CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Sloun
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 17.07.2017 17:49
Paikkakunta: alastaro

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Sloun »

simppa80 kirjoitti:
Sloun kirjoitti:.,, edellis iltana ajettiin vakio auto penkissä eikä ole kuin 30hp ja 30nm kadoksissa. Siinä penkittäjä vain epäili maffin antavan väärää tietoa.
Missä penkitetty?
moonlight motorsport masku
w203 320cdi -05
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

saako w205 180cdi ja 200cdi 1.6l dieselistä saman verran siis kuin vanhemmasta 2.1l?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
PSA-konsernin moottori, en ole tehnyt yhtäkään.
Kovasti epäilyttää koko keksintö.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
kyytsari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 08.12.2012 13:32

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja kyytsari »

Tuikulle kysymys.

Tuli hankittua 250cdi (autom.) SLK R172 vm.2012. Pirteen oloinen peli jo tuollaisenaan, mutta lisää tietenkin tarvitaan. Onko auton kopalla väliä vai tippuuko sama softa SLK:n kuin e/c/yms josta ilmeisen paljon jo kokemuksia. Itse asun PK-seudulla joten asennus tällä suunnalla ideaali. Jos ja kun pohjoisessakin tulee käytyä niin onko lopputuotteessa eroa jos sinä sen asennat, viilataanko softaa yksilöllisemmin tms? Tyhmiin kysymyksiin fiksuja vastauksia :D
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

kyytsari kirjoitti:Tuikulle kysymys.

Tuli hankittua 250cdi (autom.) SLK R172 vm.2012. Pirteen oloinen peli jo tuollaisenaan, mutta lisää tietenkin tarvitaan. Onko auton kopalla väliä vai tippuuko sama softa SLK:n kuin e/c/yms josta ilmeisen paljon jo kokemuksia. Itse asun PK-seudulla joten asennus tällä suunnalla ideaali. Jos ja kun pohjoisessakin tulee käytyä niin onko lopputuotteessa eroa jos sinä sen asennat, viilataanko softaa yksilöllisemmin tms? Tyhmiin kysymyksiin fiksuja vastauksia :D
On väliä, hiukan erilainen ohjelma on.
Ei ole eroa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
JJIN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ke 02.09.2009 19:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JJIN »

Onkohan tuohon uusimpaan 220:een olemassa jo valmiudet piristykseen? Vakiona siis 194hv/400nm.
Ei vielä ex MB e220d W213
Ex BMW gt320 da
Ex BMW 530 tda
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 318Ci cabriolet
Ex Ford S-Max 2,2Tdi
Ex W203 320CDI T A avantgarde
Ex Volvo s60 d5
Ex Volvo v70 2.5tdi
Ex Volvo v70 2.5 v20
Ex Audi A6 2.5tdi
Ex Toyota Carina E 1.8GLi
Ex Audi 100 2.0
Ex Mitsubishi Galant 2.0GLSi
Ex Toyota Camry 2.0GLi
jatkuu...........
Avatar
nix0n
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 02.07.2012 18:10
Paikkakunta: Kymi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Mitenkäs kun dpf tyhjätään ja ohjelmaa ei ehdi heti muokata, meneekö nämä vikatilaan heti? Potilaana on S211 320cdi om642, josta nyt dpf tyhjätty kun tuli täyteen, imusarjan läpät poistettu ja PT Racingin pakosarjat saapuvat piakkoin.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

JJIN kirjoitti:Onkohan tuohon uusimpaan 220:een olemassa jo valmiudet piristykseen? Vakiona siis 194hv/400nm.
Eipä ole tietoa, itse en ole tehnyt, jollei Viton moottorit kuulu samaan sarjaan, niitä olen tehnyt.
Tehoja lähtee hyvin, lähelle 300hv ja ylikin 600nm.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

nix0n kirjoitti:Mitenkäs kun dpf tyhjätään ja ohjelmaa ei ehdi heti muokata, meneekö nämä vikatilaan heti? Potilaana on S211 320cdi om642, josta nyt dpf tyhjätty kun tuli täyteen, imusarjan läpät poistettu ja PT Racingin pakosarjat saapuvat piakkoin.
Vikatilaan menon nopeus riippuu ohjelmaversiosta.
Vikatilahan ei estä ajamista.
Yleisimmät ohjelmistot menee vikatilaan lähes heti.
Pienellä tuurilla kestää ajaa noin tuhat km, ennnen vikatilaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
aroline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ma 07.01.2008 21:56
Paikkakunta: Lohja

