Eikös tässä topicissa käsittääkseni keskustella dieselin virityksestä?
:::
Otsikkon mukaan katselin
niin semmoinnen ohjelmointi olisikin hyvä missä tulisi lisää kuutiota
tuota kun katseli tarkemiin, niin melko surke on työn laatu, uudellen brändäily ollut,
vaikka kuvaa ratista niin
verhoiltu vakio ratti uudellen, vielä miten sattuu
saumat vinossa, keskenään eri kohdissa
ainoa mistä tuossa voisi maksaa jotain on isompi kone
no makuja on monia jotkut haluaa makssa siitä yli hintaa että
on joku Carlssoni lätkä
Ainakin teipattu ja faceliftattu, jotain juttua oli, että ois suomessa laitettu carlssonin merkit ja ruma sisusta.
Tod.näk vakiotilavuuskin.
Papereitahan on helppo tehdä.
Pitäähän se saada jollain tili tehtyä kympin autosta, yritystä jo ollut, siitä papukaijamerkki.
2005 vuoden GTI lehdessä on tuosta autosta juttua. Tehty palaneesta. Carlssonin sivuilta tuita autoa ei löydy,muuten sieltä löytyy kaikki heidän tekemänsä mm. C37RS
Olen lukenut erilaisista ohjelmista/ohjelmoijista paljon ja potilaana olisi w204 facelift 220cdi OM651 moottorilla ja 7g plus laatikolla. Tätä topiccia selatessa huomaa, ettäTuikulla on kysesistä moottoreista todella paljon kokemusta ja 250cdistä paljon tietoa löytyikin. Katsoin että alkuvuonna oli joitakin 220cdi:täkin testattu, mutta ei vielä käynyt selväksi minkälaisia tehoja näistä on saatu.
Onko kokemusta tullut vuodenmittaa lisää minkälaisia tehoja on kys. moottorista saatu vielä hyvin toimivana? Ja ilmeisesti tämä on solenoidi suuttimilla eikä piezoilla?
Saakos Tuikun ohjelmaa Etelä-pohjanmaalla päin jossain vai onko kajaanin reissu paras vaihtoehto.
.
No joo
Olen nyt muutaman kuukauden ollut hiukan vaikeasti tavoitettavissa.
Syksy on kiireistä aikaa.
Pikkuhiljaa tässä elämä palaa normiuomiinsa ...
Jotain pientä päivitystä on kuitenkin tapahtunut.
Urea- mallin ML,istä ja Sprintereistä on tätä ad-blueta poisteltu.
Molemman mallisista ohjainlaitteista, Bosch ja Delphi.
Jotain kokemusta alkaa olemaan tästä uusimmasta nelipyttyisestä, om654,stä, Boschin ohjainlaitteella ja suuttimilla. Kaikki tehoversiot näyttäisi olevan "sama" tuplaturbo moottori, tehoero tehty ohjelmalla, voimansiirrton osista en osaa sanoa, mutta arvaan että automaateissa sitä ei ole, heikoimmissa manuaaleissa huonompi kytkin, noinhan se on näiden cdi-moottoreiden aikana mennyt. Vetoja tulee enemmän, kun Delphin järjestelmästä, ei ole kuitenkaan mitattu - minun toimestani. Ero on kuitenkin selkeä, eli lähelle 300,n tasoa arvelisin mentävän.
OM651,n ne tehottomimmat versiot, 180/200, yhdellä ahtimella.
Suutinkartassa on suurin arvo 90mg/isku, Ohjelman saa kuitenkin rakenneltua siten että 100mg/isku saa läpi tulemaan ja näkymäänkin testerissä oikein. Tällä syöttömäärällä tulee noin 550nm/240-250hv.
Koeajo on ollut nyt sen verran pitkä, että uskaltaa sanoa sen toimivan, teho ja vääntö on mitattu.
Vastaavan muutoksen pystyy myös 220-malliin tieten rakentelemaan, paremmasta hengityksestä johtuen luulisin tehon tulevan pikkuisen korkeammaksi
Ohjelma on kuitenkin aika työläs ja aikaaviepä rakennenneltava ja hintakin on vielä miettimättä. Mutta varmaan jossain vaiheessa ...
Aivan alkupään Delhiläisissä, OM646 - moottorilla.
Vakio mappi on 3bar, sen voi nyt vaihtaa 4bar mapiksi halutessaan.
Näissäkin on 90mg,n suurinkartta, mutta syöttöä saa enemmänkin.
Näitä alkupään autoihinhan sitä ensimmäisenä aletaan osia vaihtamaan.
Vakio suuttimethan noissa on tosi suuret, eli ahdinta ja cooleria päivittämällä pääsee jo aika pitkälle.
Noin parin viikon päästä palailen takaisin kotipuoleen, omaan kammiooni - autotalliin.
Viimeksi muokannut tuikku, To 07.12.2017 18:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jotain kokemusta alkaa olemaan tästä uusimmasta nelipyttyisestä, om657,stä, Boschin ohjainlaitteella ja suuttimilla. Kaikki tehoversiot näyttäisi olevan "sama" tuplaturbo moottori, tehoero tehty ohjelmalla, voimansiirrton osista en osaa sanoa, mutta arvaan että automaateissa sitä ei ole, heikoimmissa manuaaleissa huonompi kytkin, noinhan se on näiden cdi-moottoreiden aikana mennyt. Vetoja tulee enemmän, kun Delphin järjestelmästä, ei ole kuitenkaan mitattu - minun toimestani. Ero on kuitenkin selkeä, eli lähelle 300,n tasoa arvelisin mentävän.
