdollista,eriasia kuka sen rupeaa kopioimaan. Esim. Tuikku osaa tehdä todennäköisesti paremman mitä se sun nykyinen ohjelma.Mulla ei Sprintteri tunnista edes Norjan ylämäkiä,mistä lie johtuu!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja xr »

karppinen kirjoitti:Heh tuikku heh. mä oon jo isolla setelillä sen ohjelman kerran itelleni teetättänyt ja se on mun nyt! palkkioksi minä maksoin sille tekijälle/laittajalle hänen määrämänsä summan rahaa. eikös nämä ohjelmat ole enemmän tai vähemmän toistensa kopioita? niin kuin ite autotkin tietysti

Jos mä ostan tähän läppäriinkiin jonkun ohjelman, niin varmasti katson oikeudekseni sen asentaa myös mahdolliseen seuraavaan läppäriin, jos sikseen tulee.

Mut onko se mahdollista kopsata tuo ohjelma toiseen 316 sprinuun?
olis tämä autojen lastuttaminen helppoa jos sen noin ajattelee että yksi malli ja yksi ohjelma
voin kertoa että saman vuotisessa saman mallisessa autossa samalla moottorilla voi olla helposti kymmenenkin eri ohjelma versiota kun se tehtaalta lähtee
ei niitä voi ihan heitellä kuinka sattuu voi olla että on heti vikatilassa jos yleensäkkään edes käynnistyy
tuomasnuutti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
Paikkakunta: Turku

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuomasnuutti »

Aina voi kopioida alkuperäisen ohjelman varmuuden vuoksi jos uudessa ohjelmassa / ohjelmoinnissa tulee ongelmia.
Avatar
s1jviita
Mersumies
Mersumies
Viestit: 571
Liittynyt: Ti 19.06.2012 10:18
Paikkakunta: Tampere - Pori

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja s1jviita »

tuomasnuutti kirjoitti:Aina voi kopioida alkuperäisen ohjelman varmuuden vuoksi jos uudessa ohjelmassa / ohjelmoinnissa tulee ongelmia.
Ja toivoa, että ecu ei ole blokannut obd-porttia --> ecu auki.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

karppinen kirjoitti:varmasti katson oikeudekseni sen asentaa myös mahdolliseen seuraavaan läppäriin
Se mitä joku katsoo oikeudekseen ja mihin hänellä oikeasti on oikeus ei aina ole sama asia.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Vastaa Viestiin