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja aroline »

Vitollinen kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
PSA-konsernin moottori, en ole tehnyt yhtäkään.
Kovasti epäilyttää koko keksintö.



no vaikka olisi Renaultia niin samaa epäily varmasti olisi monella...huh!
Jotenkin alkaa miettimään että kohta alkaa olemaan Dacia ja Mersu samalla viivalla!
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1759
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja sompio »

Joopa! Varsinkin kun Daimler ei opi erehdyksistään. Chryslerin kanssa kävi jo kylmät laadun suhteen ja nyt isketään hynttyyt yhteen Nissanin kanssa Mersun avolavapakun valmistuksessa. Muuten pelkkä nissan ainoastaan tähti nokalla Mersun. Olisivat antaneet senkin pakun valmistamisen kokonaan suomalaisille niin olis laatu taattu. Vaan se on se voitontavoittelu joka nykyään kaikessa ratkaisee.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
JJIN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ke 02.09.2009 19:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JJIN »

tuikku kirjoitti:
JJIN kirjoitti:Onkohan tuohon uusimpaan 220:een olemassa jo valmiudet piristykseen? Vakiona siis 194hv/400nm.
Eipä ole tietoa, itse en ole tehnyt, jollei Viton moottorit kuulu samaan sarjaan, niitä olen tehnyt.
Tehoja lähtee hyvin, lähelle 300hv ja ylikin 600nm.
Mites tuota selvittelisi että kuinka onnistuu? Selviääkö vin numrolla?
Ei vielä ex MB e220d W213
Ex BMW gt320 da
Ex BMW 530 tda
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 318Ci cabriolet
Ex Ford S-Max 2,2Tdi
Ex W203 320CDI T A avantgarde
Ex Volvo s60 d5
Ex Volvo v70 2.5tdi
Ex Volvo v70 2.5 v20
Ex Audi A6 2.5tdi
Ex Toyota Carina E 1.8GLi
Ex Audi 100 2.0
Ex Mitsubishi Galant 2.0GLSi
Ex Toyota Camry 2.0GLi
jatkuu...........
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

e
Viimeksi muokannut Metusalem, Su 04.02.2018 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Avatar
JJIN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ke 02.09.2009 19:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JJIN »

tuikku kirjoitti:
JJIN kirjoitti:Onkohan tuohon uusimpaan 220:een olemassa jo valmiudet piristykseen? Vakiona siis 194hv/400nm.
Eipä ole tietoa, itse en ole tehnyt, jollei Viton moottorit kuulu samaan sarjaan, niitä olen tehnyt.
Tehoja lähtee hyvin, lähelle 300hv ja ylikin 600nm.
Moottori ilmeisesti OM654 jos tuo auttaisi.
Ei vielä ex MB e220d W213
Ex BMW gt320 da
Ex BMW 530 tda
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 318Ci cabriolet
Ex Ford S-Max 2,2Tdi
Ex W203 320CDI T A avantgarde
Ex Volvo s60 d5
Ex Volvo v70 2.5tdi
Ex Volvo v70 2.5 v20
Ex Audi A6 2.5tdi
Ex Toyota Carina E 1.8GLi
Ex Audi 100 2.0
Ex Mitsubishi Galant 2.0GLSi
Ex Toyota Camry 2.0GLi
jatkuu...........
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3045
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja jysi »

sompio kirjoitti:Olisivat antaneet senkin pakun valmistamisen kokonaan suomalaisille niin olis laatu taattu
Offtopic, mutta: kyllä kai siihen vähän suunnitella, testata ja hyväksyttääkin pitää että saadaan uudenmallinen auto valmistettavaksi. Sillä puolella Suomessa on ollut kai vähän hiljaisempaa kun Nissanilla.
Laadusta puheenollen olen ollut huomaavinani (muistakin laitteista kun autoista) että uutena ilmenevät viat voivat olla myös kokoonpanosta ja sen laadunvalvonnan puutteista johtuvia, mutta pitemmän aikavälin luotettavuus riippuu yleensä pääasiassa suunnittelusta ja komponenttien laadusta tai sen puutteesta.
Avatar
Vitollinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: La 07.11.2015 18:30
Paikkakunta: Lounais-Häme