.
Anteeksi tietämättömyyteni mutta mikä tuo om657 on...? Eikös uusin ole om654, vai joko sekin on museokamaa?
Ei vielä ex MB e220d W213
Ex BMW gt320 da
Ex BMW 530 tda
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 525 TDa
Ex BMW 318Ci cabriolet
Ex Ford S-Max 2,2Tdi
Ex W203 320CDI T A avantgarde
Ex Volvo s60 d5
Ex Volvo v70 2.5tdi
Ex Volvo v70 2.5 v20
Ex Audi A6 2.5tdi
Ex Toyota Carina E 1.8GLi
Ex Audi 100 2.0
Ex Mitsubishi Galant 2.0GLSi
Ex Toyota Camry 2.0GLi
jatkuu...........
Kokemuksia w211 e220 170hv ohjelmoinnista, optimoiautosi kautta?
Näyttäisi olevan -100€ kampanja tammikuussa.
Auto täysin alkuperäinen, saisiko uudella ohjelmalla vastinetta rahalle.
Duel kirjoitti:Kokemuksia w211 e220 170hv ohjelmoinnista, optimoiautosi kautta?
Näyttäisi olevan -100€ kampanja tammikuussa.
Auto täysin alkuperäinen, saisiko uudella ohjelmalla vastinetta rahalle.
Miksi et kysy ketjun aloittajalta ohjelmointia autoosi? Tuikun ohjelmia saa useammastakin kaupungista. Kysy häneltä missä onnistuu asuinpaikkaasi lähinnä.
Minulla ollut vuoden Tuikun ohjelma ja ilman minkäänlaisia ongelmia ollaan menty.
Autoni on w211 vm.2008 220cdi. Onko autossani nämä isommat suuttimet jo valmiiksi eli onko amg suuttimista autossani hyötyä vai riittävätkö vakio suuttimet jo sinne 250 hevosvoiman tehoille? Autoon tulee 320 cdi ahdin sekä kunnollinen cooleri, myös pakoputken virtausta parannetaan. Ohjelmointia vaati tietysti. Yv:tä laitettu topicin aloittajalle.
O
.
Siinä on Delphin järjestelmä, ei Boschin.
Kyllä, suuttimet ovat riittävän suuret.
Mappianturin voisi 4bar anturiin vaihtaa ja ahtimeen laittaa/laitattaa koneistetun, mutta vakion kokoisen billetti-siiven kompressori puolelle. Ahtimen säätömoottoria ei ole hyvä vaihtaa, vaan asetella mieluusti se alkuperäinen uuteenkin ahtimeen.
Toinen vaihtoehto on laitatuttaa alkuperäiseen ahtimeen suuremmat siivet, helpompi asentaa takaisin ja toimii hyvin pienillä korjauksilla ohjelmasta, on kaikin puolin helpompi.
Tere
Joulukuussa minun 163 270cdi on ohjelmoitu tuikun ohjelmalla tosin fööni huolto tehtiin 320cdi rivimallin päivityksellä. Kaikki mitä kaasupolkimella tekee Hymyilyttää aika leveesti. Autoni on kyllä monilta osin ollut varsin erikoinen kaikkineen vikoineen ja minun tuurilla varustettu. Ohjeloinnin yhteystyökumppani oli Tampereella Lisäävoimaa.com Todella hyvä paikka. Rassattiin 3-4 tuntia kun ei toiminut niin kuin pitää. Sen jälkeen vein luottopajalle auton jossa löytyi monta sattumaa jonka takia auto ei toiminut oikein. Nyt se toimii ja vielä on käynti Lisäävoimaa.com pajalla jossa kaikki käydään läpi. Voin suositella todella hyvää ja osaavaa palvelua Lisääviumaa.com ja Tuikku kaikki odotukset ylittyi oikein hienosti. Tosin autoni can väylä vika vielä vaivaa päätäni kun en ole vikaa löytäny.
SakariH kirjoitti:Jos dpf poistaa ohjelmallisesti, niin pitääkö se myös poistaa fyysisesti? Luonnollisesti
+mikä on tämä lakiin tuleva muutos näiden osalta josta kaverini jutteli? Alkavat niitä katsomaan suurennuslasilla tms että onko poistettu? Tästä voi perustaa ihan oman pelotteluketjun, ei jatketa enää tässä.
+mites muuten om642 pakosarjat, sain malliksi käytetyt tarkoituksena tehdä niiden mallista uudet (paremmat). Kysymys kuuluu, millainen joustokappale on kaikkein kestävin? Pelaako ihan normaali motonetin joustokappale vai sijoitanko laadukkaampaan? Tähän ei mahda kukaan tietää vastausta, luulenpa, että kestävyyden määrittää suurimmaksi osaksi se, miten laadukkaasti saat sen kohdan tehtyä.
.
Tee sellainen joustokohta, jossa putket menee toistensa sisälle tiiviisti ja se joustopala on vaan ikäänkuin tiivistepalalana siinä päällä, silloin ei varsinaiset irtopalaset joustosta kulkeudu mihinkään.