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Vitollinen »

jysi kirjoitti:
sompio kirjoitti:Olisivat antaneet senkin pakun valmistamisen kokonaan suomalaisille niin olis laatu taattu
Offtopic, mutta: kyllä kai siihen vähän suunnitella, testata ja hyväksyttääkin pitää että saadaan uudenmallinen auto valmistettavaksi. Sillä puolella Suomessa on ollut kai vähän hiljaisempaa kun Nissanilla.
Laadusta puheenollen olen ollut huomaavinani (muistakin laitteista kun autoista) että uutena ilmenevät viat voivat olla myös kokoonpanosta ja sen laadunvalvonnan puutteista johtuvia, mutta pitemmän aikavälin luotettavuus riippuu yleensä pääasiassa suunnittelusta ja komponenttien laadusta tai sen puutteesta.
Jatkan vielä hiukan tätä offtopicia, tietoisena siitä ettei tämä liity ketjun aiheeseen mitenkään. Perheessämme on kolme ajopeliä; VW Golf IV, Vito ja Megane III. Näistä tuo Renault on pääasiallisena käyttöautona, Golf kauppakassina ja Vito harrasteautona. Vito on nyt työn alla; ruostepeikkojen työn jälkiä korjailen, se on harrasteautona siis kahdellakin tapaa. Varsinaisesti tämä on jo toinen omistamani Vito, harrastukseen hankittu.

Mielikuva auton laadusta on monen osatekijän summa; suunnittelun laatu, alihankintaketjun onnistunut hallinta, tehtaan oman työn laatu ja laadunvalvonta, jälkimarkkinointi jne. Itselläni on kokemuksia eri merkeistä yli neljän vuosikymmenen ajalta, joten olen nähnyt monen automerkin laadun ja mielikuvan kehittymisen/taantumisen. Vrt. DKW/Autounion - Audi, ja vanha Skoda Octavia ja nykyinen vastaava malli.

Yhteistyö eri automerkkien välillä tulee kyllä lisääntymään, monen mielestä kehityssuunta on harmillinen. Mutta kaikkien asiakasryhmien tarpeisiin ei ehkä kannata vastata omalla tuotannolla. Tässä voi surkeastikin epäonnistua vrt. Volkswagenin Amarokin edeltäjä, Taro (Toyota), joka suorastaan ruostui käsiin.

Luotettavin useista omistamistani merkeistä on kyllä Renu, siihen tosin on päästy vasta viimeisten mallisarjojen kohdalla. Golf on Vitoa kolme vuotta vanhempi, mutta lähes ruosteeton, mutta ovat siinä suhteessa kuin eri planeetalta.
Kuitenkin Vitollakin on ansaittu paikkansa tallissani, odotankin päivää jolloin se on taas liikenteessä. Mersuista on kokemusta nuoruudessani asti; serkuilla oli kaksikin pystäriä.
Siksi olen itsekin hieman harmissani MB:n laatumielikuvan rapautumisesta Esson baareissa. Renun kohdalla se on ollut todellisuutta ja kauan; heikosta imagosta ei ole helppoa päästä eroon.
Vito veturina, kunnes ruoste meidät erottaa.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

JJIN kirjoitti:
tuikku kirjoitti:
JJIN kirjoitti:Onkohan tuohon uusimpaan 220:een olemassa jo valmiudet piristykseen? Vakiona siis 194hv/400nm.
Eipä ole tietoa, itse en ole tehnyt, jollei Viton moottorit kuulu samaan sarjaan, niitä olen tehnyt.
Tehoja lähtee hyvin, lähelle 300hv ja ylikin 600nm.
Moottori ilmeisesti OM654 jos tuo auttaisi.
Joo, kirjoitin huonosti, nyt huomaan.
Samalla sarjalla tarkoitin moottorin ohjausta, en moottoria.
Osissa autoissa (malleissa) Boschin laitteet, osassa vielä Delphi.

Delphi menee kaapelilla, mutta ohjelma on hmmm ... haastava.
Bosch ei. Kaikki versiot ei vielä mitenkään, ohjelma huomattavan helppo Delphiin verrattuna, vetoja lähtee hyvin, ongelmana siis se luku/kirjoitus.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
JJIN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ke 02.09.2009 19:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JJIN »

tuikku kirjoitti:
JJIN kirjoitti:
tuikku kirjoitti:
JJIN kirjoitti:Onkohan tuohon uusimpaan 220:een olemassa jo valmiudet piristykseen? Vakiona siis 194hv/400nm.
Eipä ole tietoa, itse en ole tehnyt, jollei Viton moottorit kuulu samaan sarjaan, niitä olen tehnyt.
Tehoja lähtee hyvin, lähelle 300hv ja ylikin 600nm.
Moottori ilmeisesti OM654 jos tuo auttaisi.
Joo, kirjoitin huonosti, nyt huomaan.
Samalla sarjalla tarkoitin moottorin ohjausta, en moottoria.
Osissa autoissa (malleissa) Boschin laitteet, osassa vielä Delphi.

Delphi menee kaapelilla, mutta ohjelma on hmmm ... haastava.
Bosch ei. Kaikki versiot ei vielä mitenkään, ohjelma huomattavan helppo Delphiin verrattuna, vetoja lähtee hyvin, ongelmana siis se luku/kirjoitus.
OK, no mistäs tuon boksin löytäisin vai olisiko helpompi tulla paikanpäälle ihmettelemään onko mitään tehtävissä?
Ei vielä ex MB e220d W213
Ex BMW gt320 da
Ex BMW 530 tda
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 318Ci cabriolet
Ex Ford S-Max 2,2Tdi
Ex W203 320CDI T A avantgarde
Ex Volvo s60 d5
Ex Volvo v70 2.5tdi
Ex Volvo v70 2.5 v20
Ex Audi A6 2.5tdi
Ex Toyota Carina E 1.8GLi
Ex Audi 100 2.0
Ex Mitsubishi Galant 2.0GLSi
Ex Toyota Camry 2.0GLi
jatkuu...........
TuomasTee
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Pe 24.09.2010 16:00

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja TuomasTee »

Onkohan tuossa OM654:ssä jo uusi Boschin MD1-ecu johon ei vielä mikään työkalu pysty?
Juzz1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 11.07.2015 22:52

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Juzz1 »

Tänään käytetty w204 200cdi automaatti om651 tuikulla ja kyllä nyt vetää suupielet ylöspäin kaasua painaessa. :) Kiitokset vielä tuikulle!
mamajane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 27.02.2011 20:50
Paikkakunta: Espoo

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja mamajane »

Juzz1 kirjoitti:Tänään käytetty w204 200cdi automaatti om651 tuikulla ja kyllä nyt vetää suupielet ylöspäin kaasua painaessa. :) Kiitokset vielä tuikulle!
Itsellä on samanlainen vakiona ja kiinnostaisi millaisiin lukemiin päädyttiin ja onko mitään vaikutusta käytännön kulutukseen jos ajaa nätisti? Kulku riittää periaatteessa vakiossakin, mutta ei haittaisi jos menisi varsinkin taajamassa vähän vähemmälläkin, tehtaan lukemiin en pääse millään.
EQB 300 4Matic -23
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

TuomasTee kirjoitti:Onkohan tuossa OM654:ssä jo uusi Boschin MD1-ecu johon ei vielä mikään työkalu pysty?
Onhan siinä OM 654 MD1 w213 200 - 220 CDI: ssä.

Uusi Vito 447 on yhä OM651... ja tuttujuttushow.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
JJIN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Ke 02.09.2009 19:36

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja JJIN »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
TuomasTee kirjoitti:Onkohan tuossa OM654:ssä jo uusi Boschin MD1-ecu johon ei vielä mikään työkalu pysty?
Onhan siinä OM 654 MD1 w213 200 - 220 CDI: ssä.

Uusi Vito 447 on yhä OM651... ja tuttujuttushow.
No voi voi, pitänee odotella siis hetkinen kunnes joku tuonkin taitaa.
Ei vielä ex MB e220d W213
Ex BMW gt320 da
Ex BMW 530 tda
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 318Ci cabriolet
Ex Ford S-Max 2,2Tdi
Ex W203 320CDI T A avantgarde
Ex Volvo s60 d5
Ex Volvo v70 2.5tdi
Ex Volvo v70 2.5 v20
Ex Audi A6 2.5tdi
Ex Toyota Carina E 1.8GLi
Ex Audi 100 2.0
Ex Mitsubishi Galant 2.0GLSi
Ex Toyota Camry 2.0GLi
jatkuu...........
miba
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 30.07.2014 17:44

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja miba »

Moi
onko teillä tai tuikulla kokemusta MB w212 E200cdi:n suuttimien vaihdosta?
Nyt Mersussa on 200HP ja 500NM vääntöä. Lisää ottaminen tuo haasteita ja on ollut ajatus, jos kokeilisi suurempia suuttimia.
Kuulin, että 4-matic malleissa 220CDI ja 250CDI olisi suuremmat suuttimet, jotka voisivat mahdollisesti tuottaa enemmän kuin 200 omat suuttimet, mutta huomasimme että 200 220 ja 250 malleissa on samat tuotenumerot kaikissa, eli näistä ei apuja löytynyt.

Voi olla, että noihin tulee suoraan isompi suutin varaosana ja sen vaatima ohjelmapäivitys 200CDI ja 220CDI 2wd malleihin. Tavoitteena on tosiaan tuo 250HP ja uskoisin että turbo riittää tuonne 250hp tehoille saakka, jos tarvitsee päivittää niin sen voi tehdä tarpeen mukaan.

Onko teillä siis suoraa tietoa, mistä seuraavaksi voisi kysellä, mistä sellaiset hankin? Harrastus mielessä mennään ja tekisi mieli kokeilla, paljonko tällaisesta saa oikein irti ja pitää sitä kuitenkin hyvänä toimivana päivittäisenä käyttöautona.

Kiitos etukäteen.
Mika
Juzz1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 11.07.2015 22:52

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Juzz1 »

mamajane kirjoitti:
Juzz1 kirjoitti:Tänään käytetty w204 200cdi automaatti om651 tuikulla ja kyllä nyt vetää suupielet ylöspäin kaasua painaessa. :) Kiitokset vielä tuikulle!
Itsellä on samanlainen vakiona ja kiinnostaisi millaisiin lukemiin päädyttiin ja onko mitään vaikutusta käytännön kulutukseen jos ajaa nätisti? Kulku riittää periaatteessa vakiossakin, mutta ei haittaisi jos menisi varsinkin taajamassa vähän vähemmälläkin, tehtaan lukemiin en pääse millään.
Taisi se n. 210hp / 500nm tulla. Vaikea sanoa kulutukseen vielä mitään. Enpä ainakaan suurempia heittoja ole huomannut suuntaan tai toiseen. Ajomukavuus muuttui ennenkaikkea. Laatikkokaan ei joka mäen nyppylässä enää vaihda pienempää vaan jaksaa mennä isommallakin vaihteella. Itsellä 5.8 keskikulutusta näyttää ajotietokone normi arki-ajossa.
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8983874" onclick="window.open(this.href);return false; siinä on erikoinen mersu.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

teemu5566 kirjoitti:https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8983874 siinä on erikoinen mersu.
Liitty tähän miten?
Mökkillä
'
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

FinlandMerceds kirjoitti:
teemu5566 kirjoitti:https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8983874 siinä on erikoinen mersu.
Liitty tähän miten?
Eikös tässä topicissa käsittääkseni keskustella dieselin virityksestä?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Auto olisi hyvinkin kiinnostava ja hintakin kohdillansa, jos edes vuoden nuorempi, jolloin moottorinohjaus muuttuu Boschilaiseksi ja moottori OM629,ksi.
Nykyisellään, en suosittele, tavan 420,stä saa sopivilla varusteilla kaikin puolin mukavamman ja järkevämmän harraste kulkineen, tietty - ei ole - Carlssoni.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin